Grieksegids nieuws     
snelheids camera's
#1
De meesten doen het allang niet meer maar wel leuk om te zien hoe vindingrijk ze zijn, deze staat als eerste.
[Afbeelding: 20kzx53.jpg]
100 meter verder komt dit en er is niks aan de hand.
[Afbeelding: 2w738rt.jpg]
gezien op de weg van Ierapetra naar Pahia Ammos, frappant detail in de andere richting mag je gewoon de hele weg 80 blijven rijden.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#2
Die kennen we maar al te goed. Het verwonderd mij telkens op ons tripje tussen de luchthaven en Ierápetra hoeveel er daar feitelijk staan voor zo een eiland, en...hoe weinig (lees geen) er daar van werken. Big Grin
Quote
#3
Bij ons in de buurt, Chania/ Rethymnon, staan er enkele en ze lijken in goede staat. Is wel eens anders geweest. Men zegt dat ze binnenkort in gebruik genomen gaan worden. Overigens schijnt de flitskast een Nederlandse vinding te zijn, ene Maus Gatsonides, voormalig coureur, heeft het volk verblijd met deze vinding, ook wel de gatsometer genaamd.
Quote
#4
Ja Chris je kan wel eens gelijk gaan krijgen Big Grin
Hier op de weg van Balie naar Rethymon zie je zelfs de taxi's en bussen ervoor afremmenConfused
maar die zijn makkelijk op te sporen, zo ver ik weet is er ( nog ) geen registratie van kentekensAngry
Op je belasting formulier staat je kenteken, maar er is ( nog ) geen koppeling naar de politie ofzo.
WEL heb ik bij de laatste APK keuring meegemaakt dat de auto EN kenteken gefotografeerd wordt.
Bij de vraag waarvoor dat is, kreeg ik als antwoord voor de dienst van registratie.... dus misschien.... eens.... ergens.....
als ze nog een paar mensen aan het werk moeten helpen.... zou het wel eens.... kunnen gaan gebeuren dat je een bekeuring thuis krijgtBlush
Moeten ze WEL eerst de goede borden gaan plaatsen zodat je OOK weet hoe hard je mag rijden!!!!
Quote
#5
[Afbeelding: 31528md.jpg]

Als geboren Haarlemmer denk ik elke keer als ik zo'n paal passeer met gemengde gevoelens aan deze man...!
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#6
Een paar weken geleden heb ik een paal zien flitsen bij Vrisses, vanuit Chania richting Rethymnon.
Ofwel, er zijn palen die het doen!

De flitsers zijn inderdaad geleverd door de firma Gatso in Nederland.
Quote
#7
[Afbeelding: 282ia3a.jpg]
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#8
Het is mij opgevallen dat in het westen van Kreta dit soort taferelen niet meer voorkomen. Alle flitspalen staan er inmiddels weer keurig bij voor zover ik ze heb gezien.
Wat ik niet weet in welke mate ze al operationeel zijn. Enkele wel zoals ik eerder heb gepost.
Quote
#9
ja bart oriste deze is speciaal bedoeld voor loshangende uitlaten
Quote
#10
Afgelopen week ben ik zelf geflitst bij Souda (vanuit de richting Rethymno naar Chania). Deze doet het beslist! Nu nog afwachten of de rekening komt...
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#11
(07 September 2014, 08:04)Berendw schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Afgelopen week ben ik zelf geflitst bij Souda (vanuit de richting Rethymno naar Chania). Deze doet het beslist! Nu nog afwachten of de rekening komt...

Als je alleen een postbus hebt zoals ik en geen straat en huisnr zoals meer als de helft van de grieken kun je het nog lang uitstellen voor je betaald, maar het nadeel is wel weer dat je het volle pond betaald, als je een bekeuring van een agent krijgt of een bon op je voorruit en je betaald binnen 10 dagen (tenminste in Agios) kost het maar de helft.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#12
(06 September 2014, 18:22)Bossakis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ja bart oriste deze is speciaal bedoeld voor loshangende uitlaten

Denk je @Bossakis? Da's wel erg laag bij de grond.... ?
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#13
He en als je je nou eens aan de snelheid houdt? Scheelt een hoop geld en benzine .... Smile
Quote
#14
Een zekere firma Kaal heeft de kasten gemaakt en had voldoende voorraad tot ze in Nederland een andere flitsmethode bedachten. Vaste kamera's met een lijntje verbonden naar Leeuwarden die de geautomatiseerde bonnen bij u thuis brengt.
De kasten waren over en werden voor een schijntje verkocht aan Griekenland maar wat de Grieken niet wisten er moest ook een stroomaansluiting komen maar DEH wilde boter bij de vis en dat was voor de Griekse staat iewat teveel.
Daarom, zie je de installatie alleen met een loze pijp in de lucht, kabeltje komt later, dan flitst ie zeker niet. Komt er een kabeltje uit de pijp dan zou het kunnen zijn dat ie werkt. Staat er een kast met nog een raderkop ervoor, ± 3 meter, hou je dan aan de snelheid dat is een geautomatiseerde.
En voor de goede orde, als je in een Grieks geregistreerde auto rijd ben je via de AFM bekend of via het verhuurbedrijf en je creditcard, leuker kunnen we het niet maken.
Maar je aan de snelheid houden is nog steeds de beste oplossing, de borden staan er niet voor niets enkele uitgezonderd.

Sto Kalo,

Dick
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)