Griekse ecomomie verbeterd
#1
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Mooi nieuws toch!
Quote
#2
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Mooi hoor! Fijn dat het er weer beter gaat.
Quote
#3
Nog even wat uitgebreider:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Maar het zijn helaas slechts holle pre-verkiezingspraatjes van Samaras.

Hij is als de dood zo bang voor de presidentsverkiezingen begin volgend jaar.Als die voor hem niet goed uitvallen komen er algemene verkiezingen, die hij hands-down van SYRIZA gaat verliezen, want hij tovert maar wat met die 'griekenland-uit-het-dal' cijfertjes, voor de mensen gaat het slechter dan ooit.


En om het plaatje compleet te maken:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&itemId=1528


En als je wil weten wat het bewind van Samaras allemaal in de Griekse
maatschappij teweeg heeft gebracht:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&id=2056
Quote
#4
Ik denk dat sommige forumleden toch vaker deze blog moeten lezen om te zien hoe het er echt aan toegaat in Griekenland. Kijk eens hier stop
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#5
(25 September 2014, 14:52)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik denk dat sommige forumleden toch vaker deze blog moeten lezen om te zien hoe het er echt aan toegaat in Griekenland. Kijk eens hier stop
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Niet zo belerend Arthur, iedereen leest dat wat hij of zij zelf wilt en da's maar goed ook Confused
Dat blog waarna jij refereert vind ikzelf niet bijster interessant hoor Undecided
Quote
#6
Natuurlijk mag iedereen zelf weten wat hij leest, maar zet dan geen flut verhaal hier neer uit de een of andere krant die weer kommertijd heeft maar lees het serieuze nieuws hoe het er echt aan toegaat in Griekenland.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#7
Arthur, Arthur, hou toch eens op man met het afkraken van anderen Angry
Wordt je daar nou niet moe van? Ik wel hoor, je lijkt Corn.... wel Confused
Quote
#8
Ik kraak niemand af, ik schrijf alleen hoe het er echt aan toegaat.
Oja, ik lijk echt niet op K... ik ben veel knapper Big GrinBig GrinBig Grin
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#9
(25 September 2014, 15:38)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ik schrijf alleen hoe het er echt aan toegaat.

Nee, je schrijft hoe het er volgens jou aan toe gaat en dat mogen anderen ook zonder dat het als 'flutverhalen' wordt bestempeld.
Elke mening/opvatting telt; ook jij hebt niet alle kennis in pacht hoor, ook al denk je (véél te) vaak van wel Tongue
Quote
#10
De 'meesters' in de rekenkunde zullen best argumenten hebben gevonden waarmee ze parmant aan hun opdrachtgevers kunnen aantonen dat 't beter gaat. Ik ben geen rekenmeester, maar zie wel dat de doorsnee Griek d'r nog maar bar weinig van merkt.....
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#11
Ik krijg deze melding op mijn scherm als ik de link wil openen.

[Afbeelding: 2elgniv.jpg]
Quote
#12
Hoe het er echt aan toe gaat(bericht uit mijn INBOX hedenmorgen):

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






lees ook de niet-fluff [PDF].

Bericht overigens zojuist ook door Bruno Tersago getwitterd(voor 'reilen en zeilen' gewoon door dat rode McCaffee gevaar heenklikken, het is slechts eens een te negeren waarschuwing, ik doe dat al jarenlang zonder schade).
Quote
#13
Zó is de Griekse economie dus verbeterd: 6,3 miljoen mensen op de rand van armoede. De Greek Reporter bericht uit het echte Griekenland.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#14
De Griekse staatschuld blijft ondragelijk en daarmee ook het leven voor een groot deel van de Griekse bevolking. Nick Malkoutzis bericht vanuit Griekenland:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Als het lezen van het hele artikel je te veel is, geef ik hieronder de duidelijke conclusie: De zgn verbetering van de Griekse economie is bedrog!

"The government now seems to be abandoning its strategy of seeking debt relief in favour of securing the swift departure of the troika; a combination of institutions that were put together to deal with an emergency debt crisis and will be leaving Greece with more debt, a broken economy, 27 percent unemployment, wages down by 24 percent, disposable income reduced by a quarter, household expenditure shrunk by 27 percent and 34.6 percent of the population at risk of poverty and social exclusion.

This is not just a fiscal adjustment program that went wrong, this is economic and social devastation that we cannot allow to be passed of as a success.".


Tsipras en zijn SYRIZA geeft betere oplossingen.Ik hoop op de komende Presidents-deadlock en de daarop volgende algemene verkiezingen. Die ziet er voor de nu nog zittende regering niet al te best uit volgens peilingen van afgelopen weekend:

SYRIZA: 36; ND: 25; POTAMI: 9,5; XA: 7,5; KKE: 6,5;PASOK: 5,5.

Of wat uitgebreider:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&itemId=1540
Quote
#15
Ik zie het elke dag om me heen @Aleko, maar ja de roze bril van velen wil maar niet af om te zien hoe de werkelijkheid is.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#16
Zoals steeds zal de waarheid wel weer ergens in het midden liggen.

In vergelijking met bvb. 2 jaar terug zie ik dat er hier en daar wel weer meer gebouwd wordt, dat er weer meer infrastructuurwerken (wegen e.d.) zijn, dat bepaalde mensen die 2 jaar terug geen werk hebben dat nu wel hebben, ....enz.

Dat wijst toch wel op een verbetering. Maar goed, elk zijn eigen (politieke) mening.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#17
@Patrick. Nou vooruit dan maar: De werkeloosheid van 27% zijn de officiële cijfers en dan trekken we die 50-100 nieuwe arbeidsplaatsen van jouw persoonlijke observatie dan vanaf. Zo genoeg naar het midden opgeschoven?
Quote
#18
(30 September 2014, 20:25)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zoals steeds zal de waarheid wel weer ergens in het midden liggen.

In vergelijking met bvb. 2 jaar terug zie ik dat er hier en daar wel weer meer gebouwd wordt, dat er weer meer infrastructuurwerken (wegen e.d.) zijn, dat bepaalde mensen die 2 jaar terug geen werk hebben dat nu wel hebben, ....enz.

Dat wijst toch wel op een verbetering. Maar goed, elk zijn eigen (politieke) mening.

Doorsnee Gezin: man, vrouw en drie kinderen in de schoolgaande leeftijd. Huis met een hypotheek. Man werkt zeven maanden per jaar in toeristische sector, zeven dagen per week. Vrouw werkt zeven maanden per jaar in de toeristische sector , zes dagen per week. Per maand waarin gewerkt wordt komt er totaal Euro 1.700,- netto in de huishoudkas. Op jaarbasis komt bij dit gezin dus 'n kleine duizend euro per maand in de knip. Zij hebben 'geluk' omdat ze de kinderen voeding en onderwijs kunnen geven. Overige gezinskosten zoals huisvestingskosten, verzekeringen, brandstof enz., komen op 't laatste plan en worden vaak gedekt door lopende leningen wéér te verhogen. Tenminste als de bank hen hierin welgevallig is......

Bovenstaand Grieks gezin heeft geluk, er wordt wat geld gegenereerd en iedereen is gezond. Velen hebben dat geluk niet!

Bovenstaand heeft volgens mij niets met politieke mening te maken maar met de nog steeds tragische werkelijkheid in ons mooie vakantieland......
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#19
Ik probeer alleen weer te geven wat ik zelf vaststel over de laatste 2 jaren. M.a.w.dat ik een (lichte) verbetering waarneem. Enkele jaren terug lag (bijna) alles plat.
Dat het terug opkrikken van een economie tijd vraagt zijn we het met zijn allen eens denk ik. Men kan niet verwachten dat alles binnen een dergelijk kort tijdbestek weer op niveau is. Maar het feit dat er (in mijn ogen) toch al iets van verbetering merkbaar is doet verhopen dat deze trend zich doorzet.
Maar om te stellen dat niets veranderd is, vind ik een beetje kort door de bocht.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#20
Ik ben het wel met Patrick eens. Ook ik zie de verbetering, er lijkt ook al wat meer bedrijvigheid qua bouwactiviteiten terwijl een paar jaar geleden echt alles plat lag. Misschien dat het ook verschilt per regio? Wij waren in dezelfde regio als Patrick. Geen Kreta dus ..
Quote
#21
Ik kijk naar de auto's bij mij in de streek. Ik zie een toename van oude modellen, erg veel auto's blijven met (soms flinke) schade rijden en de glans is al van heel wat auto's af (letterlijk!)
In de showrooms staan maar één of twee modellen, de rest ziet er akelig leeg uit.
Tenslotte zie ik vrij veel auto's zonder nummerborden staan weg te roesten langs de afgelegen weggetjes.
Maar gelukkig rijden er ook zónder nummerborden ;)
In de restaurants zitten veel minder Grieken dan vorige jaren en ze bestellen óók veel minder.
Dat er flink aan de wegen wordt gewerkt zie ik ook; de snelweg Korinthe- Patras lijkt wel één bouwput en ook aan de weg van Patras- Ioannina wordt flink doorgewerkt.
Maar mijn indruk is dat de economie nog steeds niet aantrekt, behoudens enkele uitzonderingen.
Quote
#22
Vierde kwartaal 2014:

Arme Grieken mogen niet meer van elektriciteit worden afgesneden. Mensen die afgesloten zijn omdat ze de rekening niet konden betalen, moeten weer worden aangesloten. Dat heeft premier Samaras opgedragen aan het staatselektriciteitsbedrijf DEI.

[Afbeelding: zujt5w.jpg]
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#23
Ik heb het idee dat er een steeds grotere afstand komt tussen diegenen die wel inkomen/vermogen hebben en diegenen die geen inkomen meer hebben. Op Petra (Lesbos) waren dit jaar weer veel Grieken op vakantie, de meesten uit Athene en Thessaloníki. Dit waren wel de Grieken die in een Mercedes, Audi of nieuwe 4x4 reden. De rest reed in ouwe barrels, om het zo maar even te noemen en waren de inwoners van Lesbos. Een beeld wat we tegenwoordig niet alleen in Griekenland zien Confused
Mocht de economie langzaam aantrekken, dan merken de meeste mensen dit pas veel later, zoals ook hier in Noord/West Europa merkbaar is.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#24
Nou de meeste mensen in Noord-West Europa hebben het toch stukken beter dan de meeste mensen in Griekenland hoor @JohanV. Vergelijking is een beetje scheef. Wel is het waarschijnlijk zo dat de verschillen in inkomen groter zijn in Griekenland. En de werkloosheid is stukken hoger: 25% tegen 7.5% in NL.
Quote
#25
(02 October 2014, 16:44)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nou de meeste mensen in Noord-West Europa hebben het toch stukken beter dan de meeste mensen in Griekenland hoor @JohanV. Vergelijking is een beetje scheef. Wel is het waarschijnlijk zo dat de verschillen in inkomen groter zijn in Griekenland. En de werkloosheid is stukken hoger: 25% tegen 7.5% in NL.

Ik heb ook niet aangegeven wie het "beter" heeft. De economische wetten werken hetzelfde, waar je ook bent. En bij iemand die hier van een paar tientjes per week moet rondkomen hoef ik niet aan te komen met het verhaal dat het in Griekenland "nog veel slechter" is. Perceptie is leading. Undecided Ook het feit of iemand wel of niet schuldig is aan zijn financiële situatie doet er niet toe, in heel Europa zie je dezelfde ellende.
We hebben het hier natuurlijk "beter", maar daar betalen we ook fors voor! Zonder betaling geen verzorging, maar dat dringt helaas niet bij een ieder op deze aardbol door. Confused
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#26
Nog maar eens een linkje. Wink Natuurlijk merkt de gemiddelde Griek niet echt dat het beter gaat. Maar toch zijn er tekenen van herstel. En dat vind ik mooi voor de Grieken!

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#27
En ook dit artikel:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






De vraag is natuurlijk wat de gewone Griek hier zal van merken... of net niet... of misschien nog meer besparingen...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#28
@Vlag.Ja wat zullen ze merken? Dit dus:

"The EU/IMF trojka will be leaving Greece with more debt, a broken economy, 27 percent unemployment, wages down by 24 percent, disposable income reduced by a quarter, household expenditure shrunk by 27 percent and 34.6 percent of the population at risk of poverty and social exclusion."

Laat je toch niks wijsmaken door al die desinformatie van Samaras en de EU. Allemaal wanhopig positieve propagandapraatjes in aanloop naar de presidentsverkiezingen van februari 2015.
Quote
#29
Wat zou er gebeuren wanneer Syriza, of meer algemeen links, de verkiezingen wint?
Wordt het dan wel beter en als dat zo is: waarom?
Quote
#30
Zeer goede vraag, Xander.
Als het in het algemeen niet goed gaat, op sociaal-economisch vlak, dan stemt een groot deel van de bevolking op andere partij(en) in de hoop op een positieve verandering.
Maar ik ben benieuwd of Syriza een beleid tot stand kan brengen waarin de economie opnieuw fors zou aanzwengelen, met positieve effecten in de portemonnee van de modale Yannis.
Ik wil er in geloven, maar ik wil het nog zien...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#31
Van verbetering gesproken. Vandaag in alle gezaghebbende economische media:


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Arm Griekenland. Het leek net wat beter te gaan met het land. En dat 'wat beter' is natuurlijk nogal relatief als we kijken naar de enorme economische schade die het land heeft opgelopen naar aanleiding van de hervormingen die noodzakelijk waren om te herstellen van decennialang wanbeleid. Iets dat ook
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




bij het innen van belasting. Het land heeft inmiddels zo'n tabak van de 'dictaten' van de Trojka dat het graag zich graag weer zelf wil financieren op de financiële markten. Op die manier wil de regering Samaras weer wat sociale lucht creëren. Probleem van Samaras: de markten
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Al twee dagen loopt de Griekse tienjaarsrente op, vandaag zelfs boven de 7%.Die route kan Griekenland dus voorlopig vergeten. Bovendien is er nog het onopgeloste probleem van de onhoudbare Griekse staatsschuld van zo'n 175% (Q1 2014) van het nationaal inkomen. Daar moet op de een of andere manier (rente, hoofdsom, looptijd) een keer weer op worden afgeschreven. En in het huidige Europa gaat dat 'onder voorwaarden'. Voorwaarden die op korte termijn het herstel in Griekenland niet gaan bevorderen. De Grieken zijn dus nog lang niet van de Trojka af.
Quote
#32
(26 September 2014, 14:41)Aleko schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoe het er echt aan toe gaat(bericht uit mijn INBOX hedenmorgen):

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#33
"Misleading headlines"+ "Too good to be true".Vers van de pers. Lees maar:



Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#34
Voor één keertje post ik iets dubbel; sorry forumbeheerders, maar volgende korte reportage is té belangrijk om ze niet te delen met elkeen die bekommerd is om de Griekse situatie.
Vanavond in ons tv-journaal:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#35
De 10-jaars staatsobligaties vandaag naar 8,86%!
Niet echt 'verbetering'. Samaras geeft SYRIZA één
op één de schuld.
Quote
#36
En ook vandaag weer een reportage in ons tv-journaal:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#37
Europa staat achter Giekenland. Wink

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#38
Hoeveel smeergeld wordt aan dergelijke "postitieve" nieuwsmeldingen gespendeerd??? Wie gelooft dit alles nog?
Het is een scenario dat zich voordoet in alle Europese landen. De pers en media publiceren graag positieve berichten en statistieken, maar de realiteit is anders! Eventjes snel een crisistax heffen... in Griekenland momenteel de ENFIA, in België onder het mom van accijnzen en btw,... enkel de naam verschilt maar het resultaat is steeds hetzelfde = onze centen zijn in een vergeetput gegooid. Vrij vertaald... de politiekers klungelen maar verder en nadat vadertje de boel heeft verpest, kan het (niet verkozen) zoontje of dochtertje rustig opvolgen. Na wat jaartjes geklungel eventjes nog op Europees niveau wegpromoveren om met de GROVE schup geld te scheppen. En dan maar de blijde boodschap verkondigen dat alles moet veranderen waarbij allerhande pestregels worden uitgevonden. De nieuwe"familie"-politiekertjes komen de werkende middenklasse verkondigen dat ze moeten inleveren, weliswaar als ze reeds 35 à 40 werkjaren op de teller hebben staan en evenveel jaren hebben afgedragen aan het systeem. Waar is dit geld???
In Griekenland is het systeem weliswaar anders geweest maar uiteindelijk steeds hetzeflde... kom a.u.b. als corrupte zakkenvuller de gewone werkmens niet beschuldigen en met vinger wijzen! Waar blijven zij om een voorbeeld te stellen???
Ik walg elke dag van de persberichten, steeds terugkerende zakkenvullende wereldvreemde leeggangers die nog geen dag hebben meegewerkt noch enig steentje te hebben bijgedragen aan het systeem... enkel misbruik maken van de door ons afgedragen (verdwenen) centen!!!
Ik hoop ooit nog een beetje te kunnen genieten van mijn pensioen in mijn stekkie in Griekenland. Ik durf 's morgens nog in de spiegel kijken. Durft de politieke dievenbende dit ook nog? Om af te sluiten... mijn respect krijgen ze alvast niet meer en dit is ver te zoeken. De pers/media speelt in op de lezer hopend om hen te beïnvloeden! Voor mij is deze tijd al lang gepasseerd!
Tenslotte nog een citaatje van Eurocommissaris Louis Michel, deze durft zonder enige scrupules in het openbaar verkondigen: "€ 28000 par mois, c'est confortable!"... en dan maar ons de schuld geven van de crisis???
Quote
#39
Ja en dat zullen ze niet uit liefde doen.
Dat gaat Griekenland weer héél veel extra
nieuwe maatregelen kosten, levenskwaliteit
nog verder naar beneden.
En bedenk: de EU wankelt zelf ook!
De lamme helpt de blinde. Klaar ben je er mee.
Quote
#40
juist daar ben ik zo bang voor Europa staat achter griekenland.Πισω μου σ εχω σατανα.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)