Griekse ecomomie verbeterd
#41
wie weet hoe goed gaat met Duitsland, want gisteren ging hier in ons mooi Hoogeveen naar de markt en de beeld van de Hoofdstraat was droevig. veel lege panden, veel gsm reparatie winkels, niks om vrolijk van te worden.
Quote
#42
Griekenland staat in de kijker maar er zijn nog heel wat andere Europese "partners" waar het eveneens niet goed gaat... Het schip is aan't zinken ten gevolge van wanbeleid alom! En dan maar rond de pot draaien en mooie statistieken proberen voorleggen...
Quote
#43
En vandaag weer een korte reportage in ons tv-journaal.
Het lijkt me wel de "Griekse week".

Gelukkig bestaat er nog solidariteit:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#44
Gelukkig griekenland staat niet meer zo dik in de kijker. vanmorgen hoor ik ze voor het eerst over Italie en Frankrijk praten en oven Duitsland dat haar economie ook aan het krimpen zie .
Quote
#45
Ja, precies @Tzimis. Zoals ik al zo vaak gezegd heb:
Griekenland was/is de noodsignaal-parkiet in de mijnschacht
van de ten onder gaande EU cq Europa.
Quote
#46
wij werken in de voeding en in de zorg, en ik merk dat de laste 10 jaren ,anders zijn dan de moeilijke jaren begin 90 jaren. maar goed de euro is in kwestie nu ook in noorde europa. wie weet misschien gaat Duitsland zelf verder in deze lelijke munt.
toen waren helaas de barbaren uit de sovjet unie niet gekomen, al waren ze overal klaar voor. nu wacht ik even of de barbaren uit de oosten zullen komen.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#47
Vóór ik je link opende dacht ik onmiddellijk
aan Kavafis, die ik wél van buiten ken.
Mooi!
Quote
#48
Een gefundeerd opiniestuk van Bruno Tersago, Belgisch reporter in Griekenland:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Meer dan de moeite waard om te lezen!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#49
hij is geen Belg meer. Hij is een Griek.
Quote
#50
maar dan wel één van de betere, zoals jij!
Quote
#51
Wat bedoel je, Tzimis?
Bruno is een Belg, of Vlaamse Belg als je 't zo wil noemen. Hij woont permanent in Griekenland, en verzorgt regelmatig reportages en opiniestukken voor de Belgische media. Af en toe keert hij terug naar België.
Intussen zal hij inderdaad wel een zeer klare kijk hebben op de Griekse samenleving, economie en politiek. Maar net omdat hij geen Griek 'pur sang' is, kan hij het best aanvoelen welke de verschillen en gelijkenissen met andere volkeren zijn. Hij voelt prima aan wat er verkeerd loopt in Griekenland (en dan wijst hij steeds naar de verantwoordelijken in plaats van naar Yannis-met-de-pet) opdat wij ons in West-Europa een correcter beeld kunnen vormen.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#52
Dat weet ik. hij kan precies balanceren tussen de twee mentaliteiten. ik volg de nieuws over griekenland van uit alle kanten en landen. hij is een van de weinige betere correspondenten.
Quote
#53
Dat klopt, Tzimis.
Ik hou van de berichtgeving van Bruno. Vooral omdat hij de publieke opinie een geweten schopt.
Hoe fel wij ook een voorliefde voor Griekenland hebben: Bruno toont ons de minder positieve kanten, en legt de vinger op de wonde waar de 'grote' beleidsvoerders in tekort schieten.
Er zijn wellicht te weinig Bruno's in deze wereld...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#54
Ja, Ja,  de economie verbeterd....
Komt zeker omdat AL die ambtenaren die in dit bericht genoemd worden al hun geld terug in het land gestoken hebben Huh
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#55
Op weg naar de verbetering moet nog wel de
horde van 10,7% vermindering van het door
El.Stat gepubliceerde gezinsinkomen en een terugval
van 12,3% in de sociale voorzieningen(vorig
jaar) genomen.eKathimerini schrijft hierover:


Disposable income of households fell 10.3 pct in one year




[Afbeelding: closed_shop_390_1505.jpg] [Afbeelding: dot_clear.gif]
By Sotiris Nikas

The reduction of Greek households’ disposable incomes in 2013 compared with 2012 amounted to a total of 14 billion euros, the biggest since the start of the crisis according to data released by the Hellenic Statistical Authority (ELSTAT).
Disposable cash amounted to 122.2 billion euros last year, from 136.2 billion in 2012 – i.e. a 10.3 percent reduction within just one year.
The loss since the start of the crisis is even more staggering: In 2009 the disposable income of Greek households had added up to 170.7 billion euros.
In the years that followed and up to last year, with the application of austerity measures through the reduction to salaries, pensions and benefits and the increase in taxation, households have lost a total of 48.4 billion euros – i.e. an average of 12.1 billion euros per year.
On the reduction recorded last year, the statistics office says in its report that it was due to the reduction in workers’ pay by 10.7 percent year-on-year and the 12.3 percent drop in the amount of social benefits that households received.
Regarding consumption, ELSTAT data showed that it has followed the course of disposable incomes: Households’ consumer spending declined by 4.8 billion euros or 3.6 percent last year from 2012, amounting to 129.9 billion euros, against 134.7 billion in 2012.
The year with the highest consumer spending by households was 2008, when 164.6 billion euros was spent.







Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




, Friday October 31, 2014 (21:59)  
Quote
#56
Als tussendoortje een zeer lezenswaardig artikel uit
het blad FORTUNE over de rol van de EU, en met
name Duitsland in de crisis/problemen van
de zwakkere landen(Griekenland) van de Unie.

En natuurlijk over het dreigende
totale échec van dit speelgoedje van NeoLib.

 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#57
Hmmm... zou het dan toch?
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





De vraag is natuurlijk of Yannis-met-de-pet er ook maar een sprankeltje van voelt.
Hoop doet leven?
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#58
En toch nog steeds volgende signalen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#59
@Vlagreco.Hoe kryptisch toch weer.Bedoel je
positieve of negatieve signalen?

Het toonaangevende ELEFTHEROTYPIA is
vorige week zowel gedrukt als elektronisch,
reeds ter ziele gegaan.Ik pik even van Natascha:


Het einde van dagblad Eleftherotypia

[Afbeelding: 1hselida.jpg?w=450]De uitgever van
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(‘Persvrijheid’) heeft besloten om de publicatie van de krant
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




en de journalisten de toegang tot de website van de krant te ontzeggen.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




werd genomen nadat de journalisten  het werk hadden neergelegd uit protest tegen achterstallig loon. De 140 mensen die bij de krant werken, hebben al negen maanden geen salaris ontvangen.
Drie dagen geleden werden hun accounts voor de website geblokkeerd en konden ze ook niet meer inloggen op de Facebook- en Twitteraccounts van de krant.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 schrijven werknemers van Eleftherotypia dat ze met al hun macht en met alle middelen zullen vechten om de krant met linkse signatuur weer in de kiosken te krijgen. “Wanneer de uitgever de publicatie blokkeert, wordt de vrijheid van de pers gemuilkorfd.”
De zondagseditie van de krant (Kyriakatiki Eleftherotypia) die dit weekend niet meer mocht worden gedrukt, hebben ze
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.
Het is niet de eerste keer dat het personeel niet wordt betaald. Eleftherotypia ging eind 2011 failliet, maar op 10 januari 2013 verscheen
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




weer – onder een nieuw management en eigenaar. Eleftherotypia  werd voor het eerst gepubliceerd in 1975 en was  oorspronkelijk het eigendom van de journalisten.
Het bedrijf XK Tegopoulos Publications dat eigenaar van de krant is, ging
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.
Quote
#60
@ Aleko: tja, kryptisch... ik wou gewoon een nieuwsbron aangeven die vermeldt dat er nog steeds protestmanifestaties zijn. En dat Yannis-met-de-pet nog steeds hard geconfronteerd wordt met de almaar blijvende crisis.
De vraag "positief of negatief" is maar hoe je 't kan bekijken vanuit welk standpunt, en kan hier gerust een zeer uitvoerige discussie over openen.

Zo ook vandaag, op onze radio, een verslag van Bruno Tersago. Een interessant stukje:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#61
Steeds meer lichtpuntjes.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Natuurlijk nog een lange weg te gaan en Yannis merkt het (nog) niet. Maar toch!
Quote
#62
Maar @ Bruja, noem dan eens één lichtpuntje  voor
jouw Yannis, waarmee hij kan profiteren van die zgn
verbetering van de Griekse economie.(De cijfers geven
niet aan hoe goed het met GR. gaat, maar hoe slecht
met Europa).
Hou op met die schijnopgewektheid voortkomende uit
gefakete en gemanipuleerde statistieken, welke geen
ander doel hebben en resultaat opleveren dan politieke
propaganda voor de keiharde neo-liberale Brussel -Athene
pressie om de Griekse én EU gewone mensen, steeds
verder op de knieën te dwingen.Jaar in jaar uit.
Noem alsjeblieft één echte verbetering!
Vanaf een door de trojka bijna tot nul teruggebombardeerde
economie is het makkelijk scoren.Kunst! Om goede electorale
sier te maken.
Quote
#63
(05 December 2014, 20:33)Aleko schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maar @ Bruja, noem dan eens één lichtpuntje  voor
jouw Yannis, waarmee hij kan profiteren van die zgn
verbetering van de Griekse economie.(De cijfers geven
niet aan hoe goed het met GR. gaat, maar hoe slecht
met Europa).
Hou op met die schijnopgewektheid voortkomende uit
gefakete en gemanipuleerde statistieken, welke geen
ander doel hebben en resultaat opleveren dan politieke
propaganda voor de keiharde neo-liberale Brussel -Athene
pressie om de Griekse én EU gewone mensen, steeds
verder op de knieën te dwingen.Jaar in jaar uit.
Noem alsjeblieft één echte verbetering!
Vanaf een door de trojka bijna tot nul teruggebombardeerde
economie is het makkelijk scoren.Kunst! Om goede electorale
sier te maken.

Sommigen noemen een glas half vol, anderen noemen hetzelfde glas half leeg. En dat je het niet voor de zittende machthebbers hebt, hebben we ondertussen al helemaal door.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#64
Geachte Aleko,

Als de link die ik hiervoor gepost hen je niet overtuigd kan ik er niks aan doen. Als Griekenland liefhebber daarentegen vind ik elk positief nieuws goed nieuws.
Quote
#65
Greek bond yields drop




[Afbeelding: venizelos1110.jpg] [Afbeelding: dot_clear.gif]

Greek 10-year bond yields fell 42 basis points to 7.33 percent
on Friday as the country’s
deputy prime minister said he
expected to have an initial deal with
EU/IMF inspectors on their delayed bailout
review by December 15.
Bron eKathemerini.


@Patrick.Kom jij dan eens met je
lichtpuntjes-verbeteringen, waaruit
zou blijken dat de zittende regering
niet catastrofaal is voor 95% van de
Griekse bevolking.

Of bedoel je het soort bovenstaande
desinformatie
Quote
#66
Elk lichtpuntje, hoe klein ook, is er ééntje Wink
Quote
#67
@Bruja, jouw zgn lichtpuntjes zijn in werkelijkheid
de zwarte gaten van de Europese volksverlakkerij.
Quote
#68
Aleko, je hebt er toch altijd weer erg veel moeite mee als anderen het niet met jou eens zijn, dat blijkt maar weer eens.
Wat een negativiteit en zwartgalligheid straal jij uit zeg Confused . Met jou in discussie gaan heeft geen enkele zin omdat er dan nooit sprake kan zijn van een discussie, jij hebt immers altijd gelijk Undecided , tenminste, dat denk je Big Grin .
Quote
#69
@Yannis e.a. Ik zie helaas uitsluitend aanmerkingen
op mijn bewust zo gekozen manier van berichtgeving
en opinievorming. Puur en alleen maar op mijn persoon
gericht.

Nooit zie ik enige inhoudelijke inbreng op mijn links en
mijn korte samenvatting en commentaar op het bericht.

Nog korter: ik zie slechts persoonsdiscussie en nooit
contentdiscussie.

Zolang jullie die niet aan willen of
kunnen gaan, heb ik per definitie altijd gelijk.

Dat vind ik jammer!Ik vind nog steeds: These > Anthithese>
Synthese.
Quote
#70
(06 December 2014, 18:18)Alek schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zolang jullie die niet aan willen of
kunnen gaan, heb ik per definitie altijd gelijk.

Misschien moet je je eens serieus gaan afvragen WAAROM niemand met jou 'in discussie' wilt gaan Blush
Ik voel je antwoord al aankomen............ doelloos, omdat JIJ altijd gelijk hebt natuurlijk Big Grin

Ik haak af Aleko, veel plezier met jouw manier van 'discussie voeren' .  Vanaf nu sta je op m'n 'negeeerlijst' en blijf ik definitief verschoond van jouw wijsneuzerij Hypocrite .
Toedelodokie Tongue .
Quote
#71
Voor de geiïnteresserden: neem aub even
de moeite te luisteren naar wat @Bruno Tersago
in een interview over dit onderwerp te zeggen heeft.
Met name tussen minuut 17:15 en 23:44:



Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#72
Wink 
(06 December 2014, 18:35)Yiannis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik haak af Aleko, veel plezier met jouw manier van 'discussie voeren' .  Vanaf nu sta je op m'n 'negeeerlijst' en blijf ik definitief verschoond van jouw wijsneuzerij Hypocrite .
Toedelodokie Tongue .

Dan heb je het nog lang uitgehouden Smile

Kalo Vradi,

Dick
Quote
#73
Ongelooflijk. Aleko heeft groot gelijk dat er vaak op de man gespeeld wordt en niet op de content van de berichten wordt ingegaan. Ik woon hier met mijn gezin en ik ben evenals Aleko zeer sceptisch over deze mediaberichten. Mijn oudste dochter gaat hier naar school en ik zal maar niet beschrijven hoe de basisschool er hier aan toe is. De kleuterschool was hemels in vergelijking met de problemen op dit schooltje. En dan nog maar niet te spreken over het gebrek aan goede gezondheidszorg. Toch wel de belangrijkste zaken binnen een samenleving.

Wil je Aleko's links niet lezen, prima. Ben je het niet met hem eens, ook goed. Maar probeer zo volwassen te zijn en het niet op de man te spelen. Wij zijn geen kinderen meer. Bovendien kunnen diegenen die dat wel nodig vinden misschien ook nadenken over de mogelijkheid dat hij wellicht gelijk kan hebben? Ik ben de eerste die graag een positief beeld zou willen hebben van de toekomst hier in Griekenland, aangezien ik hier mijn kinderen grootbreng en de kans zeer klein is dat dat gaat veranderen, maar ik ben ook realistisch en heb genoeg gezien en gehoord om te weten dat deze leiders niet in het belang van de burgers werken. Genoeg voorbeelden, maar ik houd het hierbij.

Aleko, misschien ben ik in de minderheid, maar ik waardeer jouw links en commentaren. Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn, maar naar elkaar luisteren en elkaar aanvullen, of met argumenten proberen een ander licht op zaken te werpen, is naar mijn mening onmisbaar in een interessante en inhoudelijke discussie.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
#74
(07 December 2014, 18:53)Beems schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(06 December 2014, 18:35)Yiannis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik haak af Aleko, veel plezier met jouw manier van 'discussie voeren' .  Vanaf nu sta je op m'n 'negeeerlijst' en blijf ik definitief verschoond van jouw wijsneuzerij Hypocrite .
Toedelodokie Tongue .

Dan heb je het nog lang uitgehouden Smile

Kalo Vradi,

Dick

duimpie
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#75
@Roosmarijn. Met je laatste alinea sla je spijker op de kop. Alleen door het opnemen van informatie, al dan niet gekleurd, kan voeding worden gegeven aan een zinvolle discussie. Het is geen trial and error maar moet een spel van these en antithese zijn. Het gaat niet om het gelijk hebben of gelijk krijgen maar de info zoals door Aleko aangedragen kan verrijken en inspireren tot het vormen van de eigen opvatting. Dat heeft niets te maken met erudiet zijn of wijsneuzerig zijn. Het is informatie als voedingsbron.
Ik meen dat sommigen hier niet eens de content lezen maar louter de naam van de persoon die de info plaatst, lezen. Maar ach, dien niet veel kiezers dat ook in Nederland bij verkiezingen en brengen hun stem uit op de persoon en niet op de inhoud van het politieke program?
Quote
#76
Voor zo ver ik het kan beoordelen, denk ik dat àlle leden van dit forum van Griekenland houden.
Voor mij, en voor zeer vele anderen, betekent 'houden van' ook: bekommerd zijn om wat zich in de Griekse samenleving afspeelt. En de 'minder goede' situatie (understatement) onder ogen durven zien.
Daarom is het - vrijblijvend voor elkeen - om eens te luisteren naar de berichten zoals Bruno Tersago ze ons brengt (ik heb hem deze ochtend nog op de radio gehoord).
Beelden zoals
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vind ik dan ook zeer beklijvend, en voor mij een ernstig signaal dat het niet zo best gaat met het Griekse volk.

NB: overigens blij dat Roosmarijn hier terug is Wink .
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#77
(07 December 2014, 18:53)Beems schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(06 December 2014, 18:35)Yiannis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik haak af Aleko, veel plezier met jouw manier van 'discussie voeren' .  Vanaf nu sta je op m'n 'negeeerlijst' en blijf ik definitief verschoond van jouw wijsneuzerij Hypocrite .
Toedelodokie Tongue .

Dan heb je het nog lang uitgehouden Smile

Kalo Vradi,

Dick

Ik ben al veel eerder afgehaakt. Ik ga graag een discussie met iemand aan maar, zoals Yiannis ook al terecht schrijft, is er bij dhr. Aleko nooit sprake van een discussie. Zijn mening is de enige echte waarheid, geen discussie mogelijk. En toen ie een poosje geleden bij de verkiezingen in Nederland ongevraagd z'n  stemadvies hier op dit Griekenland forum ventileerde (nota bene de SP) was voor mij de maat vol. Die negeerlijst werkt trouwens prima Big Grin , heb geen idee waar het nu weer over ging maar kan me er wel iets bij voorstellen Confused
Quote
#78
ειμαστε δυο ειμαστε τρεις ,ειμαστε χιλιοι δεκατρεις ........
aub gebruik de negeerlijst en laat de rest maar lezen.
de forum heeft van alles. van de weer tot bloemetjes en andere griekse gebeuren.
Quote
#79
(08 December 2014, 11:11)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ειμαστε δυο ειμαστε τρεις ,ειμαστε χιλιοι δεκατρεις ........
aub gebruik de negeerlijst en laat de rest maar lezen.
de forum heeft van alles. van de weer tot bloemetjes en andere griekse gebeuren.

Helemaal mee eens Tzimis up
Dit is nou juist de kracht van een forum als dit. Als je dit forum bijvoorbeeld vergelijkt met de oude startpagina's of facebook zie je dat ze daar voor elk onderwerp of akkefietje wel een aparte startpagina of faceboekgroep hebben. Je zoekt en surft je te blubber en hebt er bijna een dagtaak aan om alles over Griekenlnd te blijven volgen als je tenminste een beetje ruim bent geïnteresseerd in het land. En wil je het (bij facebook) later nog eens rustig nalezen blijkt het alweer mijlenver in cyberspace verdwenen.

Zo niet op een forum als Oriste; alles (van A tot Z; van bloemetjes en bijtjes via wél of geen slippers meenemen voor het strand en de leukste Griekse muziek tot en met de crisis in Griekenland en de gevolgen daarvan) is te vinden op één duidelijke en overzichtelijke website. Met de meest uiteen lopende rubrieken én keurige index bovenaan de pagina waar je zélf kunt bepalen wat je wél en niet wilt lezen. Wil je iets niet lezen omdat je 'de bui al ziet hangen' sla je het gewoon over. Schitterend toch?

En wat die 'negeerlijst' betreft: Als je écht niets meer van een bepaald persoon wilt lezen, doe jezelf een plezier en zet hem/haar op die lijst. Berichten van die personen worden er dan keurig uitgefilterd waardoor je ze niet meer ziet verschijnen en dus niet meer over hoeft te ergeren. En........, andere leden hoeven zich vervolgens niet meer te ergeren aan de ergernissen van anderen Confused
Zo blijft Oríste jouw het Griekenland-forum! Wink
Quote
#80
ik wil voorkomen Chaos situaties. het is hier geen Kafeneion.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)