Grieksegids nieuws
Blaffende honden ...
#1
Bijten niet, maar daar gaat het niet over.

Wij zitten nu in een villa op Kefalonia en zojuist kwamen onze nieuwe Engelse neighbours even langs met de vraag of wij ook zo'n last hadden van de blaffende honden. Nu hebben wij 's nachts altijd de AC aan dus dan hoor je het sowieso niet, maar in al die jaren Griekenland hebben wij er ook nog nooit last van gehad. Ik lees het regelmatig terug in beoordelingen op Tripadvisor en andere sites, vooral van Engelsen, maar is dit iets wat de Oriste lezer herkent?
Volgens mij heb je overal in Griekenland blaffende honden en is het maar net of je je eraan stoort. Als je erop gaat letten blaffen er idd veel honden maar toch niet zo extreem dat je er niet van kunt slapen?
Quote
#2
Net twee weken in Petra op Lesbos geweest. In tegenstelling tot andere plaatsen/eilanden nu ook inderdaad veel geblaf 's nachts. Voor ons appartement was een roedel van acht honden die alle restaurants afschuimden. Als er een begon te blaffen deed het hele gezelschap mee. Big Grin De eerste keer zit je rechtop in je bed (wij hebben altijd alles open staan, we gebruiken nooit airco). Daarna "wen" je er aan. Je kan je er aan ergeren, maar ik beschouw het maar als "couleur lokaal". Cool
Je bent op vakantie en ergeren kan altijd nog, toch? Ik heb liever wat geblaf van honden, dan bepaalde mensen die 's nachts loeiharde "horecageluiden" maken. Dodgy

Op Lesbos wel over het hele eiland veel zwerfhonden gezien, viel wel op. Ook best redelijk wat honden die ook losliepen, maar wel een halsband aan hadden.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#3
We hebben het een paar jaar geleden in Afissos/Pilion meegemaakt.
Fantastisch appartement op een dito locatie alleen...........

Een flink stuk verderop bij een woning werden een stuk of 8 honden aan een ketting gehouden, dag en nacht waren ze aan het blaffen en janken. Er hoefde maar iemand langs te lopen of te rijden en de herrie begon weer. Het was een verschrikking; veertien dagen lang dag én nacht die herrie. Het gebeurt niet gauw maar deze keer waren we blij dat we weer naar huis konden.

Wel contact gezocht met de hostess maar die kon er natuurlijk ook niets aan doen. Ik vraag me af hoe de Grieken zelf met zo'n probleem omgaan; je zal er maar naast wonen Confused
Quote
#4
Bij jullie kan ik het me nog voorstellen, maar hier zijn het een paar honden en ook nog eens wat verder weg. Laat ik zeggen dat ik het een tikje overdreven vond.
Overigens heeft mijn partner op Chios wel eens de deuren dichtgedaan vanwege het aanhoudende krekellawaai en de golven die omsloegen :)). Het is maar net wat je irriteert.
Quote
#5
misschien is dat wel de oplossingBig Grin

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Jaren geleden verbleven wij op Lefkas in Villa Marina en daar was het ook iedere nacht raak.
Die blaffende honden kunnen je nachtrust flink verstoren, dit in tegenstelling tot natuurlijke geluiden van bijvoorbeeld krekels of de zee.
Pff, de oordopjes kwamen die vakantie goed van pas...
Quote
#7
(16 September 2014, 10:41)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




misschien is dat wel de oplossingBig Grin

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Dat zou die Labrador van ons echt prachtig vinden! :)
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#8
Ha, ja dat herken ik wel. Zit nu op Lesbos. (Skala Kallonis) Veel loslopende honden, die 's nachts tekeer gaan. Heb er niet veel last van, wanneer je het eenmaal hoort blijf je het horen, maar het houdt mij niet uit de slaap.
Quote
#9
wat mij dit jaar opviel op pelops is het grote aantal loslopende , waarschijnlijk gedumpte honden, meer dan vorige jaren, ik vermoed dat de crisis hier voor iets tussen zit Confused
Quote
#10
(16 September 2014, 19:00)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




wat mij dit jaar opviel op pelops is het grote aantal loslopende , waarschijnlijk gedumpte honden, meer dan vorige jaren, ik vermoed dat de crisis hier voor iets tussen zit Confused

Blijkbaar verschilt het van streek tot streek. De laatste weken op Zakynthos en Kefalonia geen enkele gezien. Dus ook totaal geen last van 'blaffers' 's nachts. Enige nachtlawaai laatste weken was de 'seizoensluiting' vorige zaterdag in de bar naast onze acco. Feestje duurde tot 4 uur 's morgens. Maar ach om daarover te gaan janken.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
Op enkele eilanden waaronder Karpathos hebben ze jaren terug een "einde" gemaakt aan loslopende honden.
Die kom je er ook nauwelijks meer tegen.
Quote
#12
Hetzelfde meegemaakt enkele jaren geleden, in Chanioti op Halkidiki (schiereiland Kassandra).
aan de rand van het hoteldomein zaten een aantal honden in kooien. Die vonden het blijkbaar superleuk om 's nachts met z'n allen te blaffen. De eigenaar van het hotel kon er niets tegen ondernemen. Bovendien was de buur (eigenaar van de honden) onwrikbaar; hij trol zich niets aan van de ontevreden hotelgasten. Not his problem.
Jammerlijke situatie.
En ja, eens die herrie 's nachts begint, begin je er (al dan niet bewust) gefixeerd op te luisteren in plaats van het te negeren.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#13
@jjohn, het zijn hier echt geen loslopende honden, die heb ik hier nog niet gezien, zoals Patrick ook al aangeeft. Het valt me juist op dat alle honden hier goed verzorgd lijken te zijn en een eigenaar hebben. Ik denk eerder dat het waakhonden zijn of honden die aan de ketting liggen.
Ik hoor ze nu ook blaffen maar als ik er niet op let hoor ik het niet eens.

Pfff, Vlagreco, dat is wel heel zuur voor de hoteleigenaar. Maar ja, ik kan me ook niet voorstellen dat hoteleigenaren zelf blaffende honden houden dus het zijn altijd honden van anderen.
Quote
#14
hier nog 12 klachtenDodgy

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#15
Ja, die had ik al eens op een ander forum gelezen. Zo zaten wij eens in een 5 sterren All Inclusive resort in Mexico, waarop werkelijk niets aan te merken viel. En dan toch een slechte beoordeling van Amerikanen omdat de roomservice 5 minuten te laat was. Ongelooflijk .... Amerikanen zijn wel met stip de grootste zeikerds.
Quote
#16
Net terug uit Mirtos waar een boevenbende van meer dan 10 hondjes de straten afstruinen. In de nacht geen hond te horen. Overigens keek de toerist waarvan de gevulde kip voor zijn ogen door een kat van zijn tafeltje werd geroofd erg op zijn neus. Ik ben zelf ooit door nachtelijk gebalk van een ezel uit mijn slaap gehouden. Liever door dierengeluiden dan door dronken gebral of ruzies toch?
Quote
#17
Het zijn meestal de honden aan de ketting die zoveel kabaal maken. De arme beesten worden nooit mee wandelen genomen en zijn blij als het jachtseizoen is begonnen zodat ze eens lekker kunnen rennen. Dat is dan nog een geluk als je jachthond bent. Maar er worden ook honden aan de ketting gehouden bij kippen, om de marters op een afstand te houden. Denken ze... die kippen lopen meestal het landje af en dan kan die hond hun echt niet meer "bewaken".
Dus alles en iedereen wat langs komt is voor die honden een nieuwtje, afleiding en dat uiten ze helaas nogal luidruchtig.
Het is niet leuk voor ons mensen (en vooral toeristen) maar voordat je oordeelt, bedenk dan aub dat de hond geen schuld heeft, hij weet niet beter en heeft nooit anders geleerd...
Quote
#18
Mooi onderwerp. Ik maakte er voor het eerst kennis mee op Samos - Ireon. Het is nog niet genoemd en het werd mij "uit de "klachten" ook niet duidelijk wat het geluid nu was. Ik werd er in ieder geval wakker van en wist echt niet wat ik van dat hartverscheurende geluid moest denken. Het stopte ook weer.
Het jaar erna, weer in Ireon - Samos, hoorde ik het 's nachts opnieuw.
Wat ik toen hoorde was het z.g. "roedel huilen" of "eenzaamheidsgehuil. Waar ben je, ik ben hier.
Interesse? Kijk eens op Google en type "roedel huilen".
Diverse interessante verhalen.
Quote
#19
Net terug van Zakynthos. Daar veel blaffende honden in de plaats waar wij waren, Keri Beach. De eigenaar had zelf 5 honden, die bij het geringste aansloegen zowel overdag als 's avonds/'s nachts. Doordat het 's nachts niet meer warm was en we de airco dus niet nodig hadden, hebben we uiteindelijk de deuren dicht gedaan 's nachts, waardoor het hinderlijke geblaf minder goed te horen was, maar er ook geen frisse lucht in de kamer kon. Het was het een of het ander. De honden liepen los en lagen geregeld voor je deur, op de eerste verdieping, en soms deden ze daar ook hun behoeftes, niet prettig als dit hoopje voor je ingang ligt. De eigenaresse had niet zo'n haast om dit op te ruimen! Tijdens het ontbijt probeerden vooral de jonge honden, via je schoot, eten te bemachtigen. Na negeren ging dat de laatste dagen beter en bleven ze op een afstand.
Even voor de duidelijkheid, we hebben zelf een hond en dus niets tegen honden. Maar nachtelijk geblaf kan zeer irritant zijn.
Quote
#20
Blaffende honden, zoemende muggen, kwetterende vroege vogels, spelende kinderen, tikkende klokken, en vooral, ja vooral, dat bruisende aspirientje in een glas water, dát maakt pas herrie. Mensen, opgepast dus. Niet naar Griekenland. Het is er herrie!
Tina K. Noume's signatuur Schotel: Celestial Platinum | 0,27 | 2000 | Wedgwood | Bone China | Vaatwasmaschinebestendig. |
Quote
#21
(01 October 2014, 10:37)Tina K. Noume schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Blaffende honden, zoemende muggen, kwetterende vroege vogels, spelende kinderen, tikkende klokken, en vooral, ja vooral, dat bruisende aspirientje in een glas water, dát maakt pas herrie. Mensen, opgepast dus. Niet naar Griekenland. Het is er herrie!
Ach wat vervelend allemaal, je zult er maar wonen Big GrinBig GrinBig Grin
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#22
Mij maakt het niet uit of de muziek te hard staat, maar ik kan niet tegen blaffende honden en huilende baby's, daar word ik gek van. gelukkig thuis en in Griekenland geen last van, behalve in het vliegtuig
Quote
#23
Even voor de duidelijkheid.....Ondanks de blaffende honden........wij zijn grote griekenlandfans! Dit weerhoudt ons absoluut niet! !!!!!
Quote
#24
Net terug van Andros en Tinos. Tot mijn eigen verbazing op Tinos helemaal geen zwerfhonden gezien, op Andros maar 1 zwerfhond gezien.
Verder wel veel honden gezien die de Grieken als huisdier hadden. Dus zelfs aangelijnd en sommigen zelfs met poepzakje!!!!
Quote
#25
Huilende babies en blaffende honden .... Heel vaak het gevolg van slechte opvoeding
Quote
#26
(02 October 2014, 16:38)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Huilende babies en blaffende honden .... Heel vaak het gevolg van slechte opvoeding

Stel je voor, daar nog eens slecht opgevoede toeristen bij, wat moet dat geven !
Big Grin
Quote
#27
"Verder wel veel honden gezien die de Grieken als huisdier hadden"

Lees ik nu echt dat er honden zijn die Grieken als huisdier hebben? Moet toch niet gekker worden.Smile
Quote
#28
Misschien moet de Rijdende Rechter ook in Griekenland blaftijden gaan opleggen Big Grin
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Britse vrouw overleden door bijtende honden 9930zomergem 13 3.761 28 September 2017, 16:47
Laatste bericht: Jan Platanias
  Tijdelijke opvang 2 Honden in Nederland Gert 0 1.937 04 September 2011, 21:54
Laatste bericht: Gert

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)