Grieksegids nieuws     
Van analoog naar digitaal
#1
Ook in Griekenland zal ontvangst via de oude vertrouwde analoge "harkantenne" de komende tijd steeds meer plaats afstaan aan de digitale opvolgers zoals DVB-T (zie forum hierboven) of UMTS (televisie via een mobiele ontvanger)

Hebt u ervaringen met zowel de oude analoge techniek en/of de nieuwste digitale varianten, of weet u een website waar meer informatie te vinden is over terrestriale ontvangst? Vermeld het hier!

Ger
Quote
#2
nou ik dacht dat de harkantenne perfect met dvb-t werkt?
Quote
#3
(24 February 2012, 23:46)trancemo6 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




nou ik dacht dat de harkantenne perfect met dvb-t werkt?

Klopt, alhoewel een veel kleinere (binnen*)antenne vaak al volstaat is een ouderwetse 'harkantenne' nog gewoon te gebruiken bij digitale tv.
Mocht je een mast hebben met meerdere antennes die via een spiltter naar één kabel gaan dien je die splitter echter te verwijderen.

*ligt aan de locatie en de sterkte van de zender ter plaatse.

Quote
#4
(04 May 2009, 13:43)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ook in Griekenland zal ontvangst via de oude vertrouwde analoge "harkantenne" de komende tijd steeds meer plaats afstaan aan de digitale opvolgers zoals DVB-T (zie forum hierboven) of UMTS (televisie via een mobiele ontvanger)


Ger

Hoi Ger,

Het onvangen van TV op een handheld gaat niet via UMTS maar via DVB H en dat is voor Griekenland nog ver weg. Het ontvangen van TV via UMTS is het zgn streamen.
Het uitrollen van DVB T gaat traag, laatste jaar 3 locaties, tot nu toe ± 9 locaties in totaal. Ergens in 2015 zou het dan klaar moeten zijn.
Naast Digea bouwt ook ERT oude locaties om naar digitaal zo zijn er nu 5 TV en 4 radio zenders digitaal te ontvangen.

Het huidige plan van Digea bied overigens niet overal uitkomst, heb je de pech dat je in de "schaduw" van een berg zit ten opzichte van de zender heb je geen ontvangst. Dat betekend dat er steunzenders moeten komen en die moeten de stadsregio zelf betalen, in de huidige situatie kan je dan lang wachten.

Kali Mera,

Dick
Quote
#5
Digea is in Athene ,prima. ik heb last een mooi model van Samsung gezien rond de 250 euros normal groote screen, ingebouwde digital ontvanger, gewoon de antene kabel van de flatgebouw er achter en laten zoeken. een duidelijk verschil tussen de analoge en digitale opties van bv dezelfde zenders. Mega of Ant of ert.
enkel somige opties als online gids doet moeijlijk ,als je de kastje van Digea niet hebt. maar zulke problemen hebben wij hier bij Ziggo ook.
Quote
#6
Wij hebben geprobeerd om ook over te gaan naar digitaal. Wat een ramp. Waar met een simpele binnen-antenne analoog nog goed werkt, is dit absoluut niet meer het geval met DVB-T.

In Pyrgos gaat het nog. Wij wonen in het centrum, hoog, dus dat is de perfecte locatie. Maar ons huis in Olympia, in de bergen, is echt bedroevend. Ik ben bang dat we een buiten antenne moeten gaan monteren hiervoor...
Quote
#7
in dat geval zou NOva de oplossing moeten zijn
Quote
#8
HELP!?!
Ik begrijp dat Griekse tv niet meer analoog te ontvangen is, maar dat een modernere tv digitaal gewoon te ontvangen is.
OK, ik de zender opnieuw geïnstalleerd... ja hoor, 32 digitale zenders binnengehaald. Mooi! Dacht ik... ik heb nu wel geluid, zie ook bovenin de balk welke zender het is, wat hij nu uitzendt en wat straks, maar heb geen beeld, en krijg de melding "videoformaat niet ondersteund".
Iemand enig idee? Moet ik ergens nog een instelling op de tv wijzigen soms?
Quote
#9
je hebt een te oude decoder ! heb dit zelfde probleem van de zomer gehad.
Effe langs de tv winkel en een nieuwe decoder halen dus!
Quote
#10
of een nieuw tv.
Quote
#11
(19 August 2014, 10:23)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




in dat geval zou NOva de oplossing moeten zijn

Niet echt een oplossing helaas. Duur en lastig met installatie...
Quote
#12
Er is geen sprake van een decoder, we hebben het hier over antenne-ontvangst. Dus dat is het niet.
De tv is behoorlijk nieuw en aangezien ik de zenders wel ontvang maar geen beeld heb, neem ik aan dat het aan de instellingen ligt.
Misschien iemand anders een idee???
Quote
#13
vraag de buurman of hij wel beeld heeft. neem je tv daar heen en proberen.
aan de andere kant, toen ik in augustus in Drama de zenders op nieuw had gezocht blijkt dat enkel nerit en kanali voulis nog daar digitaal zenden .de rest was nog analoog.
Quote
#14
Wat is de situatie nu? In het Griekse hotel waar ik nu zit hebben we ert HD en toch schijnt dit via dvb-t te worden ontvangen.

Lopen we dan nu achter in NL aangezien HD-plannen via Digitenne op zijn vroegst pas in 2017 te verwachten zijn..
Rico's signatuur
Satellietontvangers Xtrend ET9500 en Xtrend ET6000
Wavefrontier T55 met de volgende posities: 3, 13, 19, 23 en 28 met op 3 graden vele Griekse zenders
Quote
#15
(14 June 2016, 23:31)Rico schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat is de situatie nu?  In het Griekse hotel waar ik nu zit hebben we ert HD en toch schijnt dit via dvb-t te worden ontvangen.

Lopen we dan nu achter in NL aangezien HD-plannen via Digitenne op zijn vroegst pas in 2017 te verwachten zijn..

Eerlijk gezegd lijkt het me sterk dat ERT-HD via DVB-T wordt ontvangen. De commerciële zenders worden via een (SD) Digea-feed van de Eutelsat 3 via DVB-T uitgezonden. ERT1, 2 en 3 zitten ook op (onder andere) de Eutelsat 3. ERT-HD zit op zowel Hotbird als Eutelsat 9.

Persoonlijk denk ik dat de commerciële zenders inderdaad via DVB-T binnenkomen en de staatsomroepen via de satelliet. Maar ik kan me vergissen hoor; ik ga binnenkort naar Griekenland en ga dan eens op onderzoek uit........

Meer info over Digea (de Griekse versie van Digitenne):
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






PS: nog veel plezier in Griekenland!
Quote
#16
(15 June 2016, 11:42)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(14 June 2016, 23:31)Rico schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat is de situatie nu?  In het Griekse hotel waar ik nu zit hebben we ert HD en toch schijnt dit via dvb-t te worden ontvangen.

Lopen we dan nu achter in NL aangezien HD-plannen via Digitenne op zijn vroegst pas in 2017 te verwachten zijn..

Eerlijk gezegd lijkt het me sterk dat ERT-HD via DVB-T wordt ontvangen. De commerciële zenders worden via een (SD) Digea-feed van de Eutelsat 3 via DVB-T uitgezonden. ERT1, 2 en 3 zitten ook op (onder andere) de Eutelsat 3. ERT-HD zit op zowel Hotbird als Eutelsat 9.


Persoonlijk denk ik dat de commerciële zenders inderdaad via DVB-T binnenkomen en de staatsomroepen via de satelliet. Maar ik kan me vergissen hoor; ik ga binnenkort naar Griekenland en ga dan eens op onderzoek uit........

Meer info over Digea (de Griekse versie van Digitenne):
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






PS: nog veel plezier in Griekenland!
Ik ben op de camping kastraki in Meteora.
ik gebruik DVB-T op mijn laptop. (Ik heb geen schotel bij me)
 
Zenders gedownload, ERT-HD is aanwezig, zelfs ERT-HD eng.
in Parga had ik ook ERT-HD op DVB-T
overmorgen vertrekken we naar camping Sikia in Kala Nera.
zenders downloaden en we kunnen voetballen kijken.
iakovos
iakovos's signatuur [Afbeelding: angel.gif]
Quote
#17
Ik ben vanaf vrijdag ook in Kala Nera en neem m'n laptop (ook met DVB-T) mee. We gaan vaak zwemmen bij het strandje van camping Sikia. Misschien komen we elkaar wel tegen Smile
Quote
#18
Wederom hadden we in de volgende 2 hotels dvb-t met ert-hd in een strakke uitvoering.
Dus misschien is het al echt hd via dvb-t of misschien wel de zender ert-hd maar die in een (erg goede) sd norm via dvb-t wordt uitgezonden...
Rico's signatuur
Satellietontvangers Xtrend ET9500 en Xtrend ET6000
Wavefrontier T55 met de volgende posities: 3, 13, 19, 23 en 28 met op 3 graden vele Griekse zenders
Quote
#19
TV kijken in de vakantie???? ?
Quote
#20
(18 June 2016, 18:50)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




TV kijken in de vakantie???? ?

Nee hoor, absoluut niet. Maar wel even de ontvangstmogelijkheden checken (blijft een uit de hand gelopen hobby) ?
Hier in Pilion trouwens alleen SD-zenders via Dvb-t........
Quote
#21
Fijne vakantie Ger. Staat ook nog ons wensen lijstje. Zijn jullie met Ross? Je bent er volgens mij al vaker geweest. Sommige plekken blijven trekken.
Quote
#22
(18 June 2016, 19:34)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Fijne vakantie Ger. Staat ook nog ons wensen lijstje. Zijn jullie met Ross? Je bent er volgens mij al vaker geweest. Sommige plekken blijven trekken.

Ja Goedas, inderdaad met Ross. We zoeken elk jaar een nieuwe bestemming uit om maar zoveel mogelijk van het land te zien. Maar Pilion, da's een apart 'geval', daar raak je nooit uitgekeken. Vandaar dat we daar zo nu en dan toch weer terug blijven komen............
Quote
#23
(18 June 2016, 18:50)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




TV kijken in de vakantie???? ?

Wat is er mis met TV kijken in de vakantie ?  Huh
Je word er niet ziek van of zo.  
Wij kijken altijd TV op vakantie, ik vind het heerlijk om de Griekse zenders te zien en er wat van proberen te begrijpen.
Quote
#24
Je hebt gelijk Vito, lekker blijven doen.
Quote
#25
Wink 
(18 June 2016, 18:57)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(18 June 2016, 18:50)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




TV kijken in de vakantie???? ?

Nee hoor, absoluut niet. Maar wel even de ontvangstmogelijkheden checken (blijft een uit de hand gelopen hobby) ?
Hier in Pilion trouwens alleen SD-zenders via Dvb-t........

 
Hoi Ger,
Ook in Kala Nera heb ik de DVB-T zenders gedownload en daar zat ook ERT-HD bij.
Bijlage met de schermafdrukken toegevoegd.
Dan kan je mijn lijst bekijken.


Ingesloten bestanden
.docx   download lijst DVB-T Pilion_1.docx (Grootte: 284,88 KB / Downloads: 9)
iakovos's signatuur [Afbeelding: angel.gif]
Quote
#26
(18 June 2016, 21:03)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(18 June 2016, 18:50)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




TV kijken in de vakantie???? ?

Wat is er mis met TV kijken in de vakantie ?  Huh
Je word er niet ziek van of zo.  
Wij kijken altijd TV op vakantie, ik vind het heerlijk om de Griekse zenders te zien en er wat van proberen te begrijpen.

Thuis kijk ik via satelliet regelmatig naar Griekse tv-zenders. Vooral nieuws en muziekprogrammas zijn erg leerzaam. Zo heb ik al heel wat opgestoken m.b.t. de Griekse taal.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)