Forum-software upgrade
#1
De komende dagen is het mogelijk dat het forum er soms even uit ligt. Dit heeft te maken met een omvangrijke forumsoftware-upgrade van 1.6.15 naar 1.8.

Niet dat er iets mis was met de oude maar je moet de software nu eenmaal up-to-date houden om eventuele beveiligingsproblemen en bugs voor te blijven en ondersteuning van de softwaremakers te garanderen.

Na het omschakelen (ik hoop dit rond het weekend af te ronden) kan het forum er iets anders uit gaan zien, het wordt allemaal wat meer '2014'.
Ik probeer zo weinig mogelijk te veranderen onder het motto "never change a winning team" :) ).

Één functionaliteit is inmiddels verdwenen: het bekende IP-vlaggetje dat detecteerde vanuit welk land het berichtje werd geschreven.
A. omdat het nauwelijks goed functioneerde (er komen steeds nieuwe ranges IP-adressen bij die de software niet aankon).
B. Omdat men dat gemakkelijk kon omzeilen door een proxy-server te gebruiken en
C. Omdat sommige leden het vlaggetje niet wenselijk vonden vanuit privacy-oogpunt.

Maar geen nood; iedereen die dat wil kan zelf een vlaggetje in z'n profiel krijgen door via zijn/haar Gebruikersconfiguratiescherm (kortweg 'GebruikersCs', staat achter 'welkom.......') vervolgens in de linker kolom naar 'Profiel bewerken' en 'Extra informatie' je gegevens in te vullen bij 'locatie' en 'land'. Zo verschijnt er alsnog een vlaggetje onder je naam (zie bijvoorbeeld links van dit bericht onder mijn naam) en kan je daarmee aangeven waar je nu bent.

De komende tijd kunnen wat vreemde dingen gebeuren maar geen nood, op het einde komt alles weer goed. Alvast mijn excuses voor eventuele ongemakken, als alles goed verloopt zijn we na het weekend helemaal klaar voor 2015 ;)
Quote
#2
Beste Ger,

succes met deze omvangrijke operatie. Mijn welgemeende complimenten voor dit forum. Een stukje Griekenland bij je thuis. Een vakantie duurt maar even. Oriste kun je dagelijks bezoeken!
Quote
#3
Even testen : Haha, dan zit ik nu (in gedachte ) in Griekenland , en dat terwijl ik gewoon thuis zit..... grappig Big Grin
Quote
#4
Hoop dat alles goed gaat! Succes met dit mooie/leuke forum.
Quote
#5
Helaas is het helemaal fout gegaan, het nieuwe forum crashte onmiddellijk.
Ik heb daarom besloten om een backup terug te zetten die ik vanochtend rond 11.15 vlak voor de operatie maakte.

Helaas zijn daardoor waarschijnlijk enkele berichten die daarna geplaatst zijn verdwenen.
Ik ga me eerst beraden hoe nu verder voordat ik een nieuwe poging ga wagen, ben er nu wel even klaar mee. Wordt vervolgd!

Excuses voor eventuele verdwenen berichten Blush
Quote
#6
Ik dacht al, ik zou toch zweren dat ik net gereageerd had bij een paar topics.
Nou ja, kan gebeuren, Ger. Rustig aan!
Quote
#7
Had ook wat geplaatst, maar pleite
Dacht zeker een ouzo'tje;) te veel op .Haha
Net overnieuw gedaan
Quote
#8
Ja, dat dacht ik al. Ik stop er even mee, het is véél te mooi weer om achter een PC te zitten. Komt allemaal vast wel (ooit) goed ;)
Quote
#9
(27 September 2014, 18:04)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja, dat dacht ik al. Ik stop er even mee, het is véél te mooi weer om achter een PC te zitten. Komt allemaal vast wel (ooit) goed ;)

Geniet ervan @Ger en alle andere forum leden in het noorden, we hebben jullie vliegtuigen vol zon gestuurd, het enigste nadeel is wel dat hier nu koel is en af en toe regent, maar dat gaat zo weer over en dan zijn de rollen weer omgedraaid.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#10
Heel stiekem ineens naar 1.8.0 !!!
Bravo Ger. Ziet er strak uit.
Cor.
Quote
#11
(06 October 2014, 12:20)Cor Nieuw Vennep schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heel stiekem ineens naar 1.8.0 !!!
Bravo Ger. Ziet er strak uit.
Cor.

Bedankt Cor ;)
Nadat het vorige week helemaal misging is het nu dan toch gelukt. Het was deze keer geen 'gewone' update maar een ingrijpende upgrade.
Ben er vanochtend vroeg (04:30) mee begonnen want er moesten nogal wat (niet staandaard-) templates worden overgezet maar het ziet er tot nu toe veelbelovend uit. Er zullen nog wel wat bugjes aan de oppervlakte komen maar dat komt ook wel goed lijkt me.
We zijn nu in ieder geval helemaal klaar voor 2015!
Quote
#12
Ziet er inderdaad strak uit! Heel mooi.
Je hebt eer van je werk Gercool1
Quote
#13
Prima de luxe @Ger! Strak en modern! Gefeliciteerd!

Toch heb ik 'toen en nu' nog een grote wens, maar
misschien sta ik daar ook weer helemaal alleen in:

Als je - zoals bij dit forum 'geplaagd' wordt - door veel
onderwerpen en reacties - loopt de openingspagina
al vrij snel dicht en beslaat vaak maar enkele dagen.

Dat betekent dat als je op je herinnering even iets
van een paar dagen meer wil terugkijken of zelfs
reageren, je alleen moeizaam via auteur of onderwerp
(vaak weet je dat alleen nog vaagjes) weer bij dat
item terug kan komen.

Zou het niet mogelijk die onderwerpenlijst langer te
te maken of zelfs voor de gebruiker interactief/
manipuleerbaar?

Of zit ik zoals te doen gebruikelijk weer eens uit mijn
nek te oreren en kan dat -voor mij te moeilijk - al
lang al?

@Ger. Met dank voor je milde aandacht bij voorbaat.
Quote
#14
(06 October 2014, 14:49)Aleko schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Prima de luxe @Ger! Strak en modern! Gefeliciteerd!

Toch heb ik 'toen en nu' nog een grote wens, maar
misschien sta ik daar ook weer helemaal alleen in:

Als je - zoals bij dit forum 'geplaagd' wordt - door veel
onderwerpen en reacties - loopt de openingspagina
al vrij snel dicht en beslaat vaak maar enkele dagen.

Dat betekent dat als je op je herinnering even iets
van een paar dagen meer wil terugkijken of zelfs
reageren, je alleen moeizaam via auteur of onderwerp
(vaak weet je dat alleen nog vaagjes) weer bij dat
item terug kan komen.

Zou het niet mogelijk die onderwerpenlijst langer te
te maken of zelfs voor de gebruiker interactief/
manipuleerbaar?

Of zit ik zoals te doen gebruikelijk weer eens uit mijn
nek te oreren en kan dat -voor mij te moeilijk - al
lang al?

@Ger. Met dank voor je milde aandacht bij voorbaat.
Dag  Aleko,

Dat 'Info-Center' past zich meer of minder zelf aan aan de drukte op het forum. Is het druk dan staan er zo'n 30 regels; is het minder druk tussen de 15 en 20 regels. Zo blijven gewijzigde topics altijd minimaal een week te zien. Momenteel heb ik 'm handmatig op 35 gezet; alle topics van of na 30 september worden nu getoond.
Mocht er behoefte aan zijn kan ik 'm eventueel (veel) hoger zetten maar ik vraag me af of dat geen afbreuk aan de layout doet. Helaas kan ik het infoCenter (nog) niet per lid of per groep aanpassen, dat zou inderdaad een handige optie zijn. Maar wie weet, de forumontwikkelaars lezen ook mee.......

Wat misschien een mogelijkheid is, is de uitgebreide 'Zoeken'-functie te gebruiken (dus niet de 'Snel zoeken' knop) boven in de balk. Ik zie dat je behalve op 'Auteur' en 'berichtnaam' ook op datum kunt zoeken.  Ik heb het nog niet getest, maar misschien dat je daar al iets mee kunt?

Maar er is nog een andere mogelijkheid; als je nog weet in welke rubriek het bericht stond kan je natuurlijk naar beneden scrollen en op de rubriek in kwestie klikken, alle berichten staan daar namelijk keurig op datum gerangschikt onder elkaar waardoor je ze in no-time terug kunt vinden. Het 'Infocenter' is ook alleen maar een extra handigheidje, bedoeld om de laatste berichten te tonen.
Quote
#15
Mooi gedaan Ger, mijn favoriete lettertype en natuurlijk Kreta blauw.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#16
Mooi Ger, mooi strak en modern forum, proficiat. duimpie

Maar door het feit dat ik vroeger ook nog een website en forum onder beheer had, een klein schoonheidsfoutje, dat volgens mij technisch oplosbaar moet zijn. Blush

Namelijk, de avatar naar Ross Holidays rechtsboven, zou binnen de marge van het forumbeeld moeten vallen, zoals aan de linkerkant, is misschien mooier. Sleepy

Maar kan ook zijn dat ik opmerkingen ga krijgen dat ik spijkers op laag water aan het zoeken ben...je ziet maar. ;)

Choreftis.
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#17
(06 October 2014, 17:17)Choreftis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mooi Ger, mooi strak en modern forum, proficiat. duimpie

Maar door het feit dat ik vroeger ook nog een website en forum onder beheer had, een klein schoonheidsfoutje, dat volgens mij technisch oplosbaar moet zijn. Blush

Namelijk, de avatar naar Ross Holidays rechtsboven, zou binnen de marge van het forumbeeld moeten vallen, zoals aan de linkerkant, is misschien mooier. Sleepy

Maar kan ook zijn dat ik opmerkingen ga krijgen dat ik spijkers op laag water aan het zoeken ben...je ziet maar. ;)

Choreftis.

Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat je precies bedoelt Choreftis; hier staat het logo prima in Firefox, IE en Google chrome.
Heb je misschien een screenshot van hetgeen jij ziet? Dan kan ik er eens naar kijken.
Quote
#18
Ger

Ziet er heel mooi uit zo Ger
Quote
#19
Wow!!! Kom ik zomaar opeens op een heel nieuw forum.
Ziet er goed uit hoor.

Greetzzz Bruja
Quote
#20
duimpie
Quote
#21
Topper Ger goedgedaanefxaristo
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#22
Mooi Ger, dat het nu gelukt is!
Quote
#23
(06 October 2014, 17:30)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(06 October 2014, 17:17)Choreftis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mooi Ger, mooi strak en modern forum, proficiat. duimpie

Maar door het feit dat ik vroeger ook nog een website en forum onder beheer had, een klein schoonheidsfoutje, dat volgens mij technisch oplosbaar moet zijn. Blush

Namelijk, de avatar naar Ross Holidays rechtsboven, zou binnen de marge van het forumbeeld moeten vallen, zoals aan de linkerkant, is misschien mooier. Sleepy

Maar kan ook zijn dat ik opmerkingen ga krijgen dat ik spijkers op laag water aan het zoeken ben...je ziet maar. ;)

Choreftis.

Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat je precies bedoelt Choreftis; hier staat het logo prima in Firefox, IE en Google chrome.
Heb je misschien een screenshot van hetgeen jij ziet? Dan kan ik er eens naar kijken.

Sorry, wat druk bezig voor vertrek na Cyprus, maar toch hierbij een afdruk.

Choreftis


Ingesloten bestanden Thumbnail(s)
   
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#24
Ziet er mooi en strak uit Ger  COMPLIMENTEN !!!
Quote
#25
@Choreftis:
Merkwaardig, ik begrijp er niets van. Heb op meerdere PC's en browsers gekeken maar het Ross-logo staat telkens rechts goed uitgelijnt.
Welke browser gebruik je? Heb je je cache al eens geleegd (misschien staat er nog een stukje van de oude layout in)?
Ik zie dat je ook geen achtergrondmotief hebt (zie rechts van het logo op mijn screenshot).

[Afbeelding: 24w4sc3.png]

Véél plezier in Cyprus!
Quote
#26
Hoi Ger,

Heb alles geprobeerd cache en alle toestanden verwijderd, maar hetzelfde, ik werk met IE en zal op een later tijdstip wel zien, zoals zo vaak lost het misschien wel vanzelf op....

Choreftis
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#27
Ik was er even tussenuit, zie het nu pas, ziet er goed uit Ger!!  :)
Quote
#28
dat ziet er heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed uit
ger64's signatuur groeten Petra en ger
lovegreece  
Quote
#29
Hoi Ger,

Mijn complimenten, 'ons' forum ziet er lekker modern uit.
Quote
#30
(07 October 2014, 09:20)Choreftis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoi Ger,

Heb alles geprobeerd cache en alle toestanden verwijderd, maar hetzelfde, ik werk met IE en zal op een later tijdstip wel zien, zoals zo vaak lost het misschien wel vanzelf op....

Choreftis

Hoi Ger,

Ik ben net terug van een super verlof in Cyprus en nu wordt ik even wakker....Blush en wat denk je, ja het is zoals ik vermeld heb het is ineens door welke geest of Godheid hersteld en zie ik het zoals jij voorstelde.

Grts en nog een fijne dag.
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#31
Mooi reactie Erwin ....

Multiquote:Beste Ger,

succes met deze omvangrijke operatie. Mijn welgemeende complimenten voor dit forum. Een stukje Griekenland bij je thuis. Een vakantie duurt maar even. Oriste kun je dagelijks bezoeken!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Software-update en storing Ger 0 3.579 09 July 2015, 13:58
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)