De laatste dag
#1
Heart 
Wat hebben we weer genoten van ons geliefde Parga. Zijn er 3 x geweest en van te voren denken we; dit is de laatste keer. We weten nu al dat we volgend jaar terug komen, dan valt het afscheid niet zo zwaar. Afscheid van het gezellige dorpje, van het mooie strand, van het lekkere eten en de mooie tripjes. Maar vooral afscheid van de lieve mensen. Wat hou ik toch van ze. Parga, tot volgend jaar. Heart
Quote
#2
Helemaal mee eens Goedas; het is een heerlijk plekje en schitterende omgeving.
Ik realiseer me net dat we er al (véél te) lang niet meer waren...........
Staat echter nog steeds hoog op ons 'to do' lijstje ;)
Quote
#3
ik ben er ook 1 keer geweest, en het was er goed vertoeven
Quote
#4
Vandaag onze laatste dag op Kreta. Eerst een week in het zo heerlijk rustige Kamisianá, ten westen van Chania, waar we nooit eerder waren. Waarvandaan we leuke fietstochten maakten en o.a. het bijzondere Elafonisi bezochten. Daarna naar het zuiden waar we voor de derde keer in Plakias verbleven en ook weer zoveel leuke dingen deden, waaronder eindelijk ook eens de Imbroskloof.
Onze laatste dag vandaag was wel wat erg kort, want een vlucht om ca. 9.30 betekende helaas al om 5.30 onderweg in de bus...

Dus eigenlijk namen wij gisteren al afscheid. Van het prachtige strand. Van de prachtige Kourtalitikokloof waar we steeds met veel pret doorheen slingerden, van het mooie, heerlijke strand en van de lieve harde werkers in de restaurants. Waarbij ik het niet kan laten Sifis te noemen van de gelijknamige taverna. Die ons onmiddellijk herkende van 2 en 4 jaar terug. En die ons niet liet vertrekken zonder een plastic waterfles met door hem zelf gestookte raki.

En ook ons vertrek ging gepaard met de belofte aan de mensen daar én aan onszelf dat we er weer terug zullen komen. Het past niet zo bij ons om dat dan meteen volgend jaar weer te doen, maar wie weet, 2016...
Quote
#5
ja,wij komen ook ieder jaar bij sifis en anna een goed restaurant,heerlijk eten met heerlijke kretenzer wijn ,en een heerlijke raki
Quote
#6
Herkenbaar.. wij hebben dat met Kreta. Eerste jaren riepen wij ook dat we het jaar erop wat anders zouden doen, inmiddels roepen we het maar niet meer. Als een blok gevallen voor Kreta. LOL. En ook bij ons gaat het om het hele plaatje, de omgeving, de cultuur, het lekkere eten, maar bovenal de geweldige mensen. We hebben inmiddels een flinke Griekse vriendenkring en ieder jaar weer, kunnen we niet wachten tot we weer mogen...
Quote
#7
Leuk om te weten, Grek!
Quote
#8
DEZE SIFIS BEDOEL IK
Quote
#9
Yep, inmiddels zonder baard, maar met prachtsnor.
Quote
#10
De baard was ivm zijn overlijden van zijn vader,dan is er een gebruik op kreta dat ze de baard laten staan ,meestal 1 jaar lang
hij heeft hem iets langer laten staan
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)