Chalkidiki
#1
In het voorjaar willen we graag Chalkidiki bezoeken.we hebben 14 dagen.
Wie heeft tips (logies, mooie dorpjes om te verblijven, wat kiezen we Kassandra of Sithonia...)?
Wie was er reed en is bereid om wat ervaringen te delen?
We gaan graag wandelen, houden niet van overdrukke plaatsen, wel van leuke restaurantjes en kafeneons....
Quote
#2
Hoi kielaa

Kijk eens bij Jiba voor leuke verblijven, zien er mooi uit
Volgens mij met auto , verder veel plezier met voorbereiden van de vakantie
Quote
#3
Wat kiezen we: Kassandra of Sithonia?
Iemand ervaring met één van beide bestemmingen?
Quote
#4
Persoonlijk vindt ik Sithonia het leukst, wij hebben een rondje gedaan en het was er prachtig, tip ga naar vourvourou en huur een boot voor een dag echt fantastisch
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Wij willen in juni 2015 ook naar Chalkidiki en zijn ons aan het inlezen.
Sithonia spreekt ons het meest aan, weet niet waarom. Schrik wel van de hotelkolossen op de plaatjes en dat viel erg mee in de streek Sithonia.
Dus, alle tips zijn welkom.
Wim
Quote
#6
Op hieronder vermelde link een filmpje van Kassandra en Sithonia... misschien helpt dit?

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
Sedert onze eerste reis naar Halkidiki komen we tot nu elk jaar weer terug. We genieten dan van de rust, vrijheid en lieve mensen in de omgeving van Toroni. Daar is de streek nog enigszins puur en ongerept.
Kijk maar hier voor onze belevenissen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Rene


[Afbeelding: 6-u07gj_npIsG54_qT3IlguR5Ce-OG-0QFXenmDN...-h223-p-no]
Quote
#8
Ik vind
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 mooier dan Kassandra, het noordelijke gedeelte van de derde vinger
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 is ook leuk om te bezoeken en het gedeelte tussen Athos en Sithonia is nog vrij ongerept.
Quote
#9
Het moet zowat van begin de jaren '90 geleden zijn dat ik op Chalkidiki ben geweest. Wij zaten toen in Possidi op Kassandra. Ik kan we nog herinneren dat we ook Sitonia toen mooier vonden dan Kassandra. Toen ook heel rustig, een rondje op de middelste vinger moet een kleine 100 km zijn geweest en denk dat we er toen 4 wagens zijn tegen gekomen. 
We zijn toen ook even Porto Carras gaan bezoeken. In die tijd een fenomenaal 5 sterren hotel. Ik dacht ook dat de gronden rondom in die streek uitstekende wijn voort brengen. 
Wat me ook nog is bijgebleven dat even wat ten zuiden van Porto Carras het plaatsje Porto Koufo ligt, wat een natuurlijke haven heeft. Wij hebben daar toen in een restaurant verse tonijn gegeten die daarvoor nog te wonderen was op de kade van de haven. 
Inderdaad, zeker ook eens langs Vourvourou passeren op Sitonia en het brugje nabij Nea Moudania om Kassandra binnen te rijden. 
Quote
#10
(26 December 2014, 11:57)Yvon schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vind
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 mooier dan Kassandra, het noordelijke gedeelte van de derde vinger
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 is ook leuk om te bezoeken en het gedeelte tussen Athos en Sithonia is nog vrij ongerept.

Ik lees nu deze maar. Correcte informatie, zeer mooi Sitonia. Vraag me af of er in die 20 jaar veel zou veranderd zijn. 
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)