Rare vogel.......
#1
[Afbeelding: B600BF9D-D96E-4E98-B554-6B49D69EEACF.jpg]Koud, gewoon koud.
Gisteravond gewoon met een lange broek en een jas aangezeten, het moet niet gekker worden.
Het is zondag en met 14 graden voorlopig niet veel beter dan gisteren.
Na eerst een bezoekje gebracht te hebben aan de lokale pottenbakker Roussos gisteren moesten we in de hoofdstad Chora een cafe invluchten om te ontkomen aan het onweer met de bijpassende regenbuien.
Ook het avondeten moest gauw naar binnen anders was het snel koud
Maar goed we houden de moed erin, we hebben nog een volle week dus t kan nog goed komen.
Eerst maar effe ontbijten, thee, koffie en dan te voet naar Potamos, zondagmorgen met de markt altijd gezellig.
De tocht gaat binnendoor over de heuvels, heen klimmen terug dalen.
We doen in t appartement maar even de balkondeur dicht want de wind staat pal op de voorkant brrrrr.
Zo ik ben er klaar voor, was er klaar voor, als ik zie dat t wederom regent besluit ik dat we niet te voet gaan.
We pakken zo de auto, kunnen we ook nog effe kijken in Lo go the ti a nika.
De kachel aan, wat? Ja de kachel van de auto maar effe aan want t is echt koud en ook als we de auto bij t bejaardenhuis in Potamos neerzetten zien sommige grieken eruit alsof t winter is.
Twee bussen met griekse weduwen zijn losgelaten in het dorp, wij gaan via een binnendoor weggetje naar t dorpsplein.
Het is een levendig plaatje met de vaste bezetting.
Jan de muziekman met zijn sieraden, Michiel en Irene ze staan er weer allemaal, honing fruit etc etc.
We doen een rondje en nemen koffie, het is leuk en gezellig bekende te begroeten en de hand te schudden.
We hebben t wel gezien, nog even naar Logothetianika, het buurdorpje van Potamos.
Wat is daar te doen, nou eigenlijk na het verdwijnen van het restaurant van Maria helemaal niks meer, met uitzondering van vandaag dan.
Linksaf is de weg afgezet dus er is iets gaande, we gaan rechts en parkeren de huurauto ergens op een hoek.[Afbeelding: DFFB8B8E-6E09-4B75-A6C6-26E0C6683BFA.jpg]
Lopen de straat in richting de kerk, ja hoor een hond, regelmatige lezers weten dat honden iets met mij hebben en ook deze keer komt de viervoeter kwispelend op me af, likt al me blote lichaamsdelen en loopt tussen mijn benen door.
Ik weet als ik m aanhaal hij de rest van de dag niet bij me weg te slaan is.
Hij loopt vrolijk een stukje met ons mee, verbazing slaat echter toe als me vriendin zegt "ga nou maar terug" en hup hij gaat.
Blijft op ze kont zitten en staart ons na.[Afbeelding: 4447D787-7EDC-4BC6-851F-6E0DCA3837AB.jpg]
Bij de kerk zou gedanst worden maar ik vrees dat we te laat zijn, ik zie niks.
Doch bij restaurant Polina's tegenover de kerk zie ik t plaatselijk dansclubje ritmisch bewegen op de muziek, staat er een cameraploeg opname's te maken en staat er een plaatselijk boertje stand-by met zijn ezel.
Het is een gezellig tafereeltje, wij blijven vooralsnog even op afstand.
In de tuin van het restaurant staat een tafel met heerlijke lekkerijen.
Als de filmploeg stopt wordt ook de ezel incluis de boer naar binnen geroepen, worden er foto's geschoten en een toespraak gehouden.
Als t officiële gedeelte voorbij is worden ook wij naar binnen geroepen door een mannelijk lid van de dansploeg.
"Eten jongens, kom op gewoon aanschuiven, Jeanette pak maar hoor, Japio wil je wijn"
Nog voor de klok van twaalf zit ik al weer met een glas wijn aan mijn lippen.
" hee kan ik straks met jullie meerijden" vraagt de John Travolta van de dansgroep, natuurlijk geen probleem.
We zetten Frank af bij zijn kantoor en rijden zelf door naar ons appartement om de zwemspullen te pakken, het weer is inmiddels opgeknapt, alleen een sterke wind gooit nog iets roet in het eten.
We rijden naar Paleopoli, het mooie zandstrand, weer niemand te zien!
Heerlijk even in de zon gelegen, een keer noodgedwongen het water in voor een sanitaire behoefte en tegen 15.30 op naar Scandia.
Scandia is een gezellig restaurant, net effe van de weg af het is er altijd druk en dat betekent dat de keuken goed is.
De lange rijen met tafels zijn bezet en bedekt.
De vriendelijke eigenaresse herkent ons van vorige keren en maakt even een praatje, wij bestellen en genieten ondertussen even van de ouzo.
Ik kijk in het rond maar zie hem niet, adolfje.
De wiite kat met het opvallende Hitlersnorretje zie ik niet, wel een andere die even om aandacht komt vragen aan tafel.
De kat ziet er goed uit, zeuren om eten doet ie dan ook niet, het is meer de aai over ze kop of de kriebel op ze rug.
Als even later iedereen die er zit onze kant op kijkt denk ik wat krijgen we nu?
Waarschijnlijk is er achter ons iets gaande, we kijken niet.
Dan stapt er in mijn ooghoek een zwarte vogel met een kromme snavel voorbij.
Dit is wel heel bijzonder, de vogel kijkt mij aan en terwijl ik mij duim over mijn wijsvinger wrijf komt hij mijn kant op, eet een stukje sla en een kruimeltje brood.
Inmiddels is ook adolfje verschenen, de vogel doet hem niets.
Even later wordt het drietal gevoerd door de eigenaar, gaan de katten heerlijk in de zon liggen en doet de vogel nog een rondje.
Even later vliegt het beest weer weg.
Ook wij vertrekken, ik heb weer wat te schrijven dus snel naar huis![Afbeelding: A1D758EB-3DFF-4646-931F-AFE380A975B6.jpg]
Quote
#2
Wat een leuk verhaal weer. En wow, een echte ibis volgens mij. Mooi zeg, om die in het wild tegen te komen.
Quote
#3
Het is de zwarte Ibis. Je moet weten dat Kythira op de migratieroute ligt. Tenminste als we het over het zelfde eilandje hebben. Op Anti Kythira zitten momenteel mensen om de vogels te ringen en / of te tellen die naar Noord Afrika oversteken, sommigen maken nog een tussenlanding op kreta.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Jef,
Ik denk wel dat het over hetzelfde eiland gaat,voor ons(maar dat is natuurlijk heel persoonlijk)is er maar 1 Kythira:het eiland tussen de Pelops en Kreta!
En (in een moeite maar door):leuk verhaal weer Japio!
Quote
#5
Is dan wel geen vogel, maar zat vanavond op ons balkon. Iemand een idee?

[Afbeelding: dpaf6e.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Het is een Oleanderpijlstaart (nachtvlinder), bij ons zat hij ook op de Oleander, prachtig beestje, zie Wikipedia.

Groet, Elena
Quote
#7
(29 September 2014, 07:08)Elena schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het is een Oleanderpijlstaart (nachtvlinder), bij ons zat hij ook op de Oleander, prachtig beestje, zie Wikipedia.

Groet, Elena


hartelijk dank @ Elena
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
[Afbeelding: sy0arp.jpg] Dit is de rups van de oleanderpijlstaart
Quote
#9
Wederom een mooi verhaal Japio :)
Bedankt voor het delen van je belevenissen op Kythira ;)
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)