Grieksegids nieuws     
Internationaal transport tussen oa NL en GR
#1
Handige site opgepikt via Linkedin.com

Engels:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Via the hub in Venlo and in cooperation with excellent partners around Europe INTERCONTOR carries by truck food-stuffs, hanging-garments, textiles and all kind of industrial goods, both export and import. Import- and export-trucks (25-30 groupage-units per week) serving Central-Europe are loaded and unloaded in Athens and Thessaloniki or direct at client’s premises. European overland trucking is the 60% of the turnover

Grieks
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
Maar vergeet onze Chris toch niet die 2x per jaar op en neer rijdt naar Kreta via Piraeus!
Quote
#3
Ik ken die firma, het staat als goed en betrouwbaar bekend, het werkt met vaste Oost europesche contract rijders, is op zich niks mis mee.
Toen wij 11 jaar geleden gingen emigreren heb ik ook contact met ze gehad.
Voor het vaste land rond de grote steden zijn ze concurrerend maar voor Kreta zijn ze te duur en het gaat met overlading, iets wat voor een complete verhuis boedel niet aan te raden is.
Heb toen zelf een container via MSC geregeld, hoef je niks in te pakken als je het goed stuwd en stapeld en het gaat van deur tot deur, komt niemand meer aan.
Wat ook een goede optie is Minoan transport, die werkt ook met ZZP, zoals ik zelf was en komt direkt naar Kreta, en goedkoper als intercontor.
Maar de laatste jaren voor de hobby en andere kleine dingen gebruiken wij de diensten van Chris en zelfs Duitsers hier uit de omgeving, en daar zijn we DIK tevreden meeBig Grin
Quote
#4
Hallo allemaal, ik moet mijn inboedel verhuizen van Gent (België) naar een dorpje, 45 min buiten Sparti. Iemand lokaal heeft een bod gedaan van 4200 met de vrachtwagen. Is dit een goede prijs? Zijn er nog mogelijkheden. Ik kijk uit naar jullie reacties Smile

Grtjes,
Giorgia
Quote
#5
Giorgia

Er zijn legio mogelijkheden, maar alles hangt er vanaf, waar ligt Sparti??? hoever is 45 minuten, kan je er met een trailer komen,....
wil je het zelf verpakken, laden / lossen en hoeveel m3 of laad meter is het en zeker niet onbelangrijk heb je haast ?????
Niemand kan over zo'n bod beslissen of het wel of niet goed is, want wij weten het bovenstaande niet, dat kan je alleen zelf het beste!
Quote
#6
Een container van 30 kuub met inpakken en lossen en verzekering tegen schade kostte 5 jaar geleden 8000 euro. Uit de kamers in het oude huis tot in de kamers in het nieuwe huis.
Quote
#7
Ja Els,
Dat kan ik mij goed voorstellen,zeker als je nog een verhuislift nodig hebt en tig mensen die voor je inpakken en uitpakken,
Onze Engelse buurvrouw was zelfs € 11.000,-- maar die stak zelf geen vinger uit,
Moeten je spullen dan ook nog met een kleinere wagen van/naar het los/laad adres gebracht worden, ja trek dan maar je portemonnee!
Daarom schreef ik ook, WAT wil je zelf.... en KAN je het ook goed stuwen van een auto/container is ook niet voor iedereen dagelijkse koek.
Zelf ben ik chauffeur geweest en het wel zelf kunnen doen, lekker rustig met 3 man op een zondag , heeft wel 6 uur geduurd, maar dan stond alles
ook vast zonder touwen en spanbanden en onverpakt, nou ja , servies e.d. zaten natuurlijk wel in dozen, de grote spiegel van 2 x 1 mtr is onbeschadigd
aangekomen.
Het is ook wel een uitdaging en je moet geen haast hebben, door de drukte is onze container 1 week in Antwerpen blijven staan, als éénling ben je niet
zo belangrijk, gaan grote klanten voor, het zelfde geld hier voor de Grieken
De huisvervoerder van MSC is een arrogante ondernemer, die wilde zijn wet voorschrijven en kon geen geschikt materiaal beschikbaar stellen,
dit is zelfs tot op het hoofdkantoor in Thessaloniki uitgevochten.
Dus zoals ik al eerder schreef, je kan met zo'n vraag eigenlijk GEEN goed antwoord krijgen, er zijn zoveel factoren van belang.
Maar toch wens Giorgia veel succes en misschien laat ze het resultaat nog aan ons weten ??
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Vakantie-seizoen 2015: Niet meer tussen de Russen...? Bart0riste 26 17.033 28 December 2015, 23:13
Laatste bericht: jjohn
  Verschillen tussen de Griek en de Nederlander Bouboulina 13 7.523 29 November 2015, 13:32
Laatste bericht: jjohn
  Transport twee Franse buldogs naar Nederland Cornelius 0 1.869 21 December 2013, 19:56
Laatste bericht: Cornelius
  ben er ff van tussen Wick 1 2.072 02 February 2012, 08:46
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)