uitnodiging voor bruiloft
#1
Wij hebben wel vaker een uitnodigng gehad om een bruiloft mee te maken, dat ging dan mondeling.
Nu hebben we al tweemaal een uitnodiging gehad in een envelop en dat bleek alleen voor de kerkdienst en heel nadrukkelijk onder de uitnodiging het IBANnummer!!!
Wij vinden het een beetje dat we alleen mogen bijdragen aan de bruiloft, wie heeft hier ervaring mee, wel gaan met envelopje of gewoon negeren?

groet, Elena
Quote
#2
Niet betalen !
Geef een envelop met het IBAN nummer van jezelf.
iakovos's signatuur [Afbeelding: angel.gif]
Quote
#3
Zijn dit goede vrienden? Wil je mijn IBAN nummer? Klinkt onGrieks.
Quote
#4
(01 October 2014, 21:48)Erwin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zijn dit goede vrienden? Wil je mijn IBAN nummer? Klinkt onGrieks.

Dit zijn kennissen, goede vrienden nodigden ons mondeling uit.
Het is voor ons een soort van verplichting, waar wij eigenlijk niet onderuit kunnen, en 50 euro is snel gegeven!
Quote
#5
ik vind het nogal een beetje (veel) onbeschofd dat je een uitnodiging krijgt met
alleen maar een kerkelijk uitnodiging en dat er dan ook maar even een iban/banknr bij staat... Dat zijn zeer zeker geen vrienden!!

En ook als het alleen maar kennissen, zouden zijn is het al helemaal grof brutaal om dat er bij te zetten!!!!

btw... wel vreemd dat je 2 keer zo'n uitnodiging hebt gekregen inclusief iban nr erbij.... Laat je niet gek maken ... het kan ook TE GEK
Of het nu in Griekenland is of gewoon in Holland!!
Gebruik je gezonde verstand.... En die heb je!!! Anders had je deze vraag niet gesteld ;) Je hoeft niet alles te pikken /aan te nemen... ook al is het Of zijn het ,,zogenaamde,, vrienden uit Griekenland !!
Quote
#6
Het moet niet gekker worden, een envelop met een IBANnr erin.
Mijn mening
negeren
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#7
Tja, misschien is er wel geen groot feest na de huwelijksvoltrekking. Daarnaast, ik stuur ook wel eens bloemen of een kado naar mensen waarbij ik niet ben uitgenodigd. En verder, ach, je hoeft toch geen geld te storten. Ik voel er niets voor om mee te doen met een soort van morele verontwaardiging.
Quote
#8
Gia sou Elena,,,

Dit is niet gebruikelijk en ik heb al diverse bruiloften meegemaakt in Griekenland.!
Laat het voor wat het is en volg je gevoel.

Toula
Quote
#9
Heeft er wel iemand aan gedacht dat dit wel de VEILIGSTE weg is !!!!
2 jaar geleden hier een bruiloft gehad waar de getuigen heel de avond en nacht met een zak waarin naar schatting 60 - 80.000 EURO in zat Big Grin
En om dat dan een weekend lang in HUIS te houden, en afstorten bij een bank... ja dan komen er ook vragen????
Misschien zijn deze mensen wel bedreigt zo van...... wij weten het te vinden... als je.... de oude rekeningen NIET betaald op tijd!!!!!!
Je weet het nooit, het gaat alleen steeds gekker worden, helaasAngry
Quote
#10
ik denk dat ik een kaartje zou sturen !!!!!
Quote
#11
O ja,
Nog even dit: in Nederland zie je zo vaak uitnodigen met een rekening nr. erbij ! maar dan WEL met een naam van een goed doel of zo,
dan weet je tenminste waaraan je mee doet, en is het aan je zelf of je het wel of niet doet!!!!
Quote
#12
Een huwelijk in Griekenland wordt traditiegetrouw heel uitgebreid gevierd. Een doop trouwens ook. De Grieken steken zich diep in de schulden daarvoor. Wij geven toch ook vaak een envelop met geld? Ik heb dat ook gedaan bij een doop waarvan ik de ouders niet zo goed kende en alleen in de kerk ben geweest. Gewoon om de kersverse ouders te helpen. En dan hoef ik daar geen wederdienst (zoals een duur feest) voor terug. Tja en dat het nu een banknummer is geworden .....
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Griekse bruiloft Angeliki 5 1.699 24 October 2023, 21:59
Laatste bericht: El Greco

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)