Peiling: Vliegem nog wel veilig met Trandavia
Je hebt geen toestemming om te stemmen in deze peiling.
Jahoor ik heb het volste vertrouwen
65.63%
21 65.63%
Nee
3.13%
1 3.13%
Ik heb vertragingen meegemaakt
18.75%
6 18.75%
Geen enkele problemen
12.50%
4 12.50%
Totaal aantal stemmen: 32 stem(men) 100%
* Je hebt op deze optie gestemd. [--]

Transavia nog wel veilig?
#1
Wederom een vliegtuig van Transavia vast aan de grond, grote vertragingen.
Technische mankementen.
Reizigers die uren zitten te wachten op hun vlucht, zonder enoge onformatie van gate naar gate wotden gestuurd, vluchten die om 6.00 uur de lucht in moeten en pas om 16.00 uur vertrekken.
M.a.w heeft u nog wel vertrouwen in de Nederlandse maatschappij
Quote
#2
(04 October 2014, 07:12)Japio schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wederom een vliegtuig van Transavia vast aan de grond, grote vertragingen.
Technische mankementen.
Reizigers die uren zitten te wachten op hun vlucht, zonder enoge onformatie van gate naar gate wotden gestuurd, vluchten die om 6.00 uur de lucht in moeten en pas om 16.00 uur vertrekken.
M.a.w heeft u nog wel vertrouwen in de Nederlandse maatschappij

Vandaar ook de bijnaam TRANSVERTRAGIADodgy
Quote
#3
En bij Arke hetzelfde hoor.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ik heb zeker vertrouwen in Transavia.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#4
Tja, ik denk dat wij tot nu toe erg veel geluk hebben gehad in 30 jaar meerdere vluchten per jaar. We hebben tot nu toe 1 x vertraging gehad met Martinair naar Mexico van een paar uur maar verder geen noemenswaardige vertragingen. Noch met Transavia, noch met Arke. United is de maatschappij waar wij regelmatig te laat mee vertrokken, maar dat is een Amerikaanse maatschappij.
Quote
#5
Het was ons ook al opgevallen. Wij hebben ook een uur op Schiphol in het vliegtuig gezeten voordat we weg konden. Het technisch mankement kon zo gauw niet worden opgelost en er waren ook geen reservevliegtuigen. Bij de tussenlanding op Kythira moest het vliegtuig dan maar 1 motor laten draaien. De week daarna hoorde ik dat het vliegtuig naar Athene moest uitwijken en was er weer uren vertraging. Ik vind het wel heel toevallig en mijn vertrouwen in Transavia is beduidend minder groot.
Ik had er al meer over geschreven (kan het nu zo gauw niet meer vinden), maar daar kwam geen enkele reactie op.
Quote
#6
Stel je voor dat we onze defecte auto's ook allemaal meteen definitief onbetrouwbaar verklaren als er een keer wat mee is. Lijkt me vrij logisch dat ze een vliegtuig aan de grond houden bij een technisch probleem. Dat ze het vervolgens logistiek en communicatief niet snel opgelost krijgen is niet klantvriendelijk, maar heeft m.i. niets met veiligheid te maken.
Een bekende van ons wachtte deze week 10 uur op Corendon op Cyprus en toen via Turkije terug. KLM parkeerde er deze week eentje naast de Polderbaan.
Transavia is de maatschappij met de meeste vluchten op Griekenland, logisch dat een aantal van ons hier dan wel eens een flinke vertraging hebben gehad. Ik zelf overigens nog nooit, alleen een keer omvliegen via Turkije wegens een staking van de Griekse verkeersleiders. Werd prima opgelost door Transavia.
Quote
#7
Ehh dat gebeurd inderdaad, ik ben monteur maar goed het gaat over vliegtuigen en ik vlieg zelf al jaren met transavia, een paar keer per jaar, mij valt het op dat de laatste tijd er veel van deze incidenten gebeuren.
Natuurlijk gebeurd het ook bij andere maatschapijen.
Quote
#8
Ik reis ook al vele jaren met Transavia naar Griekenland, en op een enkele uitzondering na heb ik nog nooit vertraging gehad.
Juist nu, in tijden van bezuinigingen e.d., hoor ik van vertragingen en technische mankementen. Natuurlijk kan een vliegtuig beter niet vertrekken in bepaalde gevallen, maar ik vond het gewoon typisch en ik blijf het kritisch volgen en ik vertrouw niet alles zo maar klakkeloos, maar hopelijk is het toevallig!
Quote
#9
(04 October 2014, 10:53)IngridAmsterdam schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Stel je voor dat we onze defecte auto's ook allemaal meteen definitief onbetrouwbaar verklaren als er een keer wat mee is. Lijkt me vrij logisch dat ze een vliegtuig aan de grond houden bij een technisch probleem. Dat ze het vervolgens logistiek en communicatief niet snel opgelost krijgen is niet klantvriendelijk, maar heeft m.i. niets met veiligheid te maken.
Een bekende van ons wachtte deze week 10 uur op Corendon op Cyprus en toen via Turkije terug. KLM parkeerde er deze week eentje naast de Polderbaan.
Transavia is de maatschappij met de meeste vluchten op Griekenland, logisch dat een aantal van ons hier dan wel eens een flinke vertraging hebben gehad. Ik zelf overigens nog nooit, alleen een keer omvliegen via Turkije wegens een staking van de Griekse verkeersleiders. Werd prima opgelost door Transavia.

Volledig mee eens duimpie

100% Vertrouwen in Transavia.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#10
Vlieg al jaren met Transavia en ben zeer tevreden. En ja incidenten als deze komen helaas voor. Wellicht hadden zich beter om de gestrande reizigers moeten bekommeren, maar ben nog altijd overtuigd dat Transavia een veilige maatschappij is.
Quote
#11
Blijkbaar zijn er niet veel slechte ervaringen.
Of was dat alleen maar naar Kythira/Kalamata?
Quote
#12
Ik vlieg al jaren met Transavia naar Kreta en Athene.
Ik kan me geen vertragingen herinneren de laatste 10 (of zo) jaren.
Dus een prima carrier wat mij betreft.

Aankomende week voor het eerst met Ryanair naar Kreta (EIN-CHQ). Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen.
Quote
#13
Zelf ook weinig last ondervonden. Helaas komen alleen de negatieve zaken groot in het nieuws.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#14
(04 October 2014, 11:16)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(04 October 2014, 10:53)IngridAmsterdam schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Stel je voor dat we onze defecte auto's ook allemaal meteen definitief onbetrouwbaar verklaren als er een keer wat mee is. Lijkt me vrij logisch dat ze een vliegtuig aan de grond houden bij een technisch probleem. Dat ze het vervolgens logistiek en communicatief niet snel opgelost krijgen is niet klantvriendelijk, maar heeft m.i. niets met veiligheid te maken.
Een bekende van ons wachtte deze week 10 uur op Corendon op Cyprus en toen via Turkije terug. KLM parkeerde er deze week eentje naast de Polderbaan.
Transavia is de maatschappij met de meeste vluchten op Griekenland, logisch dat een aantal van ons hier dan wel eens een flinke vertraging hebben gehad. Ik zelf overigens nog nooit, alleen een keer omvliegen via Turkije wegens een staking van de Griekse verkeersleiders. Werd prima opgelost door Transavia.

Volledig mee eens duimpie

100% Vertrouwen in Transavia.

beter vertraging op de grond dan in de lucht, en er dan achter komen dat er mss. toch iets niet klopte..
Quote
#15
Ja, maar een probleem met een auto is niet zo erg, die stopt er gewoon mee. Een vliegtuig die er in de lucht mee stopt is toch van een andere orde.
Quote
#16
(04 October 2014, 18:58)marietta schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja, maar een probleem met een auto is niet zo erg, die stopt er gewoon mee. Een vliegtuig die er in de lucht mee stopt is toch van een andere orde.

Klopt, daarom moeten mensen niet zo zeuren als het een keer langer duurt. Als ze het vliegtuig toch laten vertrekken kunnen ze misschien wel niet meer klagen... Confused
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#17
Het gaat niet om het gezeur van mensen omdat het een keer langer duurt.
Het gaat erom dat er geconstateerd wordt dat Transavia dit jaar veel meer vertraging door technische mankementen heeft. In ieder geval geloof ik dat dat zeker geldt voor de vluchten naar Kythira/Kalamata.
Over andere vluchten kan ik niet oordelen, want daar weet ik niet van.
Quote
#18
(04 October 2014, 19:58)Margo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het gaat niet om het gezeur van mensen omdat het een keer langer duurt.
Het gaat erom dat er geconstateerd wordt dat Transavia dit jaar veel meer vertraging door technische mankementen heeft. In ieder geval geloof ik dat dat zeker geldt voor de vluchten naar Kythira/Kalamata.
Over andere vluchten kan ik niet oordelen, want daar weet ik niet van.

Sorry, kan er geen beter woord voor vinden. Ik blijf het gezeur vinden, wat vind je belangrijker, veiligheid of absoluut op tijd vertrekken? Als je over dit onderwerp een echte discussie wil opstarten, moet je de gegevens van alle maatschappijen, met hun tarieven, vergelijken. Daarnaast, hoef je natuurlijk niet met Transavia te vliegen, ander vliegveld levert vaak ook andere maatschappij op. We willen allemaal steeds goedkoper vliegen, op een gegeven moment gaat zich dat wreken. En, zoals hierboven ook al vermeld, negatieve zaken worden altijd uitvergroot, gaan ook op verjaardagsfeestjes 30 maal sneller rond dan goede ervaringen die men heeft. Als we alle vluchten die wel gewoon goed, op tijd en vooral veilig door Transavia worden uitgevoerd hier zouden moeten vermelden, zijn we wel een poos bezig. Cool
Ik kan me goed voorstellen dat je bij een grote vertraging niet blij bent, maar laten we het aub wel in perspectief blijven zien.
ps Ik werk niet bij of voor Transavia Big Grin
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#19
Even voor de goede orde als ik een vlucht boek dan mag ik er toch vanuit gaan dat het op tijd vertrekt.
Hier zijn europeese regels voor opgesteld met bijbehorende uitzonderingen.
Een technisch mankement en louter en alleen daar heb ik het over, en ook alleen wordt de naam Transavia genoemd dat iedereen vergelijkingen gaat trekken okee.
Dat maatschapijen onderling concureren mag toch niet ten koste gaan van de veiligheid van een toestel of vlucht, als dat al aan de orde is.
Ik heb alleen de stelling geplaatst dat het mij is opgevallen dat het de laatste tijd zo is.
Quote
#20
Wij hebben dit jaar 2 uur in het vliegtuig gewacht voordat we konden vertrekken ivm een mankement aan het abs systeem volgens de computer.
Ik vind dat best. Liever dat, dan problemen tijdens de landing.
Ik denk overigens dat het lijkt alsof er meer problemen zijn doordat Transavia beduidend meer vliegbewegingen maakt. Maar dat is slechts een idee.
Quote
#21
Ik denk idd dat dat slechts een idee is. Arke heeft ook heel wat vluchten. Of bedoel je alleen naar Griekenland?
Over iedere maatschappij zijn wel slechte verhalen te melden.
Quote
#22
Voor alle duidelijkheid:
Het gaat hier alleen over Transavia en over het vliegen naar Griekenland!
Ik ben al minstens 30 keer met Transavia naar Griekenland gevlogen, en had nog maar 1 keer vertraging. Dat was wel gelijk een vertraging van 9 uur Angry, omdat er een vliegtuig vanuit Nederland ingevlogen moest worden. Overigens was dat in 1987.
Maar dit jaar, naar Kythira in ieder geval, vind ik het verontrustend voorzover ik het toevallig weet.
Ja, dat kan inderdaad toevallig zijn, maar ik denk dat mensen die het kunnen weten (bijvoorbeeld de hostess) wel beter weten.
Quote
#23
Mogelijk gebruiken ze voor die vlucht iedere week hetzelfde toestel en is dat misschien idd aan vervanging toe. Maar om nu gebaseerd op 1 route te zeggen dat een maatschappij niet veilig zou zijn gaat mij te ver.
Quote
#24
Volgens oplettende mensen (hostess) was het niet hetzelfde vliegtuig.
En het gaat over een bericht van Transavia naar Kythira, en sommige mensen maken alleen die vluchten mee , en daar zijn bedenkingen over.
Quote
#25
De titel is: vliegen met Transavia nog wel veilig? , niet vliegen met Transavia naar Kythira nog wel veilig?
Ook hier geen aandelen Transavia, sterker nog 3 x met Arke gevlogen dit jaar en veel beter bevallen, maar ik vind het onterecht om op 1 route op duizenden vluchbewegingen een maatschappij te veroordelen. Maar ieder zijn mening.
Quote
#26
ach het gaat niet om de routes maar om de toestellen, dit is een grieks forum.
Kythira is een grieks eiland, zoals zovelen.
Maar inderdaad je hoort veel klachten vanuit Kythira en Kalamata.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Code oranje wel/niet verzekerd repatriëringskosten jansas 10 1.742 23 September 2020, 21:12
Laatste bericht: Nanny
  Wie gaat er dit jaar wel of juist niet? Vito 114 15.731 14 September 2020, 13:25
Laatste bericht: Geni
  Is dit echt wel goed nieuws? Aleko 9 4.263 05 July 2016, 13:50
Laatste bericht: metaxa
  Wat mij wel eens opvalt tijdens vakantie Bouboulina 41 19.605 21 November 2015, 18:14
Laatste bericht: Margo
  Die Grieken zijn zo lui nog niet! Of toch wel? Ger 8 7.697 06 October 2014, 10:01
Laatste bericht: dashboot2005
  Wel of geen dagtocht Santorini vanaf Kreta Lootje 9 6.746 05 August 2012, 21:53
Laatste bericht: Rob Stam
  Ik zie ze dat wel doen: elena2006 10 6.610 10 February 2012, 22:53
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas
  GR-bestemmingen Transavia nog niet bekend oriste 2 3.770 30 January 2010, 22:46
Laatste bericht: djdakman

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)