Grieksegids nieuws     
Nieuwe reactie, quote of multiquote?
#1
[Afbeelding: dhbqrd.png]

Om het forum overzichtelijk te houden graag de volgende buttons gebruiken bij het plaatsen van een reactie op een bestaande discussie:

Arrow  Wil je gewoon een reactie in een discussie plaatsen zonder dat je wilt reageren op één of meerdere eerder geplaatste berichten klik dan op de zwarte knop 'Nieuwe reactie'. Alléén jouw tekst komt dan in je reactie te staan.

Arrow  Wil je reageren op een bericht en dat ook in je reactie meenemen klik dan op 'Quote' onder het bericht in kwestie. De tekst uit dát bericht verschijnt nu automatisch in jouw reactie.
Arrow  Wil je in je reactie meerdere andere reacties meenemen;  klik dan op 'Multiquote' in elk bericht dat je wilt quoten. Klik vervolgens op 'Nieuwe reactie'; de te quoten teksten staan dan automatisch ingevuld in je reactie.

Het grote voordeel is dat er géén quotes van quotes van quotes enz. enz. ontstaan, zeker bij geplaatste foto's oogt dat erg rommelig en onoverzichtelijk.
Ook duurt het laden van dergelijke topic een stuk langer.
Dus: wil je eigenlijk niet quoten gebruik dan gewoon de 'Nieuwe reactie'-button up
Quote
#2
Dat multiquote lijkt me een zeer handige optie. Tof!
Quote
#3
@Ger.Ik vind die multiquote helemaal niks. Doodzonde van de ruimte cq capaciteit.
Het gaat om reacties. Je kunt in je eigen tekst heel gemakkelijk naar persoon
([email=bijv.@Ger]bijv.@Ger[/email]) verwijzen en/of zelf even kernwoord of -zin kopiëren.Dit bevordert de
cohesie en overzichtelijkheid van de discussie en spaart kilometers ruimte.
Wél misschien een béétje moeilijker, maar daar heb ik nooit tegenop gezien.

En ik bedoelde een scrollbar aan de zijkant, zoals je zo vaak elders ziet. Zodat je dan
terug kunt gaan tot een paar maanden of zo: Je zwerft over het internet en
komt iets nieuws/interessants tegen en denkt "dat hoort eigenlijk bij de discussie
op Oriste over ... thuis". Je weet dan slechts vaag het precieze onderwerp en al
helemaal geen auteur meer. Met even 1 minuut in de tijd terugscrollen vind je
het dan feilloos terug. Je herkent onmiddellijk wat je zocht.
Quote
#4
(06 October 2014, 21:59)Aleko schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Ger.Ik vind die multiquote helemaal niks. Doodzonde van de ruimte cq capaciteit.
Het gaat om reacties. Je kunt in je eigen tekst heel gemakkelijk naar persoon
([email=bijv.@Ger]bijv.@Ger[/email]) verwijzen en/of zelf even kernwoord of -zin kopiëren.Dit bevordert de
cohesie en overzichtelijkheid van de discussie en spaart kilometers ruimte.
Wél misschien een béétje moeilijker, maar daar heb ik nooit tegenop gezien.

Helemaal mee eens Aleko; vandaar dat ik het even uitlegde in deze topic zodat de gebruikers weten wanneer ze het één of het andere zouden moeten/kunnen gebruiken.
De 'Multiquote' werd tot nu toe te pas en te onpas gebruikt en daar worden de topics echt niet overzichtelijker van; bovendien wordt er onnodig veel dataverkeer door gegenereerd.
Als iedereen een beetje meewerkt wordt het allemaal een stuk overzichtelijker ;)
Quote
#5
Met alle respect @Ger, maar ik betwijfel of iedereen
jouw advies als een aanmoediging tot het beperken
van quotes en multiquotes op zal vatten.
Mijn formulering lijkt mij veel scherper en jij kunt dat
nog eens in wat gematigder moderator termen omzetten.
Als je tenminste echt het lukrake misbruik wilt indammen.
Quote
#6
Bedankt weer voor de inspanningen.
iakovos's signatuur [Afbeelding: angel.gif]
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Let op bij het reageren via 'quote' Ger 0 2.229 09 October 2014, 11:04
Laatste bericht: Ger
Information Hoe plaats ik een nieuwe discussie of reactie? oriste 4 15.279 25 June 2012, 13:03
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)