Griekenland met kleine kinderen
#1
Dag,

Ik heb een vraag aan mensen met kinderen:

Waar kun je het beste met kleine kinderen (rond de 3 jaar) naar toe gaan.

Transfer vanaf de airport mag niet te lang zijn (max 30 minuten).
Moet een goed zwembad (kinderbad) bij zijn.
Strand moet langzaam/geleidelijk aflopen in zee. 
Bij het hotel moet wel wat aangeboden worden wat betreft entertainment.
Moet leuke excursies zijn.

Dacht zelf aan Rhodos of Kos, maar hoor graag ervaringsdeskundigen Wink
Voor een goed hotel, of idee wbt eiland.
Quote
#2
Afgelopen juni met een jochie van 3.5 jaar naar Parga geweest. Reistijd van Preveza net geen uur. Prachtig aflopend strand en niet zover vliegen als Rhodos en Kos. Mooie brede boulevard, waar je het kleintje goed in de gaten kan houden.
Quote
#3
Wat is het nut van een transfer van max dertig minuten? Die snap ik niet zo goed. ?
Quote
#4
Misschien een kindje dat wagenziek wordt, Bruja? Vroeger genoeg toestanden gehad met mijn wagenzieke zoon op die Griekse kronkelwegen. Ik word trouwens zelf ook misselijk als ik meerijd. Ik kan je verzekeren dat dat geen pretje is.
Quote
#5
Aj ja, oké dat kan natuurlijk.  Blush
Quote
#6
Op Zakynthos heb je prachtige stranden met langzaam aflopende zeebodem. Omdat het eiland niet zo groot is, is de transfertijd ook niet zo lang.
Quote
#7
Ik zou in de zomermaanden niet naar zuidelijke gebieden gaan want dan is het veel te heet voor kinderen. Noord-Griekenland lijkt me dan geschikter
Quote
#8
Ik denk dat Avithos Resort bij Svoronata op Kefalonia iets voor jullie is.
Het mooie zandstrand van Avithos Beach, met twee tavernes, waar je na 50 meter in zee nog maar tot je knieën in het water staat.
Dicht bij het vliegveld en niet te warm in het hoogseizoen.
Quote
#9
Maakt niet uit waar je naar naar toegaat in Griekenland met kinderen.
Grieken zijn dol op kinderen en je bent vrijwel overal welkom met ze.

Goede ervaringen heb ik op Paxos-Mongonisi(zandstrandje met taverna), Kefalonia Asos(ook met een zandstrandje) en Syfnos-Vathi.

Kinderen vinden het gewoon heerlijk om in de branding met een schepje en een emmertje te spelen.

Verder als ze iets groter zijn ze met een zwemvest om met een visnetje op krabbethesjacht laten gaan werkt   fantastisch.
Quote
#10
Ik ben het met bovenstaande helemaal eens. Geef kinderen een emmertje en schep en waar je ook zit in Griekenland ze hebben het naar de zin.
Neem geen all inclusive zoek een leuk huisje en toon zelf ook initiatief succes verzekerd. Ik spreek uit ervaring.
Quote
#11
Jongens, beantwoord nu gewoon de vraag.
Het lijkt mij dat de vraagsteller zelf best weet wat goed is voor hun kinderen!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ervaringen op de kleine eilanden Patrick 19 2.460 19 October 2021, 22:17
Laatste bericht: Nanny
  Kleine tips ter ondersteuning Griekse bevolking. Erwin 1 2.079 23 June 2012, 12:07
Laatste bericht: Leo en Sonja
  griekenland met kinderen hartje zomer fwlp66 2 2.349 16 April 2012, 19:13
Laatste bericht: ADO

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)