Grieksegids nieuws     
April 2015: Haris Alexiou naar Brussel & Rotterdam
#1
Op 22 april 2015 komt de Griekse legende Haris Alexiou met haar “Nouveau Sextet” naar het Koninklijk Circus.

De charismatische Haris Alexiou startte haar carrière in de vroege jaren zeventig en behoort tot het selecte kransje van populaire Griekse vocalisten die meer dan 4 decennia relevant bleven. Alexiou verkocht wereldwijd miljoenen platen en staat officieel geboekstaafd als de commercieel succesvolste Griekse zangeres sinds de introductie van de grammofoonplaat.

Op 20 April 2015 geeft ze eveneens een concert in Rotterdam (Locatie: Nieuwe Luxor)


Lees er meer over in de
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




en
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







[Afbeelding: qnr5tu.jpg]
Quote
#2
Heb ook niet kunnen achterhalen waar in Rotterdam. Op websites van De Doelen, Luxor en Rotterdamse Schouwburg is niets te vinden...
Quote
#3
(10 October 2014, 15:01)Aniet schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heb ook niet kunnen achterhalen waar in Rotterdam. Op websites van De Doelen, Luxor en Rotterdamse Schouwburg is niets te vinden...

Vreemd dat het zelfs niet op haar eigen website staat. Ik hou Greece-on-tour altijd goed in de gaten; zij zijn vrijwel altijd erg snel met dit soort nieuws........

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Hoorde van griekse vrienden dat dit Ahoy zou plaatsvinden, maar kan dit in de agende niet terugvinden.
Maar even afwachten.
Quote
#5
het is ook niet in de doelen want daar is Guido weiders die avond,
ik zoek verder
Quote
#6
(10 October 2014, 17:37)philippos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




het is ook niet in de doelen want daar is Guido weiders die avond,
ik zoek verder

Ik gok op Ahoy; daar was ze al eerder. Heb ze inmiddels gemaild. Zodra ik iets hoor laat ik het weten Wink
Quote
#7
[Afbeelding: ort83n.jpg]

In het eerste bericht, een dag of 10 geleden, stond Rotterdam nog met dubbel M op het eind !  Big Grin
Quote
#8
heb net in de agenda van ahoy gekeken staat niks in op die dag
Quote
#9
In Brussel is het hier:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
ik heb de kaartjes al binnen.
Quote
#11
Volgende week nog Griekse muziek in Brussel:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
dat van volgende week in Brussels is ook mooi.
Quote
#13
dat is het zeker,een goede zanger.
heb er cd van.
groet philippos
Quote
#14
Ik heb een bericht van de Doelen ontvangen dat zij daar NIET zal optreden. Waar wel is niet bekend.
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#15
(13 October 2014, 13:15)greece67 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb een bericht van de Doelen ontvangen dat zij daar NIET zal optreden. Waar wel is niet bekend.

Ook ik heb van hen gehoord dat het absoluut niet  in de Doelen wordt gehouden. We zullen dus nog even geduld moeten hebben.
Maar goed, het is nog even voordat het april is..........
Quote
#16
Het wordt dus het Nieuwe Luxor in Rotterdam, aanvang kaartverkoop 18 oktober, 10.00 uur
Quote
#17
kaartjes 70,00 er is ook nieuwe cd uit
Quote
#18
Goedkoopste ticket is € 38,00, duurste € 64,00. Valt reuze mee toch, tickets Helene Fischer voor over twee weken waren ietsjes duurder Blush
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#19
Dankzij de aankondiging van Patrick en Tzimis, waarvoor dank, en waar o.a. dit forum goed voor is Smile , ben ik ook gaan kijken op de website van Cirque Royal in Brussel.
Ik heb daarnet ook kaartjes gereserveerd.
Zaterdagavond zijn we er dus ook bij.

Het zijn niet de minsten die komen!
Christos Nikolopoulos mag gerust een van de beste bouzouki players genoemd worden:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





En ook goede zangers, o.a. de bekende Babis Tsertos, komen mee.

Voor een beschrijving over Nikolopoulos:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ik kijk er naar uit!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#20
en nog voor 50 euro bij Cirque Royal. voor aan. een vraag, ik kwam eerst terecht bij de site van FNac, had vergeten hoe had ik de kaartjes geboekt bij Cirque voor Thalasinos, en bij de Fnac waren veel duurder. ik heb ze op de site van Cirque Royal voor veel minder geld geboekt. ik ben in den Haag en Rotterdam vaak geweest maar de laste tijd zo wel in Antwerpen als in Brussels vonden wij de sfeer in Belgie beter. vooral in Antwerpen bij dat oude bioscoop , waar Farantouri optrad was prachtig.
Tot in Brussels. al vind ik het jammer dat niet eerder wist over Nikolopoulos en Tsertos. had ik zeker heen gegaan. ik ben gek op Tsertos.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#21
Nikolopoylos is een parel . staan meer dan 800 liedjes met zijn muziek. hier een met alle 3 ellementen perfect, text van de Proedros Leuteris Papadopoulos en zang van Haroula.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#22
u@ Tzimis:
inderdaad Nikos is een diamant. Jammer dat ik het niet eerder wist. Rest ons te hopen dat hij gauw naar Nederland komt!

Morgen om 10.00 uur boeken we Haroula. Heb haar in Athene en Den Haag gezien:
terecht une grande dame.
Quote
#23
Den Haag was 3 jaar geleden. wij waren ook daar. mijn vrouw is gek op haar.
3 weken geleden was Alexiou in Athene met nog een groot griekse zangeres en voor mij de beste zanger in Griekenland.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#24
Dank voor de update, op naar Rotterdam ! Gelukkig kan ik morgen om 10 uur nog net thuis zijn. Hoop op mooie plaatsen!
Ook wij hebben nog erg mooie herinneringen aan Den Haag.

(Edit want: ik las eerst niet goed en dacht dat het om 12 uur was. Dán moet ik ergens anders zijn...)
Quote
#25
@ Tzimis: ik heb ook rechtstreeks op de site van Cirque Royal geboekt. Er was (misschien nu ook nog) keuze tussen kaartjes van 25 euro, 30 euro, 35 euro en 40 euro.

Ik ben benieuwd voor morgenavond in Brussel.
In de loop van de dagen nadien post ik hier mijn reactie nog wel... misschien met een videofragment of foto's.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#26
Zo, de tickets zijn binnen, voorste rij Big Grin Tongue Big Grin
Quote
#27
Yes, rij 3. Zo ontmoet je nog eens Oriste fans. Cor.
Quote
#28
Wij rij 5 Niet verkeerd Tongue
Quote
#29
De eerste keer dat ik Alexiou live zag, was in januari 1978, op een schoolfeest van het gymnasium van mijn vrouw ( toen verloofde Dodgy ) in Piraeus. Zij zong daar samen met Dimitra Galani. Ik snapte niets van de muziek, noch van de woorden, maar de uitzinnige sfeer is me wel bijgebleven. En nu, 37 jaar later, in Rotterdam maar eens gaan beleven of Xaroula nog steeds de zaal "plat krijgt" Big Grin
Quote
#30
Hebbes! Rij 7, stoel 25 en 26. Dom, dom, vanochtend voor ik weg moest vergeten. Maar ook hier heel blij mee.
Quote
#31
Ik weet dat het niet echt thuis hoort onder de titel Alexiou, maar toch wil ik nog even reageren op het concert van gisteravond in Brussel, rond Christos Nikolopoulos.
Het was echt heel goed! Vijf steengoede zangers, met dus Christos, maar ook de heel bekende Babis Tsertos, en ook Stelios Dionisiou, Aspa Theofilou, en Kostas Karafotis. Ze komen ook dikwijls in het tv-programma Stin Ygeia Mas, jullie wellicht niet onbekend. Alhoewel Christos Nikolopoulos niet echt een zanger is, maar prima bouzouki speler, heeft hij het ook qua zang heel goed gedaan. Zijn begeleiding op de bouzouki was van de bovenste plank. Ook het orkest dat hij meebracht, was heel professioneel. Van de optredens die wij in Brussel al bijwoonden (Antonis Remos, Giannis Parios, Giorgos Dalaras, en nu dit) vonden wij dit concert qua sfeer het beste. Er werd rondom gedanst dat het een lust was, en het publiek was helemaal 'mee'. Jammer dat het 'al' om 23 uur gedaan was, met slechts 1 bisnummer. Mooie liedjes duren helaas niet lang...
Een videofragmentje:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#32
HARIS ALEXIOU: “OUR VOICE HAS A MEMORY; IT CARRIES OUR WOUNDS”.
  • Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
    Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






[Afbeelding: alexiou5.jpg]Haris Alexiou is onbetwist een “grande dame” in de wereld van hedendaagse Griekse muziek. Met haar indrukwekkende staat van van dienst is het vrijwel onmogelijk een beknopte biografie over haar te schrijven. “Haroula” heeft inmiddels ruim dertig albums op haar naam staan en treedt over de hele wereld op. Desondanks blijft zij met beide benen op de grond staan en kan zij enorm genieten van het plukken van olijven in haar eigen tuin in Athene, en het gezelschap van vrienden.
   
 
                                                                                                                                                                     Haris Alexiou: haar leven:
 
Haris Alexiou werd op 27 december 1950 in Thebe geboren als Hariklia Roupaka. Over haar jeugd vertelt zij tegen Iota Sykka van I Kathimerini: “Ik weet wie ik ben....Het maakt niet uit hoe ver ik ook ga, hoeveel geld ik ook verdien, ik heb het allemaal meegemaakt”. Haar jeugd is voor veel Grieken herkenbaar, haar ouders woonden in Seydiköy, Izmir, Klein Azië, tot zij in 1924 naar Thebe verhuisden. Harris herinnert zich het leven op het platte land maar al te goed, hoe het is om op de velden te werken. Haar moeder stond om vier uur in de ochtend op om aan haar dagtaak als schoonmaakster te beginnen. Later, in 1964, nadat het gezin verhuisde naar Athene dreef zij een groentewinkel. Wonend in een illegaal gebouwd huis in de wijk Palio Faliro zonder ramen en slechts een haard, werkte haar moeder dag en nacht om het gezin te onderhouden. “Ik herinner me dat als ik geen muts, sokken en handschoenen droeg als ik naar bed ging, mijn wangen zouden bevriezen. Vertel mij over een dankloze die leeft in de kou en ik zie het beeld zo voor me”. Al gauw beseft ze dat er niet veel voor nodig is om gelukkig te zijn. De wijk was een soort van “comfort zone”: iedereen deelde elkaars vreugde en verdriet, men deelde elkaars leven.

Met het stijgen van de welvaart verdween dat sociale aspect, maar dat zou door toedoen van de huidige crisis wel eens terug kunnen keren, verwacht zij. Over de crisis zegt zij in het interview: “De crisis veroorzaakt een ongelofelijke, gerechtvaardigde angst. Er is woede ten aanzien van de politici die ons leven besturen, niemand vertrouwt onze politici nog”. Over haar leven in Athene zegt zij dat zij zich schuldig voelt over het feit dat velen zo weinig hebben, en tegelijk dat zij, wonende in een buitenwijk, juist met deze mensen geen contact heeft. Verbazing ook over het feit dat velen zich vergapen aan het leven van beroemdheden, terwijl er zoveel armoede om hen heen is.
“Noorderlingen begrijpen onze cultuur niet. Ik was met een groep buitenlandse vrienden op Poros. Zij vroegen zich verbaasd af hoe het mogelijk is dat de Grieken nog steeds met vakantie gaan. Grieken zijn een trots volk, zij gaan dan wel geen twintig dagen met vakantie, maar de vier dagen die zij wel gaan, doen zij dat waardig. Voor buitenlanders is het moeilijk te begrijpen dat wij aanbieden de rekening van een maaltijd te betalen. Zij zullen zich niet haasten om als eerste de rekening te betalen. Als een onverwachte gast zich aandiende, deelden mijn ouders hun maaltijd met hem”.
Enkele jaren geleden werd bij Haris borstkanker geconstateerd. Gelukkig in een vroeg stadium tijdens een jaarlijks mammogram. Dit redde haar leven. Aanvankelijk stond zij zichzelf het verdriet hierover niet toe, maar realiseerde zich dat het inhouden van tranen is als “het inslikken van de dood”. Ondanks het feit dat zij is opgegroeid met het idee om nooit bij de pakken neer te zitten en almaar door te gaan, stond zij zichzelf uiteindelijk toch toe te rouwen. De grootste les die zij hieruit leerde was om geen compromissen meer te sluiten en risico 's durven te nemen. Ook heeft zij zich neergelegd bij het feit dat zij geen partner heeft. Ze kan er mee omgaan, dat is volgens haar het enige dat in haar leven verandert is. Gelukkig heb ik vrienden, vertelt zij haar publiek in de theatershow met Dimitra Galani. “Our voice has a memory; it carries our wounds”.


bron: I Kathimirini



Voor de volledige column en filmpjes: 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Bovenstaande werd geplaatst met toestemming van de Griekse Vereniging Eindhoven. Op de tekst rust copyright.



zie ook: 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Zichtbaar geëmotioneerd bracht Haris Alexiou tijdens het concert “Tribute to Manos Loïzos” in het Herodus Atticus Theater (Athene 2007) het meest geliefde Griekse lied van een van de meest geliefde componisten van het land ten gehore: “Ola Se Thimizoun”, “alles herinnert me aan jou”. Met dit concert, dat niet alleen een eerbetoon aan Manos Loizos was, vierde zij ook haar levenslange vriendschap met hem: al overleed hij in 1983 op vierenveertig jarige leeftijd, alles herinnert nog steeds aan hem.

 



[Afbeelding: loizos-me-alexiou.jpg]Manos Loïzos & Harris Alexiou
Manos Loïzos werd op 22 oktober 1937 in Alexandrië geboren. Zijn ouders, vader en moeder Roditissa, afkomstig uit Aghioi Vavatsinias (Cyprus) waren, op zoek naar een beter bestaan, naar Egypte geëmigreerd. Reeds op jonge leeftijd krijgt hij belangstelling voor muziek, en zijn vader brengt voor hem dan ook een viool mee. Al gauw ontdekt hij echter de veelzijdigheid van de gitaar, een instrument waarop hij makkelijker kan improviseren. Bovendien weet hij zijn vader te overtuigen en mag hij van hem muzieklessen volgen, waaronder ook pianolessen.



 



 
Quote
#33
wat had ik graag willen zijn bij dat concert met Tsertos . ik ben blij dat je deze concert boven de andere 3 zet. ik had hem kilometers ver boven gezet. ik kan helemaal niet tegen Remos Parios en Dalaras.
en inderdaad Nikolopoulos is al jaren lang music schrijver en geen zanger.
wij moeten nog al een tijd wachten voor de volgende concert. in Maart ,Amsterdam. met een andere soort griekse muziek.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#34
Maandagavond Nieuwe Luxor Theater. Niet vergeten hè.
Quote
#35
(21 October 2014, 21:17)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




wat had ik graag willen zijn bij dat concert met Tsertos . ik ben blij dat je deze concert boven de andere 3 zet. ik had hem kilometers ver boven gezet. ik kan helemaal niet tegen Remos Parios en Dalaras.
en inderdaad Nikolopoulos is al jaren  lang music schrijver en geen zanger.
wij moeten nog al een tijd wachten voor de volgende concert. in Maart ,Amsterdam. met een andere soort griekse muziek.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Volgens laatste berichten is het nog niet geheel uitverkocht![Afbeelding: v835a1.jpg]
Quote
#36
Iedereen is natuurlijk al onderweg... voor wie er vanavond ook bij is, tot straks!
Smile
Quote
#37
Veel plezier allemaal!

En wél even hier vertellen hoe het was hoor Wink
Quote
#38
Het was in 1 woord ge-wel -dig! 

Mvg 
Martin 
Quote
#39
het was klasse heb genoten
Quote
#40
Nou, inderdaad, het was prachtig. Zal na de werkweek wat fotootjes plaatsen, al zijn ze van mijn telefoon dus geen super-kwaliteit.

(En wat een gedoe achteraf met de P-garage waar Luxor naar verwijst... zaten jullie daar ook in? We zijn zowat drie kwartier onderweg geweest naar de uitgang. En dan bij de slagboom €3 bijbetalen omdat de uitrijkaart inmiddels verlopen is, grrrr)
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Haris Alexiou stopt met zingen Patrick 4 1.872 11 July 2020, 09:31
Laatste bericht: BertE
  Vicky Leandros & George Dalaras naar Rotterdam Ger 12 4.429 26 September 2018, 13:41
Laatste bericht: Ger
  Dalaras naar Rotterdam Rododafni 20 7.634 16 May 2017, 17:06
Laatste bericht: maria kaptein
  alexiou van dijk 4 3.398 28 September 2015, 21:31
Laatste bericht: Anna-Maria
  Dalaras & Farantouri: maandag 12 oktober 2015 Rotterdam Erwin 4 4.481 22 June 2015, 23:05
Laatste bericht: Erwin
  Haris Alexiou 28 April Keulen-Köln-Cologne Daniel Houben 0 1.952 03 April 2015, 22:39
Laatste bericht: Daniel Houben
  Xaris Alexiou op Kreta Limonia 4 3.988 21 August 2013, 01:15
Laatste bericht: De Haarlemse mug.
  alexiou 2012 grek 9 5.595 16 December 2012, 23:14
Laatste bericht: Albert
  Haris Alexiou Dafne 1 2.773 02 June 2012, 18:24
Laatste bericht: Jan Oostrom
  Xaris Alexiou Jan Oostrom 2 3.232 23 April 2012, 21:28
Laatste bericht: Jota

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)