Grieksegids nieuws     
vogel gespot
#1
Begin september heb ik een mooie vogel gezien. Waar? Peloponnesos, Mani, tussen Ag. Dimitrios en Trahila. Fietsend langs de kustweg zag ik een ijsvogel? boven het water en vervolgens duikend richting de rotsen vd baai. Omdat ik in Nederland al verschillende ijsvogels heb mogen aanschouwen, weet ik hoe ze er uit zien. Terug in Nederland zei een vogelaar tegen mij: "Een ijsvogel in zoutwater vissen?". Nu ben ik toch wel benieuwd! Groet Corrys
Quote
#2
Volgens mij vind je ze inderdaad meestal bij zoet water maar vissen ze ook wel in brak en zelfs zout water hoor.........

Ook deze websites bevestigen dat:


Multiquote:Rond de Middellandse zee zie je overwinterende ijsvogels vaak op zout water. Deze vliegt net boven zee langs het strand. Het zonlicht wordt door de golfjes gebroken en komt in een grillig lijnenspel op de ondiepe zandbodem terecht.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.








Multiquote:Vist in brak en zout water ook wel naar garnalen.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







PS: heb deze topic verplaatst naar de juiste rubriek Wink
Quote
#3
op kreta kom je ze ook tegen,in de kleine vissers haven in kolymbari kom ik hem vaker tegen
het is ook zout water,zit meestal gewoon op een lijn waar vissers bootje mee vast aan de kade zit
Quote
#4
Zaten ooit in alle rust aan zee op Lesbos een boterhammetje te eten en ineens kwam er op een tak naast ons een ijsvogel zitten. Doodstil zitten kijken hoe hij de zee afspeurde en na een kwartier in zee dook en inderdaad een klein visje in z,n snavel had.
Wat een mooie vogeltjes zijn dat!
Quote
#5
niet de beste foto ,maar dit was in de haven van kolymbari kreta


Ingesloten bestanden Thumbnail(s)
   
Quote
#6
Bedankt voor jullie reakties! Wat een voorrecht hè om zo'n mooi vogeltje te zien. Helaas kon ik geen foto maken, maar heb genoten van het moment!
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)