Steeds vroeger boeken een trend?
#1
Wat mij opvalt is dat er een trend lijkt te zijn om vakanties steeds vroeger te boeken.
Kwamen 'vroeger' de reisgidsen vlak voor de kerstdagen uit, nu kun je op sites al vanaf augustus voor het jaar erna boeken. 
Zelf vind ik dat best wel frustrerend, bij mij op het werk worden de vakanties pas begin februari goedgekeurd, dus officieel heb je dan pas toestemming. 
Ik was nu al een beetje aan het rondneuzen voor volgend jaar en zie gewoon dat een heleboel accommodaties waar wij wel naar toe zouden willen al bezet zijn  Angry
Ik vrees dat ik nu gewoon maar de gok ga nemen in de hoop dat de vakantie goedgekeurd wordt. 

Zijn er hier al mensen die hun vakantie voor volgend jaar al hebben vastgelegd of gaan vastleggen binnenkort? 
Quote
#2
Wij gaan meestal zo in november gericht bekijken wat we het komend jaar zouden willen. We denken  nu bv in ieder geval aan Rhodos. Meestal boeken we zo eind december/begin januari. Voor ons werk hoefden we eigenlijk nooit rekening te houden met collega's, we gaan vroeg en/of laat, is bijna nooit een probleem geweest.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#3
ja bij ons ook al geboekt ,het is steeds vroeger anders is het vol
Quote
#4
Ja dat klopt we zijn net terug van 1 maandje Samos ik boek meestal privé (reeds vastgelegd voor 2015) maar als ik thuis ben en de prijzen van de tickets zijn bekend dan boek ik direct anders ben je te laat en uit ervaring weet ik dat de ticket prijzen echt niet lager worden, dus als de prijs oké direct boeken en dat heb ik reeds gedaan voor 2015 (AirBerlin)

Gr Siepke Tongue
Quote
#5
Wij zijn in de gelukkige omstandigheid dat de kinderen inmiddels het huis uit zijn en we daardoor dus niet meer van de schoolvakanties afhankelijk zijn. De meeste van m'n collega's zijn door hun kids aangewezen op de schoolvakanties; daarom ontstaat er vrijwel nooit een conflict met hen met betrekking tot het inplannen van de vakanties.

Wij gaan dus meestal in óf mei/juni óf september/begin oktober en zoeken dan kort van te voren (vaak maar één week) naar een leuke last-minute.
We maken voor onzelf een 'Top5' van plekken waar we graag naar toe zouden willen gaan en tot nu toe ging dat altijd goed (meestal 'scoorden' we de nummer één of twee; een enkele keer moesten we 'genoegen' nemen met voorkeur drie).

En als je dan ziet voor welk bedrag wij dan uiteindelijk op stap gaan; soms bijna gênant t.o.v. de mensen die we ter plekke aantreffen en die met 'vroegboekkorting' hebben gereserveerd.
Maar goed, dat kan natuurlijk alleen als je geen thuiswonende/schoolgaande kinderen hebt en/of zelf niet in het onderwijs werkt. Zelf werk ik wél in het onderwijs maar vakantie buiten de reguliere vakantieperiodes is in mijn geval (de 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




is het gehele jaar open) gelukkig geen probleem.

Resultaat: Vakantie in fijne rustige periodes en dat vaak voor spotprijzen. Kan het iedereen aanbevelen Wink
Quote
#6
Wij boeken al in de vakantie voor het volgende jaar. Cool
Quote
#7
Helaas is het bij mij precies andersom: allemaal collega's zonder schoolgaande kinderen en iedereen wil in september, inclusief onszelf. Dus tja ..... Dan wordt het lastig.
Overigens is de door ons gewenste accommodatie ook in september volgend jaar al volgeboekt!
Quote
#8
Het valt mij ook op dat touroperators steeds vroeger hun brochures uitgeven. Gezien meestal al een deel dient betaald bij boeking vraag ik me af of dat iets te maken heeft met het feit dat ze dan ook eerder over (een deel van) je centen beschikken?
Zelf maak ik geen gebruik van hun diensten, maar boek alles zelf. Net als @Ger zijn bij ons ook de kinderen het huis uit en ben ik niet gebonden aan de schoolvakanties. En vanaf 1 januari e.k. ook niet meer afhankelijk van goedkeuring van de werkgever of van overeenkomsten met collega's. Het vroegste wat ik boek zijn de vliegtickets en dat meestal vanaf het ogenblik dat ze beschikbaar zijn. Ervaring leert dat ze, op een enkele uitzondering na, niet echt goedkoper meer worden.  
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
Hier ook al geboekt omdat het anders vol zit. Bij mij op het werk vinden ze het ook maar raar, maar ja als je kiest voor een kleine accommodatie dan heb je bijna geen andere keus. 
greece67's signatuur zwaaivlag
LIVE YOUR LIFE! YOU ONLY HAVE ONE!

Quote
#10
Ook wij hebben al geboekt. Was 1 tweekamer woning en verder 2 grotere en 1 kleinere woning. De grote waren al geboekt dus ook de 2 kamer maar gelijk vast gezet. Bij de vrouw op het werk is de vakantie ook iets dat voor januari geregeld moet zijn. Wel door vroegboeken gezocht en geboekt wat we graag wilden
Quote
#11
Met booking.com is er genoeg te vinden,gemakkelijke site.
Quote
#12
Wij leggen onze villa gewoonlijk al terug vast voor het volgende jaar als we ginder vertrekken. Heb net onze ticketten met Ryanair geboekt vanaf Weeze en daardoor 1/3 minder betaald dan dit jaar.
Quote
#13
Wij boeken meestal ook vroeg. Wel heb ik geleerd niet de allergoedkoopste aanbieding te nemen maar eentje waar je nog mag schuiven met de data. Het is ons nl een keer overkomen dat we door omstandigheden niet op de geboekte dag konden vliegen maar een 2 weken later pas konden gaan. Dat heeft ons toen flink wat overboekingskosten opgeleverd.
Quote
#14
Touroperators willen steeds vroeger geld van boekingen op hun rekening hebben staan. Uw vroegboekkorting valt in het niets bij een last minute boeking. Een touroperator zou moeten garanderen dat een vroegboekkorting de laagste prijsgarantie biedt. Helaas is dat niet zo en spelen zij handig in op sentimenten bij hun klanten: vol is vol. Helaas geldt dit niet alleen voor reizen. ook wij hebben het concert van Haris Alexiou op 20 april 2015 geboekt. Eerste rang. Tel eens uit wat deze 10 concerten aan rente inkomsten opleveren. Dat is bij reizen een veelvoud. Wij laten ons niet gek maken. Een eenmalig concert is een ding, een vakantie naar Griekenland een ander: vol? Dan andere bestemming. Griekenland is overal mooi! Geniet gewoon van het idee dat je volgend jaar naar Griekenland gaat, en als het op kosten aankomt: laat je verrassen door wat enkele weken voor vertrek beschikbaar is. Misschien ben je dan ook nog goedkoper uit.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  de trend van take away drinks..... Nanny 47 7.121 04 September 2022, 11:30
Laatste bericht: El Greco
  Steeds meer duikers naar Griekenland Ger 1 3.347 19 August 2011, 12:42
Laatste bericht: Alepoύ
  Villa's op Kreta steeds goedkoper oriste 1 2.992 02 May 2011, 14:47
Laatste bericht: El Greco
  Kreta steeds Nederlandser? Ger 2 2.546 10 November 2010, 10:59
Laatste bericht: Yvon
  Grieken drinken steeds minder alcohol Ger 0 2.898 31 January 2010, 12:40
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)