Grieksegids nieuws
Kerst in aantocht...
#1
De eerste tekenen.....?

[Afbeelding: 99dkhw.jpg]
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#2
Op Lesbos waren de eerste voortekenen er al (of beter, nog steeds, al in augustus dit jaar Big Grin ).

 [Afbeelding: xle36e.jpg]
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#3
Bart,ik ben net terug van 4 weken heerlijk genieten op Samos,
Ik ging om de paar dagen deze heerlijke granaatappelen plukken,doe ik voor mijn ontbijt in de Griekse yoghurt ,en had de zelfde gedachten hierbij dan jij.erg vroege kerstballen.
Jammer dat de vogels, zoals ook op de foto te zien is de heerlijke vruchten al open gepikt hebben,dan drogen ze heel snel uit.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#4
wat zou ik graag een paar van die granaatappels willen. ik zag ze gisteren op de markt ,Egyptishe, maar ik vond ze te dik., dacht niet dat echt natuurlijk waren.
Quote
#5
Hoe kun je die nou openen en de "kogeltjes" eruit halen zonder dat je er een bende van moet maken en je hele keuken (en kleding) rood is?  Blush
Quote
#6
Sophia,
Ik snijd met een scherp mes het "dakje"eraf,dan in 8 partjes en peuter met een vorkje de kogeltjes eruit,boven het bakje waar ik de yoghurt later bij doe.
Waarschijnlijk niet de professionele manier,mij lukt het zo prima,denk er om dat  je de gele velletjes er wel uithaalt,die zijn n.l. erg bitter.
Succes
Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#7
(17 October 2014, 21:39)Margaritha schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Sophia,
Ik snijd met een scherp mes het "dakje"eraf,dan in 8 partjes en peuter met een vorkje de kogeltjes eruit,boven het bakje waar ik de yoghurt later bij doe.
Waarschijnlijk niet de professionele manier,mij lukt het zo prima,denk er om dat  je de gele velletjes er wel uithaalt,die zijn n.l. erg bitter.
Succes
Margaritha

Bedankt voor je tip, het dakje is dat het deel waar dat kroontje zit of juist de andere kant? Die gele velletjes zijn niet lekker nee.
Quote
#8
Sophia ,inderdaad waar het kroontje zit,gaat het beste ook i.v.m.niet in je vingers snijden,

Ik heb er vorige week 5 mee naar huis genomen,lekker nagenieten,ze zijn helaas te zwaar om ze straks in de kerstboom te hangen,staan ook erg leuk op de fruitschaal
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#9
Ik heb een granaatappelboom en hoop nog steeds een manier te vinden om ze te openen en op te eten zonder een bloedig gevecht hahaha.
Quote
#10
Even zoeken op Google,granaatappel eten en daar vindt je het geheim hoe en wat, en hoe gezond ze zijn.
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#11
Dat ze super gezond zijn weet ik  Wink ik zal eens googlen.
Quote
#12
Je kunt er ook een lekker drankje van maken, de kogeltjes uitpersen in een jutezakje en dan mengen met tsikoudia ofwel de Kretenzer raki, je kunt het zo sterk maken als je zelf wilt maar wel koel serveren.
Oja het is inderdaad een rooie boel daarom zit ik meestal op de buitenkeuken te knoeien met een oud shirt aan.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#13
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#14
Hahaha Patrick ja die gaan we eens uitproberen  Smile
Quote
#15
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#16
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#17
Hier volgens de Jamie Oliver methode:

Halveer de granaatappel, leg de platte kant in je hand, je vingers beetje gespreid. Sla dan met een pollepel op de bovenkant, boven een schaal. De pitjes vallen er moeiteloos uit. Het werkt! Oké, er komt hier en daar een klein stukje van het vliesje mee, maar dat is er zó weer uitgevist.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#18
(18 October 2014, 16:44)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Wow Tzimis! dat is snel, ik wou al vragen waar koop je zo een bak, dat is duidelijk in je volgende link, maar pfffff dat is niet goedkoop voor een plastic bakkie  Confused
Quote
#19
markt werking Sophia , het is een eenmalig investering. deze dagen de markt is vol met granaatappels in nederland.
als de grieken niet dat apparaat naar nederland kunnen sturen je kan het ook op ebay vinden,
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&hash=item35dbe37bf1
Quote
#20
Vindt ik die methode van Jamie Oliver toch budgetvriendelijker Tongue  Komt op het zelfde neer. Smile
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#21
Ik woon in Griekenland Tzimis  Wink maar ik vind het bakkie nogal duur, dan doe ik het ook liever op de Jamie Oliver manier  Smile
Quote
#22
Prima, nu al de adviezen over hoe de heerlijkheden die de granaatappel herbergt te bemachtigen binnen zijn, rest niets: 

Καλά Χριστούγεννα....!



[Afbeelding: Hlnm6c2.jpg?1]
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Kerst elleny 16 2.358 24 September 2021, 11:31
Laatste bericht: Louise B.
Video De allerlaatste Kerst wensen op Oriste Wilma 4 2.088 23 December 2019, 17:17
Laatste bericht: Goedas
  Cadeautjes voor Kerst Angeliki 24 11.968 29 November 2012, 21:59
Laatste bericht: Antoinette
  Met Kerst en oude-nieuw in Athene!! Imogen 14 9.389 27 September 2011, 21:49
Laatste bericht: Imogen

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)