kleding etc. meenemen met de camper
#1
Voorjaar 2015 gaan we weer met de camper naar Griekenland en we zouden graag spullen mee willen nemen om die aan bewoners die het niet breed hebben, te geven. Te denken valt aan kleding, brillen, houdbare etenswaren, schrijfwaren etc. Heb eigenlijk geen idee of zoiets op prijs wordt gesteld of dat men te trots is om het aan te nemen. Heeft iemand hier ervaring mee of een idee hoe dit aan te pakken, bijvoorbeeld via de plaatselijk geestelijk verzorger, burgemeester? Hoop op een reactie! Groet, Constance
Quote
#2
Jullie keus om te kiezen voor Griekenland als vakantiebestemming is genoeg support voor de gemiddelde Griek, denk ik zomaar Constance......
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#3
Alle lof voor dit initiatief. Ik durf echter niets te zeggen over de te verwachten reacties. Misschien is het ook afhankelijk van de manier van benadering en de gekozen locatie waar je de spulletjes wilt uitdelen. Is het een idee om eens contact op te nemen met Geertje in  Piraeus? In steden is de nood vaak hoger dan op het platteland waar mensen met een lapje grond nog eigen groenten kunnen verbouwen en de sociale betrokkenheid groter is dan in de anonieme grote stad. Met Roosmarijn Zevenhuizen heb ik enige tijd geleden een actie voor een schooltje op Skyros opgezet. Roosmarijn hier op Oriste, ik via de website van onze vereniging. De kinderen waren blij: de school kreeg veel nieuwe spulletjes en met het laatste geld is er voor elk kind nog een kerstcadeautje gekocht. Een advies: concentreer je op één locatie en ga zorgvuldig te werk. Win adviezen in. Misschien kan Geertje je daarbij helpen: zij is zeer maatschappelijk betrokken. En als je een oproep doet via Oriste voor een bijdrage: ik meld me als eerste aan!

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Ik neem wel eens wat zakken kinderschoenen mee, welke via een organisatie worden verdeeld. Ook weet ik dat er via de kerk kleding wordt verdeeld. (Kreta)
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  souvenirs meenemen Wilma 0 1.043 26 June 2019, 17:19
Laatste bericht: Wilma
  Overval camper Griekenland... Zorbathagreek 5 2.128 19 April 2019, 22:06
Laatste bericht: Nanny
  Olijfolie meenemen in het vliegtuig Bart0riste 10 16.618 12 August 2012, 11:58
Laatste bericht: Arthur
  etenswaren meenemen hentje 49 30.271 11 August 2012, 18:48
Laatste bericht: Dick Gerrits
  Contant geld meenemen? Vito 15 8.534 03 June 2012, 10:51
Laatste bericht: jjohn

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)