Grieksegids nieuws
Kreta/Kythira
#1
Kythira staat al een tijd op ons verlanglijstje en nu leek het me op zich ideaal om dit eiland te combineren met West Kreta.
Nu weet ik dat er veerboten vanuit Kissamos vertrekken.
Heeft iemand hier ervaringen mee?
Quote
#2
Dit waren de tijden van dit jaar tot 30 oktober, of hij altijd vaart weet ik niet, jaren geleden was het zo dat als de boot uit de vaart was je geen verbinding had.


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#3
Bedankt Arthur! Heb ik in ieder geval even een leidraad...
Weet je misschien ook wanneer de tijden voor seizoen 2015 bekend gemaakt worden?
Quote
#4
Normaal pas in het voorjaar, bel of mail ze anders even.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#5
voor meer info over Kythira, Frank van der Weerde van Pyrgos - House op Kythira, weet werkelijk alles over het eiland 

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Ik denk persoonlijk dat, als je eenmaal op Kythira bent, helemaal niet meer naar Kreta wilt  Smile .
Als je er eenmaal bent snap je vast wel wat ik bedoel; het is een schitterende plek, daar raak je niet zo gauw uitgegeken up
Quote
#7
(22 October 2014, 15:01)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik denk persoonlijk dat, als je eenmaal op Kythira bent, helemaal niet meer naar Kreta wilt  Smile .
Als je er eenmaal bent snap je vast wel wat ik bedoel; het is een schitterende plek, daar raak je niet zo gauw uitgegeken up

Haha, dat zal zomaar kunnen, want wat ik er van gezien - en over gelezen heb, is dit ook echt een eiland naar ons hart.
Maar... wij zijn ook helemaal verknocht aan Kreta (heb alweer heimwee naar Paleochora), dus een combinatie zou helemaal fantastisch zijn.
Quote
#8
we zijn 2x op Kythira geweest eerste keer met klein vliegtuig 18 personen ,20 jaar geleden, 8 jaar geleden nog eens terug geweest
is een mooi eiland,mooie stranden leuke dorpjes en heerlijk eten,maar ook wij zijn niet meer uit west kreta weg te krijgen
maar Kythira is heel erg mooi,Avlemonas waar je heerlijk vis kunt eten
Quote
#9
Bedankt allemaal voor de reacties!
Heb inmiddels ook al contact gehad met Frank.
Quote
#10
Dit heeft bij ons het plan opgewekt om in het voorjaar vanaf Kalyves een dag of 5 naar Kythira te gaan. Is weer eens wat anders dan elk jaar naar Nederland.
We houden dit als alternatief in ons achterhoofd en wie weet wat er van komt.
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#11
Damiaatje, mag ik met je mee.??? Rolleyes
Is inderdaad wat anders dan elk jaar een dag of 10 naar Nederland. De site van Frank ook bekeken. Ziet er goed uit.cool1
De Haarlemse mug.'s signatuur Als je met beide benen op de grond blijft staan, kom je geen stap verder.
Quote
#12
(22 October 2014, 15:01)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik denk persoonlijk dat, als je eenmaal op Kythira bent, helemaal niet meer naar Kreta wilt  Smile .
Als je er eenmaal bent snap je vast wel wat ik bedoel; het is een schitterende plek, daar raak je niet zo gauw uitgegeken up

Dat is net zoiets als, wat een boer niet kent eet hij niet @Ger Big Grin Maar je bent nog jong, hebt alle tijd en eens kom je ook naar Kreta, leden die hier op vakantie komen en er wonen weten waarom.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#13
Toevallig vorige week deze foto's gemaakt van die schuit, ziet er uit als één van die van P & O, die vroeger tussen Belgie/Frankrijk en England vaarde tot dat..... Plons en Onder ging Angry
           

Het is wel een Idea om zoiets te doen, het is niet zo ver varen, zo ligt er ook een eiland tussen Kreta en Karpatos, iemand daar soms ook al geweest ?
Het schip met de naam Previlis doet dat eiland aan op zijn reis van Kreta naar Kos en terug, dus goed te doen voor een dag of 2 Big Grin
Quote
#14
(23 October 2014, 19:36)de machinist schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Toevallig vorige week deze foto's gemaakt van die schuit, ziet er uit als één van die van P & O, die vroeger tussen Belgie/Frankrijk en England vaarde tot dat..... Plons en Onder ging Angry
   

Het is wel een Idea om zoiets te doen, het is niet zo ver varen, zo ligt er ook een eiland tussen Kreta en Karpatos, iemand daar soms ook al geweest ?
Het schip met de naam Previlis doet dat eiland aan op zijn reis van Kreta naar Kos en terug, dus goed te doen voor een dag of 2 Big Grin

Was niet van P&O maar van Townsend Thoresen en begon in 1976 op de route Zeebrugge - Felixstowe. Werd in 1987 overgenomen door P&O (na de Herald of Free Enterprise ramp) en werd eerst ingezet in de Ierse Zee en vanaf 1989 op de route Dover - Calais onder de naam Pride of Winchester.

In 1994 werd ze gekocht door de huidige eigenaar LANE LINES die de naam veranderde in Vitsentzos Kornaros.

Voor huidig vaarschema:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#15
Moet niet gekker worden, mijn vrouw en ik hebben ook al plannen om vanaf Kreta een aantal dagen Kathryn te dien. Daarna via Kalamata weer door de pelops naar Piraeus en terug naar Kreta.Of nog even door naar de oude liefde Leros.Dit alles per motor.
Quote
#16
Goede avond Patrick

Ja dat klopt, zelf heb ik nog één week voor de ramp met de Harold op die boot gezeten, toen sliepen wij liever IN de cabine van de vrachtauto dan ONDER/tussen de motoren.
Helaas zijn er verschillende collega's bij om het leven gekomen, maar dat wist je van te voren wanneer je onder de waterspiegel ging slapen.
De Harold is uiteindelijk in Zeebrugge gesloopt, er staat bij You Tube ergens een filmpje van.
Quote
#17
Ook bij ons staat Kythira hoog op het verlanglijstje, maar we werken in het zomerseizoen tot half november en beginnen al weer half april. Ik weet niet of het dan lukt met de veerboot. Ook wij willen dan met de motor en eventueel nog verder naar het vaste land en een paar dagen Nafplion en omgeving en dan via Athene en de veerboot weer terug. En als het niet lukt blijft de wens op de lijst staan totdat we van ons pensieon mogen genieten. Je moet tenslotte ook wat te wensen overhouden  Tongue
Barbaraki's signatuur beleef het echte Kreta op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#18
De link dit Arthur hier al eerder heeft vermeld over het vaarschema is inmiddels aangepast tot 28-08-2015.
In het eerste vaarschema staat een typing error. het gaat namelijk over periode 31-10-2014 UNTIL 15-06-2014. Waarschijnlijk bedoelen ze 15-06-2015.

Het is dus ook mogelijk om tijdens de winterperiode deze reis te maken. Zelf denken wij zo rond half maart 2015. Als de weersverwachting goed is.
2 personen heen en terug met onze auto komt dan op 168 euro.

Voor de volledigheid hierna nog even de link.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






P.S.
Nu niet allemaal tegelijk gaan he, dan wordt het er veel te druk met al die Nederlanders die op Kreta wonen. SmileSmileSmile Big Grin Big Grin Big Grin
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#19
Ik had in 1e instantie vernomen dat het nieuwe vaarschema pas in het voorjaar 2015 bekend zou zijn, maar ik ben blij dat het een en ander nu al duidelijk is.
Kan ik verder met mijn voorbereidingen...
Wat me overigens wel verbaast is dat nog niemand van de forumleden deze trip al eens heeft ondernomen...
Quote
#20
Het zou misschien best wel eens druk kunnen worden op Kythira.Er is een uitzending geweest op alfa televisie,dus promotie alom!
Quote
#21
Op GriekseGids.TV vond ik dit filmpje van 12 minuten. Misschien leuk om te zien om alvast in de stemming te komen.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Ook is er heel veel info te vinden op de site van Hans Huisman genaamd Angelfire.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Dus veel leesplezier. Cool
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#22
Ik ga wel naar Karpathos met de Prevelis, is toch wat dichterbij voor mij en lekker rustig.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#23
waar te  verblijven op Kythira:


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#24
Nou lekker dan, wilden we in de tweede helft van maart met de ferry vanaf Kissamos naar Kythira, is die tobbe vanaf 16 maart tot 29 maart uit de vaart genomen vanwege gepland onderhoud. Nou gaan we waarschijnlijk later in het jaar maar weten nog niet precies wanneer. Zomerperiode altijd druk met toeristen he.
Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#25
In oktober van het vorig jaar dus al begonnen met de voorbereidingen van onze combireis Kythira/Kreta en alles vervolgens tot in de puntjes geregeld.
We waren er dan ook helemaal klaar voor donderdag 4 juni.
Na een onrustig (kort) nachtje, waar we de slaap maar moeilijk konden vatten, begonnen we om 3.40 uur aan onze 1e etappe.
Vanaf Bremen vlogen we met Ryanair naar Chania en kwamen tegen twaalven op het vliegveld aan.
We hadden voor 1 dag een auto gehuurd en reden daarmee naar Kissamos.
Bij een plaatselijke taverne aten we lekker uitgebreid op ons gemak en reden vervolgens goedgemutst en met een volle maag naar de haven, waar we ruimschoots op tijd arriveerden.
Tot onze grote schrik kregen we daar echter te horen dat de boot naar Kythira naar alle waarschijnlijkheid niet zou gaan, dit i.v.m. problemen...
Bij een plaatselijk reisbureau nader geinformeerd, die contact opnamen met Lane Lines; er werd bevestigd dat de boot inderdaad niet zou vertrekken, maar misschien de volgende dag...
Er moest toen van alles geregeld worden, overnachting voor die nacht in Kissamos en accommodatie/autoverhuurder Kythira op de hoogte stellen... pff!
De volgende dag opnieuw gecheckt en nu kregen we te horen dat de ferry sowieso niet eerder dan woensdag (de 10e) naar Kythira zou gaan, maar ook dat was helemaal niet zo zeker...
Nu zouden we tot de 10e op Kythira doorbrengen en hadden voor daarna al twee weken een studio in Paleochora gereserveerd, dus al met al: Geen Kythira dus!
Achtereenvolgens de accommodaties op Kythira (geboekt via Booking.com) definitief geannuleerd, waarbij ze in ons geval gelukkig geen kosten rekenden en de rest geregeld/afgehandeld m.b.t. autohuur en nieuwe accommodatie voor die week.
We besloten om dan nu de hele periode naar Paleochora te gaan (wat op zich geen straf is) en er waren nog kamers vrij, dus een reservering was toen snel gemaakt.
Ondanks deze valse start hebben we verder met volle teugen genoten van alles wat West Kreta te bieden heeft.
Het vertrouwen in Lane Lines is compleet weg, maar Kythira willen we hoe dan ook een keertje bezoeken...
Quote
#26
Frederique,

Wel heel erg jammer dat jullie het(voor ons dan wel) mooie Kythira niet bereikt hebben!
Ook heel vervelend dat die boot niet ging,was er ook erg weinig belangstelling voor?
Die problemen zijn nog nader uitgelegd of moesten jullie het gewoon met de mededeling doen?
Leuk dat de vakantie uiteindelijk toch plezierig was!
Vanaf Athene misschien meer succes !
Quote
#27
Het enige dat we te horen kregen was dat het ging om "technische problemen".
Op zich waren we wel benieuwd of de ferry uberhaupt nog heeft gevaren de afgelopen weken...
Je zal begrijpen dat de teleurstelling enorm was, temeer omdat we er al zo lang mee bezig waren.
Vanuit het vliegtuig afgelopen donderdag zagen we Kythira mooi liggen, wel een tikkeltje wrang...
Quote
#28
De Vitsentzos Kornaros van Lane Lines lag toen in Piraeus met technische problemen. Enkele weken terug was ie op de rotsen gelopen in Kassos en diende op het droogdok gerepareerd. Ik denk overigens dat toen in een vervangschip voorzien werd.
De normale routes zouden op 8 juni hervat worden.
Op dit eigenste ogenblik loopt ie trouwens Diakofti binnen.

Wel sneu natuurlijk voor jou dat je geplande trip zo volledig in de war gelopen is.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#29
Ah, dus alles loopt nu weer volgens planning...
Jammer genoeg voor ons enigszins te laat...
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)