wijnreis Amyndeon - Naoussa - Epanomi
#1
Dit keer onze laatste wijnreis van het jaar naar de 'grote' drie.  Gerovassiliou in Epanomi,  Alpha Estate in Amyndeo en Kir Yianni estate in Naoussa. 

Tussen door nog tijd voor een bezoek aan het beren reservaat in Nymfaio,  een zeer uitgebreide lunch in restaurant Noa Midis prachtig gelegen aan het meer van Agios Panteleimonas waar we spartelverse forel hebben gegeten en zalige huis gemaakte salade van Piperies Florinis.  Begeleid met Sauvignon Blanc van Alpha estate en Tesseris Limnes van Kir Yianni. 

Ook nu weer waren onze gasten totaal overdonderd. Dat dit moois uit Griekenland komt. Tja, het bekende probleem. ...

Een prachtige reis was het met heerlijk weer. 

Mvg
Martin
Quote
#2
Wij hebben dit op eigen houtje gedaan en ik kan getuigen dat de wijnen en de restaurants die door Martin uitgezocht zijn zéér de moeite waard zijn. We hebben een pakketje wijn naar ons huis laten opsturen en volgende week hopen we bij een etentje met goede vrienden een mooie fles open te maken .... Smile
Quote
#3
Ik vergeet nog te vermelden restaurant Kontosoros in Xino Nero.  Een gehaktbal van lamsvlees met een saus van saffraan uit Kozani.  Risotto met truffel uit Florina en gevulde Piperies Florinis met een crème van feta en knoflook.  Man man wat een genot. 

Mvg
Martin
Quote
#4
Als ik dit lees zou ik er graag 'n keer aan deelnemen,maar ja tijd is een belangrijke factor.Kijk steeds wanneer die wijnreizen zijn en wie weet volgend jaar,lijkt me wel wat.!Mooi dat het  iedereen er enthousiast over was!
Quote
#5
Volgend jaar april en mei weer. 

Mvg
Martin
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Wijnreis martin 2 2.087 10 February 2017, 15:50
Laatste bericht: martin
  wijnreis oktober 2012 martin 3 2.696 19 October 2012, 08:04
Laatste bericht: martin
  Laatste wijnreis martin 0 1.369 06 August 2012, 10:01
Laatste bericht: martin
  wijnreis naar Griekenland martin 0 1.582 19 January 2012, 16:22
Laatste bericht: martin

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)