Internet via HellasSat Home.net
#1
Information 
[Afbeelding: header-home.jpg]


Naast
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




heeft nu ook HellasSat een eigen internet 2weg-systeem:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.

[Afbeelding: hellas%20sat%20net3.gif]

Bekijk de mogelijkheden en een instructiefilmpje op hun
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.

Mochten er mensen zijn die het al gebruiken zijn we reuze benieuwd naar hun ervaringen. Wat zijn de voor/nadelen t.o.v. A2C?

Ger
Quote
#2
Ik woon aan de zuidkust van Kreta, waar geen telefoonlijnen zijn. Om die reden heb ik een abonnement afgesloten bij Hellas-Sat. D.w.z. dat je als particulier met de hoogste downloadsnelheid van 1024 (en een upload van 128!) 49,90 euro per maand betaalt, nadat je ca. 500 euro aan hardware w.o. sat.schotel etc. hebt betaald. Hellas-sat is qua verbinding heel betrouwbaar. Maar over de snelheid ben ik minder te spreken. Zo gaat mijn downloadsnelheid zelden boven de 600, doch meestal slechts rond de 400. Dit betekent gestotter met YouTube e.d. Ik neem wel eens abonnementen op bepaalde sportevementen. Zoals zeer onlangs via MLB.COM om de World Series Baseball (honkbal) te kunnen zien. Dat lukt, zij het moeizaam. Het beeld is goed, maar met veel gestotter. Wat upload beteft vind ik de verbinding erg slecht. Juist omdat ik geen telefoonlijn heb, ben ik naar Hellas-sat gegaan om ook te kunnen Skypen. Dat nu is een grote tegenvaller. Overdag een ramp en 's-nachts te doen, zij het met grote vertraging in de overdracht. En dat is des te vervelender omdat de verwende gebruiker in Nederland zich niet kan voorstellen dat mijn up en down zo gering is. Videogesprekken zijn derhalve meestal niet mogelijk.
Quote
#3
Yassas Cybercop, allereerst welkom op dit forum vlaggetje.gif

Ik heb je recentie over Hellas.net gelezen en concludeer dat Hellas.net een hulpmiddel is mar geen volwaardige internet-oplossing. Die downloadsnelheden zijn inderdaad niet de snelheid die men op de website belooft.

Jammer, des te meer omdat Astra2Connect ook al geen optie is zo lang ze via de Astra-1E blijven opereren. Als A2C zou switchen naar de Astra-1G zou het dekkingsprobleem voor Zuid-oost Europa in één klap zijn opgelost.

Laten we hopen dat beide aanbieders nog plannen hebben inzake het uitbreiden/upgraden van hun internetdiensten. Het zou m.i. een gat in de markt zijn, zeker voor Zuid-oost Europa.

We blijven de zaak volgen. Mochten lezers van dit forum verder nieuws hebben horen we dat graag up

Ger

NB: aan het vlaggetje (links onder je profiel) te zien heb je een Cypriotisch IP-adres, wist je dat?
Quote
#4
Ik neem aan dat je de schotel door een expert hebt laten uitrichten ?!? Zou dit perfekt zijn gedaan met goede apparatuur ? Dit luistert natuurlijk erg nauw, aangezien jij voor je retourlijn met je schotel een afstand van 39.000 km hebt te overbruggen.

Je zou eventueel de installateur nog eens kunnen benaderen en je problemen aankaarten.. Misschien zou hij door fijnafstemming toch iets kunnen bereiken..

Groet,
Rico
Rico's signatuur
Satellietontvangers Xtrend ET9500 en Xtrend ET6000
Wavefrontier T55 met de volgende posities: 3, 13, 19, 23 en 28 met op 3 graden vele Griekse zenders
Quote
#5
(06 November 2009, 10:15)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Yassas Cybercop, allereerst welkom op dit forum vlaggetje.gif

Ik heb je recentie over Hellas.net gelezen en concludeer dat Hellas.net een hulpmiddel is mar geen volwaardige internet-oplossing. Die downloadsnelheden zijn inderdaad niet de snelheid die men op de website belooft.

Jammer, des te meer omdat Astra2Connect ook al geen optie is zo lang ze via de Astra-1E blijven opereren. Als A2C zou switchen naar de Astra-1G zou het dekkingsprobleem voor Zuid-oost Europa in één klap zijn opgelost.

Laten we hopen dat beide aanbieders nog plannen hebben inzake het uitbreiden/upgraden van hun internetdiensten. Het zou m.i. een gat in de markt zijn, zeker voor Zuid-oost Europa.

We blijven de zaak volgen. Mochten lezers van dit forum verder nieuws hebben horen we dat graag up

Ger

NB: aan het vlaggetje (links onder je profiel) te zien heb je een Cypriotisch IP-adres, wist je dat?

Ik heb ook gemerkt dat mijn ip-adres Cypriotisch is. Wellicht is HellasSat statutair gevestigd in Cyprus. Hoe dan ook, ik heb er vrede mee.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Mijn ervaring met Internet via de satelliet Henk Pietersen 7 11.440 22 January 2017, 17:36
Laatste bericht: Arthur

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)