Fodelianakis olijfolie                 
Wandelen: Paros of Naxos?
#1
2 weken wandelen in voor- of najaar.
Waar gaat jullie voorkeur naar uit: Paros of Naxos? Of een combinatie van allebei 1 week gedurende de   14 dagen?
Quote
#2
Naxos is een echt wandeleiland. Je kunt er heel veel prachtige tochten maken. Het binnenland is een paradijs voor de wandelaars. Paros heeft andere kwaliteiten.
Quote
#3
Naxos is geweldig om te wandelen. Mooi groen en weelderig. Met name het binnenland is erg mooi. En het strand bij Aghia Anna is wat je van een heerlijk strand verwacht. In september rustig, maar wel gezellig. In het binnenland kan je de eeuwenoude marmergroeves zien liggen, waar nu de musea mee vol staan.
Quote
#4
Naxos is echt prachtig. Er is ook een mooi wandelgidsje beschikbaar van "Graf Editions" (Dieter Graf). In het engels en duits beschikbaar.
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#5
Naxos op het duitse forum IN-GREECE.DE

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




naxos
Quote
#7
Leuk om zoveel tips van jullie te krijgen!
Quote
#8
(29 October 2014, 22:55)marietta schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Naxos is geweldig om te wandelen. Mooi groen en weelderig. Met name het binnenland is  erg mooi. En het strand bij Aghia Anna  is wat je van een heerlijk strand verwacht. In september  rustig, maar wel gezellig. In het binnenland kan je de eeuwenoude marmergroeves zien liggen,  waar nu de musea mee vol staan.

Wij zijn aan het orienteren voor 2015. Naxos of Andros, om te wandelen en mooie authentieke plekken te bezoeken. Naar een strand gaan we meestal pas aan het einde van de middag. Als ik foto's van Naxos zie (strand) dan lijkt het me erg toeristisch! We willen mei/juni voor 3 weken gaan. Is Aghia Anna niet  druk? Rustige eettentjes? Zijn op zoek naar een opvolger van Kythira. Dit voorjaar Alonissos gedaan, dat viel eigenlijk wat tegen, dit najaar 1 weekje nog naar Zakynthos, daar eigenlijk boven verwachting mooie plekjes gezien (uiteraard de drukke "jeugd"plaatsen vermeden).
Quote
#9
Dit is Plaka Strand op Naxos begin Juni !

[Afbeelding: 2dawt4m.jpg]
Quote
#10
De stranden op Naxos omgeving Agios Prokopios, Agia Anna en Plaka zijn prachtig en (zeker in juni) niet druk.
Misschien heb je afbeeldingen gezien van het strand bij de hoofdplaats?
Wij hebben 3 achtereenvolgende jaren onze vakanties doorgebracht in Agios Prokopios; absoluut geen massatoerisme, maar wel voldoende leuke eettentjes. Het nabijgelegen Agia Anna is vergelijkbaar.
Quote
#11
Nog aan te raden studio/appartement in agia Anna of agia Prokopios?
Quote
#12
Wij verbleven tot volle tevredenheid in Pyrgos Beach (Agios Prokopios), op steenworp afstand van restaurantjes en een rustig strand.
Quote
#13
(08 November 2014, 18:06)lumix schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nog aan te raden studio/appartement in agia Anna of agia Prokopios?
Quote
#14
Kijk maar op gtp.gr. Greek travel pages.Daar kun je alle accomodaties vinden. Mei, juni prima te doen. Aghia Anna is een gezellig plaatsje, maar niet overvol.
Wij gingen ook pas aan het eind van de middag zwemmen. Leuke restaurantjes aan het water.Doen!
Quote
#15
Wink 
Naxos is Super om te wandelen langs de kusten en het binnenland.
Wij zaten in Agio Prokopios in PyrgosBeach (2x).
Schone en leuke appartementen met gratis WiFi.
Hartstikke leuke eigenaars en ontbijt buiten bij Oma. Big Grin
50 meter van het strand en gezellige restaurantjes.
Naxos stad is goed te bereiken met de bus.
Quote
#16
Grappig, eigenlijk heb ik niks toe te voegen, iedereen is al zo positief over Naxos, waarom doe ik het dan toch?

Misschien nog even om te vertellen dat ik al een keer of 15 op Naxos ben geweest en het nooit verveelt... Terwijl ik best veel andere regio's heb gezien, blijft dit eiland toch ook boeien. Tips voor wandelingen/sites zag ik al bij de andere reacties staan. Er is ook een goede wandelkaart beschikbaar op het eiland.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Hotel-pension op Paros gezocht Corry 6 3.720 13 September 2012, 12:11
Laatste bericht: Cornelius

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)