Extra vierge olijfolie Kolympari (Kreta)
#1
Hallo allemaal,
 
Het kan zijn dat jullie al eens op onze banner hierboven geklikt hebben, maar denk dat het nu wel tijd is voor een korte introductie.
 
Wij hebben nu al enkele jaren een bedrijfje waarbij wij de extra vierge olijfolie uit Kolympari (Kreta) in Nederland verkopen. Via de getuige van onze bruiloft (klik
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




voor een verslag) 
zijn wij in contact gekomen met de eigenaar van de olijfoliefabriek van Kolympari en het klikte direct. Ook de olijfolie was van een zeer goede kwaliteit dat we besloten met hen in zee te gaan. De eerste pallet werd vrij snel daarna besteld en inmiddels hebben we een dusdanige klantenkring opgebouwd dat er meerdere pallets per jaar besteld worden.
 
Sommigen van jullie kennen ons al en hebben ook een keer (of vaker) olijfolie bij ons besteld. De olijfolie is verkrijgbaar in blikken van 5L, 1L en 500ml en flessen van 1L en 500ml.
 
Speciaal voor de bezoekers van Oriste hebben wij een introductieaanbieding. Een 5L blik extra vierge olijfolie kost normaal gesproken €26,50. Bezoekers van Oriste betalen €24,50 per 5L blik bij hun eerste bestelling. Daarnaast verzenden wij de olijfolie zonder verzendkosten (binnen Nederland) bij afname van 4x 5L olijfolie. De normale verzendkosten zijn €5,50. Deze aanbiedingen gelden tot eind november 2014.
 
Bestellingen kunnen geplaatst worden via email of onze contact pagina
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vergeet niet te vermelden dat de bestelling via Oriste komt, zodat de korting toegepast kan worden.
 
Voor iedereen die ook Facebook zit, like onze pagina
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Hierop vermelden wij oa wanneer wij in een bepaalde stad of regio zijn. Iedereen uit dezelfde regio kan dan olijfolie bestellen zonder verzendkosten.
Quote
#2
Straffe aanbieding feitelijk!  Dodgy 
€ 4,90/liter. 
Zou nog BTW moeten inzitten, verpakking, transport en het werk van de olijfboeren. Voor veel minder dan €3,00/l gaan onze Kretenzische vrienden hun olijfolie toch niet verkopen veronderstel ik. 
Quote
#3
Zelf geniet ik ook al een poosje van deze olijfolie en kan vertellen dat ie van uitstekende kwaliteit is. De olie wordt degelijk verpakt én verstuurd en was in no-time geleverd. En dat voor een -inderdaad- erg scherpe prijs.

NB: In het prijzenpakket van de komende 'Foto van het jaar'-verkiezing stelt Nikos ook enkele van zijn producten beschikbaar voor de winnaar(s). Meer info volgt tzt.


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Nikos, bedankt voor het steunen van Oríste! én het geven van een korting aan bestellende Oríste!-leden. Klasse dat je dat doet; dat mag toch ook eens gezegd zijn Wink , daar mag best een stukje promotie tegenover staan.
Quote
#4
Hallo allemaal,

Vergeet niet dat deze actie nog ongeveer een week loopt. Wees er dus snel bij mochten jullie er nog gebruik van willen maken.

Voor iedereen die al besteld heeft (inclusief Ger Smile), bedankt!

Groeten,
Nikos
Quote
#5
Als dit echt de nieuwe olie is van de oogst van dit najaar met een zuurgraad tussen de 0.3 en 0.8 met het PDO keurmerk en dat voor deze prijs in NL en B is dat spotgoedkoop.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#6
De zuurgraad is inderdaad tussen de 0.3 en 0.8. Het is nog niet de nieuwe olie die nu geperst wordt. Die komt binnenkort binnen en zal tegen dezelfde lage prijzen verkocht worden. De 5L blikken hebben geen PDO keurmerk, omdat daar onder de "grootverbruikende klanten" niet echt een behoefte voor is. De flessen en blikken van 500ml en 1L hebben wel een PDO keurmerk.
Quote
#7
Hmm .... Scherpe prijs. Proeverij, Martin? Kunnen we vergelijken .....
Quote
#8
(23 November 2014, 10:22)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hmm .... Scherpe prijs. Proeverij, Martin? Kunnen we vergelijken .....

Dit gaat over olie ElsR, geen wijn  Tongue
Quote
#9
Je kunt het zelf ook proeven @ElsR wat goede en minder goede olie is, doe maar eens een beetje olie van bertolli en de rest van die alchemisten die goede olie met slechte vermengen en de olie van een olijfolie fabriekje hier op Kreta op een stukje wittebrood of proef er gewoon puur aan. Ik was gisteren even proeven hier in de buurt en het was net vloeibaar goud.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#10
De olijfolie van kreta is een van de beste ter wereld,wij brengen hem ook altijd  Kolympari  west kreta
de olie van de familie Fodelianakis komt uit dezelfde streek en is ook van zeer goede smaak en voor 24,50 voor 5l is een zeer scherpe prijs
als ik er geen had wist ik het wel, O zo heerlijk met een stuk lekker brood


[Afbeelding: 2dihkp4.jpg]
Quote
#11
Even attent maken dat de olijfolie van Lesvos zeker niet moet onderdoen voor deze van Kreta.
Jammer genoeg wordt deze weinig geëxporteerd en zo goed als niet niet te koop aangeboden bij winkels. Dit is te wijten aan het feit dat de Italianen de olie opkopen om te vermengen met hun (minderwaardige) olijfolie.
Kreta bezit inderdaad een grote faam wat olijfolie betreft, maar hier wordt dan ook van geprofiteerd om de prijzen hoog(hoger) te houden. Als je bij de lokale bevolking op Lesvos zeer lekkere olijfolie koopt, ligt de prijs heel wat lager dan hier wordt vermeld. Hiervoor moet je mensen ter plaatse kennen en contacten hebben. Ik vrees dat ze dit dan ook niet zo direct voor iedereen gaan doen, zeker niet  aan toeristen.
Ik heb alvast ettelijke liters heerlijke olijfolie kunnen aankopen (zelf gratis bij vrienden uit mijn dorp verkregen) aan een prijs die veel lager ligt dan € 3/liter.
Quote
#12
@ Nikos, erg leuk! Wij wachten op de nieuwe oogst. Dan nemen we contact op en komen een paar liter halen. Haal nu Kerst wel met olie uit Kreta.
Natuurlijk is er meer goede olie in Griekenland, maar het lukt jullie kennelijk om het voor een zeer lage prijs hier te verkopen. Knap met transport en BTW.
Wim
Quote
#13
Nou ik ga steeds meer voor die proeverij voelen. Want op Samos roepen ze natuurlijk ook dat hun olie de beste is. Smile
Quote
#14
Hadi Els, zonder nou de knuppel in het hoenderhok te gooien (nou ja, hier is een ophokplicht) Op veel plaatsen in de wereld worden prima olijven en olijfolie verbouwd. Bijvoorbeeld in Zuid Afrika. Zonder subsidie uit de EU-ruif, wel knetterhard werken en enorme transportkosten. Prima spul, maar vele malen duurder dan de Italiaanse olie. Las ergens, dat de Grieken bijna alles naar Italië exporteren.
Quote
#15
Inderdaad Wim, zoals ik reeds aanhaalde, wordt heel wat Griekse olijfolie opgekocht door de Italianen tegen een spotprijs. Vervolgens vermengen ze deze met hun "minderwaardige" olie om deze te verkopen tegen woekerprijzen in de supermarkten.
Quote
#16
Het lukt mij maar niet om op de contactpagina te komen!
Ligt dat aan mij?

Martino
---
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#17
(26 November 2014, 17:15)gaste171 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het lukt mij maar niet om op de contactpagina te komen!
Ligt dat aan mij?

Martino
---

Probeer het nu nog eens Martino:
(de link klopte inderdaad niet)
Quote
#18
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#19
(26 November 2014, 17:59)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Dit gaat over Portugal en Spanje. Weet iemand hoe het in Griekenland is met de olijvenoogst? Wat ik heb begrepen was dat het de afgelopen twee jaar ook al geen vetpot was. Undecided
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#20
Wat ik gezien heb op west kreta ,komt er dit jaar zeer veel olijfolie,met verschillenden  kretenzer vrienden gesproken ,zou een heel goed jaar worden
vorig jaar was heel slecht,jaar er voor ook niet erg veel
Quote
#21
(26 November 2014, 20:11)grek schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat ik gezien heb op west kreta ,komt er dit jaar zeer veel olijfolie,met verschillenden  kretenzer vrienden gesproken ,zou een heel goed jaar worden
vorig jaar was heel slecht,jaar er voor ook niet erg veel

Mooi! Zou anders een echt drama zijn geweest voor het derde jaar achter elkaar!
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#22
Eind oktober hingen de takken al haast op de grond in Z-O Kreta. Massa's olijven, zelden gezien feitelijk.
Quote
#23
Typisch hoe de olijvenoogst van jaar tot jaar verschilt. Vorig jaar hadden we nauwelijks olijven aan onze bomen op Samos, dit jaar zaten ze barstensvol.......
Quote
#24
Nou, ik heb een blik besteld en hoop nu dat de kwaliteit/smaak zo goed is als omschreven. Ben ook benieuwd naar ervaringen van andere gebruikers/bestellers.

Martino
---
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#25
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Te bestellen bij Nikos. (geweldige olie)
Quote
#26
Hallo allemaal,

De nieuwe olijfolie van de oogst van dit seizoen is deze week weer bij ons aangekomen in Nederland. Om ruimte te maken willen wij de "oude" olijfolie, die overigens nog uitstekend van kwaliteit is, speciaal voor Oriste-bezoekers aanbieden met een 10% korting. Deze aanbieding geldt alleen voor de "oude" voorraad met een THT-datum variërend van Nov 2015 (500ml-1L) tot Mar 2016 (5L), dus OP = OP.

Dit kan (na afspraak) opgehaald worden in Utrecht of verzonden worden tegen €5,50 verzendkosten per pakket.

Bestellingen kunnen zoals gebruikelijk weer via email gedaan worden.

Like onze
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




, mocht je dat nog niet gedaan hebben! Hier vermelden wij oa wanneer wij in een bepaalde stad of regio zijn. Iedereen uit dezelfde regio kan dan olijfolie bestellen zonder verzendkosten. Regio's die er aan zitten te komen: Limburg en Antwerpen.
Quote
#27
Hoi Nikos,

Ik ben inmiddels gebruiker van je prima olijfolie.

Ik lees dat je op facebook kan vinden waar je in het land bent, zodat de olijfolie ergens afgehaald kan worden zonder verzendkosten. Ik vind dat nergens op je facebookpagina. Let wel, ik heb zelf geen facebook. Kan dat laatste er soms mee te maken hebben?

Ik hoor graag waar je komt de komende maanden.

Groet,
Martino 
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#28
(18 January 2015, 20:09)gaste171 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoi Nikos,

Ik ben inmiddels gebruiker van je prima olijfolie.

Ik lees dat je op facebook kan vinden waar je in het land bent, zodat de olijfolie ergens afgehaald kan worden zonder verzendkosten. Ik vind dat nergens op je facebookpagina. Let wel, ik heb zelf geen facebook. Kan dat laatste er soms mee te maken hebben?

Ik hoor graag waar je komt de komende maanden.

Groet,
Martino 

Dag Martino,

Ik weet inderdaad niet of het zichtbaar is wanneer je geen Facebook hebt.
Meestal maken we ongeveer een week van te voren bekend waar we zijn. Het hangt namelijk af van de bestellingen die binnenkomen. Wat er aan zit te komen, zijn oa Limburg, Antwerpen en Haarlem. De exacte data volgen nog.

Groeten,
Nikos
Quote
#29
(18 January 2015, 23:04)Nikos1 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(18 January 2015, 20:09)gaste171 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoi Nikos,

Ik ben inmiddels gebruiker van je prima olijfolie.

Ik lees dat je op facebook kan vinden waar je in het land bent, zodat de olijfolie ergens afgehaald kan worden zonder verzendkosten. Ik vind dat nergens op je facebookpagina. Let wel, ik heb zelf geen facebook. Kan dat laatste er soms mee te maken hebben?

Ik hoor graag waar je komt de komende maanden.

Groet,
Martino 

Dag Martino,

Ik weet inderdaad niet of het zichtbaar is wanneer je geen Facebook hebt.
Meestal maken we ongeveer een week van te voren bekend waar we zijn. Het hangt namelijk af van de bestellingen die binnenkomen. Wat er aan zit te komen, zijn oa Limburg, Antwerpen en Haarlem. De exacte data volgen nog.

Groeten,
Nikos

Hoi Nikos,

Ik heb het gevonden. Ik kan het wel zien, ik heb er overheen gekeken. Zou wel fijn zijn als de link naar de facebookpagina op je website komt te staan alsmede de prijzen van de producten.
Ik hou in de gaten wanneer je weer in de buurt komt.

Groet,
Martino
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#30
Voor de liefhebbers, wij zijn zaterdag 7 februari in Antwerpen en omgeving om olijfolie te leveren. Mocht er nog iemand in de omgeving geïnteresseerd zijn in de olijfolie, stuur ons even een PB of email en we brengen het die dag zonder verzendkosten bij je langs.

Groeten,
Nikos
Quote
#31
Hi Nikos,
Gisterochtend je olie opgehaald. Geweldige olie en dat voor die prijs!
Leuke blikjes ook, zeker als weggevertje, is weer eens iets anders dan een bloemetje.
Wij kunnen weer voort tot de nieuwe oogst.
Groetjes,
Wim
Quote
#32
(16 April 2015, 11:19)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hi Nikos,
Gisterochtend je olie opgehaald. Geweldige olie en dat voor die prijs!
Leuke blikjes ook, zeker als weggevertje, is weer eens iets anders dan een bloemetje.
Wij kunnen weer voort tot de nieuwe oogst.
Groetjes,
Wim

Helemaal mee eens Wim, wij gebruiken 'm ook al een poosje. Goede kwaliteit, mooie flessen, scherpe prijs en een goede service v.w.b. verzending!

Absolute aanrader wat mij betreft; deze 'forumsponsor' wil ik daarom graag nog eens in het zonnetje zetten  Smile

[Afbeelding: fodelianakisolijfolie.gif]

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#33
Heart 
Inderdaad, heel erg lekkere olijfolie. Verdiende publiciteit, erg leuk ook die aan huis levering.
Quote
#34
Nikos komt komende zaterdag naar Limburg. Goede olijfolie nodig? Grijp je kans!

Nikos Fodelianakis schreef:Ben je nog op zoek naar een Moederdag cadeau en woon je in Limburg of op de route van Utrecht naar Limburg? Zaterdag 9 mei zijn wij in deze regio! Stuur een email met je bestelling naar info@fodelianakis.nl en we brengen het die dag zonder bezorgkosten bij je langs! Ook voor kleine bestellingen als het op de route is.
Quote
#35
Toch een stevige prijs als ik zie wat ik vorige week heb betaald voor de hoogste kwaliteit olijfolie aangekocht bij de locale bevolking op Lesvos.
Quote
#36
(06 May 2015, 12:54)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Toch een stevige prijs als ik zie wat ik vorige week heb betaald voor de hoogste kwaliteit olijfolie aangekocht bij de locale bevolking op Lesvos.

ik zie nergens een prijs op hun site, ook raar, wat kost 5l bij hen dan ? Huh
Quote
#37
(06 May 2015, 14:40)kritikaster schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(06 May 2015, 12:54)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Toch een stevige prijs als ik zie wat ik vorige week heb betaald voor de hoogste kwaliteit olijfolie aangekocht bij de locale bevolking op Lesvos.

ik zie nergens een prijs op hun site, ook raar, wat kost 5l bij hen dan ? Huh

Zie bericht 1 in deze topic  Wink
Quote
#38
(06 May 2015, 12:54)Markos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Toch een stevige prijs als ik zie wat ik vorige week heb betaald voor de hoogste kwaliteit olijfolie aangekocht bij de locale bevolking op Lesvos.
Mogen wij ook weten wat jij bij de locals op Lesbos betaald?
Ik zag net dat jij bij reactie nr 11 schreef dat je onder de €3 betaalde, dat is minder als de kostprijs.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#39
Een prijsvergelijking bij aankoop in bv Lesbos met aankoop NL is natuurlijk appels met peren vergelijken. Rolleyes .
Op Kreta betaal ik voor de Terra Creta Kolymvari Extra Virgin 5l bv € 25,00 en hier in NL € 39,95. Er zit behalve verpakking en transport ook nog een schakel tussen natuurlijk. Smile  
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#40
Hier blijkt een bijdrage van afgelopen week van mij verdwenen te zijn? Mmmmmmm
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 3 gast(en)