Grieksegids nieuws
Greece, be prepaired!
#1
Coldest winter of the past decade to hit Greece this year

The anticyclones in western Europe will push the cold weather systems from the north to eastern Europe
Monday, November 03, 2014

[Afbeelding: 790948C227CCD1B58C9A436C13389A13.jpg]

Meteorologists warn that this winter in Greece will be exceptionally cold and is expected to be the coldest winter of the past decade. So far other Balkan countries have had a preview of the weather to come with snowfall documented as early as the 22[sup]nd[/sup] of October.
In recent years the winters have been somewhat mild, with limited instances of snowfall in the urban areas. This year though the temperatures are set to drop, with eastern parts of Europe preparing for some polar temperatures, as anticyclones entrench themselves in the west of the continent.
Similar meteorological conditions occurred in 1988, 2001, 2002, 2004 and 2008, when winter temperatures were rather low; in 1988, 2001 and 2004 the conditions were unusually extreme throughout December to February.
With temperatures in Siberia already reaching -30 degrees Celsius, meteorologists speculate that the temperature will begin to drop in mid November and December.
[Afbeelding: tag_image.png]
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




,
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




,
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




,
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




,
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






BRON: TO VIMA.
Quote
#2
Tja Aleko, ik heb dit artikel net ook gelezen, maar er is niets zo veranderlijk als het weer toch? Laten we voor de Grieken hopen dat dit niet gaat gebeuren! Vriendelijke groet, Erwin
Quote
#3
Hier hou ik me dus dagelijks mee bezig, daarom even onderstaande:

1>  Het weer, cq klimaat heeft geen geheugen.
2> Alles meer dan 120 uur vooruit is speculatie.
3> Seizoensvoorspellingen komen in minder dan 1% uit.

Kortom, onzin dus, doe ermee wat u wil.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#4
@Johan.Ik kom hier misschien later nog eens op terug.
100% stelligheid van jou of van mij is natuurlijk
nooit de echte realiteit.
Quote
#5
Aleko, is geen stelligheid van mij. Mijn drie genoemde punten zijn uit de praktijk, daarom ook de marge van 1%. Veel instellingen houden zich met zogenaamde seizoensvoorspellingen bezig, deze worden echter alleen maar voor het grote publiek opgesteld. Meerdere instellingen schreeuwen dit van de daken. Als dit kon was ik allang miljonair geweest, want zo'n seizoensvoorspelling sluitend kunnen maken betekent macht, grote macht.  Laat je niet gek maken.
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#6
Precies, werd er niet voorspeld dat wij hier in Nederland een horrorwinter zouden krijgen afgelopen jaar? Ook niets van terecht gekomen. Ik geloof niet in deze onzin.
Quote
#7
Ik heb mijn schaatsen al uit het vet gehaald, dus ik ben er klaar voor.
Quote
#8
Kijk uit voor die krokodil bij jullie, mocht je toch door het ijs zakken  Hypocrite
Quote
#9
Bovenstaande lezend,brengt mij terug naar de tachtiger jaren.Ik zie het nog voor me:een plaatje in de krant met daarop palmbomen,figuur op het strand,flinke zon erboven en met daaronder de tekst:Nederland wordt binnen enkele jaren subtropisch,we hoeven dus niet meer naar de Middellandse Zee!Nou dat is zeker 25jr geleden,moet nog gebeuren.En voor dit jaar was er heel veel regen voorspeld na de zomer!Dus:het weer is gewoon afwachten.Hoop wel dat het voor de Grieken niet al te koud wordt.
Quote
#10
Whahahahaha ook deze zomer zouden wij een horror zomer krijgen met temperaturen hoger dan in de Sahara, elke keer weer wordt er horror hier en horror daar voorspeld hahahaha Aleko  Big Grin
Quote
#11
Nou, nou mag ik ook een keertje een beetje dollen?
Mijn inbreng is in het algemeen bloedserieus en loodzwaar.
Daar wordt bijna nooit op gereageerd of op een nogal
vervelende manier.Ik vind dat niet erg, kan er goed tegen
en heb er behoefte aan sommige zaken hier vast te leggen
en ter discussie te stellen.

Kom ik eens met iets over het weer, krijg ik ook iedereen
over me heen.Nou moe!

Ik schrijf zelf de reactie maar even:

"Klopt @Aleko.Of je het nu over verderfelijk politiek van de
regering Samaras, de catastrofe welke de trojka-IMF-EU
over Griekenland uitgestort, of het weer hebt.Je slaat altijd
onsympathieke en aanvechtbare onzin uit".

Zo is het maar net. [Afbeelding: hypocrite.gif] (mijn eerste smiley ooit).
Quote
#12
Aleko, kom op jij begrijpt toch zelf ook wel dat het weer niet te voorspellen is zo ver vooruit?
Quote
#13
laat dat koude weer maar komen...veel minder muggen komend jaar! :)
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#14
Kou kan geen kwaad, de vocht, dat is een ramp!
Quote
#15
Het klimaat in Griekenland verschilt sterk van streek tot streek.
Eilanden zijn zwoeler maar vochtiger, het vasteland in't noorden kan echt koud zijn, de westkant heeft meer met regen te kampen...
We zullen afwachten zeker... veel kan je hieraan toch niet veranderen.
Quote
#16
(04 November 2014, 23:40)Sophia schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kou kan geen kwaad, de vocht, dat is een ramp!

Helemaal waar Sofia, als je alleen in de zomer in Griekenland woont merk je er niks van, je kunt je kleden tegen de kou en de warmte maar vocht en schimmel in je huis die velen malen erger zijn krijg je alleen met goed stoken en luchten eruit, en daar bedoel ik niet een lullig elektro of hout kacheltje maar een goede verwarming die de muren door en door verwarmt, probleem is alleen ook al is de stookolie 30 cent per liter goedkoper geworden de helft van de bevolking nog altijd geen geld heeft voor olie.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#17
(05 November 2014, 10:19)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(04 November 2014, 23:40)Sophia schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kou kan geen kwaad, de vocht, dat is een ramp!

Helemaal waar Sofia, als je alleen in de zomer in Griekenland woont merk je er niks van, je kunt je kleden tegen de kou en de warmte maar vocht en schimmel in je huis die velen malen erger zijn krijg je alleen met goed stoken en luchten eruit, en daar bedoel ik niet een lullig elektro of hout kacheltje maar een goede verwarming die de muren door en door verwarmt, probleem is alleen ook al is de stookolie 30 cent per liter goedkoper geworden de helft van de bevolking nog altijd geen geld heeft voor olie.


Inmiddels ben ik gelukkig verhuisd, mijn vorige huis was een ramp, de druppels hingen letterlijk aan de plafonds en de stralen vocht liepen langs de muren naar beneden. Binnen 3 weken de plafonds zwart van de schimmel. We ventileerden voldoende en stookten maar de huisbaas vertikte het ook om op het platte dak Monosii (isolatie) te leggen. Het huis waar ik nu woon is minder vochtig door de enorm dikke muren en een dikke laag Monosi op het dak. Maar helemaal voorkomen lukt niet.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)