Wie weet hoe deze plant heet ?
#1
Wie weet hoe deze plant heet ?  (en heeft er nog meer van deze plant ...!)
Foto is gemaakt op Parga ....

[Afbeelding: orsart.jpg]
Quote
#2
Jaaaa, dat is de prachtige bloem van de gemene stekelige kappertjesplant.
Quote
#3
Klopt, de kappertjesplant, in het voorjaar halen wij niet de kappertjes (balletjes) er af maar de topjes van de takjes.
Daar halen we vervolgens de dorentjes en evt. balletjes vanaf en die maken we in. Super gezond en lekker over de
(Griekse) salade.

Deze zijn afgelopen voorjaar ingemaakt met azijn en knoflook.

[Afbeelding: 6fpoxk.jpg]
Quote
#4
Yvonne  wat een prachtige plaatje,zo duidelijk heel mooi.
Sophia,dit soort potjes zie ik ook vaak in de keuken bij de Grieken staan,de eerste keer dat ik dit zag was ik heel verbaast wat er nu precies in zat,ze vertelden mij exact  jouw inmaak verhaal zo leuk.
Als de kappertjes  rijp/eetbaar  zijn zie je ook veel lokalen met plastic zakjes door de velden struinen op zoek naar juist die kappertjes.die kun je denk ik maar op dezelfde manier " ïnmaken"?Fijne zondag,groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#5
Ho - ik wist het wel:  een van jullie zou het weten en reageren ... super en bedankt !!

Met weer verbazing lees ik ook wat met name Sophia er weer allemaal over weet en daarmee doet ...
Ik ben echt geen keuken prinses ...

Wat ik me wel afvraag:  op school krijgen wij elk dag warm eten, soms was er ook gerecht bij dit hete: "Köningsberger Kloppse" - sorry, met geen mogelijkheid kaan
ik dit vertalen  - maar, in die jus die erbij "kwam" zaten altijd van deze dingen erin, Kapern (Duits).
Men kon ze wel mee eten, maar lekker vond ik die nooit !
Maar zij gaven wel een heel typisch smaak aan het eten , en die vond ik wel erg lekker.

Zijn dit eventueel die kappertjes waar jullie het over hebben ?????

Hier een foto van het gerecht :

[Afbeelding: nn6v6s.jpg]
Quote
#6
Ja Yvonne. Ik persoonlijk vind ze wel lekker door de vinaigrette of in een dipsausje voor de mosselen. Wel eerst goed afspoelen anders zijn ze te zuur (daar worden ze in ingelegd). Er zijn ook mensen die ze in zout inmaken maar dat vind ik niet lekker.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Welke plant ??? Patrick 9 10.010 16 May 2017, 19:21
Laatste bericht: kokino17
  Wie weet wat het is? johan 6 5.197 15 November 2016, 06:44
Laatste bericht: Vito
  Weet iemand wat voor vruchten dit zijn? Lyonesse 2 6.361 24 October 2014, 10:53
Laatste bericht: Lyonesse
  plant Elena 5 7.734 15 June 2013, 20:27
Laatste bericht: Elena

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)