Zenders handmatig invoeren
#1
Als ik handmatig nieuwe zenders wil toevoegen is het dan nodig dat ik al deze "dingen" ook invoer:

VPID
AUDIO
PMT
PCR
TXT

bvb Rik-Sat = 11146V/3333 3/4
VPID 108
AUDIO 102GR
PMT100
PCR 101
TXT 106

Sorry dat ik dit "dingen" noem, maar ik weet echt niet hoe het anders te noemen Blush
Quote
#2
Nee hoor Prasoudi, daar hoef je niet naar te kijken behalve als je een bepaalde zender helemaal handmatig wilt toevoegen maar daar is geen enkele reden voor; het gaat immers veel gemakkelijker automatisch.

Wat belangrijk is is de frequentie, bijvoorbeeld in dit geval 11146
De polarisatie: H of V
De symbolrate (meestal iets van 22000 of 27500; in dit geval 3333

De rest doet de ontvanger helemaal automatisch. Niet druk om maken dus.

Begrijp ik hieruit dat het niet zo wil vlotten met de ontvangst van Cyprus-Sat op de Hellas-Sat? Lees dan dit stukje over de
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




eens.

Ger


(09 April 2010, 11:18)prasoudi schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als ik handmatig nieuwe zenders wil toevoegen is het dan nodig dat ik al deze "dingen" ook invoer:

VPID
AUDIO
PMT
PCR
TXT

bvb Rik-Sat = 11146V/3333 3/4
VPID 108
AUDIO 102GR
PMT100
PCR 101
TXT 106

Sorry dat ik dit "dingen" noem, maar ik weet echt niet hoe het anders te noemen Blush
Quote
#3
Ger, bedankt voor de uitleg!
Neen, Rik-Sat ontvangen we nu prima maar het heeft heel wat voeten in de aarde gehad voor ik al die "dingen" gevonden had waar ik het moest invoeren. Een tijdrovende bezigheid!
Daarom dat ik mij afvroeg of ik dat wel allemaal nodig had. Niet dus!
De ontvanger automatisch terug alles laten scannen om alle nieuwe FTA-zenders te installeren durf ik niet, ik ben bang dat ik dan mijn voorkeur zenders niet meer terug vind.

Wat betreft de skew, dat gaat m'n petje te bovenBlush
Als er ergens iets moet gewijzigd worden, er zijn problemen of iets bijgeplaatst dan is er maar één adres: de installateur.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)