Peiling: Is Griekenland nog wel een aantrekkelijk vakantieland?
Je hebt geen toestemming om te stemmen in deze peiling.
Nee, ik denk dat ik dit jaar naar een ander land op vakantie ga.
14.29%
2 14.29%
Nee, ik weet zeker dat ik dit jaar naar een ander land op vakantie ga.
0%
0 0%
De Grieken hebben alle steun nodig dus ik ga er absoluut op vakantie.
78.57%
11 78.57%
Ik bekijk het nog een jaar en beslis dan of ik volgend jaar weer ga.
0%
0 0%
Ik weet (nog) niet wat ik van de crisis ga merken.
7.14%
1 7.14%
Totaal aantal stemmen: 14 stem(men) 100%
* Je hebt op deze optie gestemd. [--]

Peiling: Griekenland - vakantieland?
#1
[Afbeelding: Leven_in_Griekenla_1428081h.jpg]

Ik zit zojuist het zóveelste stuk over de economische malaise in Griekenland te lezen
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





en vraag me eigenlijk af wat uiteindelijk de gevolgen voor het land zullen zijn. Komt dit nog goed (of wordt het op z'n mist beheersbaar) of wordt het land in z'n geheel in een lawine van opeenvolgende problemen meegesleurd?
Een stukje verderop lees ik dat een grote bron van inkomsten van het land, het toerisme, al een gevoelige klap heeft opgelopen. Door de economische problemen, de sociale onrust (risico van stakingen en/of betogingen) en de enorme prijsstijgingen in een zeer korte periode laten steeds meer potentiele Griekenland-bezoekers het land links liggen.

Eerlijk gezegd begrijp ik dat wel. Ook ik vraag me af of Griekenland nog wel zo aantrekkelijk is als vakantieland en overweeg om in ieder geval dit jaar een ander land als vakantiebestemming te kiezen.

Hoe denken de lezers van dit forum erover? Blijven de echte Griekenland-fans het land trouw of wordt het toch een andere bestemming voor de komende jaren?
Ik ben benieuwd hoe jullie er over denken. Ik heb tevens een poll aan dit vraagstuk gekoppeld om een duidelijk beeld te krijgen. Maar een persoonlijke toelichting zou natuurlijk nog interessanter zijn.

Scroll om de poll te zien naar boven op deze pagina.

Ger
Quote
#2
Ik ga gewoon naar griekenland in Augustus Kos en in mei naar Parga maar dan met de autoBig Grin
Quote
#3
Als een familieled ziek is ga ik toch ook gewoon op bezoek. Dus zeker weer naar Griekenland al gaat het nu effe niet zo lekker daar.
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#4
Ik maak me sterk dat we nog naar Rhodos zullen gaan, alhoewel misschien niet dit jaar, maar heeft ook niets me de Griekse crisis te maken.

We gaan in mei 10 dagen naar ons andere grote liefde, Cyprus, we gaan daar ons 41 jaar samenzijn, 40 jaar getrouwd en mijn verjaardag vieren, ja en dit op drie dagen opeenvolgend......sirtaki

Grts, Choreftis.
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#5
Wij vertrekken over 3 weken weer voor 2 maanden naar de Peloponnesos. lovegreece
Quote
#6
(10 April 2010, 09:25)Marit schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij vertrekken over 3 weken weer voor 2 maanden naar de Peloponnesos. lovegreece

Wij gaan in elk geval dit jaar zeker naar Griekenland, misschien zelfs tweemaal !!!! Maar eind mei zeker naar Parga !
Quote
#7
Wij gaan ZEKER dit jaar nog terug naar Griekenland! En meer dan één keer Static Een traditie van meer dan 35 jaar kan niet zo maar teniet gedaan worden.
Het is natuurlijk niet leuk als je te maken krijgt met stakingen, oproer en schrik dat je portefeuille nog eens gestolen wordt maar dat geldt niet zo zeer voor de eilanden. In Athene en andere steden moet je dan maar voorzichtig zijn en er rekening mee houden dat het kan gebeuren maar dat geldt net zo goed voor Parijs of Rome.
Quote
#8
Wij gaan nu voor de 75 ste keer. Zal er een comitee gereed staan met een oorkonde?
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#9
Tuurlijk gaan we nog naar Griekenland !
... aan de natuur en de mooie landschappen is toch niks veranderd ?

mijn favoriete vakantieland geef ik zo snel nog niet op,
na 32 eilanden is er nog zoveel dat ik daar gezien wil hebben Cool
Quote
#10
Ik ga, weer of geen weer..Cool
Niet zo lang als vorig jaar maar dat heeft niets met de crisis te maken Big Grin
Quote
#11
Waarom niet naar Griekenland!
Ben het met Yiannakis en Anita eens. Gaat het alleen om de kosten die wat gestegen zijn of gaan we voor het mooie land.
Is het dan alleen in Griekenland crisis? maar wat dacht je van hier in Nederland. Heb je de plannen voor de komende periode al eens goed bekeken. Wordt je ook niet vrolijk van. AOW, zorg, brandstofprijzen, OZB en ga zo maar door.
Nee hoor wij gaan gewoon daar heen. Zaterdag a.s. vertrekken we en hopen dan om daar alles rond te krijgen voor ons definitieve verblijf daar.
Quote
#12
Wouw! Klinkt goed zeg, waar ga je wonen?
Hou je ons op de hoogte?

Grz,Yorgos

(11 April 2010, 22:08)odeprinsjes schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zaterdag a.s. vertrekken we en hopen dan om daar alles rond te krijgen voor ons definitieve verblijf daar.
Quote
#13
Slechte zaak voor het toerisme deze bezetting. Tel daar nog de stakingen en rellen bij.... :

Communisten protesteren op Acropolis tegen besparingsmaatregelen
Ongeveer 200 communistische militanten hebben vanochtend de site van de Acropolis in Athene bezet, om te protesteren tegen de besparingen die het land zijn burgers oplegt. Ze roepen op tot mobilisering.

De politie kon niet meteen verklaren hoe de manifestanten erin geslaagd zijn de site te betreden, die in de vroege ochtend gesloten is voor het publiek en streng bewaakt wordt.

De inname van de Acropolis komt er op de eerste dag van een 48-urenstaking van het openbare ambt, uit protest tegen de besparingen die Griekenland moet doorvoeren in ruil voor steun ten belope van 110 miljard euro van Europa en het IMF. De besparingsmaatregelen zijn ongezien hard. (afp/adv)

Bron: hln.be
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Enquete: Griekenland als vakantieland Ger 23 6.123 21 January 2018, 14:48
Laatste bericht: jerichrome
  Griekenland -beste vakantieland volgens Zoover metaxa 5 3.010 23 January 2016, 13:58
Laatste bericht: metaxa
  Peiling: Euro of Drachme? Ger 25 17.755 05 May 2012, 10:37
Laatste bericht: trancemo6

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)