Geen nachtvluchten boven Caretta-Caretta's tot 2024
#1
Het verbod van nachtvluchten tussen 22:00 en 05:00 boven het eiland Zakynthos werd onlangs verlengd tot het jaar 2024. Deze maatregel werd genomen ter bescherming van de Karett-schildpadden (Caretta-Caretta) welke in de zomer op het strand van Laganas in het Zuidoosten van Zakynthos hun eieren leggen.

Het strand bevindt zich op slechts een kilometer afstand van de internationale luchthaven van Zakynthos. De nu verlengde maatregel werd reeds in 1984 ingesteld.
Zowel kunstlichten als heftige geluiden desoriënteren de net uit het ei gekropen schildpadjes die zich normaliter 's nachts rechtstreeks vanuit hun nest naar de zee begeven.

Verdere in 1984 genomen maatregelen zijn onder andere ervoor zorgen dat de water- en strandkwaliteit in takt blijft.
Zo zijn voertuigen niet toegelaten op het strand. Bovendien is het in een deel van de baai rond Laganas niet toegestaan te vissen en mogen boten er maar beperkt varen.
De Caretta-Caretta is te herkennen aan het roodbruine schild en de relatief grote kop.

Bronvermelding:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(vertaald door mijzelf).
Quote
#2
Ik mis de "vind ik leuk" knop.
Quote
#3
(05 December 2014, 18:00)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik mis de "vind ik leuk" knop.

Daarvoor hebben wij weer de 'Waardeer'-knop onder het bericht up
Quote
#4
(05 December 2014, 19:13)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(05 December 2014, 18:00)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik mis de "vind ik leuk" knop.

Daarvoor hebben wij weer de 'Waardeer'-knop onder het bericht up

Ja maar, ik waardeer en het initiatief en jou die ons hierover bericht. Moet ik nu tweemaal de knop gebruiken?  Big Grin
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Caretta- Caretta metaxa 30 13.316 20 September 2023, 08:14
Laatste bericht: JohanV

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)