Griekenland op ESF 2015
#1
Voor de fans:

vandaag is bekend geworden dat Griekenland mag deelnemen aan de zestigste editie van het Eurovisie Songfestival. Door het sluiten van de publiek omroep ERT ontstond bij de EBU de vraag of de opvolger NERIT wel aan de juridische voorwaarden van de EBU voldeed. Zonder aan deze voorwaarden te voldoen mag een omroep geen lid worden en dus ook niet deelnemen aan het ESF. Jon Olga Sand executive supervisor roemde Griekenland voor de geweldige prestaties van het land op ESF.

Voor wie de blog wil volgen: 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Met festival nieuws uit Griekenland, Cyprus en natuurlijk Nederland. 
Quote
#2

Athens, Greece - The Greek music channel MAD TV, has announced the names of the five artists who will compete at the EuroSong 2015 (A MAD Show) scheduled to be held in March.
EuroSong 2015, the Greek national final, scheduled to be held in Athens The final will be co-produced by Greek national broadcaster NERIT and Greek music channel MAD TV..

The announcement of the songs is expected to be held by the end of February during a press conference. The songs will then be made available online and on the radio and social media.


The Five Finalists:

Barrice
C:Real
Elena Kyriakou
Shaya
Thomai Apergi & Legend




Source: EurovisionTV[Afbeelding: sbjvo6.jpg]

Quote
#3
En dit zijn de deelnemers van de nationale voorronde op 4 maart 2015:











De winnaar hiervan vertegenwoordigd Griekenland tijdens het Eurovisie Songfestival 2015 dat dit jaar in de Oostenrijkse hoofdstad Wenen wordt gehouden.
De halve finales vinden plaats op 19 en 21 mei; de finale op 23 mei.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#4
Dank je Ger, met een Facebook pagina en een website waar alles tegelijk op terecht moest komen en mijn onhandigheid om de filmpjes op Oriste te plaatsen plus het feit dat de datum van de genoemde persconferentie iet bij mij bekend was...
Quote
#5
(02 March 2015, 19:00)Erwin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dank je Ger, met een Facebook pagina en een website waar alles tegelijk op terecht moest komen en mijn onhandigheid om de filmpjes op Oriste te plaatsen plus het feit dat de datum van de genoemde persconferentie iet bij mij bekend was...

Geeft niks hoor Erwin; goed teamwork, toch?
En ik moet natuurlijk ook nog zo af en toe iets te doen hebben  Big Grin
Quote
#6
Sprak vandaag Yiorgos van de Griekse Gids bij hem thuis: er is genoeg werk aan de winkel... ( maar dat is een ander topic)  Volgens mij zit er tussen de inzendingen in ieder geval finale kandidaten voor het ESF.  Hoewel ik persoonlijk niet onvoorwaardelijk op Nederland zou stemmen als dat kon, zou ik dat ook niet doen voor Griekenland noch Cyprus (de laatste is wat mij persoonlijk betreft zelfs een "plaspauze") Toch lijkt het erop dat de "camp" "exit" is en de trent om serieuse muziek in te zenden doorzet. Nogmaals: dit is voor de ESF fans en ik ben me er wel degelijk van bewust dat er vele ernstigere problemen spelen dan het ESF.
Quote
#7
[Afbeelding: 5myg6w.jpg]  



Voor de fans: vanavond de finale van Eurosong Greece op MAD TV, ook te bekijken via
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
De winnaar van de Griekse voorronde is bekend:
Griekenland wordt dit jaar op het Eurovisie Songfestival vertegenwoordigd door Elena Kyriakou met het lied "One last breath":

Quote
#9
Voor de liefhebbersL 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






De show kreeg overigens nog een politiek tintje toen het in spannende outfits (heren!) gestoken presentatieduo zich tot de Eurogroep richtte en aankodigden dat het ondanks alles een avond vol muziek, dans en vrolijkheid zou worden. Zo was er voor elk wat wils...



[Afbeelding: 2u6mct2.jpg]
Quote
#10
Voor hen die het ontgaan is, maar toch belangstelling hebben: Griekenland gaat naar de finale van de zestigste editie van het ESF. Maria Eleni Kyriakou (Cyprus) heeft met haar ballad Öne Last Breath" een finale plaats weten te bemachtigen. "Onze"Trijntje Oosterhuis is helaas uitgeschakeld. Meer informatie op ons jaarlijkse blog: 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




, dit jaar uitgebreid met een kort verslag en opnames van de optrdens van onder andere: Nederland, België, Griekenland, Duitsland, Rusland. Laatste update: 20 mei 2015, eerstvolgde update: 22 mei 2015.
Quote
#11
Fragment uit de update:

De Nederlandse media aandacht voor dit Europese muziek spektakel was dit jaar door de successen van Anouk en The Common Linnets buitengewoon groot. Direct na de uitslag wist de internet versie van de Telegraaf te melden op de melodie van “Walk Along” in plaats van “why, ai, ai ai...” “Bye, ai ai, ai...” Uit het oog is bij de sommige Nederlandse media ook direct uit het hart,gelukkig werd dit artikel vrij snel van de internet site van dit “toonaangevende” Nederlandse dagblad verwijderd. 
Quote
#12
Ook Cyprus in finale ESF 2015! Voor de Griekenlandliefhebbers drie ijzers in het vuur zaterdag: Griekenland, Cyprus en natturlijk onze zuiderburen!
Quote
#13
Starting October 2015 the new Eurovision Songcontest blog 2016 about Greece, Cyprus and Dutch Eurovision news. Our blog 2015:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





our blog 2014  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Utrechtse Stefania Liberakakis voor GR naar ESF? Ger 24 4.475 19 August 2021, 15:51
Laatste bericht: Goedas

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)