Vervroegde presidentsverkiezingen
#1
B R E A K I N G  NI E U W S .

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
De link doet het bij mij niet Aleko. Ik neem aan dat je dit bedoelde:

NOS teletekst schreef:Het Griekse parlement kiest al op

17 december en niet eind februari een
nieuwe president.De regering heeft de
presidentsverkiezingen vervroegd om een
sterkere positie te verkrijgen bij het
overleg over een nieuw steunpakket.

De aankondiging kwam een uur na de
bekendmaking dat het overleg over een
nieuwe lening verlengd is met twee
maanden.De regering wil de verkiezingen
daarmee niet laten samenvallen.

In eerste instantie moeten
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




van de
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




parlementsleden instemmen met een
kandidaat,later volstaan
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




stemmen.
Zittend president Papoulias (85) is aan
zijn laatste termijn bezig.

Bron: NOS Teletekst

Ik vraag me eigenlijk af hoe je dit logistiek gezien op zo'n korte termijn allemaal kunt regelen Confused 
Quote
#3
Ger, het parlement kiest een nieuwe president. Het zijn geen algemene verkiezingen. Moet logistiek volgens mij eenvoudig zijn te regelen.
Quote
#4
Sorry @Ger.Ik had gisteren toen het nieuws brak dubbel gepost.Dus hier
én in de oorspronkelijke draad De Presidentsverkiezingen-februari 2015.
Dáár legde ik onder #23 om 22:12 precies uit hoe het in elkaar zit. Daarna verkort
tot kale link hier.Denk dat die niet aanklikbaar is omdat ik vanuit mijn
abonnement op de FT doe.
Quote
#5
17 ,22 en 29 de laste ronde van de president keuze door de parlement. aangezien dat de benodigde 180 stemmen niet zullen zijn ik denk dat ergens in januari of februari de grieken gaan stemmen voor een nieuwe regering. sorry ik zie het nu pas ,Alekos heeft het uitgelegd hoe gaat het gebeuren.
Quote
#6
[Afbeelding: 2qxsra9.jpg]

Jean-Claude Juncker.


En kijk, daar doet de nieuwe voorzitter van de Europese Unie een ordinaire regelrechte poging
poging om niet mis te verstane invloed uit te oefenen op de komende verkiezingen in één van
de lidstaten. Hoogst ongebruikelijk. Wie had het nog over democratie? Vrolijk Kerstfeest!
Lees zijn schandelijke argumenten:
Quote
#7
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






(behorend bij bovenstaande post).

Don't vote 'wrong' way, EU's Juncker urges Greeks.


Fri Dec 12, 2014 7:17am EST

VIENNA (Reuters) - The European Union's chief executive has given Greeks a stark and unusual warning of major problems if they vote the "wrong" way and radicals win an early parliamentary election.

Jean-Claude Juncker, the president of the European Commission, stressed in remarks carried late on Thursday by Austrian broadcaster ORF that he was not trying to insert himself into the Greek political process.

In general, EU officials take pains to avoid accusations of interference and Juncker's remarks went beyond the normal reticence.


As the government in Athens faces a possible election and defeat by an untried left-wing party that opposes the terms the EU has set on Greece's financial bailout, Juncker said he was not averse to seeing "familiar faces" remaining in charge.


Prime Minister Antonis Samaras said on Thursday that Greece risked a "catastrophic" return to financial crisis if his government fell as a result of a parliamentary vote he has called for this month to elect a head of state.

Juncker, who was closely involved in managing the euro zone debt crisis when he was prime minister of Luxembourg, said he was sure Greek voters understood the risks of an election that polls show could bring to power the left-wing Syriza party.

"I assume that the Greeks -- who don't have an easy life, above all the many poor people -- know very well what a wrong election result would mean for Greece and the euro zone," he said.

"I won't express my own opinion. I just wouldn't like extremist forces to take the wheel.

"I would like Greece to be governed by people with an eye on and a heart for the many little people in Greece -- and there are many -- and also understand the necessity of European processes."

He said he did not view market ructions in Greece of late as a sign that a new Greek crisis was breaking out.



(Reporting by
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




; Writing by
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




in Brussels; Editing by Ruth
Quote
#8
De strijd is alweer gestreden: BANG MAKEN HELPT
en het Griekse volk laat zich als lammeren naar de
markt van de Europese neo-liberale slachtbank leiden.

Geen verzet meer over, behalve dan tegen die Syrische
stumpers op het Syntagma plein.:

Gap between SYRIZA and New Democracy closing, says poll


[Afbeelding: parliament_390_3103.jpg] [Afbeelding: dot_clear.gif]

A new opinion poll by Kapa Research shows that the gap between SYRIZA and New Democracy is closing.

Published in Sunday’s To Vima newspaper, the survey puts support for SYRIZA at 25.5 percent, followed by 22.7 percent for New Democracy.
This means that the difference between the two parties has narrowed from 3.6 percent to 2.8 percent over the last month.

The poll also shows PASOK in third on 6.7 percent and that the majority of Greeks would prefer snap elections to be avoided.
According to Kapa Research, 57.8 percent of voters would like the current parliament to elect a new president of the republic


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




, Saturday December 13, 2014 (18:54)  
Quote
#9
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






DE Griekse leugen voor de Duitstaligen.
Quote
#10
afgelopen zondag op Buitenhof. de laste gesprek van af +/- 44 minuut is voor de aankomende verkiezingen maar de hele programma is interessant
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
Ja, had ik gezien @Tzimis.Goed! Zo zouden we meer
moeten hebben.Bedankt voor de tip.
Quote
#12
Bekijk ook zijn Facebook pagina:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#13
hij is al lang een vriend , ook in het echte wereld.
Quote
#14
Ik citeer ook eens een ander forum terwijl
we op de uitslagen van de eerste ronde
zitten te wachten:

Uitslag: Dimas slechts 160 stemmen;
Volgende ronde 23 december 12:00 PM.



thoughts on “Dimas of chaos”

  1. [Afbeelding: 1517b6a06461b0c2fbc86e33d32f95b7?s=96&d=identicon&r=G]

    Aleko on
    Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
    Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






    @Bruno.Ik heb me hier en elders een aanhanger van Tsipras en zijn SYRIZA getoond. Niet omdat ik nu zo sterk in hem en het heil dat zijn partij GR zou moeten/kunnen brengen geloof, maar om nu eindelijk na zoveel decennia van cliëntelisme en corruptie, eens iets anders te proberen. Veel credit heeft hij van jou ook niet gekregen en ik werd met hoon overladen. Misschien ook wel terecht, uiteindelijk is Tsipras ook maar een doodgewone Griek.
    Ik voorzie een sleazy campagne en afwijzing van Dimas. SYRIZA wint maar net overtuigend de daarnavolgende parlementsverkiezingen, maar zal niet of nauwelijks aan regeren toekomen. Hij sneuvelt al b ij de noodzakelijke coalitieonderhandelingen en bij de eerste verkennende schermutselingen met Brussel en de rest van de financiële wereld. Het ‘Griekenland van de gevestigde orde zal het besmeurings-offensief tot orkaankracht laten aanzwellen.De regering(?) Tsipras sneuvelt binnen weken of maanden. Dus nieuwe verkiezingen en de oligarchen en hun vertegenwoordigers nemen hun oude vertrouwde plaatsen weer in. Griekenland komt weer onder het door Winston Churchill zo bloedig bevochten cliëntelistische regiem te staan waar de meerderheid van het Griekse volk zich zo goed thuisvoelt. Met nu de neoliberale Brusselse laars in de nek. For generations to come. Vrolijk Kerst allen!
     

  2. [Afbeelding: f29b13aa4b36ee91b4aff46cce856425?s=96&d=identicon&r=G]

    Bruno on
    Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
    Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






    @Aleko, je beschrijft exact het scenario zoals ik het ook zie. Ik geloof inderdaad niet in Tsipras, maar hij krijgt van mij het voordeel van de twijfel. Ik wil vooral die anderen weg, Maar of dat ooit mogelijk is. De grootste voorwaarde voor groei is volgens economen het verdwijnen van het cliëntelisme en de corruptie. Dat zoiets met de huidige regering dode letter blijft, is meer dan duidelijk.
    Of dat met Tsipras verandert, weet ik niet. Van mij mag hij het wel proberen. Hij weet wat hem te wachten staat.

         Oh, ja.Lees ook Bruno´s hele artikel nog even.

        
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







        
Quote
#15
Support for Greek presidential candidate up to 168 as final vote looms




Bij de volgende en laatste ronde op 29-12-2014 zijn slechts 180 stemmen
nodig om Dimas verkozen te krijgen.Er is dus nog hoop voor de zittende
macht om Algemene Verkiezingen te voorkomen.Kwestie van genoeg geld
om nog meer zwakkere broeders in het Parlement om te kopen.Moet lukken!
Quote
#16
De zeer invloedrijke hoofdeconoom van Syriza, of hoe die functie ook precies mag heten bij die partij, meneer Milios, is een overtuigd Marxist.
Hij stelt dat de meeste Syriza politici net zoals hij Marxisten zijn.

Of we nou zo blij moeten zijn wanneer een clubje Marxisten aan de macht komt vraag ik mij in gemoede af.
Mondiaal gezien heeft het Marxisme weinig goeds gebracht in de afgelopen decennia.

Ik hou mijn hart vast!
Quote
#17
@Erwin. Het ware correcter geweest én informatiever als
je even de link naar het interessante pro-SYRIZA artikel bij je post
had geplaatst. Nu kan niemand iets verifiëren.

Dus jij houd je hart NIET vast als we gewoon weer op de oude voet
van het leven onder de knoet van corruptie en uitbuiting doorgaan?
Griekenland zucht daar al onder sedert de eerste Papandreoe landde.

Tsipras geeft althans een káns op verandering, ook voor Europa (lees
ander artikel).

Kapitalisme beter? Met een VS waar je twee volle banen moet
hebben tegen vér onder de 10 euro per uur om in leven te blijven.
Miljoenen gezinnen aan de voedselbonnen,ondragelijke schuldenlast.
En een een sociale structuur(wit-zwart-latino) die op ontploffen staat?
Quote
#18
Xander, je hebt gelijk, ik verwacht er ook niets van. Syriza is een verzameling politieke gelukszoekers en opportunisten, die achter een"sterke" leider aanloopt. Overigens heeft Dimas in een interview gezegd dat wanneer hij met steun van een aantal Syriza politici met de hakken over de sloot komt, hij de functie niet aanvaard.
Quote
#19
Sorry @Chris en @Xander(sorry voor @Erwin!), hier is echt geen beginnen aan.
Jullie lezen gewoon niets, en als je het doet is het sterk
selectief en bevooroordeeld of zelfs echt gewoon fout.

Het wordt echt heel treurig als je ziet wat @Chris er voor een
potje van maakt. In dat interview met Stavros Dimas heeft
hij het over de Gouden Dageraad en niet over SYRIZA.
 
Besef je de enormiteit van wat je hier met zoveel apomb neerpent?

Woorden schieten mij tekort.
Quote
#20
(27 December 2014, 22:00)Aleko schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




en als je het doet is het sterk
selectief en bevooroordeeld of zelfs echt gewoon fout.
Hoe ging dat spreekwoord ook alweer? De pot verwijt de ketel enz...... Cool
Aleko, Aleko, je hebt er toch altijd erg veel moeite mee als anderen jouw mening niet delen, dat blijkt toch telkens weer Hypocrite  Big Grin
Quote
#21
Mijn mening is op veel lezen en informatie verzamelen gebaseerd.
Ik kan het verkeerd hebben, maar kom dan ook met content, links, feiten,
waarmee een discussie gevoerd kan worden, niet met vage, obligate
onlustgevoelen.

En SYRIZA met Gouden Dageraad(XA) verwisselen is geen mening, maar
gewoon echt fout.
Quote
#22
Klopt Aleko,
Ik heb me vergist, ga ik daarvoor mijn nederige excuses aanbieden? Dacht het niet.
Ga ik in het vervolg mij verantwoorden met quotes en verwijzingen? Wederom, ik dacht het niet, maar wanneer het zo is dat je zonder genoemd quotes niet mee mag doen en jij je arrogante toon weer meent te moeten aanslaan, lijkt het tijd om ook maar gebruik te maken van de negeerknop.
Quote
#23
Hierbij voor de volledigheid toch nog maar even de link naar
het 'gewraakte' interview met SYRIZA-econoom John Milios uit
The Guardian, zodat iedereen die lezen wil ook inderdaad
kan lezen wat er écht in staat.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Zoals bijvoorbeeld dat hij zich rekent tot het idealistische 
Franse Marxisme van Louis Althusser
ontstaan in de jaren in de jaren 1960-1970.
Hij distantieert zich nadrukkelijk van het klassieke ijskoude
Sovjet Marxisme van het begin van die eeuw.

[Afbeelding: 14j0wld.jpg]

Het is dan ook niet voor niets dat Frankrijk nog steeds taai verzet
biedt aan de vanuit Brussel(EU) opgelegde neolib kaalslag van de arbeids-
voorwaarden, pensioenleeftijd verhoging, sociaal vangnet, 3% en
60% norm voor 's-lands economie etc.

Als je het artikel helemaal doorleest(inderdaad een hele kluif) dan zul
je zien dat alle genoemde hoofdpunten een zegen voor Griekenland en
overigens ook heel wat andere EU-landen zouden zijn:

Weg met dat niets opleverende kapot bezuinigen van economieën door
stringente 'austerity'-maatregelen wat alleen maar halvering en meer van
de salarissen oplevert bij jeugd- en ouderdoms-werkeloosheid van tussen
de 27 en 60%.

Ik ben het dan ook voor de volle 100% eens met SYRIZA "Marxist"
John Milios.Lees en trek je eigen bestek!
Quote
#24
@ Aleko
Ik heb toch van jouw hand wat regels gelezen in een eerder draadje dat we niet meer op de man moeten spelen.
Dat deed ik dus ook niet.
Het enige wat ik opschreef is dat mij dunkt dat het Marxisme geen goede oplossing lijkt.
Jij sabelt mij (en Chris) daarop echter meteen op de man neer.
Dit is geen discussiëren meer, maar fanatiek monomaan doordrammen van jouw kant.

Ik ben zoals je waarschijnlijk al vermoedde geen Marxist (van welke school dan ook). Ik geloof er absoluut niet in. Marxisme in welke vorm dan ook heeft naar mijn mening nog nooit iets goeds gebracht.
Als ik lees dat Syriza vol met Marxisten zit dan lees en interpreteer ik dat vanuit mijn eigen gedachtengoed. Noem dat voor mijn part bevooroordeeld. Ik noem het mijn gedachtengoed van waaruit ik politiek beoordeel. Jij doet dat ook, dat moge duidelijk zijn. Dus: als jij mij bevooroordeeld vindt, dan ben jij dat minimaal ook.

Wanneer meneer Milios in een interview dat over een ander onderwerp gaat terloops stelt dat hij en vele partijgenoten Marxisten zijn, en ik pik die passage er uit om die vervolgens ergens anders te gebruiken, dan is dat volstrekt legitiem. Het doet immers niet af aan het gegeven dat hij dat heeft gezegd.
Dan kan en mag jij niet gaan oordelen dat ik dat artikel niet heb begrepen. Over de rest van het artikel deed ik namelijk geen enkele uitspraak.

Ik wens niet op een lompe en ongenuanceerde wijze bejegend te worden. Door niemand en dus ook niet door jou.


Voor de duidelijkheid, ik doel uitsluitend op deze passage:
“I [Milios] am a Marxist,” he says. “The majority [in Syriza] are.”
Quote
#25
Ja, maar er staat  ook:

"The son of a lawyer and a dentist with distinctly non-leftist views, Milios is typical of a generation who embraced Marxist ideology during the 1967-74 colonels’ regime. He ascribes his own radicalism to the Vietnam war and the visiting American professors who taught him. But while the 62-year-old insists his leanings are in the French Marxist tradition - “I never had any affiliation with Soviet Marxism” – he is regarded as the most hardline of Tsipras’s tight-knit circle and, as such, the man most in touch with Syriza’s radical spirit".

Je kan toch niet zomaar een jou conveniërend stukje uit een lang hecht doortimmerd artikel lichten, en daar dan een algemene negatieve conclusie aan verbinden met voorbijgaan aan alle keurig onderbouwde constructieve actiepunten, waar Griekenland en de Wereld veel beter van zouden worden?

Dus hij stond in '67-'74(eervol) recht tegenover het dictatoriale, fascistische kolonelsregiem, dat vrijwel naadloos overging in de conservatieve (neo)liberale familikliek, die na '74 ononderbroken ons Griekenland naar de afgrond leidde. Is jouw "gedachtengoed" binnen dit politieke landschap ook met een begrip of naam aan te duiden, of is dat te privé of individueel? Ben je ook ergens vóór? Of gewoon altijd "teuge"?
Quote
#26
dat alle ellende en de 7 plagen zou neerstreken als Syriza wint, wist ik wel. de hele rechtse apparaat in griekenland en EE, heeft ons gewaarschuwd. ik zou maar geen Syriza stemmen maar de vriendjes van Junker en Dijselbloem in griekenland. want ik wil zo graag dat Europa ons weer zou redden.
verder is Milios prima hoor, ik zou meer druk maken over de komende verkiezingen in Nederland en de situatie in Belgie. ik heb toevallig gisteren gehoord op Radio
1 dat het aantal zelfmoorden ook in Nederland zijn gestegen als gevolg van de crisis in de EE.
Quote
#27
Als gevolg van de crisis? Hoe is dat onderzocht?
Quote
#28
@ElsR. Het was inderdaad een wat vaag en misschien een beetje
speculatief bericht. Mag ik jou - of all people - vragen geen zijwegen in
deze draad in te slaan. Het is zo al erg genoeg. Ik schaam me eigenlijk
dood.Maar eens kijken wat er morgen(of beter vandaag) at high noon
in het Griekse parlement gestemd wordt.Ik hoop op anders en beter maar
heb zo het gevoel dat het in de komende weken een loose-loose situatie
wordt.Gruwelijk!
Quote
#29
Kijk, kijk, daar was ik al bang voor: ND en SYRIZA staan
in hun politiek naar Trojka, EU en ECB toe, achter de schermen
veel dichter bij elkaar en zijn het veel meer met elkaar eens
dan je wellicht uit het gevecht in de media de indruk zou kunnen
krijgen.Het was en is allemaal maar voor de Bühne.

Precies dus waar ik voor vreesde en waarvoor Stavros Milios in het
slotzinnetje(ja, lees nog maar even na) van het Guardian-interview
overigens al waarschuwde: Tsipras is ook maar een gewone Griek
die met zijn club ook graag op het plûche wil zitten.
Ten koste van alles, desnoods samenwerking met nu nog aartsvijand ND.

Voor de arbeiders waar ik zo'n schreeuwerd voor opzet: een loose-loose-
situatie en een bittere teleurstelling in weer een "leider", die hen in de steek liet.
What´s New.

Lees maar even mee:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#30
Mijn man volgt de berichtgeving op de voet en had ergens gevonden dat de Syriza alweer gezakt was in de peilingen .... De beurs trouwens ook
Quote
#31
@ElsR.SYRIZA zal blijven zakken. Precies zoals
het de bedoeling was.Alles kits dus!
Quote
#32
(29 December 2014, 18:19)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mijn man volgt de berichtgeving op de voet en had ergens gevonden dat de Syriza alweer gezakt was in de peilingen .... De beurs trouwens ook

Volgens de berichten van vanavond is de 'besmetting' inderdaad al bezig: de beurzen in Italië en Portugal zijn ook al ferm gezakt, na de forse daling van 11 % in Athene.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#33
(28 December 2014, 19:20)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 ik heb toevallig gisteren gehoord op Radio
1 dat het aantal zelfmoorden ook in Nederland zijn gestegen als gevolg van de crisis in de EE.

Tzimis, schrijven we nu alles toe aan de EU of gaat het hier om het gebruikelijke aantal dat rond deze feestdagen zich een ander leven wenst?

Kali mera,

Dick
Quote
#34
Rente Italië voor het eerst onder 2 procent



[Afbeelding: export-zal-economisch-herstel-italie-hel...k=5wqTbaKQ]
Italië heeft dinsdag bijna 3 miljard euro opgehaald met de veiling van staatsleningen met een looptijd van tien jaar. Daarbij kwam de rente voor het eerst in de historie onder de 2 procent uit.
De rente op de leningen, die lopen tot december 2024, bedroeg 1,89 procent, tegen 2,08 procent bij een vergelijkbare veiling eind november. De rente op staatsobligaties van Europese landen is dit jaar flink gedaald, onder meer door de verwachting dat de Europese Centrale Bank (ECB) staatsleningen gaat opkopen van eurolanden.


Beste @Vlagreco.Hoe rijm je dit met jouw  ..." ook al ferm gezakt..."? Bedoel je  toen dit zeer positieve bericht?
Quote
#35
De Beurs en de terugbetaalkracht van een staat/land is niet hetzelfde.
Quote
#36
zo als ik het heb begrepen , door de crisis ook in nederland DIck. en toevallig van de week op Canvas was ook een reportage over hoe moeilijk de boeren , groenten en varkens boeren in Belgie hebben door de lage prijzen dat de supermarkets betalen. maar ook , waar ik werk in de zuivel heeft de boer ook niet makkelijk. was de eerste keer dat ik hoorde op de nederlandse radio een link tussen crisis en stijging van zelfmoorden, in nederland en vond dar krant artikel ook.
Quote
#37
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#38
Ja,@Xander inderdaad niet hetzelfde. De dag- en soms uur- Beurskoersen staan
aan de grillige stemmingswisselingen van vaak speculanten bloot en zeggen
dus niet zo veel.

De rente op de 10jaars Staatleningen van een bepaald land is dan ook 
een veel betere maatstaf hoe de financiële wereld tegen de potentie van 
dat land aankijkt.

Pas toen die 10 jaars rente van Griekenland de 10% naderde brak de pleuris
in Europa pas echt uit en moest er hard ingegrepen worden
Quote
#39
Hoe was de grap ook weer? Op zondag mochten we als kleine jongens van moeder gerust buiten spelen, slootje springen, over hekken klimmen en noem maar op, als je je kleren maar niet vuil maakte.

Griekenland mag de partij kiezen die ze maar wil, als ze zich verder maar aan de afspraken houden. Anders komt er geen geld meer.

Het zelf verdienen door een echte economie op te bouwen in plaats van heel veel kleine handeltjes zit er ook niet in,
Quote
#40
(30 December 2014, 17:30)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Tzimis, het gaat hier om een onderzoek over de jaren 2011- 2012 en in 2013 gepubliceerd niet echt recent.

Ik wens je in ieder geval een heel gelukkig en vooral gezond 2015,

Xronia Pola Big Grin

Dick
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Vervroegde verkiezingen cors 17 7.071 29 May 2019, 17:18
Laatste bericht: metaxa
  De Presidentsverkiezingen - februari 2015. Aleko 25 17.570 12 December 2014, 01:43
Laatste bericht: Aleko

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)