Grieksegids nieuws     
Vervroegde presidentsverkiezingen
#41
dus nu in 2014 is iedereen best tevreden in nederland?? ik zie dat niet zo , maar dat maakt het niks uit.
xronia polla. gelukkig jaarwisseling aan iedereen ook.
Quote
#42
Op Teletekst (redelijk recent dus) staat dat 72% van de
Nederlandse bevolking de economie van 2015 positief
beoordeelt en het jaar positief tegemoet ziet.
Ik geloof er werkelijki geen bal van.Dit soort en
vergelijkbare cijfers worden in een heksen/spindokter
keuken gebrouwen om het volk maar een goed gevoel
te geven om de verschrikkingen welke in de komende
jaren vanuit Den Haag en Brussel over ons uitgestort
zullen worden maar vast een beetje te neutraliseren.

Ja, ik ben inderdaad een sombere, oude brombeer.


[Afbeelding: j77z8h.jpg]


Met dank aan @Bruno Tersago.
Quote
#43
Gelukkig dat je dit zelf ook inziet, Aleko ;)

Ik zie 2015 idd met vertrouwen en positief tegemoet, dus behoor zeker tot de 72 %.
Quote
#44
(31 December 2014, 23:37)Aleko schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja, ik ben inderdaad een sombere, oude brombeer.

Aleko, daar bestaan pilletjes voor
Quote
#45
@Beems.Die gebruik ik natuurlijk al jaren.
Die er tégen begin ik liever niet aan, die
zouden mij monddood en zielloos maken.
En dat zou toch heel jammer voor dit zo
voor iedereen open staande Forum zijn.
Quote
#46
(01 January 2015, 14:49)Aleko schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Beems.Die gebruik ik natuurlijk al jaren.
Die er tégen begin ik liever niet aan, die
zouden mij monddood en zielloos maken.
En dat zou toch heel jammer voor dit zo
voor iedereen open staande Forum zijn.

@Aleko en nu zie je alles heerlijk negatief.  Ik hoop toch voor jou dat 2015 je heel veel positiviteit brengt.
Quote
#47
Nu toch maar even naar de 25 januari Algemene Verkiezingen.
Die zie ik inderdaad met veel somberte tegemoet.Maar
wat nog veel erger is dat ik, op grond van wat ik weet en
internationaal lees, met wanhoop uitkijk naar de daarop vólgende
Volksraadpleging, als de zaak echt muurvast vastgelopen is.
Quote
#48
Greece: Syriza close to office, elites close to panic




[Afbeelding: 2a92zdk.jpg]

Greece could be about to elect the most radical

government of the left in Europe since the 1930s -

the outcome could shape European society for

decades to come.


Hier ook nog bange elite aanwezig?
Quote
#49
Het zou allemaal nog wel eens een rare wending kunnen krijgen, waar we het begin van zien maar niet het einde...
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#50
Wat ik nu steeds mis in de discussie is dat Syriza en soort unie, noem het verbinding, is van kleine groepjes aan de linkerzijde van het politieke -quod non- 'spel'. De vraag die dan rijst hoe Tspiras die segmenten bij elkaar weet in te lijven en die tot een eenheid weet te smeden. Bovendien betwijfel ik of Tspiras werkelijk zo radicaal is als hij pretendeert, nu hij onweerlegbaar het achterliggende jaar in steady on zich beweegt richting middellijn.
Quote
#51
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Palmos SYRIZA:29.4% - ND:22% - GD:5.7% - KKE:4.3% - PASOK:3% - Potami:4.1% /

@Vlag.Nou, prima toch? Griekenland als eerste er uit. Daarna volgen Portugal, Spanje, Italië en Frankrijk.
Die hele Zuidpoot breekt gewoon van dat doodgeboren wangedrocht EU af.

@Dimitris. SYRIZA is een gewone Griekse politieke partij. En bestaat dan ook dus uit mini-clustertjes van 1 tot 3
personen, die als gebruikelijk opportunistisch langs het politieke firmament blijven zwerven.

En Tsipras is ook maar een gewone Griekse politicus die naar behoeven naar plaats en kleur schuift.
Hij is ook niet radicaal meer, hij schurkt al lang tegen de comfortabele vachten van het bankgeboefte in
Brussel en London aan. What's New?  
Quote
#52
Ja Aleko en dan wel een hele grote muur om West-Europa heen om alle illegale vluchtelingen uit Zuid -Europa te weren. Want die zijn dan inmiddels straatarm doordat hun eigen geld niks meer waard is. Lekker, weer terug naar 1930!
Quote
#53
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#54
Ik hoop dat de Grieken nog op tijd wakker worden en uiteindelijk niet op dat ultralinkse gespuis zullen gaan stemmen, zeker nu ze lezen dat een stem daarop kan leiden tot een vertrek uit de Eurozone en ze dan helemaal met de gebakken peren zitten Angry .
Aan de andere kant, Syriza zal nooit aan de macht komen omdat geen enkele zichzelf respecterende partij ze aan een meerderheid gaat helpen laat staan dat ze met ze samen willen regeren.
Ik denk dus dat een Griekse exit uit de €urozone niet aan de orde zal zijn.
Het is te vergelijken met de PVV in ons land; volgens de peilingen stemt men massaal op een dergelijke partij maar eenmaal in het stemhokje keert gelukkig het verstand weer terug Big Grin . Gelukkig maar.
Quote
#55
1930? Nee @ElsR, naar de Middeleeuwen, inclusief slavernij en lijfeigenschap!
Quote
#56
Tsipras blijkt meer en meer op een echte politicus te gelijken:
Huichelachtig, net zo snel meedraaien met de wind als een haan op een kerktoren en luister naar mijn woorden maar kijk niet naar mijn daden.

Politici: Bah  Devilish  Rodekaart
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#57
ik weet niet waar jullie dat vandaan halen, maar hoe dan ook de griekse volk is vrij om te stemmen waar ook ze willen. Pvv en Syriza het zelfde ??
Quote
#58
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#59
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





In der Debatte um einen möglichen deutschen Kursschwenk rief Österreichs Finanzminister Hans Jörg Schelling (ÖVP) Berlin zur Besonnenheit auf. "Man sollte sich nicht in die Wahlkämpfe anderer Länder einmischen, in einem Wahlkampf getroffene Aussagen auch nicht überinterpretieren. Jetzt gilt es, in Ruhe den Ausgang der Wahlen abzuwarten", sagte Schelling der "Welt". Der Minister erwartet, dass Athen auch nach der Parlamentswahl seinen Reformkurs fortsetzen wird. "Wir gehen jedenfalls davon aus, dass Griechenland seine Auflagen so wie bisher einhält und damit zu den getroffenen Vereinbarungen auch weiterhin steht."
Quote
#60
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Vervroegde verkiezingen cors 17 7.072 29 May 2019, 17:18
Laatste bericht: metaxa
  De Presidentsverkiezingen - februari 2015. Aleko 25 17.570 12 December 2014, 01:43
Laatste bericht: Aleko

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)