Telefoneren vanuit / naar Griekenland
#1
Info over de beste / betrouwbaarste / goedkoopste provider van Griekenland.

Hoe belt een Nederlandse / Vlaamse toerist het voordeligst naar zijn/haar thuisland?
Via de normale telefooncellen aldaar?
Via je eigen GSM-simkaartje? Of toch via een ter plaatse gekocht SIN-kaartje van Telestet of Cosmote?

Hoe bel je vanuit Vlaanderen / Nederland het voordeligst naar Griekenland? Carrier gebruiken?

Idea ....... kortom, alle informatie over telefoneren van en naar Griekenland is hier meer dan welkom!

Ger
Quote
#2
Telestet bestaat niet meer. Nadat de naam in Tim was veranderd heet het nu Wind.

Ik heb dus ooit een Griekse Sim gekocht van Wind (toen Telestet) ad EUR 10 (1 euro beltegoed) en zodra ik daar ben waardeer ik hem op voor 10 euro. Tot nog toe kreeg ik na de 1e keer opwaarderen ook iedere keer een aanbod van Wind om mijn beltegoed te verdubbelen. Waardeer nogmaals op voor 10 of 20 euri en je krijgt er nog een 10 of 20 bij en hebt ineens een flink beltegoed. Voldoende voor een vakantie. Uiteraard maak ik daar gretig gebruik van. En dat aanbod krijg ik dus een paar keer per jaar. Iedere keer dat ik daar kom.

Vanuit Nederland bel ik met Skype naar bepaalde personen in Griekenland. Ook zij hebben Skype, maar dat hoeft in principe niet. Skype heeft prima beltegoeden naar vaste of mobiele nummers in het buitenland. Momenteel ook een aanbod, 1e jaar voor de helft van de prijs.
Quote
#3
Nooit bij stil gestaan , maar ik gebruik gewoon mijn mobiel die ik meeneem uit holland en als we weer terug zijn krijg ik de rekening en die zijn best wel pittig , al viel dat verleden jaar eigenlijk best mee .
Het geen wat mij wel verbaast is dat heel dikwijls op rhodos als mijn mobel uit heeft gestaan er vaak gewoon weer een andere provider in staat als ie weer aan gaat , gebeurd ook vaak wanneer de verbinding even weg is , op het moment dat er eer verbinding is , hop een andere provider .
Zit zelfs ook wel eens een turkse provider tussen .......
Heel verhaal maar goed Tongue
Maar wat is nu echt goedkoop bellen als ik over drie mnd weer ga ???

Yassou DJ
djdakman's signatuur
Quote
#4
Wanneer je je mobiel op automatisch provider selecteren heb staan zoekt hij altijd de provider met de beste ontvangst. Ook wanneer je hem gewoon hebt aanstaan en je en route bent, zul je zien dat hij van provider wisselt. Persoonlijk heb ik hem altijd op handmatig selecteren staan.

Welke de goedkoopste is kun je uitzoeken op de sites van de diverse providers. Alle sites zijn ook in het Engels
Quote
#5
Ik koop een "talk-talk"- kaartje in GR. "In" de cel wordt er dus gebeld. Verleden jaar echter veel problemen mee gehad, constant (weken lang) na het intikken van het "voornummertje" ging het "in gesprek"-teken. Vanuit hier (woon in D) gebruik ik een goedkope call-by-call voorkeuze.
Kom normaal in GR met een kaartje 10-11 weken uit. In bijna elke kiosk/supermarkt kun je ook andere "tegoedhebben-kaartjes" kopen, die worden door de eigenaar uitgeprint.
Bij het postkantoor zijn er ook belkaartjes te koop, krijg je ook een gedeelte gratis (zo ongeveer: je betaalt bijv. 20 Euro en er is dan 25€ tegoed op).
Johannes
Quote
#6
Dat laatste heb ik vorig jaar ook gedaan. Je belt erg lang met zo'n kaartje. Volgens mij is het de goedkoopste manier van bellen vanuit Griekenland
Quote
#7
Vanuit België bel ik voor 12,50€ drie maanden naar Griekenland (vast toestel naar vast toestel). Ook naar verschillende andere landen. Dit is met voip. Naar een gsm bellen kost 12 of 17 cent per minuut, naargelang welke voip men gebruikt.
Quote
#8
(11 May 2009, 11:37)Syrietje schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vanuit België bel ik voor 12,50€ drie maanden naar Griekenland (vast toestel naar vast toestel).

Hoi Syrietje,
Bedoel je daarmee dat je 3 maanden onbeperkt naar Griekenland kunt bellen?
Of dat jij met dat beltegoed meestal zo'n 3 maanden uitkomt?

grz, Yorgos
Quote
#9
dag Jorgo,
ik geef je de link naar de site waar je alle voips vindt. Het is met "voip discount" dat je 3 maanden free days hebt. De meeste andere voips geven maar een maand free days.
Je kunt al direct een test doen van 1 minuut zonder dat je het programma download.
Eens gedownload kun je belkrediet kopen. Kost 12,50€. Als je met vaste telefoon naar een vaste telefoon kunt bellen, heb je dit :
Max. 300 minuten per week; je moet het wel zo zien dat deze 300 minuten in feite door 2 moeten gedeeld worden (ik kan moeilijk uitleggen waarom, maar het is zo). Dus 150 minuten kun je effectief bellen per week. Heb je in 1 week maar 10 minuten gebeld, dan kun je de overige 140 minuten NIET OVERDRAGEN naar de andere week ! Je kunt dus 12 à 14 weken 150 minuten bellen. Per keer dat je belt gaat er 5 cent van de rekening. Na elk gesprek zie je het nieuwe beltegoed. en bij "historie" zie je hoe lang je gebeld hebt. Natuurlijk, als je uitsluitend "gratis" belt, zijn die 12,50€ niet op en kun je buiten je free days blijven bellen tot ze op zijn aan een ander (ook voordelig) tarief. Bel je toch meer dan 150 minuten per week dan zie je het tarief verschijnen dat je moet betalen per minuut en dat gaat dan ook van je beltegoed. Je kunt ook naar andere landen bellen of ook gewoon naar vrienden in je eigen land of naar speciale nummers (078 enz).
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





op deze site staan alle landen alfabetisch en daarnaast alle voips. Je klikt dan op de voip die jou het voordeligst lijkt. Als het voor Griekenland is raad ik echt voip discount aan.
Als je nog iets moet weten, ik lees het hier dan wel ! Cool
Quote
#10
(12 May 2009, 15:36)Gast schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als je nog iets moet weten, ik lees het hier dan wel ! Cool

Hoi "Gast" (ik neem aan dat je je niet hebt geregistreerd hier of ben je Syrietje?) ik sta wel van die lage tarieven te kijken. Zijn er geen bijkomstige kosten of kleine lettertjes met addertjes onder het gras?
Ik ga me even inlezen.

Grz Yorgos
Quote
#11
Ja Jorgo, het berichtje was van mij, Syrietje. Angel
Er zijn ECHT GEEN addertjes onder het gras !!!! Er komt niets op je telefoonrekening achteraf. Ik gebruik dit al meer dan een jaar en heb er al vele mensen blij meegemaakt (Grieken die hier wonen en regelmatig naar "thuis" bellen).
Nog een bijkomende mogelijkheid : Je hebt bv een vriend die geen computer heeft en dit systeem niet kan nemen. Maar jij kunt dus vanop jouw computer in jouw voip zijn telefoonnummer van zijn vast toestel intikken bij jou en hem dan verbinden met een nummer in Griekenland (of eender welk land) ! Je moet dan wel zijn nummer ook in het lijstje zetten van jouw persoonlijke nummers bij "persoonlijke gegevens" dacht ik. Heb ik ook meerdere malen al gedaan ! Er gaat dan evenzeer maar 5 cent van de rekening en jouw vriend belt verder gratis. Heeft hij geen vast toestel, dan kun je het op zijn gsm doorverbinden, maar dan is het tarief wel hoger hé !
Daar moet je misschien een beetje mee oppassen, want zoals je de minuten moet delen door 2, geloof ik ook dat je het tarief met 2 moet vermenigvuldigen. Maar je ziet het altijd duidelijk als je de connectie maakt ! Maar gratis is gratis hoor !!!!!!!
Een ander goed systeem is "SKYPE" maar dat zul je wel kennen zeker ?
Groetjes en laat het hier eens weten of het je gelukt is.
Groetjes. Cool
Quote
#12
Bedankt voor je uitgebreide uitleg Syrietje. Ik ga me er eens mee bezig houden. Gebruik nu regelmatig Skype dat trouwens ook erg goed werkt.

Grz Yorgos
Quote
#13
Kleine rechtzetting : het gaat over 120 free days (Voip discount), dus 4 maanden ipv 3 ! Static
groetjes.
Quote
#14
Vanaf 1 juli moeten in Griekenland de pre-paid kaartjes geregistreed worden. Dit kan bij de provider.
Quote
#15
Telt dat voor iedereen Senna? Ik bedoel moet je je als toerist ook registreren? En kan/mag dat als buitenlander?

Hoe kom je aan dit nieuws, heb je misschien een link met nadere informatie?

Ger



(19 June 2009, 11:47)senna schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vanaf 1 juli moeten in Griekenland de pre-paid kaartjes geregistreed worden. Dit kan bij de provider.
Quote
#16
Hoi Ger.
Ik heb dit hier gevonden over pre-paid.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#17
Ik begrijp het verhaal niet helemaal Kamaria; het is ook een vreemd soort Nederlands moet ik zeggen. Ze hebben het over Grieken én burgers van buiten de EU. Maar hoe zit het dan met mensen (veelal vakantiegangers) van binnen de EU (Nederland/Vlaanderen bijvoorbeeld)?

Ger


(19 June 2009, 20:28)Kamaria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoi Ger.
Ik heb dit hier gevonden over pre-paid.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#18
Dat weet ik ook niet,ik heb deze link ook maar gekregen.
Ik ga in september weer naar GR. en dan kijk ik daar wel wat ze er van zeggen.
Hier nog een link van Parakalo.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Van de vorige link was het NL raar zeg jij, volgens mij komt dat als je de pagina vertaal naar het NL door middel van op een vlag naar landeskeuze te klikken.

Gr.Gerrie
Quote
#19
(19 June 2009, 23:17)Kamaria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat weet ik ook niet,ik heb deze link ook maar gekregen.
Ik ga in september weer naar GR. en dan kijk ik daar wel wat ze er van zeggen.
Hier nog een link van Parakalo.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Van de vorige link was het NL raar zeg jij, volgens mij komt dat als je de pagina vertaal naar het NL door middel van op een vlag naar landeskeuze te klikken.

Gr.Gerrie

Via griekenlandpagina en dan nieuws kom je op:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#20
@Kamaria: Bedankt voor de tip; dat met het vlaggetje klopt inderdaad, ik had niet in de gaten dat het hier om een automatische vertaling ging. Ik het Engels wordt het inderdaad al een stuk duidelijker......

@Senna: Ook hier wordt het duidelijk uitgelegd. Ik hoop dat buitenlanders (zeker binnen de EU) ook zo'n Sim-kaartje op hun naam kunnen zetten, da's wel zo handig, zeker als je binnen Griekenland belt kan dat heel wat € 'tjes schelen, toch?

Ger
Quote
#21
Dit is inderdaad zeer duidelijk , zelf heb ik een abbo , maar zou het baten om zo`n preypaid te gebruiken op rhodos dit jaar ????

Yassou DJ
djdakman's signatuur
Quote
#22
Ik neem aan dat je een Nederlands abbo bedoeld DJ?
Ik denk dat een Griekse Simkaart alleen loont als je in Griekenland veel naar nummers IN Griekenland belt. Dan bel je namelijk "nationaal". Als je meer naar Nederland/Vlaanderen belt of van daar uit gebeld wordt lijkt het me verstandiger om je Nederlandse abbo (of prepaid) daarvoor te gebruiken. Zeker nu de tarieven van roaming in geheel Europa zijn (worden) aangepast.

Ik kocht in het verleden wel eens een prepaid kaartje in Griekenland om van daaruit naar kennissen in GR te bellen als ik er toch was. En dat scheelde inderdaad enorm. Belde ik met dat kaartje naar NL dan was 'ie zo leeg........

Ger

(20 June 2009, 09:05)djdakman schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dit is inderdaad zeer duidelijk , zelf heb ik een abbo , maar zou het baten om zo`n preypaid te gebruiken op rhodos dit jaar ????

Yassou DJ
Quote
#23
Bedankt voor het antwoord ger , ik heb idd een nederlandse abbo en mijn vrouw een prepaid ook uit holland (om mij af en toe te bellen op rhodos als ze alleen aan het winkelen is ofzo) , dus dat maar zo laten dan......
djdakman's signatuur
Quote
#24
Gebeld worden met een Nederlands Vodafone simkaartje in je toestel is het heel voordelig. Als je gebeld wordt, betaal je maar 79 ct, ongeacht hoe lang het gesprek duurt (!). Laat je dus opbellen in GR (stuur daarvoor evt. een sms). Degene die je belt, betaalt dan ook niet zo veel/ via belminuten. Heb je geen Vodafone, koop dan evt. voor vertrek een pre paid sim van Vodafone. Ook handig voor evt. andere reisjes in de EU (zelfde tarief).
Quote
#25
Klopt niet helemaal "Gast" (jammer dat je je naam er niet bij zet)?
Als ik op de site van Vodafone kijk zie ik dat je "Vodafone paspoort" kunt activeren. Je betaald dan inderdaad € 0,79 per gesprek plus de normale gesprekskosten zoals die ook in Nedeland zouden zijn (€ 0,23 p/m).

Als je langer belt is dat wel voordeliger maar niet, zoals jij suggereert, 79 cent per gesprek ongeacht de duur ervan.

Ger

(07 August 2009, 11:43)Gast schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Gebeld worden met een Nederlands Vodafone simkaartje in je toestel is het heel voordelig. Als je gebeld wordt, betaal je maar 79 ct, ongeacht hoe lang het gesprek duurt (!). Laat je dus opbellen in GR (stuur daarvoor evt. een sms). Degene die je belt, betaalt dan ook niet zo veel/ via belminuten. Heb je geen Vodafone, koop dan evt. voor vertrek een pre paid sim van Vodafone. Ook handig voor evt. andere reisjes in de EU (zelfde tarief).
Quote
#26
(04 May 2009, 13:53)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Info over de beste / betrouwbaarste / goedkoopste provider van Griekenland.

Hoe belt een Nederlandse / Vlaamse toerist het voordeligst naar zijn/haar thuisland?
Via de normale telefooncellen aldaar?
Via je eigen GSM-simkaartje? Of toch via een ter plaatse gekocht SIN-kaartje van Telestet of Cosmote?

Hoe bel je vanuit Vlaanderen / Nederland het voordeligst naar Griekenland? Carrier gebruiken?

Idea ....... kortom, alle informatie over telefoneren van en naar Griekenland is hier meer dan welkom!

Ger

Hallo
Mijn vrouw en ik (62-64 j) gaan voor 4 weken naar Kreta en zouden graag gebruik willen maken van jullie ervaring betr "tel vanuit Griekenland naar Belgié" (daar wij volledige leken zijn in deze materie)
Wij zijn beide aangesloten met Mobistar(abonnement per maand)
Wat zou voor ons de beste formule zijn om onze tel kosten wat te drukken (bellen naar 3 kinderen en 5 kleinkinderen zal wel tamekijk op lopen hé)

Graag jullie advies en of eventuele tips
mvg
Bali
Quote
#27
Dan is het toch het goedkoopste om een telefoon kaart tekopen en vanuit een cel te bellen, of je moet een abonnement hebben dat als ze jou bellen goedkoper is.
Misschien is deze info al weer achterhaald, (ben niet zo'n beller) maar skype des te meer met de kinderen en kleinkinderen.
Als je een laptop bij je hebt en je vind een snelle verbinding klets je met beeld erbij helemaal voor niks, moet wel iedereen skype hebben.
kalo taxidi
Arthur
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#28
Als je je laat bellen op je Belgische mobieltje betalen jullie allebei gesprekskosten.

Als jij je familie opbelt met je mobieltje betaal je veel. Hoeveel is afhankelijk van je telefoonmaatschappij in België. Vaak hebben ze een regeling. Vodafone in NL heeft bijvoorbeeld de regeling 'Vodafone passport'. Als je die gratis dienst aanzet betaal je 0,80 E startkosten per gesprek, en daarna alleen het binnenlandse (dus Belgische) tarief. Misschien heeft jouw provider ook wel zo'n optie. Even navragen bij ze of op internet kijken.

Als je een Griekse prepaidkaart koopt is daarmee bellen naar België heel erg duur.
Wanneer je familie jou opbelt op dat Griekse nummer betaal je niets (maar je familie belt dus naar het buitenland met het daarbij horende tarief). Je moet wel eerst een Griekse simkaart voor je mobieltje kopen. Voor 10 - 15 euro heb je er eentje. Je mobiele telefoon mag niet zijn voorzien van een 'simlock' anders kan je er geen Grieks simkaartje inzetten.

Zoals Arthur schrijft is bellen met een telefoonkaart in een telefooncel is het goedkoopst.

Alleen wanneer je een laptop met Skype of MSN (of een ander dergelijk programma) er op bij je hebt hebt, en je familie heeft ook allemaal hetzelfde programma op de PC, is dat het goedkoopste, want gratis. Dan moet je uiteraard wel een internetverbinding tot je beschikking hebben in Griekenland. Nou is dat niet ingewikkeld, er zijn overal open wifi verbindingen (terrasjes vaak), maar dan kan wel iedereen meeluisteren.
Quote
#29
Viber is een soort Skype-actige voorziening voor iPhones en Android smartphones; gaat via 3G netwerk (UMTS) of WiFi. Of FaceTime videochatten via de iPhone en iMac als je WiFi verbinding hebt. Is allemaal gratis.
Quote
#30
Zonder rekening te houden met skype en andere IT toestanden is telefoneren vanuit een telefooncel verreweg het goedkoopste. Vorig jaar hadden we genoeg aan een kaart van 10€ om gedurende een maand elke week enkele minuten te bellen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#31
Hartelijk dank voor jullie advies.
Wij gaan nu kontakt opnemen met onze kinderen en zien of we het met deze kunnen regelen om gebruik te maken van "Skype",anders wordt het een telefoon kaart

Quote
#32
Mijn dochter heeft een Black Berry en wil graag pingen vanuit Griekenland. Is het nu mogelijk/slim om een prepaid sim kaart te kopen ter plekke. Want pingen met haar eigen nummer zal wel duur zijn. Heeft iemand ervaring of kan een tip geven. Bij voorbaat dank, Arne
Quote
#33
(25 May 2011, 20:57)Gast schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mijn dochter heeft een Black Berry en wil graag pingen vanuit Griekenland. Is het nu mogelijk/slim om een prepaid sim kaart te kopen ter plekke. Want pingen met haar eigen nummer zal wel duur zijn. Heeft iemand ervaring of kan een tip geven. Bij voorbaat dank, Arne

Mobiel bellen en internetten is duur in Griekenland. Afhankelijk van welke operator zij in Nederland heeft is het niet altijd mogelijk om een prepaid kaart van OTE of Wind in haar blackberry te steken (simlock).

Grz
Dick
Quote
#34
Dan wordt het toch een telkaart kopen en internetten in een cafe voor een paar centen, daar zijn er in elke plaats genoeg van, of ergens bij een wifi zendmast gaan zitten kost het niks, kijk wel even naar de snelheid anders duurt alles wel erg heel lang.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#35
Er zijn nu mogelijkheden, bij vodafone, danwel in Greece, dat je vele uren gratis van vodafone naar vodafone kan bellen. Van vodafone naar een andere a.a wind, is het 2 uur gratis bellen.

Misschien zijn er lezers die daar nog meer van weten !!!!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Telefoneren prepaid jansas 29 12.309 14 April 2017, 12:27
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas
  Bellen met WhatsApp vanuit Griekenland Ger 16 15.265 18 April 2015, 12:20
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)