Postpakket naar Griekenland - Hoe het voordeligst?
#1
Ik wil binnenkort een postpakket naar Griekenland sturen en ben me aan het oriënteren hoe ik dat het beste (en voordeligst) kan doen.
In eerste instantie denk ik aan PostNL maar zie dat Griekenland helemaal niet in het lijstje 'Buitenland -selecteer bestemming' staat via de onlineverzendservice die ik al jaren voor binnenlandse postpakketten gebruik Confused  . Héél Europa staat in dat lijstje behalve Griekenland. Ik moet -als het via PostNL gaat- dus persé naar een postkantoor/agentschap hiervoor als ik het goed begrijp?

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Iemand tips (eventueel met prijzen) over verzenden naar Griekenland? Het gaat om een pakket van 1,5 Kg.
Quote
#2
Met DHL is het wel mogelijk om een pakket naar Griekenland te sturen.
Heb zelf nog nooit via hun iets verzonden naar het buitenland, maar heb wel goede ervaringen binnen Nederland; verder hanteren ze ook redelijke tarieven.
Quote
#3
(23 December 2014, 16:44)Frederique schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Met DHL is het wel mogelijk om een pakket naar Griekenland te sturen.
Heb zelf nog nooit via hun iets verzonden naar het buitenland, maar heb wel goede ervaringen binnen Nederland; verder hanteren ze ook redelijke tarieven.

Probleem met DHL is weer dat je je 'buitenlands' pakket volgens hun website naar een internationaal distributiepunt moet brengen; in mijn geval vliegveld Zuid-Limburg in Beek(L) Confused
Kan ik er net zo goed meteen zelf heen vliegen (met pakket).
Voor nationale pakketten heeft DHL inderdaad overal in de winkelcentra inlever- en afhaalpunten waar ik ook goede ervaringen mee heb.
Quote
#4
Wij hebben hier een 4-tal jaren geleden een kartonnen doos van 50 x 40 x 50 en wel 20kg, verzonden met de Belgische Bpost. Deze is perfect toegekomen (na enkele dagen al) in het postkantoor van Koutsouras-Kreta. De prijs was toen ook nog (redelijk) belachelijk laag. Moet iets van een € 55 geweest zijn.
Succes!!!
Quote
#5
(23 December 2014, 16:03)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik wil binnenkort een postpakket naar Griekenland sturen en ben me aan het oriënteren hoe ik dat het beste (en voordeligst) kan doen.
In eerste instantie denk ik aan PostNL maar zie dat Griekenland helemaal niet in het lijstje 'Buitenland -selecteer bestemming' staat via de onlineverzendservice die ik al jaren voor binnenlandse postpakketten gebruik Confused  . Héél Europa staat in dat lijstje behalve Griekenland. Ik moet -als het via PostNL gaat- dus persé naar een postkantoor/agentschap hiervoor als ik het goed begrijp?

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Iemand tips (eventueel met prijzen) over verzenden naar Griekenland? Het gaat om een pakket van 1,5 Kg.


Klopt, Griekenland valt niet binnen Europa waar het om pakketten gaat maar onder de rest van de wereld. Zone 3. Afhankelijk van het gewicht van het pakket moet je dan een douane verklaring invullen, maar oke dat doet er nu niet toe.

Ik zend al jaren gewoon met post.nl pakketten naar Griekenland en het gaat goed en snel. Met track en trace kun je het ook goed volgen. Prijzen staan duidelijk op de site weergegeven, dus daar wijd ik niet over uit. Dus loop even naar Appie, of welke supermarkt het bij jou daar doet of Bruna en verzendt het pakket Big Grin. Fijne dagen.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#6
Goede avond Ger

Heb je wel eens overwogen om "even" naar je Oostelijke buren te rijden Huh
Hier wonen ook Limburgers en van hoor ik dat zij altijd via de Duitse post versturen, is niet duur en redelijk snel, zonder douane verklaring  Idea
Doe je voordeel ermee, succes ermee Big Grin
Quote
#7
ja dat van de duitse post wou ik ook voorstellen. het is wat goedkoper dan de nl. post.
Quote
#8
Ja, ik woon vlak aan de grens met Duitsland (Heerlen - Herzogenrath/Aachen 8Km) en heb ook even op de site van Deutsche Post gekeken. Ik dacht ook dat het veel zou schelen maar het valt wel tegen hoor. Ook via België (Maasmechelen 14 Km, daar ga ik altijd tanken Wink )  is het ongeveer dezelfde prijs.


Ik dacht dat iemand misschien ervaringen had met bijvoorbeeld UPS, TNT of DHL, maar dat is helemaal superduur.

Ben dus zelf maar even gaan surfen en kom tot de volgende conclusie: Versturen vanuit Nederland is zo duur nog niet Smile 

Pakket 0-2Kg naar Griekenland:
Vanuit NL: € 19,30 met Track&Trace (zonder T&T: € 12,00)
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Vanuit B: € 26,10 (geen T&T mogelijk onder de 2Kg)
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Vanuit D: € 20,95 met Track&Trace (zonder T&T: € 17,00)
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ik zet de prijzen er even bij, misschien dat anderen ook eens met deze vraag komen te zitten.
Quote
#9
Hallo Ger,
Nuttige vraag voor iedereen die iets te versturen heeft. Ik heb in oktober een pakket gestuurd met DHL. Voor deze mogelijkheid gekozen omdat het pakket zwaarder was dan twee kilo. Onder de twee kilo is PostNL goedkoper. Het ging prima, duurde alleen wel iets langer dan DHL had beloofd. Want het ging via een distributiecentrum in Duitsland. Toen het eenmaal in Griekenland was, was het binnen een dag op het eiland van bestemming (Poros).

Toen ik vooraf informeerde, kreeg ik de volgende mail:

Via DHL Parcel (
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




) is het mogelijk om een pakket naar Griekenland te sturen. De afmetingen van het pakket mogen maximaal 80 x 40 cm, met een inhoud van 60 liter (lxbxh) zijn en het pakket mag maximaal 10 kilo wegen.
De overkomstduur van het pakket zal 7-8 dagen zijn en de kosten 20 euro. De mogelijkheden, tarieven en voorwaarden vindt u ook terug via:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ik kon mijn pakketje trouwens gewoon inleveren bij een servicepunt bij mij in de buurt:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&language=nl
Quote
#10
Volgens de site van PostNL zou je het pakket aan het postNL servicepunt moeten/kunnen afgeven.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Zone 1 & 2 kun je online regelen.
Zone 3 (Waar Griekenland onder valt) moet naar een servicepunt.
Zie de link, boven.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Angel
SUC6
iakovos's signatuur [Afbeelding: angel.gif]
Quote
#11
Ik heb met Post.NL vier keer een postpak tot 10 kg gestuurd, aangetekend. Kostte iets van 35 euro. Na 2 weken aangekomen op Samos.
Quote
#12
(23 December 2014, 21:10)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja, ik woon vlak aan de grens met Duitsland (Heerlen - Herzogenrath/Aachen 8Km) en heb ook even op de site van Deutsche Post gekeken. Ik dacht ook dat het veel zou schelen maar het valt wel tegen hoor. Ook via België (Maasmechelen 14 Km, daar ga ik altijd tanken Wink )  is het ongeveer dezelfde prijs.


Ik dacht dat iemand misschien ervaringen had met bijvoorbeeld UPS, TNT of DHL, maar dat is helemaal superduur.

Ben dus zelf maar even gaan surfen en kom tot de volgende conclusie: Versturen vanuit Nederland is zo duur nog niet Smile 

Pakket 0-2Kg naar Griekenland:
Vanuit NL: € 19,30 met Track&Trace (zonder T&T: € 12,00)
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Vanuit B: € 26,10 (geen T&T mogelijk onder de 2Kg)
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Vanuit D: € 20,95 met Track&Trace (zonder T&T: € 17,00)
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ik zet de prijzen er even bij, misschien dat anderen ook eens met deze vraag komen te zitten.

Dit zijn de prijzen vanuit Duitsland @Ger, in Gangelt bij de post afgeven en binnen 2 weken zijn ze in Griekenland.
Pakketje tot   2 kilo     €8.90 
Pakket    tot   2 kilo     €13.99
Pakket    tot   5 kilo     €16.99
Pakket    tot  10 kilo    €21.99
Pakket    tot  20 kilo    €31.99
Pakket    tot  31.5 kilo  €41.99
Allemaal gratis tot € 500 verzekerd en met track en trace, ik doe dit al jaren zo en ben zeer tevreden.
Hier onder de nog eens de website.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.








Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#13
Bedankt voor de info Arthur.

Een DHL-pakketje inleveren bij een Postkantoor? Dat zijn toch concurrenten van elkaar?
Dan zou zo'n pakketje lichter dan 2 Kg (zonder T&T) maar € 8.90 kosten en mét T&T € 16,99 in dit geval. Da's inderdaad goedkoop Smile 

Voor mij vanuit Heerlen is dit zeker een optie; bedankt voor de tip up
Quote
#14
Dat hoort bij elkaar, het heet officieel. 


Deutsche Post DHL- The Mail & Logistics Group.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#15
In Griekenland worden niet alle pakketten op de dorpen zelf bezorgd. Dit is afhankelijk van de pakketservice die je gebruikt. Dus kan men "ver" moeten reizen om een pakket op te halen. En als je dan geen vervoer hebt ........ Mijn ervaring is dat post Griekenland in ieder geval samenwerkt met post.nl. Voor DHL moet men vanuit mijn dorp 30 km reizen enkele reis. Wel een verschil.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#16
dat track and trace stel niet veel voor in Griekenland heb ik zelf gemerkt.
Iemand stuurde ons een pakketje toe, op mijn verzoek, en deed dat met track and trace. Pakje was te volgen tot aan de Nederlandse grens en daarna was het 'lost in space'.
Kwam wel gewoon aan op het postkantoor van Petra op Lesvos hoor waar we het af konden halen
Quote
#17
DHL heeft een straatnaam en huisnummer nodig. Indien niet aanwezig, kunnen ze niet bezorgen. De postbode weet over het algemeen wel wie waar woont en die levert gewoon af, of afhalen op postkantoor natuurlijk. Internetbestellingen zijn hier vaak lastig omdat je een adres moet invullen wat je veelal niet hebt.
Quote
#18
Ja Chris,
En daar heb ik wat op gevonden !
Woon aan aan gravel paadje tussen de olijven bomen met 6 huisjes ,  dus vul ik altijd in  Bospad 4 Big Grin
Quote
#19
De meeste hebben geen straatnaam en huisnr, wel een postbusnr. 
Ik heb het alleen over met mijn ervaring met DHL.
Bij DHL krijg je een T&T voor je pakket en kun je het volgen totdat het verstuurt is naar Griekenland, dan ben je het een paar dagen (kwijt) na 5 dagen ligt het het in Thessaloniki in het verzamel centrum, dan krijg je een Grieks T&T nr van DHL en kun je op de site van de ELTA (de Griekse post) je pakket volgen waar het zich bevind (soms vind je niks, het blijft tenslotte wel Griekenland)  Als je niks doet krijg je vanzelf een briefje in de bus dat het pakket klaar ligt op het postkantoor.

En @Dik jou vinden is makkelijk, zelfs de routeplanner weet je te vinden tussen de olijfbomen. Big Grin
  
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Postpakket naar Griekenland nofx-fan 38 34.949 13 February 2014, 08:05
Laatste bericht: Ger

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)