blokkade van Eurobank om geld over te maken naar buitenland ?
#1
Goede avond,

Wij proberen al dagen om geld over te maken via de Eurobank  voor kerst kado's naar familie in Nederland.
Met het internet bankieren is dit al dagen geblokkeerd  Angry
Elke dag bellen met de help desk, krijg je een dame aan de telefoon die ALLES in het engels vraagt en dan zegt...... ik speek geen engels,ik laat u terug bellen door een ander...
die net zo slecht engesl spreekt, en dan krijg je te horen dat het een elektronisch probleem is  Huh
Maar je kan WEL regelen bij het bankfiliaal, tegen dikke betaling  Angry
Wel vreemd, begin dit jaar kregen wij te horen als wij WEER grote bedragen naar NL storten zouden wij GEEN pinkslip meer krijgen, wat je voor je belasting aangifte nodig hebt  Blush
Wie heeft dit probleem de laatste tijd OOK meegemaakt, bij de Eurobank of een andere Griekse bank ?????

ben benieuwd,  over chantage gesproken......  en dan maar schrijven dat het BETER gaat met de economie...... Big Grin
Quote
#2
Wij hebben dat ook een keer meegemaakt, en toen bleek het een blokkade te zijn omdat onze ID-kaarten, die we hadden moeten tonen om de rekening te openen, verlopen waren. Nieuwe ID-kaarten tonen op de bank loste dit op. Dat was bij de Ethniki Bank trouwens.
Quote
#3
toevallig sprak ik gisteren een griek die hier woont en geld overmaakt van uit zijn griekse rekening op de ethniki via e-banking. geen probleem. zit geen beveiliging tegen het skimmen dat geen bedragen naar het buitenland kan maken? kijk naar de instellingen van je rekening.
Quote
#4
Wij hebben dus buiten de Eurobank ook een rekening in het buitenland. Dan kun je altijd geld overmaken via Paypal naar wie dan ook. 
Dat gaat bij ons altijd prima en de kosten voor verzending naar familie zijn te verwaarlozen.
Als je iets koopt in het buitenland zijn er helemaal geen kosten.

m.vr.gr 
Quote
#5
Goede avond
Gibsea,  bedankt voor de tip, ik lees vaak wel op E-bay over betalingen via Paypal, maar nooit over nagedacht in deze combinatie Big Grin

Maar om even op mijn geval terug te komen.
Gisteren bij de bank in Rethymon geweest, uiteraard kan de behulpzame dame NIET in onze rekening komen.
Zij heeft gebeld met het hoofd kantoor, hier is ons verteld dat er meerdere opdrachten in "voorraad" staan om geld over te maken.
Dit zou er op kunnen wijzen dat er ergens HACKERS aan het werk zijn Angry ok, dat is een plausible verklaring waarom alles geblokkeerd is, dat is dan maar goed ook, 
mocht het zo zijn, dan klopt de beveiliging van de bank, zodat niemand beroofd kan worden !
Afijn, alle gegevens gewist, nieuw wachtwoord en paswoord gekregen, dit vanmorgen ingevoerd, wéér bellen, nu met de hulp line...
Ja, die snapt het niet, door geschakeld,  je MOET WEL Mozirella als brouwser hebben, de rest is onveilig..... ok, die geïnstalleerd, normaal werken wij met Google Chroom
dat moet toch ook goed zijn i.c.m. met een goede virus scanner Huh
maar toen was al het nieuwe WEER geblokkeerd.... de dame aldaar aan de lijn, snapt het OOK niet meer, wéér een ander ..... en wat denk je.....
deze adviseert om de oude versie van INTERNET EXPLORER te gebruiken, iets waarvan de laatste tijd zeer veel over te doen is geweest omdat dit ONVEILIG is.....
toen ik dat vertelde,..... werd zij kwaad, ZIJ zijn de bank, en ZIJ weten het zeker wel...... en gooide de haak erop.....en alles blijft geblokkeerd.
Nu moeten zij het in NL maar doen zonder kerst kado, volgende week weer naar de stad en dan maar wéér naar de bank...
wordt vervolgd Blush
Quote
#6
@machinist: probeer als je nieuwe inloggegevens hebt gekregen om met een andere pc in te loggen. Misschien een besmetting op je eigen pc?
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#7
Hallo Johan

Dat ZOU een mogelijkheid kunnen zijn, maar wij hebben er maar één !!!!!
Quote
#8
Goede avond
Zoals beloofd hier het relaas hoe het is afgelopen met overboeken via de Eurobank naar Nederland
Afgelopen vrijdag is het eindelijk gelukt om voor de 3e keer wat over te maken, maar dit heeft nog al wat voeten in aarde gehad, incl. wéér een reis naar de bank zelf.
Steeds werd het tegen gehouden, wij terug naar de bank, nieuwe code gekregen, aldaar was een dame zeer behulpzaam ondanks dat het de laatste dag van het jaar was
en zeer druk.
Thuis na het weekend geprobeerd, wéér de hulplijn moeten gebruiken, want het systeem is weer veranderd, afijn, de dame zou iemand laten terug bellen die Engels sprak,
daar zitten wij NU nog op te wachten,  volgende dag zelf geprobeerd, en ja hoor het ging soepel, als je het zo wilt noemen, rekening staat op beide namen, maar de nieuwe code
is op mijn naam afgegeven, dus wéér alle gegevens door gegeven, en toen vroeg zij of mijn vrouw het verder wilt afhandelen zoals altijd,
komt er een betalings code per sms, die ingevoerd moet worden, dus die geef ik door aan mijn vrouw, die typt die in.... geblokkeerd, wat nu... tja zeg de dame van de hulp line,
ik stuur een ander... weer geef ik dat door, en zij hoort dat, en vraagt..  geeft u man de code aan u door..... ja, de rekening staat op beide name en ik doe de boekhouding.
Nou dat is NIET toegestaan, vanaf NU is de rekening wéér geblokkeerd, u moet terug naar het bank filiaal om een nieuwe kode te halen!!!!!!!
Afijn dus wéér naar de bank, nieuwe code gehad, en een waarschuwing. die code is PRIVE......  laten zij het niet horen.
Dus 5 januari op proef wat overgemaakt, ging goed,  volgende dag weer geprobeerd, weer geblokkeerd, kan maar 1 x 24 uur wat overboeken, en nu zat er 30 uur tussen,, maar
ja niet te FILMEN,  6 januari is een feestdag en dan werken de computers NIET.....
En dan duurt het ook nog 3 dagen voordat het geld op onze rekening in NL staat,  afgelopen vrijdag weer geprobeerd,  en ja hoor , nu net pas is het in NL bijgeschreven.
Terwijl als wij geld vanuit NL overmaken naar hier, is het binnen 24 uur hier op de rekening....
Hieruit kan ik opmaken dat de Griekse banken, het geld veel langer dan nodig is vasthouden en alle mogelijkheden aangrijpen om dit alles te vertragen.
Ben benieuwd of wij dit jaar wéér gechanteerd worden omdat het geld weg is uit dit land,  het komt wel terug, gewoon pinnen wanneer nodig, stukje bij beetje.
Voor de hobby koop ik soms ook dingen in Duitsland, en dan via de Rabo in NL, is het geld er binnen 12 uur bij de verkoper,  maar hier..... het gaat steeds meer op een ontwikkelingsland lijken..  helaas, 
Maar goed, nu maar hopen dat de verkiezingen goed aflopen en de leningen blijven komen, krijgen de mensen misschien wat meer vertrouwen, iets wat nu ver te zoeken is 
door dit soort dingen.
Quote
#9
Het lijkt erop dat de Eurobank cash problemen heeft..
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Op Antikythera wonen en geld ervoor krijgen. Arthur 6 2.970 24 April 2020, 21:40
Laatste bericht: Hilde
  zwembad winterklaar maken jan en carin 2 2.128 15 November 2016, 14:37
Laatste bericht: chris
  het aantrekkelijk maken voor toeristen TreinopStad 3 2.606 22 January 2016, 08:51
Laatste bericht: metaxa
Information "Opgelicht in het buitenland" praktijken Loontjah 15 12.179 08 April 2014, 20:37
Laatste bericht: Patrick
  Petitie v/h behoud van Nederlands onderwijs in het buitenland ook in griekenland. elena2006 1 2.352 31 May 2013, 21:55
Laatste bericht: Aleko
  we maken jullie allemaal af...??? Fyfika 3 2.706 27 August 2012, 17:53
Laatste bericht: Tzimis Bazoukas
  Contant geld meenemen? Vito 15 8.531 03 June 2012, 10:51
Laatste bericht: jjohn
  Geld zat in Greece papajani 4 3.884 28 May 2012, 16:41
Laatste bericht: papajani
  ze hebben toch geld zat in Griekenland Arthur 9 9.641 15 May 2011, 16:38
Laatste bericht: Xander

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)