Vakantie-seizoen 2015: Niet meer tussen de Russen...?
#1
De Russische roebel heeft inmiddels nog maar de helft van z'n waarde t.o.v. het vorig seizoen. Hoe groot zal de impact zijn voor de Griekse (toeristen) industrie, die juist de afgelopen jaren het aantal Russische gasten zo explosief zag groeien....?


[Afbeelding: dztf7k.jpg]

   
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
#2
Denk, dat het voor de rijkere Rus niets uitmaakt of een biertje nu 2 of 4 euro kost.
Zelf denk ik, dat in die delen van Griekenland waar de Rus met de pet met de auto kan komen het zullen merken.
Quote
#3
Op Kos was het aantal Russische toeristen t.o.v. 2013 en de jaren daarvoor een  flink stuk gedaald. Verschillende reisbureaus failliet gegaan in de afgelopen zomer.
Quote
#4
Zal het wat uitmaken? ze geven toch geen cent uit.
Quote
#5
voor een groot gedeelte van griekenland is dat nog een catastrofe. net als de rest van de gevolgen van de maatregelen tegen Vladimir. maar goed griekenland maakt deel van de EE dus moet de gevolgen wel voelen.
ik zie ook iets over de rijke rus, nou die gaat niet naar griekenland , hoor. en de rest die wat wel naar Gr. kwamen bv in Thessaloniki en Halkidiki brachten zeker geld mee. misschien meer dan de Engelsen bv.
Quote
#6
russen zitten ook op west kreta hotel avra kolymbari,maar geven bijna niets uit buiten het hotel
Quote
#7
Maar ook het geld voor all-in komt toch in Griekenland terecht?
Het is ook niet mijn ding, maar het is een concept dat wel toeristen trekt en dus ook geld binnenbrengt.
Quote
#8
Tzimis ben het helemaal met je eens dat de Russen in Halkidiki veel geld uitgegeven. De restaurants en de strandbars hebben hier goede klanten aan. Duidelijk verschil met de Serviers die op een kluitje op een stukje vrij strand gaan zitten met een koelbox
Quote
#9
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
(21 December 2014, 09:28)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Is eigenlijk al oud nieuws van 2 jaar terug. Denk dat de Russen nu wat minder happig zijn.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
(20 December 2014, 23:20)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maar ook het geld voor all-in komt toch in Griekenland terecht?
Het is ook niet mijn ding, maar het is een concept dat wel toeristen trekt en dus ook geld binnenbrengt.

All-inn hotels werken vaak met personeel uit het buitenland. Daarnaast kopen ze groot in wat vaak niet ter plaatse gebeurd. Bovendien zijn deze hotels vaak van eigenaren of ketens welke hun geld in het buitenland stallen als de eigenaar al niet zelf uit het buitenland komt.
Dus de regio heeft er, uitzonderingen daargelaten, maar weinig profijt van, soms zelfs last van zoals strandtenthouders waar 's middags ineens een groot deel van zijn zonnebedgasten terug naar het hotel gaan voor hun gratis lunch.
Quote
#12
(22 December 2014, 00:20)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(20 December 2014, 23:20)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Maar ook het geld voor all-in komt toch in Griekenland terecht?
Het is ook niet mijn ding, maar het is een concept dat wel toeristen trekt en dus ook geld binnenbrengt.

All-inn hotels werken vaak met personeel uit het buitenland. Daarnaast kopen ze groot in wat vaak niet ter plaatse gebeurd. Bovendien zijn deze hotels vaak van eigenaren of ketens welke hun geld in het buitenland stallen als de eigenaar al niet zelf uit het buitenland komt.
Dus de regio heeft er, uitzonderingen daargelaten, maar weinig profijt van, soms zelfs last van zoals strandtenthouders waar 's middags ineens een groot deel van zijn zonnebedgasten terug naar het hotel gaan voor hun gratis lunch.
Volgens mij is er al eens meer een discussie hierover geweest. Deze toeristen, die in all-in resorts verblijven, zouden nooit naar Griekenland komen als ze niet all-in zouden kunnen zitten. Dus, hoe weinig het misschien ook is (zelf ben ik van mening dat er door de Grieken ook aan deze mensen goed wordt verdiend), alle inkomsten boven nul zijn positief. Immers, geen all-in, dan helemaal geen inkomsten van deze toeristen. Zelf maken wij van dat soort formules geen gebruik, maar wie zijn wij om te oordelen hierover? Wij komen alleen maar op vakantie, de Grieken, die hier aan kunnen verdienen, wonen het hele jaar in Griekenland en moeten zien rond te komen en hun gezin zien te onderhouden. En dat is, volgens mijn idee dan, het enige toetsmodel.
Het staat een ieder natuurlijk vrij om het hiermee oneens te zijn. Cool
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#13
Poetin heeft Turkije economische sancties opgelegd n.a.v. het gevechtsvliegtuig incident.
Eén ervan is Russische touroperators geen reizen meer naar Turkije meer mogen aanbieden.
Die gaan nu natuurlijk alternatieven zoeken..............
Quote
#14
(29 November 2015, 01:34)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Poetin heeft Turkije economische sancties opgelegd n.a.v. het gevechtsvliegtuig incident.
Eén ervan is Russische touroperators geen reizen meer naar Turkije meer mogen aanbieden.
Die gaan nu natuurlijk alternatieven zoeken..............

Er zijn blijkbaar al besprekingen geweest over cruiseschepen van Sochi naar Thessaloniki.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#15
Dat was ook gelijk mijn gedachte toen ik het hoorde.... Griekenland zal wel overspoeld worden door Russen. Ze kunnen niet meer naar Egypte en niet meer naar Turkije dus dan ligt Griekenland wel voor de hand.
Quote
#16
Ja @Vito dat dacht ik ook ... Als troost: ze geven wel veel geld uit meestal (als er geen all inclusive is) dus dat is dan weer goed voor de lokale economie. Ofschoon: komen ze wel als er geen all inclusive is?
Quote
#17
en de oplossing, ga op vakantie naar een eiland of streek waar geen All inclusive is,
mogelijkheden genoeg Smile
Quote
#18
En daar zijn de Russische touroperators al: op zoek naar samenwerking, maar ook met eisen:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#19
Lijken me heel redelijke eisen in het spel van onderhandelingen.
Quote
#20
Ik hoop dat de Russen van tevoren hun toekomstige Griekenlandbestemming duidelijk gaan aangeven, dan weet ik tenminste waar ik niet heen zal gaan. De Russische mentaliteit/onbeschoftheid is voor mij een brug, beter gezegd eiland te ver.
Quote
#21
(11 December 2015, 00:33)Pieter schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik hoop dat de Russen van tevoren hun toekomstige Griekenlandbestemming duidelijk gaan aangeven, dan weet ik tenminste waar ik niet heen zal gaan. De Russische mentaliteit/onbeschoftheid is voor mij een brug, beter gezegd eiland te ver.

volledig met je eens, vorig jaar in een taverna het ook meegemaakt, een jong Russisch koppel dat de tent op zijn kop zette omdat hij zijn favoriete drank niet kon krijgen.  Uitschot van de laagste soort. Angry
Quote
#22
Inderdaad:geen Russen,vooral niet in je als "rustig" gekwalificeerde accomodatie.Wij hadden dit jaar op Lefkas een buurvrouw
die uit Rusland kwam.Zodra ze opstond zette ze muziek aan en wel zodanig dat we er uren van mee mochten genieten tot ze
's nachts haar ogen dicht deed.Tussendoor voerde ze luidruchtige telefoongesprekken,gelukkig verstonden we daar niets van.
De reden voor haar gedrag was dat ze zich eenzaam voelde omdat haar man de hele dag werkte.Wil niet zeggen dat toeristen uit andere landen
voorbeeldig zijn,maar je houdt rekening met elkaar en als je behoefte hebt aan disco oid zoek je dat wel op in een bar of zo.
Quote
#23
(11 December 2015, 12:29)kritikaster schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(11 December 2015, 00:33)Pieter schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik hoop dat de Russen van tevoren hun toekomstige Griekenlandbestemming duidelijk gaan aangeven, dan weet ik tenminste waar ik niet heen zal gaan. De Russische mentaliteit/onbeschoftheid is voor mij een brug, beter gezegd eiland te ver.

volledig met je eens, vorig jaar in een taverna het ook meegemaakt, een jong Russisch koppel dat de tent op zijn kop zette omdat hij zijn favoriete drank niet kon krijgen.  Uitschot van de laagste soort. Angry

Idem.

Grofste dat ik dit jaar zag waren enkele Russen die met briefjes van 50 en 100 Euro in het gezicht van Grieken gingen wapperen tijdens het hoogtepunt van de financiële crisis.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#24
tja, te veel Wodka tast sneller de hersenen aan zeker ...
Quote
#25
Ik heb wat griekse horeca vrienden, die jaren lang diverse restaurants en nachtclubs hebben gehad op Kreta. Als ik hun vraag welke toeristen zij het prettigst ervaren in griekenland dan staan bij hen steevast op nummer 1 altijd de Belgen. Op nummer 2 volgen dan de Nederlanders en op 3 de Duitsers. Russen kunnen ze niet over oordelen, toen zij er 8 jaar geleden mee stopte kwamen er bijna (nog) geen russen naar Kreta.
Maar wat mij altijd opvalt is dat de gemiddelde griek toch wel veel tolleranter is ten opzichte van buitenlanders dan anderen. Volgens mij maakt dit griekenland daarom ook een fantastich vakantie land.
Maar de Belgen staan bij hun op nummer 1.
Bouboulina's signatuur    
Siga Siga !   Het glas is toch nog half vol.
Quote
#26
(11 December 2015, 23:12)Bouboulina schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb wat griekse horeca vrienden, die jaren lang diverse restaurants en nachtclubs hebben gehad op Kreta. Als ik hun vraag welke toeristen zij het prettigst ervaren in griekenland dan staan bij hen steevast op nummer 1 altijd de Belgen. Op nummer 2 volgen dan de Nederlanders en op 3 de Duitsers. Russen kunnen ze niet over oordelen, toen zij er 8 jaar geleden mee stopte kwamen er bijna (nog) geen russen naar Kreta.
Maar wat mij altijd opvalt is dat de gemiddelde griek toch wel veel tolleranter is ten opzichte van buitenlanders dan anderen. Volgens mij maakt dit griekenland daarom ook een fantastich vakantie land.
Maar de Belgen staan bij hun op nummer 1.

Dat heb ik ook al dikwijls gehoord. En redenen die daarbij opgegeven worden zijn:

1. Belgen klagen weinig
2. Geven dikwijls meer fooi dan anderen
3. Belgen zijn rustig

Maar dikwijls krijg ik toch ook de vraag of we Nederlandstalige of Franstalige Belgen zijn. Hoe komen ze erbij om dat te vragen? Zouden zij ook het verschil merken dan? Tongue Big Grin

1 maal hebben we in een kafeneion een probleem gehad omdat we Belgen waren. Dat was in Pirgos.  Een Griek begon ons toen verwijten naar het hoofd te slingeren over de kolonisatie van Kongo en werd echt verbaal agressief. Die mens had echter een beetje (wat heet) in het ouzoglas gekeken en werd door de baas binnen de kortste keren de deur gewezen. Rodekaart
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#27
Ik las een artikel waaruit bleek dat van alle Russen, vele miljoenen, welke afgelopen jaren naar Egypte en Turkije gingen er maar 2 miljoen zijn die het dit jaar kunnen betalen om weer een zonbestemming in Europa te bezoeken. Dit komt doordat het in Rusland economisch beduidend minder gaat dan afgelopen jaren. Voor deze groep is het wellicht geen vereiste om all-inclusive te zitten. Een groot gedeelte gaat natuurlijk naar bv Spanje dus het zullen niet de volledige 2 miljoen zijn welke naar Griekenland komen.
In een ander artikel stond dat het eerdere nieuws, waarin stond dat men speciaal voor de Russen hotels gaat inrichten, door het Griekse Ministerie van Toerisme van de hand gewezen wordt.
Ze verwachten dat de Russen, zo gauw het politiek mogelijk is, weer terug gaan naar de eerdere landen, waar het toch voordeliger is.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Niet meer roken in kafenion en taverne. chris 3 1.861 20 June 2022, 06:19
Laatste bericht: metaxa
  Vluchten kan niet meer. Cor Nieuw Vennep 10 5.415 15 June 2016, 09:19
Laatste bericht: Pippelientje
  zuid kreta, zie door de bomen het bos niet meer riskje 25 14.023 09 January 2016, 21:29
Laatste bericht: lucy
  Verschillen tussen de Griek en de Nederlander Bouboulina 13 7.524 29 November 2015, 13:32
Laatste bericht: jjohn
  Seizoen 2015 Bart0riste 1 1.876 18 February 2015, 17:13
Laatste bericht: Margaritha
  Vakantiebeurs 2015 van 14 t/m 18 januari 2015 Ger 1 2.128 08 December 2014, 16:45
Laatste bericht: JohanV
  Internationaal transport tussen oa NL en GR Irini45 6 4.208 03 October 2014, 07:35
Laatste bericht: TreinopStad
  Niet meer naar..., Zakynthos, Tomtom. Cor Nieuw Vennep 6 6.241 20 July 2014, 11:17
Laatste bericht: Loontjah
  ben er ff van tussen Wick 1 2.072 02 February 2012, 08:46
Laatste bericht: Ger
  50% wil niet meer naar Griekenland Ger 22 23.366 05 July 2011, 22:54
Laatste bericht: Tina K. Noume

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)