Limnos, iemand geweest of gewandeld?
#1
Wat zijn jullie ervaringen op Limnos? Ook voor wandel-en fietstips houd ik me aanbevolen!
groet Corrys
Quote
#2
zeer mooi rustig eiland wij zijn met de scooter geweest,maar volgens mij ook groot gedeelte met de fiets te doen


[Afbeelding: 206zpna.jpg]
Quote
#3
er zijn niet heel veel wandel routes op Limnos,wel kan je met de auto/fiets/scooter naar mooie plekjes rijden en daar wat wandelen.
heel leuk rustig eiland waar je goed kan verblijven.
Quote
#4
Lang geleden was ik op Limnos. En inderdaad, toen was het er ook heel rustig. En bovenal, het was een zeer ecologisch eiland. Je ruikt er de aarde. Er wordt nog natuurlijk geteeld.
Mogen we hopen dat het zo gebleven is?
Wat ik ook aanraad is eens tot het Agios Efstratios te gaan. Idem wat ecologisch telen betreft en hier heb je een gevoel ver weg van alles te zijn. Voor mij het meest desolate, alhoewel niet het meest verre eilandje waar is was.

Hilde
Quote
#5
Smile 
Hoi Corrys,

Wij zijn er enige jaren terug een paar keer geweest! Verslavend! Wij willen er graag terug maar er is niemand die er rechtstreeks naartoe vliegen. Geweldig eiland. Leuke en mooie stranden en nog niet ontdekt door het grote toerisme. Je moet je er wel zelf vermaken maar voor een echte Griekofiel moet dat geen probleem zijn. Lekker eten. wijntje, ouzo, mezedes, zon, strand, een paar goede boeken en zelf het eiland ontdekken. Oh wat maak je los bij mij! :) Smile  Wij hadden toen een klein kind, dus van wandelen en fietsen(cq routes) weet ik niets.  Zeker een eiland om te ontdekken. Zou er zo nu naar toe willen!!!

Martino. Cool
Martino's signatuur Martino

sirtaki lovegreece
Quote
#6
Hallo gaste171, 

Goed nieuws! Sunweb, Sudtours en Jiba hebben vanaf april 2015 pakketreizen naar Limnos. Mijn nieuwsgierigheid is behoorlijk aangewakkerd. 
een 'onbekend' eiland is toch wel bijzonder om op vakantie te gaan. Tot zover alle Oriste-leden bedankt voor het reageren. Ga heerlijk de knoop doorhakken!!!
groet Corrys
Quote
#7
Wij willen in juni naar Andros? Hoe lang ben je onderweg van Athene naar Batsi. Wie is er geweest en hoe lang ben je terug onderweg.
Quote
#8
wij zijn ook met de boot geweest,ik meen 3,5 uur,hij stopte op veel plaatsen 1996
2014 is mijn zus geweest,en zij was in een uur daar,zonder tussen stop,
Quote
#9
Van de haven van Rafina (Athene) met de boot naar Andros duurt ongeveer 2 uur. Niks geen tussenstops onderweg. Let er wel op dat het kan gebeuren dat er alleen 's morgens vroeg en om een uur of half 6 's avonds een boot vaart!
Batsi is een leuk plekje op Andros. (Helaas hadden wij 3 weken harde wind.)
De terugweg is ook 2 uur zonder stoppen.
Quote
#10
(05 January 2015, 17:40)Albert schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wij willen in juni naar Andros?  Hoe lang ben je onderweg van Athene naar Batsi. Wie is er geweest en hoe lang ben je terug onderweg.

Van de luchthaven tot Rafina is circa 45 minuten met de bus. De bushalte is aan de uitgang van de aankomstterminal tegenover het Sofitel hotel en de prijs is 5 Euro. Er is een bus ongeveer om de 1.15 uur. Voor het juiste uurschema zie
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Als je van het centrum van Athene naar Rafina wil, kan je de bus nemen aan het busstation op de hoek van Alexandras Avenue (150 m van het Archeologisch Museum).
De bussen stoppen ongeveer 100 m voor de ingang van de haven ongeveer tegenover de kantoortjes waar je boottickets kan kopen.

Bij terugkeer van Andros staat de bus op de haventerminal zelf (aan de rechterkant bij de uitgang).

Fast Ferries (
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




) vaart elke dag 's morgens (7.30) en 's avonds (17.30). De overtocht naar Gavrio duurt 2 uren waarbij je zeker de helft van de tijd langs de zuidkust van Evia vaart. Prijs is 17€ pp.
Normaliter staat in Gavrio een bus(je) te wachten aan de ferry. Tot Batsi is het nog ongeveer 15 minuten.

Prettige reis!
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#11
dankjewel In gidsen staat hier weinig van in. Aan deze informatie heb ik wat
Quote
#12
(04 January 2015, 23:16)corrys schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo gaste171, 

Goed nieuws! Sunweb, Sudtours en Jiba hebben vanaf april 2015 pakketreizen naar Limnos. Mijn nieuwsgierigheid is behoorlijk aangewakkerd. 
een 'onbekend' eiland is toch wel bijzonder om op vakantie te gaan. Tot zover alle Oriste-leden bedankt voor het reageren. Ga heerlijk de knoop doorhakken!!!
groet Corrys

Mooi eiland
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 , Eliza was here heeft sinds kort ook pakketreizen naar het eiland.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)