Grieksegids nieuws     
Griekse bevolking vervroegd naar de stembus
#1
De Grieken kiezen begin volgend jaar een nieuw parlement. De parlementariërs slaagden er vandaag voor de derde keer niet in een nieuwe president te kiezen, waardoor vervroegde parlementsverkiezingen noodzakelijk zijn. Het parlement zal worden ontbonden en binnen tien dagen daarna moeten er verkiezingen worden uitgeschreven.

De enige kandidaat, oud-eurocommissaris Stavros Dimas (73), kreeg te weinig stemmen. Nog voordat de hoofdelijke stemming was afgelopen, was duidelijk dat hij het niet gehaald had, omdat er meer dan 120 afgevaardigden zich van stemming hadden onthouden. Uiteindelijk kreeg Dimas 168 stemmen, hetzelfde aantal als de vorige keer. Hij had er 180 van de 300 nodig om het nieuwe staatshoofd te worden.

Bronvermelding / meer info:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#2
En ook in dit arikel:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





en in de video:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Dat "de bezuinigingen binnenkort tot het verleden zullen behoren" is nog maar de vraag... zelfs geen 'vraag' als je ziet dat de beurs van Athene vandaag met 11% naar beneden donderde.
Er wordt zelfs luidop weer over een Grexit gesproken... en over een nieuwe allesomvattende Europese crisis.

25 januari... en de dagen nadien... worden wellicht hete winterdagen...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#3
Als eerste punt in ons tv-journaal van vanavond:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
en ook
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 

Tja, wat zal het worden...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#4
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Dit stuk vond ik zojuist in de Volkskrant (met dank aan Giannis) :

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Ik vrees dat bij een eventuele "Grexit" nog andere landen zullen overwegen om de uitstap te wagen. Niet te vergeten dat Spanje, Italië, Ierland... ook niet echt in goede papier zitten, laat staan ons "schijnheilig" landje België dat maar blijft preken dat alles goed gaat... Dit zou wel eens de "samenhang" van Europa kunnen doen wankelen. "Europa" is de bron voor zakkenvullerij en het paradijs voor weggepromoveerde nationale politiekers zodat deze verder kunnen scheppen met de grove middelen! Zelfs bij hun vertrek hebben ze nog niet voldoende en blijven ze geld optrekken?
Het wordt hoog tijd dat de verantwoordelijken eens een hand op het hoofd durven leggen en zich eens afvragen of het verder kan dat de "middenklasse" uitgeperst wordt. Hier in België hebben we het einde ook nog niet gezien... topper op belastingsgebied en de prijzen voor alles beginnen de pan uit te swingen!
Quote
#7
(04 January 2015, 14:42)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dit stuk vond ik zojuist in de Volkskrant (met dank aan Giannis) :

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ger eindelijk eens een stuk over Griekenland dat echt verteld hoe het in elkaar steekt. 

Kali Mera,

Dick
Quote
#8
Eén van de krankzinnigste kwaadaardige onzinartikelen over Griekenland
en de EU dat ik ooit gelezen heb.Er klopt werkelijk geen enkele zin van.
Daarom is het onbegonnen werk zelfs maar een poging te doen om
welk onderdeel dan ook te weerleggen. Ik maak mijn handen er in ieder
geval niet vuil aan.


Kijk deze "longread"-analyse van @Bruno Tersago lijkt er meer op:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
(05 January 2015, 13:57)Aleko schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Eén van de krankzinnigste kwaadaardige onzinartikelen over Griekenland
en de EU dat ik ooit gelezen heb.Er klopt werkelijk geen enkele zin van.
Daarom is het onbegonnen werk zelfs maar een poging te doen om
welk onderdeel dan ook te weerleggen. Ik maak mijn handen er in ieder
geval niet vuil aan.

Tja Aleko, er zijn nu eenmaal mensen die het gelukkig allemaal anders zien dan jouw bekrompen, ultralinkse, supernegatieve en vooral doemdenkende scenario's. 
En wat ik nog het kwalijkste van jouw manier van communiceren vind is dat je alles en iedereen die een andere mening dan jou is toegedaan meteen met krankzinnig of gelijkwaardige kwalificaties betiteld. Heb je er ooit eens bij stilgestaan hoe de gemiddelde lezer op dit forum jouw denkwijze en vooral de manier waarop je die ventileert kwalificeert? Dit is geen communiceren meer maar een kwestie van je eigen (merkwaardige) zienswijzen er kost-wat-het-kost doorheen proberen te drammen. Walgelijk!!
Quote
#10
@leontien.Ik kwalificeerde slechts het artikel uit de Volkskrant,
niet de plaatser ervan op dit forum.

Ook nog tijd kunnen vinden de "longread" te lezen?Ontzenuwt
veel van de door mij gesignaleerde onzin. 
Quote
#11
(05 January 2015, 17:16)Aleko schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@leontien.Ik kwalificeerde slechts het artikel uit de Volkskrant,
niet de plaatser ervan op dit forum.

Ook nog tijd kunnen vinden de "longread" te lezen?Ontzenuwt
veel van de door mij gesignaleerde onzin. 

@Aleko en wederom ga je aan de rest van de kritiek weer voorbij en kom je wederom met een waarde oordeel.
Quote
#12
heeft de schrijver van dat artikel in de Volkskrant mensen uit de Baltische republiken gesproken?? het is echt onzin, vooral het einde van de artikel.
,,Dat is niet iets om geringschattend over te doen. Dat nu met Litouwen alle Baltische staten - de echte Spartaanse hervormers van wie ze in Athene en heel Europa nog wat kunnen leren - uit vrije wil tot de eurozone zijn toegetreden, laat zien dat de euro beter werkt dan iedereen (mijzelf incluis) bij de introductie in 2002 voor mogelijk had gehouden. Niets is stabieler, en dus solider, dan een schuldengemeenschap waarbij alle deelnemers elkaar in gijzeling houden. Al zou het EMU-regiem voor de houdbaarheid in de toekomst best wat zachter mogen worden.,,,
Quote
#13
Vanavond in het programma Terzake op de Vlaamse zender TV1:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





en een Griekse ondernemer aan het woord:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Interessant om te bekijken.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#14
En daar gaat Spanje los:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






En dan ook nog Italië:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Portugal to follow! En dat allemaal dankzij onze dappere Tsipras.Hulde!
Quote
#15
Nee he!! hebben ze die Griek Miltiadis Gkouzouris ook in België ontdekt. hij was last ook op NOs, ik heb het een beetje rond gezonden, gelukkig zijn wij niet met hem eens.
Quote
#16
Voor alle duidelijkheid zet ik hieronder nog eens de hoofdpunten
van het anti-Memorandum programma van SYRIZA, waar de Griekse
bevolking op 25 januari a.s. vóór of tegen kunnen stemmen.
Ik doe dit bij monde van Geert van Istendael, een Belgische journalist.
Zijn complete artikel lees je onder de link:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







[*]Heronderhandeling van de draconische bezuinigingen die EU, ECB en IMF het land hebben opgedrongen. Dat lijkt me de redelijkheid zelve, als je ziet welke verwoestingen die bezuinigingen hebben aangericht. Alleen zijn de craten van EU, ECB en IMF verstard in een ideologische kramp van gewapend beton en hangen ze dogma’s aan even hard en antiek als marmeren beelden, maar lang niet zo mooi als de Griekse.
[*] 
[*]Geen Grexit. Nou, dat willen ze hier achter de hoek toch allemaal!

[*]Minimumloon zoals het bestond vóór het dwangregime van EU, ECB en IMF (omstreeks € 750, dus niet onrealistisch hoog). Zelfs Duitsland heeft intussen het minimumloon ingevoerd.

[*]300.000 arbeidsplaatsen in de openbare sector, de privé-sector en de solidaire economie. Voor dat laatste zijn ze hier om de hoek Oost-Indisch doof. Ze snappen niet dat de economie van de toekomst solidair zal zijn of niet zal zijn. En de openbare sector willen ze zo snel mogelijk vernielen, wat in Griekenland al aardig gelukt is.
[*]  
[*]Betere werklozensteun. Dan zullen wat minder Grieken hun eten in de vuilnisbakken moeten zoeken.

[*]2/3 van de Griekse staatsschuld annuleren. Is dat krankzinnig? Geenszins. Ingenieur Tsipras verwijst naar een historisch voorbeeld. In 1953 werd tijdens de conferentie van Londen de helft van de Duitse schuld kwijtgescholden. Ook Griekenland ondertekende die overeenkomst, hoewel het land verschrikkelijk had geleden onder de nazi-bezetting. De Amerikanen gokten toen op een versterking van het Duitse Wirtschaftswunder, een trefzekere gok, zoals al snel zou blijken. Wie zijn vandaag de hardnekkigste tegenstanders van een schuldkwijtschelding? Juist, de Duitsers.

[*]Nationalisering van spoor, post en watervoorziening. Lijkt me absoluut noodzakelijk, ook in België en de rest van Europa. We krijgen, als ik Annie M.GM Schmidt mag parafraseren, de tering van de privatisering.

[*]Verbod op derivatenhandel. Hadden we zes jaar geleden wereldwijd al moeten doen, dan zou het ons nu al een stuk beter gaan.

[*]Scheiding van Kerk en Staat. Wie tegen is, mag de hand opsteken. Kennen we meteen de echte extremisten in de zaal.

[*]Belasting op grote bedrijven volgens de gemiddelde EU-norm en maatregelen tegen kapitaalvlucht. Als je weet hoe weinig belasting de grote Griekse reders betalen en hoeveel miljarden ze naar het buitenland sturen, kun je dit alleen maar een maatregel noemen die in het centrum van het politieke spectrum thuishoort.

[*]Referenda over alle nieuwe maatregelen die Europa aan Griekenland wil opleggen. Op dit punt sidderen de craten niet van angst, ze huilen van angst én van razernij. Ze hebben trouwens al een keer een referendum verhinderd in Griekenland, met de middelen die machtigen altijd gebruiken: intimidatie, dreiging, chantage, gespeelde verontwaardiging of, nog erger, geveinsde droefenis.

[*]Het programma dat ingenieur Tsipras verdedigt lijkt me rationeel, gematigd, realistisch en evenwichtig gecalculeerd. Het tegendeel had me verbaasd. Over het algemeen zijn ingenieurs erg goed in rekenen. Tevens munten ze uit door nuchterheid en zin voor werkelijkheid. Laten we wel zijn, anders zouden al die bruggen toch instorten en die fabrieken ontploffen en zo.
[*]
Ik hoop innig dat ingenieur Tsipras de verkiezingen wint. In Griekenland heeft de winnaar (ik vereenvoudig nu even) recht op een bonus van vijftig zetels boven het behaalde aantal zetels. Dat maakt regeren een ietsie pietsie comfortabeler. Als ingenieur Tsipras de volgende Griekse regering leidt, krijgen we in de EU eindelijk een moderate centrumfiguur die een ander beleid nastreeft dan het dogmatische, verkrampte, economisch ultra-rechtse afbraakbeleid dat Europa nu al jaren teistert. Ik ben al twee decennia geen journalist meer van de openbare omroep, dus ik heb de vrijheid het zo te stellen: Niet ingenieur Tsipras is extreem, meneer Juncker is extreem. En meneer Draghi is extreem. Maar dan wel ter rechterzijde.


©Geert van Istendael.
Quote
#17
Geert Van Istendael.  Tja...... Waarom is ie ook alweer 2 decennia geen journalist van de openbare omroep meer?
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#18
wat dacht je??
Quote
#19
ik heb echt geen idee! Heb ik me met een foute bron ingelaten?
Fascist of erger? Onwetendheid van mij.Dat zou me erg spijten!
Dus help me. En als foute man, ga ik onmiddellijk op mijn knieën.


Ik bied nu reeds ter compensatie een stuk aan dat in ieder geval
wél 100% integer is.En nogmaals, nu voor alsdan: sorry, sorry, sorry!


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#20
(06 January 2015, 14:19)Aleko schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor alle duidelijkheid zet ik hieronder nog eens de hoofdpunten
van het anti-Memorandum programma van SYRIZA, waar de Griekse
bevolking op 25 januari a.s. vóór of tegen kunnen stemmen.
Ik doe dit bij monde van Geert van Istendael, een Belgische journalist.
Zijn complete artikel lees je onder de link:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.








[*]Heronderhandeling van de draconische bezuinigingen die EU, ECB en IMF het land hebben opgedrongen. Dat lijkt me de redelijkheid zelve, als je ziet welke verwoestingen die bezuinigingen hebben aangericht. Alleen zijn de craten van EU, ECB en IMF verstard in een ideologische kramp van gewapend beton en hangen ze dogma’s aan even hard en antiek als marmeren beelden, maar lang niet zo mooi als de Griekse.
[*] 
[*]Geen Grexit. Nou, dat willen ze hier achter de hoek toch allemaal!

[*]Minimumloon zoals het bestond vóór het dwangregime van EU, ECB en IMF (omstreeks € 750, dus niet onrealistisch hoog). Zelfs Duitsland heeft intussen het minimumloon ingevoerd.

[*]300.000 arbeidsplaatsen in de openbare sector, de privé-sector en de solidaire economie. Voor dat laatste zijn ze hier om de hoek Oost-Indisch doof. Ze snappen niet dat de economie van de toekomst solidair zal zijn of niet zal zijn. En de openbare sector willen ze zo snel mogelijk vernielen, wat in Griekenland al aardig gelukt is.
[*]  
[*]Betere werklozensteun. Dan zullen wat minder Grieken hun eten in de vuilnisbakken moeten zoeken.

[*]2/3 van de Griekse staatsschuld annuleren. Is dat krankzinnig? Geenszins. Ingenieur Tsipras verwijst naar een historisch voorbeeld. In 1953 werd tijdens de conferentie van Londen de helft van de Duitse schuld kwijtgescholden. Ook Griekenland ondertekende die overeenkomst, hoewel het land verschrikkelijk had geleden onder de nazi-bezetting. De Amerikanen gokten toen op een versterking van het Duitse Wirtschaftswunder, een trefzekere gok, zoals al snel zou blijken. Wie zijn vandaag de hardnekkigste tegenstanders van een schuldkwijtschelding? Juist, de Duitsers.

[*]Nationalisering van spoor, post en watervoorziening. Lijkt me absoluut noodzakelijk, ook in België en de rest van Europa. We krijgen, als ik Annie M.GM Schmidt mag parafraseren, de tering van de privatisering.

[*]Verbod op derivatenhandel. Hadden we zes jaar geleden wereldwijd al moeten doen, dan zou het ons nu al een stuk beter gaan.

[*]Scheiding van Kerk en Staat. Wie tegen is, mag de hand opsteken. Kennen we meteen de echte extremisten in de zaal.

[*]Belasting op grote bedrijven volgens de gemiddelde EU-norm en maatregelen tegen kapitaalvlucht. Als je weet hoe weinig belasting de grote Griekse reders betalen en hoeveel miljarden ze naar het buitenland sturen, kun je dit alleen maar een maatregel noemen die in het centrum van het politieke spectrum thuishoort.

[*]Referenda over alle nieuwe maatregelen die Europa aan Griekenland wil opleggen. Op dit punt sidderen de craten niet van angst, ze huilen van angst én van razernij. Ze hebben trouwens al een keer een referendum verhinderd in Griekenland, met de middelen die machtigen altijd gebruiken: intimidatie, dreiging, chantage, gespeelde verontwaardiging of, nog erger, geveinsde droefenis.

[*]Het programma dat ingenieur Tsipras verdedigt lijkt me rationeel, gematigd, realistisch en evenwichtig gecalculeerd. Het tegendeel had me verbaasd. Over het algemeen zijn ingenieurs erg goed in rekenen. Tevens munten ze uit door nuchterheid en zin voor werkelijkheid. Laten we wel zijn, anders zouden al die bruggen toch instorten en die fabrieken ontploffen en zo.
[*]
Ik hoop innig dat ingenieur Tsipras de verkiezingen wint. In Griekenland heeft de winnaar (ik vereenvoudig nu even) recht op een bonus van vijftig zetels boven het behaalde aantal zetels. Dat maakt regeren een ietsie pietsie comfortabeler. Als ingenieur Tsipras de volgende Griekse regering leidt, krijgen we in de EU eindelijk een moderate centrumfiguur die een ander beleid nastreeft dan het dogmatische, verkrampte, economisch ultra-rechtse afbraakbeleid dat Europa nu al jaren teistert. Ik ben al twee decennia geen journalist meer van de openbare omroep, dus ik heb de vrijheid het zo te stellen: Niet ingenieur Tsipras is extreem, meneer Juncker is extreem. En meneer Draghi is extreem. Maar dan wel ter rechterzijde.


©Geert van Istendael.
[*]

Haha, lijkt me wel op het Belgische lijf geschreven...
Quote
#21
(06 January 2015, 17:26)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(06 January 2015, 14:19)Aleko schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor alle duidelijkheid zet ik hieronder nog eens de hoofdpunten
van het anti-Memorandum programma van SYRIZA, waar de Griekse
bevolking op 25 januari a.s. vóór of tegen kunnen stemmen.
Ik doe dit bij monde van Geert van Istendael, een Belgische journalist.
Zijn complete artikel lees je onder de link:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







[*]

Haha, lijkt me wel op het Belgische lijf geschreven...


@El Greco.Even voor alle correctheid: Het bovenstaande schreef ik inderdaad.Wat volgde (dus niet vallend onder
jouw "Aleko schreef") citeerde ik van van Istendael en blijft dus geheel voor zijn rekening.In hoeverre ik het daarmee
wel of niet eens ben of was, probeerde ik nu juist te discussie te stellen. Helaas weer eens tevergeefs!
Quote
#22
Tot nu toe blijft ND/Samaras in alle peilingen
3% achter op SYRIZA/Tsipras.Maar ja wat gaat
er in de stemhokjes gebeuren?

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#23
Een interessante analyse door Bruno Tersago:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#24
Ja, @Bruno is altijd een goed kompas om op te varen.
Quote
#25
... en ook nog over Alexis Tsipras en Syriza:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#26
Zo, hier ook eens een prettig positief berichtje voor

alle tegenstanders van Alexis Tsipras van SYRIZA.

Wie zou na het zien van onderstaand filmpje

nu níét op Samaras van ND willen stemmen?



Quote
#27
Hoi allemaal,
Net als verschillende leden van Oriste lees ik ook de bijna dagelijks de analyse van Bruno,net als van Natascha van Parakalo
Eerlijke en duidelijke info.
Het leuke voor mij is dan dat ik Bruno regelmatig hoor op:Met het oog op morgen,en zie hem soms bij de Journaals bij onze Zuiderburen.
Zo zie je maar hoe prettig het is om zijn blogs/commentaar te lezen en daar ook een stem en gezicht bij te hebben.
Veel waardering voor Bruno en Natascha die ons met hun eerlijke analyse op de hoogte houden . 
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
#28
Ziehier enkele propaganda-filmpjes van de twee grote
partijen bij de verkiezingen op 25-01-2015.
Nu wél met ondertitels.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#29
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#30
Wie de blog van Bruno Tersago e.a volgt of in Griekenland woont, ziet dat eenzijdige berichtgeving en propaganda een grote invloed hebben op het verloop van de a.s. verkiezingen. En dat ook pers en politici buiten Griekenland zich hier schuldig aan maken, helaas.Om het maar niet te hebben over het gegeven dat tienduizenden jonge Grieken niet kunnen stemmen wegens slechte registers, etc. Ik vind dit erg treurige ontwikkelingen en ben blij met de nodige aandacht in de buitenlandse media, als die hun best doen een eigen beeld te geven en niet alleen persberichten overnemen.

Vanavond in Nieuwsuur een naar mijn mening eerlijke reportage in over wat Syriza nu werkelijk wil na de verkiezingen, en hoe een aantal Grieksen de situatie nu ervaren. Met onder meer de Suriza econoom John Milios
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






En voor wie de Engelse taal machtig is, een interessant interview met deze John Milios in the Guardian van 23 december.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Later deze week komt er een tweede reportage in Nieuwsuur.
Quote
#31
Fijn @ Ingrid dat je het Guardian artikel over SYRIZA's
John Milios nog een keer hier naar toe linkt.
De inhoud kan niet vaak genoeg onder de aandacht
gebracht worden.

Ik deed dat nl ook al op 28 december jl. onder # 23 in
een eerdere verkiezingsdraad, waar @Ger een waardig
vervolg aan gaf.
Quote
#32
Sorry, maar ik heb de uitzending van gisteren van Nieuwsuur net bekeken, maar er werd niets, ook niet door Syriza, verteld, dus voor mij een zinloze uitzending!
Quote
#33
@Geni.Het Guardian-artikel gaf wél een lawine
aan informatie. Afkammen voelt misschien wel
lekker. Appreciëren, waarderen en leren is toch
iets positiever.
Quote
#34
Bedankt Aleko! Het was helemaal niet bedoeld als afkammen oid. Ik had gewoon inhoudelijk meer verwacht van Nieuwsuur en dat viel zwaar tegen. Het artikel (en ook andere) gaven inderdaad meer informatie. Maar dat is hier al, meerdere malen, vermeld oa door jouzelf. En hoe positief ik ben is, denk ik, niet voor jou te beoordelen. Net zo min als ik dat voor jou kan beoordelen. Maar nogmaals bedankt voor je prettige reactie.
Quote
#35
Ik kan mij voorstellen dat Nieuwsuur voor degenen die veel over Griekenland lezen, weinig heeft toegevoegd. Dat deed het denk ik wel voor de mensen die alleen de krantenkoppen/journaalitems met de stellingnames van Merkel en Juncker hebben gezien, en de indruk hebben dat Syriza, en de meerderheid van de Grieken uit zijn op een Grexit. Daarom vond ik het goed dat Nieuwsuur er vanuit het gekozen perspectief aan besteedde.
Quote
#36
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ook wel eens leuk naast alle artikelen die OVER de man gaan.
Quote
#37
Voor wat mij betreft toch wel een heel verrassend bericht: Mikis Theodorakis over Syriza:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#38
[Afbeelding: 28vwuw5.jpg]

Meer heb ik niet meer te zeggen.
Quote
#39
En wat Theodorakis betreft:  topkunstenaar van Griekenland.
Maar zoals wel vaker met een kunstzinnig genie, een politiek
zwalkend warhoofd en rasopportunist.
Quote
#40
Volgens wat ik al over Theodorakis gelezen heb, staat zijn opinie wel heel dicht bij de ideologie van Syriza. Bovendien was het toch deze grootmeester die, ondanks zijn hoge leeftijd, enkele jaren geleden mee kwam demonstreren op het Syntagmaplein. Hij maakt dus zeker deel uit van de "ziel" van het Griekse volk. Bovendien, met alles wat deze topkunstenaar in zijn leven gepresteerd heeft aan sociale bewogenheid, zou ik hem geen warhoofd willen noemen. Zo was het toch Theodorakis die - eveneens op Syntagma - openlijk en luid protesteerde tegen de beschietingen op Servië door de NAVO.
Ik zet Theodorakis dus torenhoog boven sommige andere kunstenaars die je nu veel minder luid hoort... Ik denk o.a. aan het gerucht dat Giannis Ploutarxos zou sympathiseren met Chrissi Avgi...
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  De lokale bevolking van Moria is er helemaal klaar mee! Ernst 141 30.716 12 March 2020, 19:21
Laatste bericht: Patrick

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 4 gast(en)