Griekse bevolking vervroegd naar de stembus
#81
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#82
(27 January 2015, 08:13)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Tsipras gaat tracteren op de kosten van ???
zag ik eerder. met deze domme vraag werd de griekse en europeese volk al een maand mee geconfronteerd. maar de terreur heeft niet gewerkt.
de antwoord is simpel. Op de kosten van dezelfde ,die Griekenland levend houd sinds 1821.
Inderdaad net zo als in griekenland en Nederland bij jullie in Belgie lopen en nog erger reageren veel veel domme mensen.

Bovenstaande opmerking behoorde bij een andere, nl dat een andere linkse idealist, Chavez genaamd,  in 1999 zijn verkiezingen glansrijk won met veel beloften die hij in ieder geval kon waarmaken omdat hij veel olie-inkomsten te besteden had. 

Ja, sommigen vinden zo'n vraag irrelevant en ongepast. Al dit idealisme laten bederven dat doe je toch niet door zulke oerstomme vragen te stellen. 
De Tegenpartij had al als leus: Geen gezeik iedereen rijk.
Quote
#83
@oPetros. Datgene wat @Tzimis schrijft is loupezuiver, ik
begrijp het en sta er volledig achter.

Jouw tekst is voor mij abacadabra, kan er geen touw aan
vastknopen.Weet zelfs niet of je het nu met @Tzimis oneens
bent of juist zijn visie beaamt. Dat is jammer, iedereen hier
is met duidelijkheid gebaat.

Wil je proberen nog eens te
formuleren wat je bedoelde?Ga er daarbij maar bij voorbaat
van uit dat ik te dom ben om ingewikkelde redeneringen
te volgen.Dank voor je eventueel te nemen moeite.
Quote
#84
(27 January 2015, 12:48)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Ja @Metaxa.Ik had de tekst van dit heerschap ook al gelezen.Hij wil SYRIZA gaan helpen.
Haal je de koekoek, zo kan ik het ook.Je weet toch dat alle reders/oligarchen in 1974
vrijgesteld zijn van belastingbetaling.Ze zitten op het 0% tarief, net zoals ons koningshuis
met miljoeneninkomsten en miljardenbezit waarover ze dus geen enkele rooie cent belasting
betalen en in tegenstelling tot het gros van hun onderdanen er in inkomsten jaarlijks alleen maar
op vóóruit gaan.

Die 0% wetten moeten afgeschaft worden, in Griekenland en in Nederland.Desnoods bij
decreet waar Rutte zo sterk in is; het hoeft geen vijf of tien jaar te duren.
Quote
#85
Op dit punt ben ik het volledig met Aleko eens: de 0% belasting afspraken met deze buitensporig rijke lieden zouden per direct afgeschaft moeten worden. Meteen even checken of er nog iets met de voorbije jaren is te doen.
Maar ja, of er nog iets te halen valt is een tweede. Zowel de betrokkenen als het geld zullen wel in fiscaal prettiger oorden zonder verdragen met GR vertoeven inmiddels.

Verder ben ik het zelden met hem eens.
Quote
#86
professor De Grauwe heb in 2011 al verstandig horen praten
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#87
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




#
Quote
#88
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#89
Samenstelling van de nieuwe regering. Slechts 11 ministers. Aan het aantal kunnen ze in België meer dan een puntje zuigen.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#90
Dank @ Patrick.Maar omdat het zo'n enorme verbetering
is tov de vorige regeringen leg ik er nog even de nadruk
op dat de nieuwe Tsipras-regering slechts elf ministers telt
terwijl Samaras dacht er negentien nodig te hebben.Dat is
dan het vierde zeer positieve punt dat Alexis Tsipras door
Griekenland doet waaien binnen 48 uur na de verkiezinjgs-
overwinning van jl. zondag.Zo gaat ie goed.Bravo Alexis!


De nieuwe Griekse regering telt in totaal elf ministers.
 In de vorige regering van Antonis Samaras waren dat er nog negentien.
Samenstelling van de regering
Premier: Alexis Tsipras
Vicepremier: Ioannis Dragasakis
Minister van Financiën: Yanis Varoufakis
Minister van Buitenlandse Zaken: Nikos Kotsias
Minister van Defensie: Panos Kammenos
Minister van Economie, Infrastructuur, Zeehandel en Toerisme: Georges Stathakis
Minister van Binnenlandse Zaken en Administratieve Hervormingen: Nikos Voutsis
Minister van Productiehervormingen, Milieu en Energie: Panayotis Lafazanis
Minister van Cultuur, Onderwijs en Religie: Aristidis Baltas
Minister van Werk: Panos Skourletis
Minister van Volksgezondheid: Panayotis Kouroublis
Minister van Justitie: Nikos Paraskevopoulos
Minister van Staat voor de Strijd tegen de Corruptie: Gabriel Sakellaridis
 
Quote
#91
Uitslagen verkiezingen per regio!

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




:{}} Dodgy
Quote
#92
Misschien een minister voor toerisme was toch wel goed geweest? ... ach ja toerisme is ook niet zo belangrijk voor Griekenland...
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#93
(28 January 2015, 11:30)Berendw schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Misschien een minister voor toerisme was toch wel goed geweest? ... ach ja toerisme is ook niet zo belangrijk voor Griekenland...

Minister van Economie, Infrastructuur, Zeehandel en Toerisme: Georges Stathakis
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#94
(28 January 2015, 11:30)Berendw schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Misschien een minister voor toerisme was toch wel goed geweest? ... ach ja toerisme is ook niet zo belangrijk voor Griekenland...

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#95
Klopt heb ik ook gezien. In het verleden was toerisme een alleenstaande post. Ik denk dat deze 4 onderdelen bijelkaar nogal veel zijn.
Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
#96
[Afbeelding: 21l4j1w.png]


Photo of the day: Sacked Greek cleaners learn that they'll be rehired
 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Kijk dat is nu wat zo'n "communist" voor de mensen doet.
Quote
#97
Pas op Aleko ,ze zullen je vragen , van welke geld gaat Syriza hun salarissen betalen.
Quote
#98
Maar @Tzimis, jij hebt het antwoord toch zelf al gegeven.
Uit die vetpot van Brussel, waar we als Nederland net weer
100 miljoen in de bodemloze put van de big spenders
gegooid hebben, zodat ze als een stel gekken tussen Brussel
en Straatsburg kunnen blijven pendelen. Dat soort dingen
moeten ze maar even mee stoppen dus.

Wat dacht je van Alexis' Rusland-politiek? Ragfijn spel toch?
Quote
#99
(28 January 2015, 18:32)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Pas op Aleko ,ze zullen je vragen , van welke geld gaat Syriza hun salarissen betalen.

Ach Tzimis, misschien kunnen ze binnenkort meedoen aan het TV-programma voor een dubbeltje op de eerste rang? Daar geeft men ook massaal geld uit dat er niet is en kan men elke keer weer zien wat de gevolgen daarvan zijn  Blush
(28 January 2015, 19:36)Aleko schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat dacht je van Alexis' Rusland-politiek? Ragfijn spel toch?
Of misschien kunnen ze vanaf nu bij Poetin gaan bedelen nu Europa hopelijk de kraan richting Griekenland helemaal dicht gaat draaien? Zijn wij eindelijk van dat gedoe af Tongue
Qua politiek begint Griekenland nu nog meer op een onbetrouwbaar oostblokland te lijken dus dat zit wel snor. Daar houdt men zich ook niet aan eerder gemaakte afspraken. Rachfijn spel? Laat me niet lachen  Tongue  Hypocriet en supergevaarlijk zul je bedoelen. En helaas, het gaat allemaal niet werken Big Grin
Quote
En die botte door Amerika doorgedrukte nieuwe economische sancties
tegen Rusland waar echt iedereen slechter en armer van wordt,
daar schieten we zeker wel wat mee op? Gelukkig kan Tsipras hier
zijn voet nog dwarszetten: Sancties alleen bij unanimiteit! Ragfijn
van je positie gebruik maken, zoals ik al zei.


En kijk Amerika zit in z'n maag met de grootste olievoorraden in drie
decenia(o.a. door zeer schadelijke aanboren schaliegas) voorraden en
wil die graag kwijt aan Europa.Dus stook Oekraïne-hetze flink op zodat
Rusland gasexport naar EU gaat stoppen/minderen en klaar is Uncle Sam.
"It's the oil, stupid!
Quote
ik had net wat gelezen over Oekraine en snel de reactie van uit Brussels doorgenomen. over morgen komt Dijsselbloem en Schultz naar Athene. ik begrijp ze niet. ze willen hun geld terug, wij kunnen geld verdienen door naar Putin te verkopen fruit meestal maar dat mag niet. terwijl de nederlandse kaas daar wordt wel wordt verkocht.
ik hoop dat ze snel dichter naar Rusland komen. ze zijn slim begonnen.
afwachten.
ik heb net begrepen dat Obama Tsipras heeft gebeld. de kraan blijft open. gisteren had de Russische ambassadeur een brief van Putin overhandigt aan Alexis.
dat voor hun die denken dat de kraan in Brussels dicht kan. de kraan zit ver weg van Belgie.
Quote
Griekenland moet respect hebben voor Europa volgens de voorzitter van de Europese Commissie.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Alvorens met dergelijke quotes af te komen zou Mijnheer Juncker zich misschien moeten realiseren dat je:
1° respect moet verdienen
2° je enkel het respect krijgt dat je verdient.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Heeft Tsipras zijn volk al verteld dat de rogge er dit jaar wat dun bij staat en dat er heel snel wat bij geplant moet worden?
Quote
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Petros hoe zit met de mais?
Quote
Als pasok de cda van Griekenland is dan zeker staat de rogge dun bij. Ik lees iets van bedelen en zo op die toon ga ik niet verder. Dat is een schande. Heeft iemand een idee wat de schuld is van Italië of Spanje . Bedelen ze ook?? bedel een arme staat aan Obama om geld te krijgen ?? wat is hier aan de hand.
Gelukkig lees ik en hoor ik ook andere stemmen van Zuid en Noord Europa dan hier. is iedereen zo tevreden over hoe het gaat in Nederland en België. zo tevreden dat de Fords nu nog goedkoper in Brazilië worden gemaakt dan in Gent? kopen jullie die nog?? iedereen tevreden dat haast geen Philips fabriek meer in Nederland te vinden is?? Hoogeveen is al jaren dicht Emmen bijna. ik hoor ze nu over de nationale trots KLM jammeren. samenwerken met de spaghetti eters wou niet want die drongen alleen maar espresso en werkten niet, en helaas de Fransozen staken wel is een keer en dat kost geld. ik begrijp het niet meer. misschien moeten ze maar laten inkopen door Lufthansa , maar let op zelfs de Duitsers staken wel is af en toe.
wat een trieste Europa en Europeanen zijn dat.
Quote
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Berendw's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Colourful walking guidebooks
Quote
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Volgende maatregel: Geen samenwerking meer met de Trojka

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 vanaf  min. 07.03
Quote
Hét beeld dat zowat alles samenvat:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ik kan hier absoluut geen begrip voor opbrengen.
Na jaren financiëel wanbeleid kom je in grote financiële problemen. Je buren schieten te hulp en geven je een lening waar uiteraard voorwaarden aan zijn verbonden. Na verloop van tijd ben je het daar -bij nader inzien- tóch niet meer mee eens en zeg je alle voorwaarden eenzijdig op. Je betaald je schulden echter niet meer terug en hebt bovendien ook nog eens een grote mond richting de mensen die je voor een regelrechte ramp (faillissement) hebben behoed.

Wat een arrogantie! Dat moesten jij en ik, de gewone 'Jan met de pet' dus, eens doen. Binnen no-time heb je de deurwaarder aan de deur en heb je grote kans dat je een groot deel van je bezittingen kwijt raakt.
Of: stel dat de Russen dit deden; de gehele wereld zou dan in rep en roer zijn en Rusland zou meteen worden getroffen met allerlei boycots en strafmaatregelen. Maar in het geval de Grieken doen we niet zo moeilijk, sommigen geven hen nog gelijk ook Blush

Ik denk dat Griekenland, zeker nu ze gestemd hebben op een regering die ze -in mijn optiek- naar de status van onbetrouwbare "bananenrepubliek" en dé paria van Europa zal leiden, zich eens moet realiseren dat ze hiermee geen vrienden maakt; en dan druk ik me nog voorzichtig uit. En die hebben ze -zeker nu- hard nodig.

Ik heb altijd een zwak voor het land en hun bewoners gehad (en dat heb ik nog steeds hoor, geen paniek Wink ) maar vraag me écht af waar ze in Athene helemaal mee bezig zijn. Griekenland ís helemaal niet in de positie om arrogant te doen en dit soort eisen te stellen.
Mochten ze bij dit standpunt blijven (de stemgerechtigde Griekse bevolking heeft hier immers zélf massaal voor gekozen) heb ik maar één vurige wens:

[Afbeelding: x0qvys.jpg]


Ik wil hier als Europeaan niet langer aan meebetalen zolang ze daar maar wat aan rotzooien; als de Grieken vinden dat ze beter af zijn zonder de Euro zou ik zeggen: ga je gang en toon dat dan eerst maar eens in de komende jaren.
We zullen zien of ze hun gelijk halen; de toekomst zal het ons leren..........
Quote
Nee Ger dat zie je helemaal verkeerd niet de Grieken zijn fout maar de Europeanen en het IMF die hebben tenslotte 320 miljard in het land gepompt want daar hebben die rechtse toch om gevraagd. En nu de linkse aan de macht zijn vegen die het straatje schoon en geven wederom Europa en vooral Merkel de schuld van alle misere en op z'n Grieks Stargidia Mas, we betalen niet.
Maar Ger er komt vast een reactie uit het Oostfrond die zegt dat wij het helamaal fout zien en dat het allemaal de schuld van het westen en vooral Amerika is.
Zo ik stop nu maar met ''roepoeperen'' met als laatste, Wat heb ik een meelijden met de Grieken en wat ben ik blij met onze stap in 2013 om Griekenland om te ruilen voor vakantieland.

Kali Mera,

Dick  
Quote
(31 January 2015, 11:13)Beems schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En nu de linkse aan de macht zijn vegen die het straatje schoon en geven wederom Europa en vooral Merkel de schuld van alle misere en op z'n Grieks Stargidia

Schoonvegen en een ander beleid in de toekomst gaan hanteren is natuurlijk ook niet verkeerd; dat heb je nou eenmaal bij wisselingen van regeringen. Daar hoor je me ook niet over klagen. Maar feit IS dat men het geld heeft geleend (weliswaar onder een andere, óók democratisch gekozen regering) en dat een volgende club dat niet gewoon kan 'wegbonjouren' alsof dat nooit is gebeurt door het gewoon niet terug te betalen. Enne, als die 'foute Europeanen en Amerikanen' dat geld toentertijd niet hadden geleend was Griekenland toen al een derdewereldland geworden dat zich zelf niet meer kon bedruipen, maar dát zijn we kennelijk alweer helemaal 'vergeten'........

Met het "Oostfront" bedoel je waarschijnlijk Rusland? Ja, goed idee, misschien mogen zij dan eens tonen hoe het wél goed moet. Maar ook dáár staan vast en zeker verplichtingen en voorwaarden tegenover; na de annexatie van de Krim en de stroeve voortgang in de Oekraïne kan men daar vast nog wel wat extra (strategisch gunstig gelegen) bondgenoten gebruiken  Confused . Kortom, laat de Grieken zich alsjeblieft niet te snel 'rijk' rekenen; anders maken ze -zó pril in deze 21e eeuw- al meteen hun tweede historische fout.......

Wie gelijk heeft; ik zou het niet weten, ik ben geen politicus en/of historicus en heb de absolute wijsheid ook niet in pacht maar schrijf dit vanuit m'n gevoel, in tegenstelling tot sommigen op dit forum die er 100% van overtuigd zijn dat zij die wijsheid wél in pacht hebben Wink

Onze klein- en achterkleinkinderen zullen het waarschijnlijk in hun geschiedenisles moeten leren: 1600: slag bij Nieuwpoort; 2015: Griekenland verlaat €urozone met als gevolg Huh Huh Huh ..............
Quote
(31 January 2015, 11:48)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Met het "Oostfront" bedoel je waarschijnlijk Rusland?

Ger ik mag geen namen noemen maar het is een liefhebber van dat land of systeem.

Kali Mera,

Dick 
Quote
(31 January 2015, 11:56)Beems schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(31 January 2015, 11:48)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Met het "Oostfront" bedoel je waarschijnlijk Rusland?

Ger ik mag geen namen noemen maar het is een liefhebber van dat land of systeem.

Kali Mera,

Dick 

Ik voel 'm Dick; de term 'roeptoeteren' bracht me op het juiste spoor; indirect komen we dan uiteindelijk tóch bij de Russen uit Big Grin
"Ragfijne" opmerking overigens Wink
Quote
Wat lijkt het mij heerlijk om ongenuanceerd en gebaseerd op eenzijdige berichtgeving mijn hart te luchten. Het er lekker uit te gooien, alle ergernissen, zoals velen hier doen. Ik lees echter liever graag zoveel mogelijk voordat ik mij een mening vorm, die ik eventueel best wil aanpassen, mocht men met degelijke argumenten komen. 

Nu zelfs de moderator klaarblijkelijk niet meer de moeite neemt om zich in te lezen en in te leven (!) in wat er binnen Griekenland en de rest van Europa gebeurt en men blijkbaar nog steeds niet begrijpt dat dit geen Griekse crisis alleen is, wil ik als laatste poging nog twee links plaatsen. De eerste is er een van een zeer terechte vraag van Rick Nieman van een tijd geleden:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






De volgende is een interview uit 2011 met de vooruitziende blik van de nieuwe Griekse minister van financien.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






En Bruno Tersago ziet het ook allemaal vanuit allerlei perspectieven en vormt zich daarop gebaseerd een mening die hij genuanceerd verwoord. Ik denk dat dat voor dit forum helaas inmiddels te hoog gegrepen is, op een aantal leden na die wel de moeite nemen om verder te kijken dan hun eigen neus lang is. Treurig.
Roosmarijn's signatuur zonnetje

Pluk de dag, en probeer (hoe moeilijk soms ook) het glas halfvol te zien.
Quote
Já 'treurig' is de juiste term @Roosmarijn,

en hoe treurig het met Europa-2015 is gesteld wordt pas echt duidelijk in de afbeelding.... 

[Afbeelding: 16gxulx.jpg]
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
Op dit forum mag iedereen zijn of haar mening ventileren. Ik dus ook, ook al ben ik de 'moderator', want bovenstaande IS nu eenmaal mijn eigen -bescheiden- mening als gewoon forumlid. Ik post bewust  niet onder "Oriste" maar onder "Ger". En die mening ben ik toegedaan juist omdat  ik me de afgelopen jaren zo intensief in deze materie heb verdiept. Mijn basisprincipe is dat je je altijd aan afspraken dient te houden en die niet gewoon even kunt negeren als je er genoeg van hebt of je je hebt bedacht. Wat voor onderhandelaar ben je als je uiteindelijk gewoon je eigen gangetje gaat en je eerder gemaakte afspraken desgewenst eenzijdig kunt verbreken? Moet men zo'n regering -en elke volgende regering in Griekenland- in de toekomst nog voor vol aanzien? Kom op, even serieus graag Blush
Nogmaals, ik heb de kennis niet in pacht maar zie mijn geliefde Griekenland helemaal naar de knoppen gaan met deze nieuwe 'ragfijne' coalitie. Jammer Blush . Maar deze coalitie is nu eenmaal, nét als de vorige regeringen, democratisch tot stand gekomen en dat dien ook ík te respecteren. Democratie, respect, geloofwaardigheid en betrouwbaarheid; daar draait het wat mij betreft om in de wereld.

Ik besef me heus wel dat ik met mijn visie bij sommigen tegen het zere been schop. Dat vind ik natuurlijk jammer, maar zoals gezegd, iedereen mag z'n eigen mening ventileren, we zitten hier niet in de één of andere dictatuur. De 'andere'(extreem linkse) kant van het verhaal met de meest vreemde nuances heb ik nu al genoeg voorbij zien komen. De waarheid ligt niet uiterst links maar ook niet uiterst rechts; zoals zo vaak ligt ie ergens in het midden. Met extreme standpunten en dito acties alsmede door de hakken in het zand te zetten komen we (én de Grieken) geen stap verder.

Maar goed, ik zelf stop met deze discussie; een 'wellis-nietes' discussie; daar heb ik totaal geen trek in. De toekomst? We zullen wel zien; ik hoop -en dat meen ik oprecht- voor Griekenland (maar zeker ook voor de rest van Europa) dat na verloop van tijd zal blijken dat ik er helemaal naast zat, en dat het kiezen van deze coalitie uiteindelijk tóch de juiste weg naar een goed en gelukkig Griekenland bleek te zijn. Wink . In dat geval ben ik de eerste die mijn foutief gebleken zienswijze ruiterlijk zal toegeven. Maar voorlopig ben ik, om het maar even zuinig uit te drukken, nogal 'sceptisch'............
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  De lokale bevolking van Moria is er helemaal klaar mee! Ernst 141 30.713 12 March 2020, 19:21
Laatste bericht: Patrick

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)