Griekse bevolking vervroegd naar de stembus
Beste Ger ik ben het helemaal met jou eens,ik kan het niet beter verwoorden.
Quote
BBC Newsnight  met Varoufakis gisterenavond


Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
@roosmarijn, ik hoop dat dit je allerlaatste berichtje was. Dit soort hautaine, manipulerende opmerkingen kunnen we missen als kiespijn. Je opmerkingen en verwijten worden geplaatst vanuit een Grieks perspectief . Het is een redenatie vanuit een slachtofferperspectief, het overkomt ons arme Grieken en wie er anders over denkt snapt er niets van en is eigenlijk niet goed bij zijn hoofd. Ik vind dat Ger zijn mening zeer goed heeft verworord en ik denk dat velen op dit forum het met hem eens zijn . Het moge duidelijk zijn dat ik tot die categorie behoor.
Quote
(31 January 2015, 13:24)roosmarijn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat lijkt het mij heerlijk om ongenuanceerd en gebaseerd op eenzijdige berichtgeving mijn hart te luchten. Het er lekker uit te gooien, alle ergernissen, zoals velen hier doen. Ik lees echter liever graag zoveel mogelijk voordat ik mij een mening vorm, die ik eventueel best wil aanpassen, mocht men met degelijke argumenten komen. 


En Bruno Tersago ziet het ook allemaal vanuit allerlei perspectieven en vormt zich daarop gebaseerd een mening die hij genuanceerd verwoord. Ik denk dat dat voor dit forum helaas inmiddels te hoog gegrepen is, op een aantal leden na die wel de moeite nemen om verder te kijken dan hun eigen neus lang is. Treurig.

Wat lijkt het me heerlijk dat anderen steeds voor mij betalen en ik geen zorgen hoef te maken over de schulden die ik heb gemaakt. En je heerlijk in een hotel overnacht en de volgende dag zonder te betalen naar het volgende hotel gaat.
En weet je, je hoeft je je niet schuldig te voelen want Bruno TerSago ziet het uit verschillende perspectieven dus mag het.

Hoe integer kunnen sommige mensen zijn en vergeten wat ze ooit geleerd hebben, betalen wat je hebt gekocht en werken voor je geld.

Kalo Vradi,

Dick
Quote
Kon het niet laten om dit filmpje te plaatsen.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Quote
Leo en Sonja,
Wat een helder en duidelijke uitleg van al de problemen die al zoveel jaren geleden zijn ingezet.

En dan die duidelijke foto die jij plaatste Bart,laat niets aan de verbeelding over.
Ben zelf ook erg bezorgd hoe het met onze geliefde hardwerkende Griekse burgers komt,zoals we allemaal begrijpen komt er geen cent bij hun terecht,en maar rondpompen dat geld.
Ik denk dan misschien simpel, laat Yanis Varoufakis gaan onderhandelen,nee EISEN dat de rijke Griekse reders,hun vriendjes in die zelfde klasse en de Kerk ook BELASTING gaan betalen,(liefst met ver in de tijd  teruggaande maatregelen) begreep dat daarvoor de GRONDWET moet worden aangepast.(duurt 5 tot 7 jaren)
Hier begrijp ik in deze benarde situatie geen fluit van.
Ook ik ben het grotendeels eens met de mening van Ger en gelukkig velen op dit prachtige Forum,En gelukkig hebben we hier vrijheid van meningsuiting ook al zijn we het niet altijd met elkaar eens,ook dat houd ons allen scherp.
Ik blijf tegen beter weten in hopen op een menselijke oplossing,
Groetjes Margaritha
Margaritha's signatuur sirtakisirtaki
Quote
Ger, wat heb jij het goed verwoord!
Ik sluit me helemaal bij je aan. Zolang de Grieken een schuld van € 1000,- per inwoner van Nederland, dus ook aan alle in Nederland wonende leden van het forum hebben, mogen ze wel even minder hoog van de toren blazen.
Of hoef ik mijn boodschappen en eten niet meer te betalen in Griekenland?
Quote
(31 January 2015, 13:24)roosmarijn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat lijkt het mij heerlijk om ongenuanceerd en gebaseerd op eenzijdige berichtgeving mijn hart te luchten. Het er lekker uit te gooien, alle ergernissen, zoals velen hier doen. Ik lees echter liever graag zoveel mogelijk voordat ik mij een mening vorm, die ik eventueel best wil aanpassen, mocht men met degelijke argumenten komen. 

Nu zelfs de moderator klaarblijkelijk niet meer de moeite neemt om zich in te lezen en in te leven (!) in wat er binnen Griekenland en de rest van Europa gebeurt en men blijkbaar nog steeds niet begrijpt dat dit geen Griekse crisis alleen is, wil ik als laatste poging nog twee links plaatsen. De eerste is er een van een zeer terechte vraag van Rick Nieman van een tijd geleden:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






De volgende is een interview uit 2011 met de vooruitziende blik van de nieuwe Griekse minister van financien.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






En Bruno Tersago ziet het ook allemaal vanuit allerlei perspectieven en vormt zich daarop gebaseerd een mening die hij genuanceerd verwoord. Ik denk dat dat voor dit forum helaas inmiddels te hoog gegrepen is, op een aantal leden na die wel de moeite nemen om verder te kijken dan hun eigen neus lang is. Treurig.

@Roosmarijn,

je hebt het nou wel over dezelfde mensen die jouw actie voor het schooltje op Skyros gesteund hebben Huh  
Quote
(31 January 2015, 18:58)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(31 January 2015, 13:24)roosmarijn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat lijkt het mij heerlijk om ongenuanceerd en gebaseerd op eenzijdige berichtgeving mijn hart te luchten. Het er lekker uit te gooien, alle ergernissen, zoals velen hier doen. Ik lees echter liever graag zoveel mogelijk voordat ik mij een mening vorm, die ik eventueel best wil aanpassen, mocht men met degelijke argumenten komen. 

Nu zelfs de moderator klaarblijkelijk niet meer de moeite neemt om zich in te lezen en in te leven (!) in wat er binnen Griekenland en de rest van Europa gebeurt en men blijkbaar nog steeds niet begrijpt dat dit geen Griekse crisis alleen is, wil ik als laatste poging nog twee links plaatsen. De eerste is er een van een zeer terechte vraag van Rick Nieman van een tijd geleden:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






De volgende is een interview uit 2011 met de vooruitziende blik van de nieuwe Griekse minister van financien.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






En Bruno Tersago ziet het ook allemaal vanuit allerlei perspectieven en vormt zich daarop gebaseerd een mening die hij genuanceerd verwoord. Ik denk dat dat voor dit forum helaas inmiddels te hoog gegrepen is, op een aantal leden na die wel de moeite nemen om verder te kijken dan hun eigen neus lang is. Treurig.

@Roosmarijn,

je hebt het nou wel over dezelfde mensen die jouw actie voor het schooltje op Skyros gesteund hebben Huh  
 Wat een botte reactie. Ik geef je wat  en nu mag je nooit meer zeuren. Maar Roos zeurt niet. Roos heeft gelijk. We leven hier tussen hoop en vrees. En dan wordt er, ook op dit forum, vanuit de leunstoel, vanuit de door de media gekleurde opinies, vertelt hoe het leven hier is. Of zou moeten zijn. Dat houdt gewoon een keertje op. Ook ik ben van de genuancerde opinies. Maar die nuances ontbreken. Wie heeft het interview van de BBC met de niuwe minister gezien? Wie zag meneer Dijsselbloem vandaag alweer campagne voeren voor zijn partij in Nederland. Had hij niet iets beters te doen? Ik hoop echt dater  iets ten goede veranderd.  Dat hebben we hier nodig. En superieure Europese houdingen niet.
Quote
(31 January 2015, 18:58)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(31 January 2015, 13:24)roosmarijn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat lijkt het mij heerlijk om ongenuanceerd en gebaseerd op eenzijdige berichtgeving mijn hart te luchten. Het er lekker uit te gooien, alle ergernissen, zoals velen hier doen. Ik lees echter liever graag zoveel mogelijk voordat ik mij een mening vorm, die ik eventueel best wil aanpassen, mocht men met degelijke argumenten komen. 

Nu zelfs de moderator klaarblijkelijk niet meer de moeite neemt om zich in te lezen en in te leven (!) in wat er binnen Griekenland en de rest van Europa gebeurt en men blijkbaar nog steeds niet begrijpt dat dit geen Griekse crisis alleen is, wil ik als laatste poging nog twee links plaatsen. De eerste is er een van een zeer terechte vraag van Rick Nieman van een tijd geleden:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






De volgende is een interview uit 2011 met de vooruitziende blik van de nieuwe Griekse minister van financien.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






En Bruno Tersago ziet het ook allemaal vanuit allerlei perspectieven en vormt zich daarop gebaseerd een mening die hij genuanceerd verwoord. Ik denk dat dat voor dit forum helaas inmiddels te hoog gegrepen is, op een aantal leden na die wel de moeite nemen om verder te kijken dan hun eigen neus lang is. Treurig.

@Roosmarijn,

je hebt het nou wel over dezelfde mensen die jouw actie voor het schooltje op Skyros gesteund hebben Huh  

Tja, deze reactie geeft maar weer aan hoe "treurig" de situatie eigenlijk  is. Wij (Europa) hebben je wat gegeven, en voor de rest moet je de gulle gevers dankbaar zijn, en vóóral niet zeuren.....  
Bart0riste's signatuur Een vooroordeel is een mening die doorgaans niet op feiten is gebaseerd.....
Quote
@ Jan Milina: niemand vertelt hoe het leven daar is. Het is nu eenmaal een feit dat de Grieken een enorme schuld hebben.
Ook in Nederland is er orde op zaken gesteld om onder de 3% norm te komen en daar moeten alle Nederlanders voor opdraaien.  Ik heb als ambtenaar ook al 5 jaar hetzelfde salaris, geen dubbeltje erbij, terwijl het leven alleen maar duurder geworden is, maar je hoort mij niet klagen. Ook wij moeten onze hypotheek gewoon betalen, niemand die dat weg scheldt. Het lijkt me dus niet meer dan reëel dat de Grieken hun schulden terug betalen.
Quote
(31 January 2015, 19:53)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@ Jan Milina: niemand vertelt hoe het leven daar is. Het is nu eenmaal een feit dat de Grieken een enorme schuld hebben.
Ook in Nederland is er orde op zaken gesteld om onder de 3% norm te komen en daar moeten alle Nederlanders voor opdraaien.  Ik heb als ambtenaar ook al 5 jaar hetzelfde salaris, geen dubbeltje erbij, terwijl het leven alleen maar duurder geworden is, maar je hoort mij niet klagen. Ook wij moeten onze hypotheek gewoon betalen, niemand die dat weg scheldt. Het lijkt me dus niet meer dan reëel dat de Grieken hun schulden terug betalen.

Vito, ik snap je, maar het zijn de schulden van de Grieken niet . Het zijn de schulden van de banken, van de belasting ontduikers, van de politici., van de wapeninkopers, van wie dan ook. Maar op de nullijn blijven is echt niet te vergelijken met 50 % inleveren. Die hypotheek ben je zelf aangegaan. En ik hoop echt dat je in staat bent het goed af te lossen. Maar je reactie is tekenend voor het verhaal. Je kunt niet je Nederlandse situatie vergelijken met die van hier. 

Ik heb datzelfde lang geprobeerd. Ik was politicus. Ik ben nog steeds lid van de PvdA, nog wel. Omdat ik geloof in een eerlijke samenleving. Maar ik zou hier Syriza gestemd hebben. Omdat hoop het enige is wat we hier nog hebben. 
Quote
(31 January 2015, 19:19)Jan Milina schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(31 January 2015, 18:58)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(31 January 2015, 13:24)roosmarijn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat lijkt het mij heerlijk om ongenuanceerd en gebaseerd op eenzijdige berichtgeving mijn hart te luchten. Het er lekker uit te gooien, alle ergernissen, zoals velen hier doen. Ik lees echter liever graag zoveel mogelijk voordat ik mij een mening vorm, die ik eventueel best wil aanpassen, mocht men met degelijke argumenten komen. 

Nu zelfs de moderator klaarblijkelijk niet meer de moeite neemt om zich in te lezen en in te leven (!) in wat er binnen Griekenland en de rest van Europa gebeurt en men blijkbaar nog steeds niet begrijpt dat dit geen Griekse crisis alleen is, wil ik als laatste poging nog twee links plaatsen. De eerste is er een van een zeer terechte vraag van Rick Nieman van een tijd geleden:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






De volgende is een interview uit 2011 met de vooruitziende blik van de nieuwe Griekse minister van financien.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






En Bruno Tersago ziet het ook allemaal vanuit allerlei perspectieven en vormt zich daarop gebaseerd een mening die hij genuanceerd verwoord. Ik denk dat dat voor dit forum helaas inmiddels te hoog gegrepen is, op een aantal leden na die wel de moeite nemen om verder te kijken dan hun eigen neus lang is. Treurig.

@Roosmarijn,

je hebt het nou wel over dezelfde mensen die jouw actie voor het schooltje op Skyros gesteund hebben Huh  
 Wat een botte reactie. Ik geef je wat  en nu mag je nooit meer zeuren. Maar Roos zeurt niet. Roos heeft gelijk. We leven hier tussen hoop en vrees. En dan wordt er, ook op dit forum, vanuit de leunstoel, vanuit de door de media gekleurde opinies, vertelt hoe het leven hier is. Of zou moeten zijn. Dat houdt gewoon een keertje op. Ook ik ben van de genuancerde opinies. Maar die nuances ontbreken. Wie heeft het interview van de BBC met de niuwe minister gezien? Wie zag meneer Dijsselbloem vandaag alweer campagne voeren voor zijn partij in Nederland. Had hij niet iets beters te doen? Ik hoop echt dater  iets ten goede veranderd.  Dat hebben we hier nodig. En superieure Europese houdingen niet.

Wel, mijn beste, ik heb me ook geërgerd aan het zinnetje waarmee onze gewaardeerde  moderator en bezieler van dit forum, volgens mij, ontzettend geschoffeerd wordt.
De volledige reportage met het interview op de BBC gisterenavond heb ik deze middag enkele berichten hierboven geplaatst.
Ik vraag me trouwens ook af waarom al die personen (buitenlanders) die in Griekenland wonen en klagen er eigenlijk blijven. En dat zijn dan nog diegenen die veel minder onder de crisis te lijden hebben dan de modale Griek. Want het is wel de gemiddelde Griek wiens loon of pensioen drastisch verlaagd is. Het is wel de gewone werkende Griek die misschien zijn job verloren heeft. Het is wel de gewone Griekse jongere die geen uitzicht heeft op een plaatsje op de arbeidsmarkt. En niet de expat die in Griekenland verblijft wegens alle mogelijke uiteenlopende redenen, gaande van lekker weer tot lagere levensduurte.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
@JanMilina: nogmaals, ik zeg niet dat ik in de schoenen wil staan van Grieken. Maar ik wil daarmee alleen maar illustreren dat niemand kan verwachten dat zijn schulden zomaar weggescholden worden, ook de Grieken niet. Orde op zaken stellen moet overal gebeuren, van particulier tot samenleving en zowel in Noord als Zuid Europa.
Quote
(31 January 2015, 20:21)Jan Milina schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




maar het zijn de schulden van de Grieken niet . Het zijn de schulden van de banken, van de belasting ontduikers, van de politici., van de wapeninkopers, van wie dan ook.
Maar dan wel de schulden van Griekse banken, van Griekse politici, van Griekse belastingontduikers, van Griekse kerken en de Griekse superrijken die niets wensen te betalen enz, enz. Blijkbaar hoeft alleen mijn naamgenoot met de bekende pet daar belasting te betalen?
Maar verder zijn het de schulden van de Grieken niet hoor, tuurlijk niet. Nee hoor, de Grieken treft geen enkele blaam, het is allemaal alleen de schuld van Europa Hypocrite
Quote
Dit is een uiterst moeilijk thema.
Hoezo, moeilijk?
Alleszins voor ons - ik spreek in de eerste plaats voor mezelf - moeilijk. Zelfs al meen ik van mezelf dat ik een grote dosis politiek inzicht heb, en dat ik vele politieke thema's opvolg, dan nog vind ik dít politiek thema een uiterst moeilijke zaak.

Ja, er is heel wat fraude geweest in Griekenland. Het was een systeem op zich, gevoed door topambtenaren en zelfs regeringsleden. Denk maar aan een ex-minister van Defensie die smeergeld aangenomen had voor de aankoop van onderzeeërs. Denk maar aan de reders die zeer handig de belastingen wisten te omzeilen. Denk maar aan de artsen die patiënten veel te lang op een behandeling lieten wachten als ze die artsen geen zwart geld toestopten.
Wie had en heeft daar schuld aan? In de allereerste plaats de Griekse overheid die alle mogelijke vormen van fraude toeliet en, erger nog, de fraude niet bestreden heeft. Als Yiannis-met-de-pet langs de ene kant Fakelakia moest 'betalen' om een normale dienstverlening gedaan te krijgen (bijvoorbeeld een vlotte bevalling, of een telefoonaansluiting), dan kon je hem bezwaarlijk een schuldige noemen alhoewel hij mee deed met 'het systeem'.
Daarom vind ik het telkens erg als een veralgemeende vinger gewezen wordt naar "DE Grieken".
Het is de verdomde plicht van de overheid om er voor te zorgen dat de burger niet hoeft te frauderen om normale dienstverlening te kunnen bekomen. Een groot deel van de Griekse politici hebben dus niet gedaan wat ze hoorden te doen, ondanks de democratische opdracht die ze van het volk gekregen hebben. Onder andere de heren Papandreou, Karamanlis en zo vele anderen hebben veel te weinig verantwoording moeten afleggen voor het laten verder rotten van "het systeem". Ongeacht de politieke kleur die ze hadden, vind ik dat ze - zelfs nu nog - voor een rechtbank zouden mogen komen. Samaras heeft een poging gedaan, maar is jammerlijk mislukt; bovendien heeft hij Yiannis-met-de-pet uitgewrongen als een citroen.
In het zog van de falende regeringen had je dan inderdaad de Griekse bankiers, de Griekse kerk en de Griekse superrijken die maar al te handig 'geniale' omwegen vonden om hun groot profijt te verzekeren. Ook bij die categorieën had de Griekse overheid veel meer alert moeten optreden.
Wie blijft verweesd achter? Bijzonder veel gewone Grieken die zich nu te pletter betalen aan extra belastingen. Diegenen die ontslagen werden. Diegenen die hun loon met grote percentages zagen terugschroeven. Diegenen wiens zoon of dochter emigreert omdat hun hogeschooldiploma niks meer betekent naar een professionele toekomst toe. Al die jongeren die in de cijfers van de 60 % jeugdwerkloosheid zitten. Diegenen die hun verhoogde elektriciteitsrekening niet meer kunnen betalen, en zich nu met kaarsen warmen of de bomen opstoken. Diegenen die het nóg erger hebben en in vuilnisbakken gaan scharrelen omdat ze te beschaamd zijn om in een lange rij te staan bedelen voor een voedselpakket.

Waar zit dan de oplossing? Ik weet het niet. Syriza bedoelt het zeker goed. Maar het is zeer de vraag of de nieuwe regering voldoende toegevingen zal krijgen om het leven van de modale Griek weer wat financiële ademruimte te bieden. Volgens mijn bescheiden mening zullen er toegevingen van Europa komen, maar zeker geen kwijtschelding van de schuld.
Hebben Ger en zovele anderen, die ik enorm apprecieer om hun mening, gelijk dat een schuld niet zomaar kwijtgescholden kan worden? Volmondig ja! Dat is, volgens alle normen en waarden, het eerlijkste principe. Alleen, je kan dat principe in deze situatie wellicht niet echt meer toepassen. Bij een kwijtschelding zal je een anti-Griekse aversie krijgen in de andere Europese landen, en zal de Europese economie in problemen komen, waarbij Griekenland zelf ook extra nadeel zal ondervinden. Bij een kwijtschelding zal de Griekse burger er wellicht ook niet beter van worden, want de kwijt te schelden miljarden dienen om andere putten te vullen en zullen er mijns inziens niet toe leiden om de ingevoerde besparingen voor de gewone Griek terug te schroeven.

Het is een zeer complexe situatie! En niet te herleiden tot een linkse of rechtse kleur of opvatting.
Ik ben er van overtuigd dat heel wat politici, zowel Grieken als niet-Grieken, van goede wil zijn om dit immens probleem aan te pakken, maar dat zij geen concreet haalbare oplossing zien.

Wat het zinnetje over Roosmarijn in deze discussie betreft, namelijk "je hebt het nou wel over dezelfde mensen die jouw actie voor het schooltje op Skyros gesteund hebben": dankzij Roosmarijn, à propos een niet-Griekse, werden wel een aantal Grieken gesteund die onvoldoende middelen hadden om hun kind op een volwaardige manier naar school te laten gaan. Als Roosmarijn vaststelde dat die kinderen aan gammele bankjes moesten zitten en niks van didactisch materiaal hadden, en moesten spelen op een gevaarlijk verroest speeltuig, dan kan ik alleen maar diep respect uitdrukken voor de actie die zij onbaatzuchtig ondernam om die toestand te verbeteren. Roosmarijn en haar echtgenoot hebben belangeloos vele uren gespendeerd aan het ineen knutselen van schoolmeubilair, en hebben er zelf veel geld in gestoken door al het materiaal (waar ze uiterst dankbaar voor waren) in regio Athene op te halen en naar Skyros te brengen. Ik weet dat Roosmarijn en haar echtgenoot nog zo veel meer gedaan hebben, en nog steeds doen, voor de bevolking op Skyros. Goed menende mensen zoals zij zijn er helaas te kort in Griekenland.

Ik heb de wijsheid absoluut niet in pacht. Ik denk alleen maar dat de waarheid ergens naar het midden zal neigen, wat verder weg van uiterst extreme stellingen waar men toch geen stap dichter komt bij het begrip 'menselijkheid'.
Wie droomt niet van een Griekenland waar het goed is om te leven... en waar het goed is om op vakantie te gaan? 
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Iedereen heeft blijkbaar zijn geld geleend aan de Grieken. Maar het zijn de politici die beslist hebben om geld , dat ze niet bezitten, uit te lenen aan Griekenland, en hebben de belastingbetaler vertelt dat ze er aan zouden verdienen. En de enigste die er aan verdiend hebben zijn de banken. En met het bijdrukken van miljarden euries komt EU op het zelfde niveau van de eerste en de beste bananenrepubliek in Afrika, en de spaarcentjes verdwijnen als sneeuw door de zon.
Jef Dockx's signatuur " Εγώ... σαλεύω, ή το νησι... ταξιδεύει; "
                                                      ( Κ. Ι. ΣΕΡΒΑΝΤΩΝΑΚΗ )

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
@ Jef: jouw reactie klopt, maar aan de belastingbetaler hebben ze toch niet heel erg luid verteld dat hij er zou aan verdienen. Wel hebben ze het veel luider gehad over het gezamenlijk programma van de EU en de euro. Ze hebben ons ook gezegd dat dit ons hoogstwaarschijnlijk geld zal kosten, maar dat dit om bestwil voor de EU en de EURO zou zijn. Dat sommige banken er aan verdiend hebben, klopt ook. Maar het klopt evenzeer dat sommige banken er heel zwaar aan ingeboet hebben. Denk maar aan de val van de Dexia bank (niet dat die val enkel aan Griekse obligaties te wijten was, maar het heeft er toch sterk in meegespeeld)...
Wat er met de spaarcenten van de Europeanen (en wel alle Europese landen hier bij tellend) zal gebeuren, is inderdaad nog een angstige vraag... Het verhaal van Cyprus was wel heel specifiek, maar niet absoluut ondenkbaar in andere landen. Banken zijn niet langer stevige bunkers op dikke rotsen!
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Oriste voelde voor mij als een lekker warme kamer met gelijkgestemden, welke Griekenland een warm hart toedragen.
Ik kwam graag op deze site om de ervaringen, meningen en verhalen te lezen en hoewel deze meningen soms haaks op elkaar stonden: de ondertoon was toch elke keer de gezamenlijke liefde (of genegenheid zo je wilt) voor Griekenland en de Griekse bevolking.

Tegenwoordig voel ik me steeds minder thuis op Oriste. De standpunten verharden, verhalen worden gekidnapt, men komt soms met rake klappen onder de gordel. Vaak, is mijn indruk, wordt er tégen gesproken  omwille van het tegenspreken... 

Buiten Oriste, in de "gewone wereld" is het dagelijks spitsroeden lopen. Ik heb het hier al eens eerder op het forum gezet: mijn man wordt er dagelijks op aangesproken dat "nee,  ze bedoelen hém niet hoor,  maar die luie, corrupte, met hun 25e met pensioen gaande Griek die de hele dag niets anders te doen heeft dan in een kafenion te zitten, nu van 'óns géld' er maar op los leven," etc. etc.
Deze oude koek gaat al zo vanaf de eerste dag dat de politiek "de Griek" als zodanig had bestempeld.
Ook mijn kinderen, half Nederlands en half Grieks, in Nederland geboren en getogen, worden direkt over de kortzichtige kam gescheerd en krijgen het labeltje "nog zo'n luie opvreter". Ze hebben hun (Griekse) naam ook niet mee.
Mijn dochter, welke de opleiding hotelmanagement met succes had gevolgd, heeft uiteindelijk haar ontslag te danken aan de discriminatie van al wat maar Grieks ruikt. Om elke dag te horen dat je tot een uitvretende, frauderende groep behoort en je eigenlijk maar direkt van de Europese kaart geschopt moet worden....dit doet iets met je. Na verloop van tijd houd je je mond niet meer en geef je geen nietszeggende antwoorden meer, maar sneer je een keer terug, geef je lik op stuk, kom je met feiten welke liever niet gehoord worden. En dan pas je dus niet in het team. Dan gaat het van kwaad tot erger, tot je murf gepest thuis komt te zitten...

Nu windt iedereen zich zo ontzettend op dat "die Grieken" zich niet aan de afspraak willen houden, "hún schulden" niet willen betalen, en "wij óns belastinggeld" kwijt zijn.

Vooral hier op Oriste had ik verwacht dat de leden zich een beter idee hadden gevormd van hoe "de Griek" op dit moment in de crisis leeft. 
De foto's van lange rijen wachtenden voor voedselbanken; de akties van de Kretenzers welke Minoan Lines "kaapten" om aardappelen naar het vaste land te brengen; de diverse inzamelingen van niet gebruikte medicijnen omdat óf de apotheken leeg zijn óf de zeer vele gewone Grieken geen geld noch verzekering hebben om aan medicijnen te komen;
de vele daklozen; gestegen aantal zelfmoorden; kinderen welke op school uit de schoolbanken vallen omdat ze ondervoed zijn; gezinnen die in een oude auto (zonder nummerborden) "leven". Ik kan wel door blijven gaan. Roos maar ook Tersago hebben meerdere keren beschreven hoe  wordt gesappeld door de gewone Griek. Beide hebben een aktie gevoerd/geleid voor hulp, de een voor een schooltje en de ander voor een ongelukkige Athener met veel medische zorg nodig, welke hij niet kreeg,  zonder werk,  zonder dak boven z'n hoofd, zonder fatsoenllijke maaltijden per dag.
En nu worden dezelfde(n) "wanbetalers" die hun schuld aan ons niet willen terugbetalen en uit de Euro geschopt (ja getrapt heb ik nog gelezen)  moeten worden.

Ik denk dat het Griekse volk een goede keus heeft gemaakt door op Syriza te stemmen en wel omdat zowel N.D. als Pasok er de afgelopen tientallen jaren in mijn ogen weinig van gebakken hebben. Zakkenvullers. Nai se olla.! En wie t hart had om tegen te stemmen lag de volgende dag uit de partij (en dus van da heerlijk plakkende pluche af). Wat of Syriza ook brengt, het lijkt mij dat het niet nóg slechter uit kan pakken voor de Griekse bevolking. Geef het een kans.

Hier meld ik nog wat leesvoer waar ik mij meer in kan vinden ....
Mogelijk worden tenminste een groot aantal Oristeleden iets milder in hun oordeel over en afkeer van die Grieken, want het komt nu op mij over als "Mooi Griekenland, prachtig, ik houd zoveel van Griekenland, alleen moesten er géén Grieken wonen"

DE GESCHIEDENIS LEERT; WAT DE GRIEKEN WILLEN IS HEEL REDELIJK (EN WAT DE DUITSERS WILLEN IS HYPOCRIET)
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






CNBC Europ News: Nobel winner J.Stiglitz: Germany's the problem, not Greece
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







THE NEW YORK TIMES: ...The troika, while pretending to be hardheaded and realistic, was peddling an economic fantasy. And the Greek people have been paying the price for those elite delusions...
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&_r=2


THE WASHINGTON POST: In Greek crisis, Germany should learn from its fiscal past (If you made a list of countries you hope have learned from their past hundred years of mistakes, Germany ould have to be at the top)
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.








EWALD R. ENGELEN: (Nederlands financieel geograaf en publicist; promoveerde als politiek en sociaal fylosoof)
De Markt
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






THE GUARDIAN: We must stop Angela Merkel's bullying - or let the forces of austerity win
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







BLOOMBERG VIEW:  ..would it surprise you to know that Europ's taxpayers have provided as much financial support to Germany as they have to Greece?....
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Waar overigens je broek van afzakt: 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.








En dan te bedenken: Jaarlijks betalen we een miljard euro aan Turkije, die géén lid van de EU is 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Waarom maakt hier niemand zich druk om? Dit zijn toch ook "onze" belastingcenten? 
Quote
Gelukkig - Eindelijk een échte discussie!

Door mijn 'knuppel in het hoederhoek' van gisteren is er nu eindelijk een échte discussie losgebroken. Een échte discussie waarin iedereen, van welke pluimage, politieke of religieuse overtuiging of belangengroep dan ook, zijn of haar mening t.o.v. de Griekse situatie ná de afgelopen verkiezingen mág en kán ventileren.

Tot nu toe was de berichtgeving nogal éénzijdig; één persoon bleef zijn visie te pas en te onpas verkondigen en maar herhalen en herhalen. Op zich nog niet eens zo'n probleem, ware het niet dat andere forumleden, die het niet met zijn zienswijze eens waren, systematisch werden afgeblaft. Als men het niet met hem eens was werd er openlijk aan zijn/haar verstand getwijfeld, ingebrachte argumenten werden als 'grote onzin' (om het maar netjes te formuleren) weggewuifd, kortom, andersdenkenden haalden het op een gegeven moment niet meer in hun hoofd om nog iets in dit thema te schrijven op Oríste.

Het aantal 'Gerapporteerde berichten' was niet bij te houden, ook m'n mailbox stond vol met klachten over de manier van 'communiceren' van deze persoon.

Gelukkig is er sinds gisteren óók ruimte voor andersdenkenden en daar maakt men dan ook meteen gebruik van; zoals vrijwel altijd ligt de 'waarheid' nu eenmaal niet uiterst links of uiterst rechts, maar ergens in het midden. In een discussie over een belangrijk onderwerp als dit is elk standpunt waardevol, pas dán kan men zelf, door te wikken en te wegen inclusief het meenemen van andermans argumenten, een goed en betrouwbaar overzicht verkrijgen. Dit in tegenstelling tot de eigen mening als zaligmakend te beschouwen en die er -kost wat kost- doorheen proberen te drammen. De bakermat van democratie lag ooit in Griekenland, laten we dat hier niet vergeten alsjeblieft.

Ik hoop dat we hier op Oriste met z'n allen kunnen blijven discussiëren over ons (nog steeds) favoriete land zonder angst te moeten hebben om telkens geschoffeerd te worden. Meningsverschillen zullen er altijd blijven, da's nou eenmaal zo, maar zolang men elkaar respectvol benaderd kan men zelfs een felle discussie voeren zonder daarna met een slecht gevoel te blijven zitten en kunnen we er zelfs veel van leren.
Quote
Ik doe niet meer mee met de discussie Ger. Ik vind hem niet zo respectvol en voel me behoorlijk geschoffeerd door de reactie van Patrick . Ik moet m'n mond houden of weggaan uit Griekenland. Ik kies voor het eerste.  Niet omdat hij dat wil. Maar omdat ik daar nu voor kies.
Quote
Het meest spijtige aan heel dit verhaal zou zijn dat forumleden hun mond zouden houden, zoals Jan Milina hier net boven schrijft. Of erger nog, dat forumleden zouden weg blijven uit dit Grieks kafeneion.
Ik wil mij geenszins allures van een moderator aanmeten - wie zou ik zijn - maar ik zou graag willen zien dat elkeen onbelemmerd over het onderwerp zelf discussieert, zonder aanvallen op persoonlijke meningen. Het interesseert mij niet wie links of rechts georiënteerd is. Ik lees echter wel graag de opinies van hoe een toekomstig Griekenland er zou kunnen uit zien, en welke gevolgen de nieuwe Griekse regering zou kunnen hebben voor Griekenland én voor de Europese unie.
Kunnen we het een leuk en vooral interessant forum houden?
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
(01 February 2015, 19:01)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




maar ik zou graag willen zien dat elkeen onbelemmerd over het onderwerp zelf discussieert, zonder aanvallen op persoonlijke meningen. Het interesseert mij niet wie links of rechts georiënteerd is.
Kunnen we het een leuk en vooral interessant forum houden?

Ik ben het helemaal met je eens Vlagreco, ik stel voor dat we dat vanaf nu gaan doen zodat iedereen zijn/haar opvattingen kan ventileren zonder vrees te hoeven hebben aangevallen te worden.
Zoals het tot vandaag ging gaat het zéker niet lukken. Nieuw begin?
Quote
Jammer dat een thema als dit (bijna) verdeeldheid weet te zaaien tussen de forumleden
Quote
Dat er iets moest veranderen in en met Griekenland moge duidelijk zijn. Toch denk ik dat er uiteindelijk weinig verandert, Europa heeft zg financiële hulp geboden, waarvoor de bevolking heeft moeten bloeden en nog steeds bloedt. Had het niet op een andere manier gekund? Moet eerlijk bekennen dat ik niet weet hoe, in ieder geval niet zoals het nu is gegaan. In ieder geval hoop ik dat deze regering wat meer denkt aan de eigen bevolking en de bezuinigingen op een andere manier gaan invullen. Ik kan me de reactie van Roosmarijn goed voorstellen, bovendien heeft zij recht op een mening, zoals ieder van ons. Blijven hoor Roosmarijn, hoewel ik me ook kan voorstellen, dat je geen zin hebt in die zure reacties.
Quote
griekenland er uit Turkije er in jongens.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
@Ger.Je zondert niemand uit, dus ik mag ook even.
Het geharrewar en de emoties waar de gemoederen
regelmatig zo hoog op laaien spelen zich vnl af in de
rubriek Nieuws/Politiek/Stakingen.Dat wil dus zeggen
dat tot aan vandaag gerekend slechts 5,3%(209 van
de 3.914) discussies oftewel 6,2%(2.324 van de in
totaal 37.462 berichten) alle heisa en commotie op een voor
de rest vlekkeloos forum veroorzaken.

De hele Ned. geprinte en elektronische media staan al
stijf van de zelfcensuur waar bijna niemand meer
echt durft te zeggen wat zijn of haar mening is.

Waarom dan hier niet een klein hoekje ruimte maken
waar iedereen voluit kan gaan op dit onderwerp
dat terecht hevige emoties en reacties opwekt, dat
doet het in de Griekse taverna's ook.(dáár voor rotte vis).

De toon iets minder net en beschaafd, recht voor z'n
raap, voor mensen die niet zo gauw beledigd en bezeerd
zijn? Niet kleinzerig maar stevig in je schoenen staan.

Je gaf zelf al de opening voor dit plan op 4 januari j.l.:
"Een eigen plekje op Oriste".Je kunt geschiedenis maken!
Quote
Het is maar goed dat zo een klein landje Nederland is. ik lees op Elsevier een advies aan Tsipra, betalen of wegwezen. wegwezen waarvan? is de Eu eigendom van Nederland, want op de pagina daarna staat dat Frankrijk een new deal wil voor Griekenland.
ik zie hier van alles. de schuld van Griekenland?? haal maar eerst je geld terug uit Ijsland of Italie en Spanje en dan zien wij wel.
gelukkig maar de weg zou gevonden worden in overleg met alle grote machten zo als dat gebeurt sinds 1821.
in het begin van alle heisa hier zie ik een artikel van de Telegraaf. zijn wij gek geworden dat naar aanleiding wat in deze riool blad , een discussie gaan beginnen.
Syriza zegt een ding. wij praten niet met de loopjongens als Dijsselbloem. wij gaan aan tafel met de baas. als je van kastje naar de muur wordt gestuurd door de verkoper wil je een keer ook de baas spreken.
Jammer dat hier zo moest gaan. ik dacht alleen de Grieken zo reageerden. ik dacht dat jullie wat hadden geleerd. ik maakte ruzie vroeger en werd ook verbannen om later te zien hoe keurig nederlanders ook ordinaire ruzie konden maken. en nu na jaren ervaring en zo veel forums gebeurt hier ook .
dat niemand begrijp dat het is een politieke probleem en niet een economisch. en ja hoor schuld kunnen worden doorgestreept . je geloof het niet. lees aandacht aub
Eindelijk sprak de krekel
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(01 February 2015, 17:59)Jan Milina schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik doe niet meer mee met de discussie Ger. Ik vind hem niet zo respectvol en voel me behoorlijk geschoffeerd door de reactie van Patrick . Ik moet m'n mond houden of weggaan uit Griekenland. Ik kies voor het eerste.  Niet omdat hij dat wil. Maar omdat ik daar nu voor kies.

Ik wil helemaal niets en heb allerminst geschreven dat je je mond moet houden. Als je je door mijn bericht persoonlijk aangevallen voelt, vind ik dat spijtig want het was absoluut niet mijn bedoeling om iemand persoonlijk aan te vallen. 
Maar ik denk dat in een openbaar forum wel iedereen vrij is om zijn persoonlijke mening weer te geven.

Eigenlijk was het onze bedoeling om vanaf dit jaar ons verblijf te verdelen in 6 maanden Griekenland / 6 maanden België. Doordat mijn echtgenote echter (wegens een zeldzame ongeneeslijke aandoening) minimaal iedere 4-5 weken een oogspecialist dient te raadplegen. Omdat dit onze keuze van verblijfplaats redelijk beperkte, door de noodzaak een vliegveld in de buurt te hebben met goede verbindingen naar België, hebben wij deze plannen dus maar laten varen. Daarom zullen we ons nu beperken tot 2 (of 3) maal per jaar een verblijf van 4-5 weken. Daarbij gaan we verder op de weg die we al redelijk wat jaren ingeslagen hadden, nl. met zoveel als mogelijk steun aan de lokale bevolking. Daarmee bedoel ik: rechtstreeks bij een eigenaar huren, vervoer huren bij een lokale verdeler (i.p.v. bij een multinational), de dagdagelijkse benodigdheden aankopen in de dorpswinkel, enz....
 
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Een schitterend stuk van Geert Mak.Ik ben het er voor
de volle 100% mee eens.Zeer inzicht verschaffend en
leerzaam. Alleen...Zo vraag ik mij angstig af, wie hier
gaat al die kleine letterjes in mooie volzinnen lezen?
Ik hoop van harte, erg veel. Dank @Tzimis!
Quote
Terug naar het thema: de toekomst van Griekenland na de verkiezingen.

Mikis Theodorakis die het Griekse volk weer het hoofd rechtop ziet zetten:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






en een mogelijke 'opening naar de toekomst', naar aanleiding van het bezoek van minister Varoufakis aan Frankrijk:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
Jammer te moeten vaststellen dat in veel gevallen een geldlening grammaticaal wordt uitgelegd en in het verlengde daarvan ook de doelstelling wordt geïnterpreteerd. De leningen waren en zijn geen steunbedragen voor Griekse uitgaven. Het geleende geld is met name gebruikt om schulden te betalen en de opgelopen rente daarover. Maar er blijft geld over van die inkomsten, d.i.van die lening en nu juist daarvan worden de schuldeisers betaald. Onduidelijk? EU 'redt' Griekenland -quod non- maar nog meer de banken van de schuldeisende landen. Griekrnland is niet meer dan een intermediair, terwijl de autonome Griek met zijn tragieke en niet te miskennen daling in zijn dagelijkse leven, steeds meer offers moet leveren om zogenaamd bij te dragen.
Tot slot nog dit. Velen hier verbinden Syriza met politiek links, radicaal zelfs en leggen dat in het nationale poitieke systeem alhier uit. Zijn we gebrainstormd met een neoliberale moraal? Voor mij is Syriza en haar doelstelling niet meer en niet minder dan het 'antieke' sociaal-democratisch ideaal. Niet ik dat laatste deel, ik stel het slechts vast en daarmee in een perspectief om de situatie in mijn 'beloved Greece' te kunnen waarderen
Quote
Juncker wil de Trojka afschaffen:


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
(02 February 2015, 01:58)Aleko schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Juncker wil de Trojka afschaffen:


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





En heroprichten onder andere vorm, andere naam, zelfde bedoelingen.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
GRIEKENLAND MAG OP HULP HOPEN (Die Zeit)

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 Over Goldman Sachs en Griekenland
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  De lokale bevolking van Moria is er helemaal klaar mee! Ernst 141 30.722 12 March 2020, 19:21
Laatste bericht: Patrick

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 5 gast(en)