Nieuwe ontvanger
#1
Beste mensen, voor iedereen alvast een gelukkig en gezond 2015 gewenst.

Maar, mijn SAB Ultimate HD heeft zondag ll de geest gegeven en ben derhalve op zoek naar een nieuwe, en dat blijkt hier bij ons niet zo evident te zijn.

Ik ben via internet en via winkel aan het zoeken, moeilijk.....

Ik kom voorlopig uit op VU en SAB, want volgens een winkelier waar ik gisteren was kon ik bij "gekende" merken geen key's ingeven want dat wordt niet getolereerd door TV Vlaanderen goedgekeurde merken.... Dus die vallen weg, ik heb dan via internet een winkel gevonden die en SAB ( SAB titan HD 3606 ) en VU ( VU+ UNO ) verkoopt waar ik (hopelijk) wel key's in kan geven.

Iemand hier ervaring mee of een ander voorstel?

Met dank bij voorbaat

Choreftis
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#2
Zelf heb ik een Sab-Ultimedia 8000HD en die werkt uitstekend, zéker in combinatie met de Griekse BISS-zenders. Helaas wordt deze ontvanger niet meer gemaakt.

Neem eens contact op met Oriste-lid Yiannakis, hij heeft een poosje geleden een SAB SKY 4900 HD FTAC gekocht en als ik zijn reacties hier op Oriste lees is hij er zeer tevreden over; óók i.c.m. de ontvangst van de Grieken op de Eutelsats 3 en 9 oost.......

Misschien leest 'ie het vanzelf; hij is vrij frequent online op dit forum, zo niet stuur 'm even een PB'tje zou ik zeggen Wink
Quote
#3
Dank u Ger, wacht nog even af en dan probeer ik het wel.
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#4
Beste Chorefti, wat is het geworden want ik ben voor een vriend ook op zoek naar een met bissinvoermogelijkheid.
Quote
#5
Ik heb een VU Solo SE, met een enkele tuner, maar ik moet er zonodig geen twee.

Het ding voldoet volkomen aan m'n wensen, en door toedoen van het Forum LuxSat heb ik goede hulp gekregen om er mee te leren werken, wordt allemaal gedaan via een wifi brige en de pc.

Nu zit ik in de rommel, ben aan het schilderen in de woonkamer, dus weinig tijd, maar ik had laatst nog een test gedaan die nog grote perspectieven meebrengt.

Ik had er namelijk een usb stick ingestoken om iets op te nemen, dat lukte en nadien kwam ik op het idee om via ftp een eigen film in *.iso formaat  op de usb stick te plaatsen en groot de verwondering en vreugde dat dit bestand ook afgespeeld werd door de box, heb dat dan ook nog eens geprobeerd met mp3 bestanden en ja dat werd ook gespeeld.

Dus als ik nu terug een beetje op orde ben en ik heb nog een paar euro's over dan hang ik daar een HD van 1 terra aan en dan heb ik tegelijk ook een media apparaat.

Ik hoop dat deze uitleg voldoende is om tot een besluit te komen.

Grts,
Choreftis.
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#6
En wat een enthousiasme zeg.

Als de uitleg niet zint had ik het ook graag geweten hoor. 
Choreftis's signatuur Receiver is een VU Solo SE.
Schotel Triax 88 cm.
Op een Technomate DiSeqc HH motor TM-2200 super.
Quote
#7
(04 March 2015, 12:12)Choreftis schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En wat een enthousiasme zeg.

Als de uitleg niet zint had ik het ook graag geweten hoor. 

Ik denk dat de uitleg zeker zint en men deze ook zeer op prijs stelt. Maar bij de aanschaf gaat men natuurlijk niet over een nacht ijs, ik denk dat men hier en daar de plus en de contra's evalueert alvorens een definitieve keuze te maken.

Dus er komen vast nog wel reacties op jouw review. Zelf zit ik ook nog te twijfelen of ik een VU solo danwel een Sab 4900 ga aanschaffen. By the way, bedankt voor de handige link naar dat LuxSat-forum; erg informatief daar en veel info over de VU-solo up
Voor de Sab moet je dan weer op het Satbox4all-forum zijn.......
Quote
#8
Chorefti. Hartelijk dank voor de info, die ik nu pas lees. Het is nu wat laat om dit nog te bekijken. Sta me toe om dit morgen te doen. Kalinichta file.
Quote
#9
Heb de vu solo se en de sab 4900 eens bekeken. De vu solo se lijkt mij een goed apparaat maar voor mijn kameraad is de sab 4900 die Ger vermeldt misschien, om gewoon de griekse zenders te ontvangen voor hem een simpeler instapmodel en goedkoper. Ger hier kunnen de griekse zenders op eutelsat toch mee ontvangen worden ? Het is toch niet louter fta ?
Quote
#10
Vraag Yiannakis (ook een forumlid, stuur 'm eventueel even een PB'tje) eens voor zijn ervaringen; hij heeft er eentje en is er, voor zover ik heb gelezen, erg tevreden over.
Standaard vanaf fabriek kan je er natuurlijk geen BISS-keys inzetten; je moet dan de firmware van DVB-stand erin zetten dan werkt het perfekt.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Succes met de keuze!
Quote
#11
Ik heb laatst een Edision Picolo 3 in 1 aangeschaft voor een kennis en met alternatieve software van een forum zijn daar de Biss codes te wijzigen.
Leuke HD ontvanger voor de prijs van € 80,00 met de mogelijkheid om sat - Digitenne en IP te ontvangen.
Dus mensen als je niet te veel geld uit wil geven is dit een goed alternatief met voldoende ondersteuning op Duits forum.

Kalo Vradi 

Dick
Quote
#12
Bedankt voor de info Dick !
Quote
#13
Inderdaad heb ik de SAB SKY 4900 en ontvang alle zenders als op de lijst van Ger. Makkelijke bediening, prima beeld.
Je kan Biss handmatig invoeren als je geen zin hebt om alles opnieuw in te stellen (favorieten lijsten e.d.) na een nieuwe update van DVB stand.
Ik ben over deze ontvanger dik tevreden. YouTube filmpjes worden niet allemaal afgespeeld maar daar is het in eerste instantie ook niet om te doen.
Ik kocht december 2013 een motor, destijds € 39 en gratis verzending in verband met feestdagen. (Momenteel bij de Schotelshop met een paar koppelingetjes € 50 en gratis verzending)
Is een uitkomst. Nooit meer in de kou en regen staan prullen met vinden van satellieten.
Voor de eerste instelling op het zuiden een kompasje gekocht wat zijn geld zeker waard was.
Ik hoef er verder niet meer mee dan Griekse kanalen ontvangen.
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#14
Euxaristw poly Yiannaki !
Quote
#15
Ger, weet jij het al ? De sab 4900 is volgens mij de beste economische keuze. Gaan we voor iets meer dan is het voor mij inderdaad ook een vu+ of de coolstream tank. heb jij de coolstream al eens bekeken ?
Quote
#16
(17 March 2015, 00:03)jeronimo2 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ger, weet jij het al ? De sab 4900 is volgens mij de beste economische keuze. Gaan we voor iets meer dan is het voor mij inderdaad ook een vu+ of de coolstream tank. heb jij de coolstream al eens bekeken ?

Ja, ik denk dat ik ook zou gaan voor de Sab. Over de coolstream heb ik al veel gelezen maar krijg er nog niet veel hoogte van t.o.v. de echte voordelen ervan.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)