Hotel Athene gemakkelijk bereikbaar vanuit Piraeus en Luchthaven
#1
In mei gaan we naar Naxos voor twee weken. Ryanair Charleroi-Athene. In Piraeus nemen we de ferry naar Naxos. We willen graag na onze vakantie in Naxos, afsluiten met 2 nachten Athene.
Hiervoor ben ik op zoek naar een (budget)hotel dat we vanuit Piraeus makkelijk kunnen bereiken (metro/bus) en van waaruit we opnieuw makkelijk de bus naar de luchthaven kunnen nemen, dus dicht bij het busstation vd airportbus.
Kan iemand me helpen?
Quote
#2
(05 January 2015, 21:01)kielaa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




In mei gaan we naar Naxos voor twee weken. Ryanair Charleroi-Athene. In Piraeus nemen we de ferry naar Naxos. We willen graag na onze vakantie in Naxos, afsluiten met 2 nachten Athene.
Hiervoor ben ik op zoek naar een (budget)hotel dat we vanuit Piraeus makkelijk kunnen bereiken (metro/bus) en van waaruit we opnieuw makkelijk de bus naar de luchthaven kunnen nemen, dus dicht bij het busstation vd airportbus.
Kan iemand me helpen?

Zelf verblijven wij altijd in Best Western Candia en boeken via hotelclub.com Prijs is circa 60€/nacht (kamer + ontbijtbuffet). Het hotel ligt op 150 meter van het treinstation (Larissa Station) en op dezelfde afstand van 2 metrostations (Larissa & Metaxourghio). Makkelijk om met suburban of metro naar Piraeus en luchthaven te raken of naar het toeristisch centrum van Athene (Syntagma / Monastiraki-Plaka) te gaan.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Twee jaar geleden waren wij in het Sweet Home Hotel in centrum Athene. Wij vonden het niet al te duur, maar keken vooral ook naar de goede bereikbaarheid van dit kleinschalig hotel. Het ligt op een kleine 10 minuutjes stappen van het centrale Syntagma plein. Op het Syntagma plein zelf is een halte van de speciale bussen die naar de luchthaven rijden of van de luchthaven komen. Dus zeer gemakkelijk. Om de volgende ochtend naar Piraeus te reizen, is het ook vrij gemakkelijk aangezien er onder het Syntagma plein ook een groot metrostation is.
Meer centraal dan dat kan niet.
Bovendien ligt het Sweet Home Hotel in een vrij rustige zijstraat van Ermou Street, de bekende autovrije winkelstraat.
De dienstverlening in het hotel vonden wij ook vrij goed. Je kan dit hotel ook gemakkelijk vinden op de website Booking.com
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#4
(06 January 2015, 00:36)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Twee jaar geleden waren wij in het Sweet Home Hotel in centrum Athene. Wij vonden het niet al te duur, maar keken vooral ook naar de goede bereikbaarheid van dit kleinschalig hotel. Het ligt op een kleine 10 minuutjes stappen van het centrale Syntagma plein. Op het Syntagma plein zelf is een halte van de speciale bussen die naar de luchthaven rijden of van de luchthaven komen. Dus zeer gemakkelijk. Om de volgende ochtend naar Piraeus te reizen, is het ook vrij gemakkelijk aangezien er onder het Syntagma plein ook een groot metrostation is.
Meer centraal dan dat kan niet.
Bovendien ligt het Sweet Home Hotel in een vrij rustige zijstraat van Ermou Street, de bekende autovrije winkelstraat.
De dienstverlening in het hotel vonden wij ook vrij goed. Je kan dit hotel ook gemakkelijk vinden op de website Booking.com

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#5
Merkwaardige link.... Wanneer ik die aanklik kom ik op een site waar men, zeg maar, de oudste sport ter wereld beoefent..
Quote
#6
(06 January 2015, 13:14)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Merkwaardige link.... Wanneer ik die aanklik kom ik op een site waar men, zeg maar, de oudste sport ter wereld beoefent..

Ik kwam wel waar ik moet zijn. In het hotel dus Big Grin
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#7
@Chris. Ik heb ook geen probleem. Ik denk dat het er om gaat WIE de link aanklikt Wink .
Cor.
Quote
#8
☺️ Zal dan aan mijliggen, of mijn tablet.
Quote
#9
(06 January 2015, 13:14)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Merkwaardige link.... Wanneer ik die aanklik kom ik op een site waar men, zeg maar, de oudste sport ter wereld beoefent..

als dit gebeurt betekent dit dat er een spywarevirus op je webbrowser zit.  Je browser uit je gedownloade programma's verwijderen en hem dan helemaal opnieuw downloaden van de desbetreffende homesite.  Dan zijn de problemen "verschwunden"
Quote
#10
(06 January 2015, 16:34)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




☺️ Zal dan aan mijliggen, of mijn tablet.

Ja Chris, da's het mooie van Google; men maakt een beeld van waarin de zoeker het meest is geïnteresseerd en komt dan automatisch met de best daarbij passende websites  Tongue  Big Grin
Quote
#11
(06 January 2015, 00:36)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Twee jaar geleden waren wij in het Sweet Home Hotel in centrum Athene. Wij vonden het niet al te duur, maar keken vooral ook naar de goede bereikbaarheid van dit kleinschalig hotel.

Ik weet natuurlijk niet wat je toen betaalde maar nu is het mei 120€/nacht. Vind ik niet echt goedkoop.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#12
(06 January 2015, 21:42)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(06 January 2015, 16:34)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




☺️ Zal dan aan mijliggen, of mijn tablet.

Ja Chris, da's het mooie van Google; men maakt een beeld van waarin de zoeker het meest is geïnteresseerd en komt dan automatisch met de best daarbij passende websites  Tongue  Big Grin

Nou, toch een vreemde interpretatie dan van google. Zelfs wanneer ik de link handmatig ingeef kom ik niet op de hotelsite.
Quote
#13
(06 January 2015, 22:04)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(06 January 2015, 00:36)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Twee jaar geleden waren wij in het Sweet Home Hotel in centrum Athene. Wij vonden het niet al te duur, maar keken vooral ook naar de goede bereikbaarheid van dit kleinschalig hotel.

Ik weet natuurlijk niet wat je toen betaalde maar nu is het mei 120€/nacht. Vind ik niet echt goedkoop.

Ik zou het moeten opzoeken, maar weet alleszins dat het twee jaar geleden zeker niet meer dan 100 € per nacht zal geweest zijn. Lijkt me dat het dus flink duurder geworden is. Misschien te veel positieve beoordelingen op Tripadvisor en Zoover gekregen, zodat ze hun prijs omhoog gedreven hebben? 
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#14
Bedankt voor jullie info!
We hebben een leuk appartement geboekt met groot terras in Athene, via airbnb, zo verdienen de gewone Atheners ook een centje bij...
Ziet er heel leuk uit, midden in Athene onder de locale, goede referenties, spotgoedkoop en steun voor de locale bevolking...Dit lijken me toch allemaal troeven... Cool
Quote
#15
(11 January 2015, 10:06)kielaa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bedankt voor jullie info!
We hebben een leuk appartement geboekt met groot terras in Athene, via airbnb, zo verdienen de gewone Atheners ook een centje bij...
Ziet er heel leuk uit, midden in Athene onder de locale, goede referenties, spotgoedkoop en steun voor de locale bevolking...Dit lijken me toch allemaal troeven... Cool

50% van wat je betaald hebt verdwijnt in de zakken van Airbnb.  Beter is van rechtstreeks bij hen te boeken, je betaalt evenveel, maar alles is voor de Atheners . Dodgy
Quote
#16
Dat van die 50 procent is wat overdreven. De huurder betaalt 6-12 procent servicekosten.De verhuurder betaalt drie procent aan de organisatie.
Quote
#17
Ik was zelf benieuwd naar de prijs (overnachting + ontbijt) voor een tweepersoonskamer, in het Sweet Home Hotel: ik heb het opgezocht: we betaalden toen 90 euro per nacht voor 2 personen.
Inderdaad, flink opgeslagen op 2 jaar tijd...
Lijkt me raar, zo een forse prijsverhoging, en vermoedelijk wat tegen de trend in.
Jammer.
vlagreco's signatuur YAMAS !   ->  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 
Quote
#18
(11 January 2015, 22:40)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik was zelf benieuwd naar de prijs (overnachting + ontbijt) voor een tweepersoonskamer, in het Sweet Home Hotel: ik heb het opgezocht: we betaalden toen 90 euro per nacht voor 2 personen.
Inderdaad, flink opgeslagen op 2 jaar tijd...
Lijkt me raar, zo een forse prijsverhoging, en vermoedelijk wat tegen de trend in.
Jammer.

Ik heb net hetzelfde gezien. Vorig jaar betaalden we in Best Western Candia 33 € !!!! (Weliswaar met korting via hotelclub). Dit jaar is de prijs 61€.  Op Kefalonia (Poros) betaalden we 440€ voor een appartement (volledige verdieping met 2 grote terrassen) voor 12 dagen. Voor dezelfde periode dit jaar vragen ze 604€.
Prijsverhogingen lijken inderdaad een beetje een trend. Maar toch weer niet overal.

Voor dit jaar (juni) hebben we toch een studio/appartement kunnen boeken in Rhodos, Kos en Kalymnos voor een degelijke prijs. Rhodos (Ialyssos): 140€ voor 5 dagen. Kos Stad 179€ voor 8 dagen en Kalymnos (Myrties) 160€ voor 8 dagen.

En om misschien nog eens de discussie aan te zwengelen wat goedkoopst is: alles zelf regelen of pakketreis: Voor 5 weken (Rhodos, Tilos, Nisyros, Kos, Kalymnos) kom ik nu op een prijs van circa 800€ pp. Daarin is inbegrepen vliegtuig H/T, alle ferrytickets, alle verblijven, 5 dagen auto in Rhodos en 1 week fietsen in Kos. 
Geen enkele touroperator kan mij dit bieden voor die prijs.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#19
Je moet ook eens kijken bij Hotel Attalus. Dit is op de Athinas , 200 meter van het metro-station Monastiraki en het ligt in de niet zo toeristische wijk Psiri waar je lekker kunt eten. Dit is de wijk waar de Grieken komen om uit eten te gaan in plaats van de over-toeristische Plaka
Quote
#20
(12 January 2015, 11:58)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(11 January 2015, 22:40)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik was zelf benieuwd naar de prijs (overnachting + ontbijt) voor een tweepersoonskamer, in het Sweet Home Hotel: ik heb het opgezocht: we betaalden toen 90 euro per nacht voor 2 personen.
Inderdaad, flink opgeslagen op 2 jaar tijd...
Lijkt me raar, zo een forse prijsverhoging, en vermoedelijk wat tegen de trend in.
Jammer.

Ik heb net hetzelfde gezien. Vorig jaar betaalden we in Best Western Candia 33 € !!!! (Weliswaar met korting via hotelclub). Dit jaar is de prijs 61€.  Op Kefalonia (Poros) betaalden we 440€ voor een appartement (volledige verdieping met 2 grote terrassen) voor 12 dagen. Voor dezelfde periode dit jaar vragen ze 604€.
Prijsverhogingen lijken inderdaad een beetje een trend. Maar toch weer niet overal.

Voor dit jaar (juni) hebben we toch een studio/appartement kunnen boeken in Rhodos, Kos en Kalymnos voor een degelijke prijs. Rhodos (Ialyssos): 140€ voor 5 dagen. Kos Stad 179€ voor 8 dagen en Kalymnos (Myrties) 160€ voor 8 dagen.

En om misschien nog eens de discussie aan te zwengelen wat goedkoopst is: alles zelf regelen of pakketreis: Voor 5 weken (Rhodos, Tilos, Nisyros, Kos, Kalymnos) kom ik nu op een prijs van circa 800€ pp. Daarin is inbegrepen vliegtuig H/T, alle ferrytickets, alle verblijven, 5 dagen auto in Rhodos en 1 week fietsen in Kos. 
Geen enkele touroperator kan mij dit bieden voor die prijs.

Patrick, jouw reis is ook niet wat een touroperator als doelgroep heeft, logisch dat ze dan niet aan een zelf in elkaar gezette prijs kunnen komen. Er zijn te weinig mensen aan wie ze jouw reis kunnen verkopen, die is te specifiek. Touroperator is voor diegenen die 8-21 dagen op vakantie willen, een compleet andere doelgroep dus. Is m.i. dus appels met peren vergelijken. Als je aan hun doelgroep beantwoord, ben je meestal bij een touroperator goedkoper uit. Wij in ieder geval de afgelopen 10 tallen jaren wel. Cool  Overigens moet ik zeggen dat de prijzen sinds 2008 gelijk gebleven zijn of zelfs zijn gedaald. (steeds voor 15 dagen appartement met alleen logies). In 2008 betaalden we nog voor 15 dagen Karpathos bijna € 1200,00. De laatste jaren komen we nooit meer boven de 1000,00 tot 1100,00 uit. Sorry, beetje offtopic2
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#21
@kritikaster
Je info klopt niet helemaal hoor!
Bij airbnb krijgen de eigenaars de prijs volledig uitbetaald die op de website geadverteerd wordt, daarbovenop betaal je als huurder een bedrag van ongeveer 10 tot 12% aan airbnb.
Wij boekten een dakappartement in Athene voor 36€ per nacht en hierbovenop betaal ik 4€ commissie aan airbnb...geen bedragen om van achterover te vallen, meen ik toch!
Quote
#22
Dit is een opmerking die ik afgelopen week in de krant heb gelezen:

Airbnb probeert de verhuurders zo veel als mogelijk af te schermen zodat ze via zoekmachines niet makkelijk zijn terug te vinden. Airbnb doet dat om te voorkomen dat potentiële klanten, buiten de eigen website om, contact leggen en zo onder de vergoeding voor Airbnb proberen uit te komen. Mails tussen klanten en verhuurder lopen ook via Airbnb. Als een van hen een telefoonnummer probeert door te mailen, wordt het door Airbnb onzichtbaar gemaakt. Ook verwijzingen naar bijvoorbeeld ‘Facebook’ en zelfs ‘FB’ worden uit mails gewist.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zelf niet, kan er dus geen oordeel aan verbinden. Lijkt mij wel een vreemde werkwijze. Dodgy
JohanV's signatuur Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints.

[Afbeelding: footsteps.png]
Quote
#23
(13 January 2015, 20:44)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dit is een opmerking die ik afgelopen week in de krant heb gelezen:

Airbnb probeert de verhuurders zo veel als mogelijk af te schermen zodat ze via zoekmachines niet makkelijk zijn terug te vinden. Airbnb doet dat om te voorkomen dat potentiële klanten, buiten de eigen website om, contact leggen en zo onder de vergoeding voor Airbnb proberen uit te komen. Mails tussen klanten en verhuurder lopen ook via Airbnb. Als een van hen een telefoonnummer probeert door te mailen, wordt het door Airbnb onzichtbaar gemaakt. Ook verwijzingen naar bijvoorbeeld ‘Facebook’ en zelfs ‘FB’ worden uit mails gewist.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zelf niet, kan er dus geen oordeel aan verbinden. Lijkt mij wel een vreemde werkwijze. Dodgy

Onder dergelijke voorwaarden zou ik als verhuurder absoluut niet in zee gaan met Airbnb. Trouwens, in Duitsland lopen (liepen?) ook enkele processen tussen verhuurders en Booking.com omdat de verhuurders een clausule in hun contract kregen waarbij Booking.com hen verbood om een lagere prijs aan te bieden bij directe verhuur dan de prijs vermeld op de Booking.com website.
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#24
(13 January 2015, 23:33)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(13 January 2015, 20:44)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dit is een opmerking die ik afgelopen week in de krant heb gelezen:

Airbnb probeert de verhuurders zo veel als mogelijk af te schermen zodat ze via zoekmachines niet makkelijk zijn terug te vinden. Airbnb doet dat om te voorkomen dat potentiële klanten, buiten de eigen website om, contact leggen en zo onder de vergoeding voor Airbnb proberen uit te komen. Mails tussen klanten en verhuurder lopen ook via Airbnb. Als een van hen een telefoonnummer probeert door te mailen, wordt het door Airbnb onzichtbaar gemaakt. Ook verwijzingen naar bijvoorbeeld ‘Facebook’ en zelfs ‘FB’ worden uit mails gewist.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zelf niet, kan er dus geen oordeel aan verbinden. Lijkt mij wel een vreemde werkwijze. Dodgy

Onder dergelijke voorwaarden zou ik als verhuurder absoluut niet in zee gaan met Airbnb. Trouwens, in Duitsland lopen (liepen?) ook enkele processen tussen verhuurders en Booking.com omdat de verhuurders een clausule in hun contract kregen waarbij Booking.com hen verbood om een lagere prijs aan te bieden bij directe verhuur dan de prijs vermeld op de Booking.com website.

AirBnb, Booking.com, de Touroperators, en ga zo maar door, allemaal 1 pot nat.  Beunhazen zijn het, die op de rug van de lokale bevolking rijk worden.  Ik handel al enkele jaren niet meer met die lui , een echte maffia.
Om U een gedacht te geven: vorig jaar 4 weken studio rechtstreeks bij de familie op Kreta 300 euro.  Krak hetzelfde bij de "officiele maffia" 580 euro.  Ieder zijn gedacht hé.
voor 2015 bieden ze mij een nieuwgebouwde studio aan voor 400 euro, bij Booking.com vragen ze voor hetzelfde 980 euro. ONGELOOFLIJK
Quote
#25
Het lijkt me niet nodig om steeds de griekse ondernemer in de slachtofferrol te plaatsen.
Quote
#26
Wat een misverstanden hier over Bookings. Het is de ondernemer die de prijs van de kamer bepaald in het systeem. Daarover wordt een percentage aan bookings betaald. En ook nog aan de creditcard maatschappij. Daar houdt hij met het bepalen van de prijs rekening mee. Vandaar dat het soms goedkoper is om rechtstreeks te boeken. Maar meestal steekt de hotelier het verschil in eigen zak. Als de ondernemer goed is in zijn eigen marketing en promotie zal hij slechts een beperkt aantal kamers via booking aanbieden. Vandaar dat je ook soms ziet dat je de laatste kamer boekt, terwijl er tijdens het verblijf nog kamers leeg staan. Ligt dus ook niet aan Bookings, maar aan de eigenaar. Heb zelf geen banden met Bookings, behalve als klant. Mijn kennis komt door 10 jaar ervaring als manager ANWB Hotels en Restaurants. Heb het ontstaan van sites als Bookings meegemaakt. En veel hoteliers hierover gesproken.
Quote
#27
(14 January 2015, 09:40)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het lijkt me niet nodig om steeds de griekse ondernemer in de slachtofferrol te plaatsen.

Volledig akkoord, het slachtoffer is de argeloze toerist die zich laat vangen Dodgy
Quote
#28
Alleen maar positieve ervaringen met airbnb...
Je hebt een keuze tussen laat ons zeggen 10€/persoon /nacht en dan slaap je misschien wel op een luchtbed naast de tafel, maar dat is dan ook uitgelegd in de voorstelling vd kamer! Je kan ook een luxueus huis huren met alles erop en eraan, met dan ook een evenredige prijs.
Het is inderdaad zo dat alle contact tussen huurder en verhuurder verloopt via airbnb. Dit biedt enerzijds een veiligheid voor zowel huurder als verhuurder, anderzijds strijkt hierdoor airbnb natuurlijk ook zijn commissie op (zo'n 10%), lijkt me heel billijk voor de service. Verhuurders stellen hun kamer/huis voor op de site en huurders kunnen een beoordeling geven. Eigenlijk een ietwat veredelde vorm van het 'coachsurfing'. Ik ben supporter omdat het het contact tss autochtonen en bezoekers/toeristen bevordert. Is natuurlijk ook altijd een stuk gebaseerd op vertrouwen in mensen. Gelukkig zijn er nog mensen die zowel kunnen vertrouwen bieden als zelf betrouwbaar zijn.Ben blij dat deze vormen van vakantie nog bestaan in deze erg individuele tijden...
Verschillende vrienden van mij bieden zelf een kamer aan en ik hoor meestal heel leuke verhalen.
Mijn kinderen maken hier reeds lange tijd gebruik van omdat het hen de mogelijkheid biedt om heel goedkoop te overnachten (zijn studenten en moeten dus reizen met een beperkt budget), ook van hen hoor ik meestal enthousiaste verhalen!
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Goedkoop hotel luchthaven athene kielaa 3 2.844 23 October 2014, 02:37
Laatste bericht: Stella M
  Athene vanuit een ander perspectief ADO 6 4.285 10 February 2013, 17:36
Laatste bericht: Carien

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)