info Astypalaia
#1
wie heeft er ervaring met een vakantie op Astypalaia? graag info over wandelingen en plaatsen die een ( foto) bezoek waard zijn.
bedankt alvast.
Quote
#2
Ook ik houd me aanbevolen voor info.
We willen er eigenlijk al jaren naar toe maar vrezen een beetje voor de verbindingen.
Er hoeft maar een storm op komst te zijn, of een staking en je kan de terugvlucht opnieuw boeken.
Yiannakis's signatuur με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι.....

SAB SKY 4900 HD FTAC -  Triax Schotel  78/80 cm. op Moteck SG 2100A Diseqc 1.2 motor -  Single uni  LNB
Quote
#3
Er is info te vinden op de volgende link van Hans Huisman genaamd Angelfire. Zeer informerend. Veel leesplezier.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Damiaatje's signatuur Je hoeft de top niet te bereiken, halverwege de berg is het uitzicht ook fantastisch.Big Grin

Als je met twee voeten op de grond blijft staan, kom je geen stap verder. Cool
Quote
#4
dank je wel Damiaatje, de site van Hans ken ik al maar hij is er zelf nog niet geweest dus erg veel info heeft hij ook niet.
aardige man trouwens heb hem ontmoet op Milos vorig jaar
Quote
#5
Over Astypaleia is veel te vinden op internet. Ook over accommodaties en stranden. Het is een geschikt eiland voor hen die buiten toeristenoorden willen verblijven. Chora heeft een deels in verval geraakte Kastro, nochtans interessant genoeg om er eens een kijkje te nemen. Op Astypaleia kun je goed wandelen, maar het is geen specifiek wandeleiland zoals die er zijn op de Cycladen. Wat betreft de bereikbaarheid: je kunt er ook komen met een binnenlandse vlucht van Aegean Airlines vanuit Athene.
Quote
#6
Wij zijn in de zomer van 2009 op Astypalea geweest. Wij verbleven in Skala / Pera Gialos in appartement Avra. Prima appartement met uitzicht op de baai en Chora en een klein strandje. Leuke restaurantjes. Het was er niet heel druk, ondanks dat het juli of augustus was. De toeristen die er waren waren volgens mij voornamelijk Italianen en Fransen. Voor zover ik weet gaat er ook geen Nederlandse touroperator heen. Het ligt gewoon te lastig, maar daarom dus wel leuk!
Het is inderdaad geen typisch wandeleiland, wandelroutes waren er toen nog niet echt ontwikkeld. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet kan. Met de auto was je toen ook redelijk snel klaar, als je tenminste verhard wilt blijven. Wil je wat van het eiland zien, dan moet je toch wel van het asfalt af. Er was een prima busverbinding van en naar Livadia. Leuk en redelijk groot strand met leuke strandtentjes. Ook wel aardig wat accommodaties in de vallei van Livadi. Kasteel en Chora mooi om te bezoeken met mooi uitzicht. 
Analipsi vonden wij niet veel aan, zelfs in het hoogseizoen gaf het een verlaten stille indruk. Niet sfeervol. Wel een paar aardige strandjes langs de route Skala / Pera Gialos richting Analipsi. Ook ten zuiden van Livadia nog een leuk strand met taverna, ik meen bij  Agios Konstandinos. En natuurlijk genoeg kerkjes op het eiland!
We hebben er leuk en goed gegeten. Het eiland deed inderdaad meer cycladisch aan, terwijl het bij de Dodecanese hoort. Het ligt er ook echt tussenin.
Het is volgens mij nog steeds in de zomer 2 x per week bereikbaar met de Nissos Kalymnos vanuit Kalymnos, maar zoals al gezegd, als het enigszins waait gaat de boot gewoon niet. Ook de binnenlandse vluchten houden er snel mee op als het waait. Let daarop met je planning, want je kan zo een paar dagen "vast" zitten. De Nissos Kalymnos kwam toentertijd aan in Skala/ Pera Gialos. Terug hebben wij vanwege de wind de Diagoraz van Blue Star Ferries moeten nemen naar Kalymnos die toen 1x per week voer vanuit Athene naar Rhodos. Die vertrok uit Agios Andreas Bay. Daar was een nieuwe pier aangelegd met een havengebouw en verder is er niets. Als je daar aankomt met de boot zou de eerste indruk van het eiland wat teleurstellend kunnen zijn. Vrij droog en dor en veel steen. Sowieso is het niet een eiland waar je heen moet voor veel groen, maar wij waren er natuurlijk ook in de zomer.
Wij houden erg van de kleinere, rustige, wat onbekendere eilanden en hebben een hele leuke tijd op Astypalea gehad. 
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)