Kythira in Januari (1)
#1
Langzaam daalt de aluminium vogel vanuit grote hoogte neer op zijn plaats van bestemming.


Achter ons latend de besneeuwde toppen van de diverse bergketens, het ziet er koud en kil uit en ook de eerste paar stappen buiten de verwarmde hal van het vliegveld doen dat vermoeden bevestigen.
De zon schijnt, dus rennen we naar de plek waar hij de aarde beschijnt.Gelukkig is het daar warmer, heerlijk gewoon.In vergelijk met eerdere keren is het vliegveld van Athene stil en bijna verlaten. Ik herken de lotenverkopers die er telkens weer staan en ook de verschillende winkeltjes zijn er nog.De "Olive Tree" het Griekse restaurant op de bovenste verdieping naast s werelds bekendste fastfoodketen is verdwenen en heeft plaats gemaakt voor een Italiaans restaurant.De ouzo staat echter nog steeds op de menukaart, dus samen met een pizzaatje gaat dat er best wel in.De vlucht naar Kythira heeft met een verschil van slechts een paar uurtjes een goede aansluiting.In de vertrekhal stroomt het langzaam vol met passagiers, volgens mij herken ik even verder op de grote Kretenzer kok van het restaurant in Fratsia.Helemaal zeker ben ik niet van mijn zaak dus ik maak geen contact.Blader op mijn ipad door de foto's van afgelopen jaar maar goed dat is net zoiets als de bijbel opnieuw te gaan lezen, ik vind de bewuste foto niet.Kythira ligt heerlijk in de zon en bij het uitstappen moeten mijn ogen duidelijk wennen aan de scherpte van de zon.Paradijs, de werkelijkheid van de wereld even vergeten, de zorgen en de afschuwelijke gebeurtenissen van de afgelopen tijd even uit het geheugen.Hoog in de Pyrgos, de torenwoning in Potamos kijk ik uit over het eiland, de rust en de vrede hebben toch elke keer weer een indrukwekkende greep op mijn gestel.

Hier geen oorlog, geen geweld......het is gewoon even een compleet andere wereld.Het inmiddels half elf dus zo aan de wandel.Na een heerlijk ontbijtje met verse broodjes van de familie Chrysafitis, bakker in Potamos en verse eitjes van de plaatselijke kippen ga ik me langzaam klaar maken voor de wandeling, het zonnetje schijnt en de wind waait.De kleding is snel aan en even zo snel weer uit, de eerst keuze zou wel eens te warm kunnen zijn dus maar wat anders.Een lange wandelbroek is wel zo prettig maar de keuze voor de bovenkant daar twijfel ik nog over, een trui is denk ik te warm, okee wandelen zal wel gaan maar ik wil nog wel eens een rotsje opklimmen, de keuze valt op een zweetshirt en een korte outdoor jas.Achteraf ook gewoon te warm, het weer is zacht deze zaterdag, de afgelopen dagen is het kouder geweest.We gaan met ze vieren op stap.Vier? Jullie zijn toch met twee?Nee de buren wilde ook mee, geen probleem.De twee schrijvers van Kythira doorlopend gaan mee.De tocht vanuit  Platia Ammos kan blindelings gewandeld worden, de route hebben we al zo vaak gelopen maar hij blijft toch altijd weer bijzonder mooi.Onderweg nemen we achtergelaten lege plastic flessen mee, we komen tot 4 zakken vol, als je er echt op gaat letten is dit toch wel een klein min puntje te noemen.Het zonnetje doet goed zijn best om onze aanwezigheid te veraangenamen.De 12,7 kilometer zijn nauwelijks voelbaar in de benen.Honger hebben we er wel van gekregen maar dit stellen we even uit tot vanavond......even kijken of scandia open is!


[Afbeelding: B2363F62-E08D-4D65-A262-D09D7BEE0EDA.jpg]
Quote
#2
Slowly descends the aluminum bird from high altitude down to his destination.
Behind us the snowy peaks of the various mountain ranges, it looks cold and chilly outside and do the first few steps out of the heated hall of the airport the confirmation follows the suspicion.
The sun is shining, so we run to the spot where he illuminates the earth.
Fortunately, it's warmer there, just wonderful.
Compared with previous times the Athens airport is quiet and almost deserted.
Same people, same shops except.....
"Olive Tree" the Greek restaurant on the top floor next to the world famous fast food chain has disappeared and has been replaced by an Italian restaurant.
However, the ouzo is still on the menu, so along with a pizza it taste good.
The flight to Kythira has a difference of only a few hours, a good connection.
The departure area is slowly filled with passengers, I think I recognize a little further the great Cretan cook of the restaurant in Fratsia.
I'm not quite sure of my case so I do not make any contact.
Scroll on my iPad through the photos from last year but well that's like the Bible to be read again, I think the picture is not conscious.
Kythira lies lovely in the sun and when i get out of the plane my eyes have to get used to clear the edge of the sun.
Paradise, the reality of the world forgetting, the worries and the horrific events of recent times, Paris the people who were killed.
High in the Pyrgos, the tower house in Potamos, I look out over the island, the peace and tranquility yet have every time an impressive grip on my system.
No war, no violence ...... it's just as a completely different
After a delicious breakfast with fresh bread from the family Chrysafitis, bakery in Potamos and eggs from local chickens
I'm preparing myself for the walk, the sun shines and the wind blows.
The clothes are on quickly and just as quickly off again, the first choice might well be too hot.
A long hiking pants is very pleasant but the choice for the top because I debate on a sweater I think is too hot, okay walking'll go but I would sometimes climb a rock, the choice falls on a sweat shirt and a Short outdoor jacket.
Afterwards simply too warm, the weather is mild this Saturday, the last few days it has been colder.
We are going to celebrate it on stage.
Four? You are still two?
No the neighbors want to go with us no problem.
They are the two from Pyrgos House, the walking organization on the island.
The two authors of Kythira go continuously.
The trip from Platia Ammos can be blindly walked the route we have often found, but he remains always very nice.
Along the way we take left empty plastic bottles, we arrive at four bags full, if you really going to be watching this anyway to name a small little tip.
The sun is al day long present to sweeten our presence.
The 12.7 kilometer are hardly felt in the legs.
Hunger we got it there but we just put this off until tonight ...... look if scandia is open!
Quote
#3
Mooi verslag hoor Japio up

Heb je nog foto's kunnen maken van een besneeuwd Kythira of was het al gesmolten toen je er was?
Quote
#4
Altijd weer leuk om jouw reisverhalen te lezen Japio!

Groetjes Debs
Quote
#5
Ja, @Japio.Doorgaan.Ik lees ze ademloos door en
zuig de schonere lucht dan hier, gretig in.
Quote
#6
Ik geniet ook telkens weer van je boeiende verhalen Japio.
Nu des te meer, want dit jaar gaan we Kythira voor het eerst zelf aanschouwen/beleven.
Nog veel wandel- en ouzoplezier gewenst!
Quote
#7
Dag Japio,

Geweldig weer iets over je bezoek aan Kythira te lezen,zit alweer te wachten op het vervolg!
Komt nog? Of heb je het veel te druk met lopen? En daarna de ouzo?
Quote
#8
(11 January 2015, 10:52)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mooi verslag hoor Japio up

Heb je nog foto's kunnen maken van een besneeuwd Kythira of was het al gesmolten toen je er was?

Ha die Ger, geen sneeuw gezien, wel op de plop.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Kythira in januari (12) Japio 4 3.944 24 January 2015, 17:21
Laatste bericht: ostria
  Kythira in januari (4) Japio 2 3.286 24 January 2015, 16:31
Laatste bericht: Japio
  Kythira in Januari (2) Japio 3 3.158 24 January 2015, 16:28
Laatste bericht: Japio
  Kythira in Januari (8) Japio 2 3.014 24 January 2015, 16:26
Laatste bericht: Japio
  Kythira in januari (11) Japio 5 4.266 23 January 2015, 17:56
Laatste bericht: Japio
  Kythira in januari (10) Japio 3 3.137 22 January 2015, 12:06
Laatste bericht: Aleko
  Kythira in januari (9) Japio 0 2.351 21 January 2015, 09:22
Laatste bericht: Japio
  Kythira in Januari (7) Japio 0 1.930 17 January 2015, 11:59
Laatste bericht: Japio
  Kythira in Januari (6) Japio 0 2.127 16 January 2015, 19:20
Laatste bericht: Japio
  Kythira in Januari (5) Japio 0 1.844 15 January 2015, 21:22
Laatste bericht: Japio

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)