Zakynthos
#1
Hallo forumleden,

De vakantie kriebels beginnen weer te komen. Terwijl we hier nog harde wind en veel regen hebben is er toch weer zin in zon, strand en Griekenland.
We zijn ons aan het orienteren en komen steeds bij Zakynthos uit.
Nog nooit geweest maar iets of wat trekt ons daar naar toe...
We zagen iets leuks voorbij komen in het plaatsje Kalamaki.....iemand ooit geweest of ervaring mee gehad????
Je zou er ook kunnen fietsen ???
Wie heeft er nog leuke ideën of plaasten maar niet naar Laganas daar werden we voor gewaarschuwd.
Wie denkt er met ons mee ?????

Groetjes Els en Jac Cuijpersgreeksmiley2
Quote
#2
Wij zijn afgelopen jaar voor een spotprijsje naar Kalamaki geweest. Qua plaatsje stelt het niet veel voor, het is vooral een lange hoofdweg met restaurantjes, supermarkten enz. Ik vond het prima, maar voor ons was het 'erbij' en voor heel weinig geld. Voor mijn hoofdvakantie zou ik er nooit naar toe gaan. Toch teveel een verlengde van Laganas en niet echt sfeervol imo.
Agios Sostis is dan leuker qua dorpje.
Quote
#3
Agios Sostis kennen wij niet, kalamaki wel

Hier zaten wij en dat is toen redelijk bevallen. Inderdaad een weg met restaurantjes en supermarktjes. Er zaten ook nog wat meer winkels.  Het was er toen in juni niet druk.
Niet echt hetzelfde als Laganas.
Uit eten en lekker een beetje slenteren in de avond gaat hier prima.
Wel zit je vlak bij Zakynthos stad en bied het eiland best een hoop mooie plaatsen .(stranden en dorpjes)

Groeten jan
Ps kijk ook effe bij linkenpagina ,dedijk

[Afbeelding: 345ifie.jpg]
[Afbeelding: rhpypt.jpg]
Onder is strand bij Kalamaki

Veel plezier
Jan
Quote
#4
Dankjewel Vito en Janos voor jullie snelle reactie en voor de fotos.
Je zult je eigen moeten vermaken en daar hebben wij normaal in Griekenland geen  oeite mee.
Maar wel altijd fijn om te horen hoe andere het ervaren.
Ik ga zeker effe neuzen Janos...haal ik mischien nog wel meer uit..

Bedankt....
Quote
#5
iets van een kleine week geweest in 2013 eind september, wij zaten in de buurt van Vasilikos.
leuk om gezien te hebben vooral toen we daar tijdens het snorkelen en caretta schildpad tegen kwamen (die in de buurt zwom bij Lagana, waar je absoluut niet lang wilt blijven!).
moet alleen wel eerlijk zeggen dat die kleine week meer dan voldoende was, het echte pittoreske Griekenland kom je daar niet echt tegen.
Quote
#6
Tja, wat is authentiek Grieks? De typerende witte huizen vind je inderdaad niet op Zakynthos. Maar wel een gezellige stad met Venetiaanse invloeden, pittoreske bergdorpjes en mooie natuur (waaronder het Askos Stone Park bij Volimes) Laat je niet op het verkeerde been zetten door toeristenplaatsen als Laganas, want het is zeker een prachtig eiland!
Quote
#7
Een impressie wat Zakynthos ook is (buiten Laganas Wink  )

[Afbeelding: or1kdv.jpg]

[Afbeelding: 15n7rxx.jpg]
[Afbeelding: dq0g8g.jpg]
[Afbeelding: 2u5dqao.jpg]

[Afbeelding: vmyd5i.jpg]
[Afbeelding: 2ew020n.jpg]
[Afbeelding: k0gjly.jpg]
[Afbeelding: e5so45.jpg]
[Afbeelding: 2z3nzh4.jpg]
Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#8
Dankjewel Sam en Natascha voor jullie reactie.
En Patrick heel erg bedankt voor de mooie fotos ...ben weer een stukje meer over de streep getrokken.
Laganas dat staat ook echt niet op ons verlanglijstje.
Maar ben toch nog wat in onzekerheid over Kalamaki ben bang dat het toch te dicht in de buurt van Laganas ligt en je er niet echt het Griekse leven vindt.
Wij houden echt niet van massatoerisme maar wel van kleine gezellige dorpjes, een beetje cultuur en eten en drinken met de Griekse bevolking.
Zou willen weten of we dan wel op de juiste plek zitten of dat we toch naar een ander dorp moeten uitzien.

Groetjes Els.
Ps Janos ik heb ook de linkenpagina van dedijk nog even doorgekeken !!!!!
Quote
#9
Misschien is Limni Keriou meer geschikt dan. Ligt voorbij Ag Sostis.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Patrick's signatuur
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#10
Els, ik denk dat je dan in Kalamaki niet op de juiste plek bent. Idd, het dorpje wat Patrick noemt doet veel Griekser aan.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)