Amsterdam naar Samos.
#1
Binnenkort ga ik naar Samos. Ik kan echter niet met een rechtstreeks vliegtuig vanuit Amsterdam naar Samos, aangezien deze niet vliegen op de dagen/tijden dat ik kan.

Ik heb nu twee opties:

1e; dinsdag 16.15-20.35 vliegen van Amsterdam naar Athene + 08.00-08.55 op woensdag naar Samos
2e; woensdag 06.45-11.00 van Amsterdam naar Athene + 12.30-13.25 naar Samos.

Ik vlieg dan met Transavia naar Athene en met Aegean naar Samos. Deze maatschappijen schijnen niet met elkaar samen te werken. Waardoor ik dus in Athene mogelijk zou moeten uit/inchecken voordat ik kan overstappen. Weet iemand of dat zo is? Kan ik niet achter de douane blijven.

Nu zou ik bij de eerste optie ruim de tijd voor zoiets hebben. Bij de tweede optie is de overstaptijd echter veel korter.

Denken jullie dat ik aan 1.25 uur voldoende tijd heb om over te stappen. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee. Ik neem waarschijnlijk alleen handbagage mee.

Of zouden jullie aanraden om op dinsdag heen te vliegen en dan te overnachten op Athene airport, zodat ik meer zekerheid heb en toch nog iets eerder op bestemming ben? Zijn er überhaupt slaapplekken beschikbaar in de buurt van Athene airport voor een betaalbare prijs? Ik zag slechts hotels voor 145 euro per nacht.

Ik hoor graag van jullie.
Quote
#2
Lijkt mij tijd zat. Venizelos is nu ook weer niet zo groot dat je er verloren loopt. Check van te voren je vluchten in en neem alleen handbagage mee. Red je het makkelijk. Uiteraard moet je niet een uur vertraging krijgen.
Maria's signatuur Αχ Ελλάδα πώς κατάντησες.
Quote
#3
In theorie zou het moeten kunnen. Als Transavia op tijd aankomt. Heel enkele keer hebben ze vertraging. Maar waarom neem je niet de laatste vlucht van rond half 5? Doen wij meestal voor de zekerheid.
Die ene keer dat Transavia echt heel erg te laat was hebben we op het vliegveld een hotel geboekt van 100 euro voor een kamer en voor 15 euro shuttle. En via de rechtsbijstandverzekering 400 euro pp terug gekregen (Europese richtlijn over vertragingen!) Dat kwam goed van pas want we moesten de vlucht van Aegean verzetten en dat was duur.
Quote
#4
Overigens, gisteren een half uur te laat aangekomen in Athene met Transavia omdat de vleugels eerst ont-ijst moesten worden. Dan had 12.30u vertrek naar Samos heel krap geworden. Je moet nl in Athene ook nog met de bus van het vliegtuig naar de aankomsthal en de incheckbalie gaat 35 min. voor vertrek dicht........ Was blij dat we de late middagvlucht hadden Smile
Quote
#5
Als iemand a permanent huis in Athene huurt of koopt, geeft hij altijd een basis waar kan overnachten en toch thuis voelen.
Ik verkoop mijn appartement in Athene(vanwege het overlijden van mijn broer), als iemand interesse heeft.
Quote
#6
Vers persbericht in een Samiotische digitale krant: Corendon vliegt in 2018 2 keer per week op Samos. Of het de grootste Nederlandse touroperator is, zoals te lezen is, kunnen vraagtekens bijgezet worden.

Στη Σάμο υψηλόβαθμα στελέχη της Corendon

Τον αντιπεριφερειάρχη Σάμου, κ. Νίκο Κατρακάζο, επισκέφθηκαν στο γραφείο του ο ιδιοκτήτης και τα διευθυντικά στελέχη της Corendon, ενός εκ’ των μεγαλύτερων tour operators της Ολλανδίας.

Κατά τη συνάντηση ο αντιπεριφερειάρχης Σάμου αναφέρθηκε στην Ολλανδική αγορά, που αποτελεί μία από μεγαλύτερες αγορές για τη Σάμο και παράλληλα τους ενημέρωσε για τα θετικά πρόσημα που καταγράφονται φέτος και τα οποία παρουσιάζουν συνεχόμενη αύξηση.

Από την πλευρά τους τα στελέχη της Corendon ενημέρωσαν τον κο Κατρακάζο πως το 2018 η εταιρεία ξεκινά δύο πτήσεις charter την εβδομάδα από Ολλανδία για Σάμο.
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Aegean Airlines naar Amsterdam metaxa 45 24.921 23 September 2016, 09:35
Laatste bericht: cors
  Transavia gaat vliegen van Amsterdam naar Thessaloniki AnnaHiking 0 2.834 21 December 2013, 18:03
Laatste bericht: AnnaHiking

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)