Grieksegids nieuws
jaartje Corfu, dame + kat
#1
Hé mensen, gezellig ff aanschuiven in het café.. Kopje thee graag. Heb me gisteren aangemeld en zal vast vaker het forum bezoeken. Maar voorlopig ben ik druk in de weer met voorbereidingen voor een jaartje Corfu, samen met mijn katertje Kees. Er is en boel te regelen en te doen. Ik wil best mij  ervaringen delen, als de tijden weer wat rustiger zijn..
Een kat meenemen op reis, je huis onderverhuren (legaal, dat kan tegenwoordig, in elk geval hier in Amsterdam, heet 'huisbewaring'), vliegtickets boeken, welke spullen gaan er mee, enz. Een hele uitzoekerij.
Tot een volgend bezoekje,  Coby
Quote
#2
Spannend ,hou ons op de hoogte.
Best een hele onderneming
Quote
#3
Dit is weer iets anders dan 3 weken vakantie, kijk wel dat je kat gechipt is en papieren heeft anders mag hij niet mee in het vliegtuig.


[Afbeelding: r70z1x.jpg]

καλό ταξίδι
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#4
Wat een heerlijk vooruitzicht! Veel plezier met de voorbereidingen en leuk als je ons op hoogte houdt!
Quote
#5
Nou, ik voel me echt welkom in het café. Ja, katertje Kees is gechipt, tijdig ingeënt (ook rabiës), krijgt binnenkort voor de zekerheid ook nog een hartwormpil. Hij moet mee in een piepklein reismandje over een paar weken. Ik wen hem er al wat aan door hem eten te geven erin, met 't deurtje open. Vanwege het laagseizoen wordt het een lange vluchtdag, vertrek 7u A'dam-Athene', 6 uur wachten, dan nog een uur naar Corfu, 8u aankomst. Dus Kees moet ook nog wennen aan een tuigje, zodat hij hopelijk in Athene een keertje kan plassen.. De luchtvaartmaatschappijen (Transavia, Aegean Airlines) hebben verschillende maximum-maten voor de transportmand, dat ding is maar 23cm breed.. Maar dan mag hij wel in de cabine mee (op de grond). Voor de vlucht met Aegean moest voor zijn boeking naar Griekenland gebeld worden om te reserveren. In Athene moet ik me met hem melden en ter plekke E 20 betalen voor de vlucht. Per vlucht mogen maximaal 5 huisdieren mee, dus da's een kwestie van tijdig reserveren. Transavia rekent ook E 20. Bij beide maatschappijen mogen kat + transportmand samen maximaal 8 kg wegen, anders zou hij alsnog in het ruim gemoeten hebben. M'n dikke kat Filaki (9kg) blijft daarom achter bij degene die tijdelijk in m'n huis komt wonen, dat is gelukkig een allemansvriend.
Ik had al wat mailcontact met Louisa, die op Corfu (Agios Ioannis Peristeron) een hondenopvang (en wat katten) heeft. De honden gaan vaak naar een Nederlandse 'adoptiebaas'. Voor de vlucht is er grote behoefte aan 'begeleiders'. Dat wil zeggen dat het ticket voor de hond gekoppeld moet worden aan dat van een persoon. Verder is er altijd iemand van de opvang om te helpen met inchecken, de hond gaat in het ruim mee. Op Schiphol (of een ander Nederlands vliegveld), staan dan de nieuwe baas en iemand van Stichting Aai (zie website) klaar om het dier mee te nemen. Dus Corfu-bezoekers, meld je aan als je dat zou willen doen! Via mijn e-mail-adres kan, dan geef ik het wel door. Anders: kijk op Animal Welfare Corfu of Stichting Aai.
Nu moet ik weer hier aan de slag, groet, tot later, Coby
Quote
#6
Op verzoek van Louisa -de Nederlandse die honden-opvang The Ark op Corfu runt- nog even duidelijk het e-mailadres voor info en voor als je je zou willen aanmelden om een HOND te 'BEGELEIDEN' op een vlucht CORFU-NEDERLAND. Mailen kan dus in het Nederlands: info@corfuanimalwelfare.com
Quote
#7
Louisa geeft ook nog haar mobiele nummer voor het geval vakantiegangers op Corfu de honden-opvang willen bezoeken (in Agios Ioannis Peristeron): 0(030)697979820. Ze hoort graag van tevoren wanneer er bezoek komt.
Quote
#8
Zijn er eigenlijk andere forumleden die al op Corfu wonen, een tijd verblijven of het plan hebben om er op vakantie te gaan? Niet dat ik dan meteen aan kom stormen, of iedereen over de vloer wil hebben.. Maar het zou leuk zijn om te weten, dus stuur me een mailtje misschien?
Quote
#9
Leuk, naar Corfu voor een jaar! Ik begrijp dat je in die hondenopvang gaat werken? Waar is die opvang op het eiland? Ik ga in mei 2,5 week op vakantie naar Corfu, voor de 16e keer! Smile Spreek je al een beetje Grieks?
Quote
#10
Hoi Esther,
Nee, ik ga niet echt werken in de honden-opvang, woon er te ver vandaan en heb geen rijbewijs..
Ik heb incidenteel toe mailcontact met Louisa, de Nederlandse die de opvang runt. Af en toe zal ik tijdelijk een zwerfkat huisvesten, tot hij/zij een nieuwe baas heeft.
De opvang zit ten zuiden van Corfu-stad (met de bus te bereiken). Bezoek is welkom, maar Louisa vraagt of mensen haar eerst even willen bellen als ze langs willen komen. Nog maar 's: Louisa 0(030)6979798202. Mailen kan ook: via info@corfuanimalwelfare.com.
Goeie keus Corfu, ik was er vorig jaar voor het eerst en was verrast hoe groen het er is. Meer regen dan op de andere Griekse eilanden, maar wees gerust, vooral in de winter. Er is voor elk wat wils, net waar je naar toe gaat; fiets- en wandelroutes (een goede bibliotheek heeft ze, of anders bij een boekhandel te bestellen), uitgaansleven, stranden, mooie oude binnenstad, enz. enz. Natuur, rust en/of vertier, je kan kiezen.
Quote
#11
Je gaat er dus gewoon lekker een jaartje wonen? Ik kom er al ruim 8 jaar, meestal 2x per jaar, vind Corfu een heel mooi eiland, veel afwisseling van bergen, natuur, leuke plaatsen en mooie baaien.
Quote
#12
Duidelijk dat we het enthousiasme over Corfu, de Griekse mensen en de natuur delen!

Vanwege de regels en wetten -ben er nog mee aan het uitzoeken, het is complex- zal ik ook af en toe weer in Nederland zitten. Gelukkig is Ryan Air redelijk goedkoop. Dat kon nu niet voor de heenvlucht, omdat ze geen huisdieren mee willen. En Katertje Kees moest en zou mee..
Waarschijnlijk kan ik ook soms met iemand meeliften van en naar Nederland.

Voor mij is het ook een soort proefjaar, om te zien of ik me echt in Griekenland zou willen gaan vestigen.

Ik spreek wel wat basis-Grieks, deed ooit een cursus, maar hoop na een jaar toch wat beter te kunnen communiceren.
Mijn directe buurman op Corfu spreekt goed Engels; hij heeft gevaren zoals veel oudere Korfotianen, waarschijnlijk om niet in dienst te hoeven tijdens het kolonelsregime. Met zijn vrouw zal ik Grieks moeten praten, ik hoop dat ze geduldig is..
Ik ga nog aan de slag met de oefeningen waarover jij en (sorry naam kwijt) eerder op het forum schreven!

O ja, er is ook een ezel-opvang op Corfu, bij Doukades in de buurt. Heb het nog niet kunnen vinden waar precies, maar Kiki van het Kafeneion+supermarkt in Doukades weet waar het is.
Quote
#13
Kijk uit met tijdelijke opvang in jouw huis voor zwerfkatten met overdraagbare ziektes voor jouw eigen kat: panleukopenie, huidschimmels, o.a. ringworm etc. Ik heb hier (helaas) ervaringen mee, ik help ook zwerfdieren. Wanneer kom je hier in Griekenland wonen?
Verder wil ik je enorm veel succes toe wensen en houd ons op de hoogte.
mocht je vragen hebben mag je mij altijd een pb sturen  Smile
Quote
#14
hoi Sophia, dank voor je info! De incidentele kat die ik tijdelijk op zal nemen, heeft al een periode van herstel achter de rug in de dieren-opvang van Louisa waar ik eerder over schreef. Maar ik zal haar zeker nog vragen of de beestjes gezond zijn als ik ze krijg.

Ik vertrek vrijdag 20 februari, het komt steeds dichterbij. Ga me beheersen wat betreft het internet en deze rubriek voorlopig, want ik heb m'n tijd eigenlijk echt nodig om nog allerlei praktische en regel-dingen af te handelen. Als ik een beetje gesetteld ben laat ik beslist hier m'n neus weer zien!
Quote
#15
Information 
Dag mensen, even een bakkie doen in 't kafeneion, tussen de drukke bezigheden door..
Heb door te lezen al heel wat info opgedaan op dit forum, ben blij met jullie!

Gisteren op NPO 2: mooie docu over het leven van een Deense boer (biologisch, holistisch), Niels Stockholm: Good things await. Prachtig gefilmd ook.

Kan je trouwens in Griekenland, via Internet, 'Uitzending Gemist' krijgen?
Quote
#16
Coby officieel kun je Uitzending gemist alleen vanuit een NL provider-netwerk bekijken. Maar er zijn trucjes om dat te omzeilen. Google maar eens wat. Weet alleen niet of het legaal is.
Quote
#17
uitzending gemist is gewoon via internet in Griekenland te bekijken.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#18
Fijn om te horen dat ik waarschijnlijk af en toe 'uitzending gemist' zal kunnen kijken. Omdat ik alleen ga (weliswaar met kat), verwacht ik toch Nederland, en eigenlijk vooral het directe contact met m'n naaste vrienden, wel wat te gaan missen. Om vanuit Corfu te kunnen mailen en voor de Nederlandse tv, nu ook eindelijk zelf een laptop in huis. Dat ding vertoont wel kuren af en toe, ik hoop dat-ie zich in Griekenland beter gedraagt. Tot voor kort heb ik vastgehouden aan kaarten en brieven schrijven. En ging af en toe naar de bieb voor een gratis halfuurtje Internet.
Het Internet is onontkoombaar en ook wel verslavend, merk ik. In m'n hart houd ik eigenlijk toch het meest van pen en papier. Het zal de leeftijd zijn..(bijna 65). Ik stuurde een paar kerstkaarten naar Corfu in december, die zijn nooit aangekomen. Hoe is de ervaring met post van/naar en binnen Griekenland?
Quote
#19
Ik mag niet klagen, alle pakketten en brieven die van NL en D naar Kreta zijn verstuurd zijn altijd aangekomen, een brief duurt meestal 5 werkdagen en een pakket 10 werkdagen.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#20
Hallo

Ik heb ook kerstkaarten naar Corfu gestuurd zijn gewoon aangekomen. Ik doe dit ieder jaar met Pasen en Kerst nooit een probleem.

Groet Marja
Quote
#21
We zijn nu ruim een week op Corfu en voelen ons al aardig thuis.

De reis met kat was spannend, maar verliep goed.
Om grip op hem te houden in geval van paniek, kreeg kat Kees een chihuahua-halsbandje om. Kattenhalsbandjes zijn gemaakt met een elastiek, of met een sluiting die makkelijk losgaat. Hij moest op Schiphol en in Athene uit z'n reistas, omdat de tas gecheckt moest worden.
Hij was behoorlijk bang, maar bleef rustig, at en dronk niets. Ook even uit de tas, in het invalidentoilet van Athene Airport, vond-ie doodeng. Een vest over de tas leek wat rust te geven.
De eerste dagen hier verdween hij buiten uit zicht, kwam pas weer thuis tegen het donker. Nu maakt hij korte uitstapjes en klimt 's in een olijfboom alsof hij niet anders gewend is.

M'n huis -zie profielfoto- ligt aan een (nu nog) rustige weg; het is stil en groen hier, met wat landelijke geluiden, heerlijk. Strand op 4 km. afstand.
Het is een soort twee-onder-één-kap-woning. Met de buren deel ik de c.v. en watervoorziening. Het was even op elkaar afstemmen in het begin.
Buurman -een sympathieke oud-zeeman, spreekt goed Engels- parkeert zijn auto op 'mijn' erf. Maar geeft ook af en toe een lift en legt geregeld sinaasappels, citroenen, grapefruits neer op de terrastafel.

Eigenlijk voelt het al heel gewoon om hier te zijn. Wat bloemenzaaisel, om in potten te zetten, begint al op te komen. De omgeving hier is wel heel veel relaxter dan die van m'n Hollandse stadse huis. Transport is nog een punt, ik heb geen rijbewijs. Het dorp (bakker, supermarktje, bushalte e.d.) is een kwartier lopen heuvelopwaarts; voor nu gaat het. Liefst had ik een elektrische fiets(tweedehands) om mobieler te zijn, dat wordt nog een zoektocht, ik heb al wat rondgevraagd en -gekeken. Zoiets als marktplaats zal je hier wel niet hebben?
Quote
#22
Hoi Coby

Ja je hebt hier in Griekenland WEL zoiets als marktplaats en wel deze site
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Denk dat je heel moeilijk een gebruikte fiets kan vinden, misschien bij een verhuur bedrijf, maar er zijn WEL elektrische fietsen, heb ik hier op Kreta al gezien, alleen heb jij daar niks aan.
Anders in NL eentje kopen en via Transavia als zij direct vliegen mee laten nemen, het is te doen , weet niet wat het kost, kwestie van vragen of opzoeken.
Veel succes ermee.
Quote
#23
of een 50 cc scootertje, kom je overal mee, wel kijken of op je rijbewijs onderaan de M staat.
kijk ook eens op deze site, als je op de eilanden niks vond bij jou klik dan even op het vaste land.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#24
Arthur, ze heeft géén rijbewijs, dus kan ze ook niet kijken of er onderaan een M staat Blush

Coby, ga eens naar Dassia om te informeren.
Volgens mij hebben ze ook elektrische fietsen in de verhuur. Misschien één te koop?
 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#25
(05 March 2015, 12:39)Karel schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur, ze heeft géén rijbewijs, dus kan ze ook niet kijken of er onderaan een M staat Blush

Coby, ga eens naar Dassia om te informeren.
Volgens mij hebben ze ook elektrische fietsen in de verhuur. Misschien één te koop?
 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Heb ik daar overheen gelezen @Karel, ook zonder M kun je op een scooter rijden, je krijgt alleen geen verzekering erop, als je die toch krijgt heb je er alleen niks aan.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#26
Mensen, bedankt voor het meedenken!

Heb wat 'contactmails' gestuurd naar de sites die jullie noemden, je weet maar nooit. De hartelijke Maria, van wie ik m'n huis huur, heeft beloofd in Corfu-stad bij een fietsenwinkel te gaan informeren. De Griekse 'marktplaats'site gaat me nog boven m'n macht, daar ga ik vertaalhulp bij inroepen.

Voorlopig gaat m'n wandelconditie flink vooruit, en geniet ik van de directe groene omgeving en landelijke rust hier.

Wandelen tussen de buien door. Ook voor de Grieken zijn weer en klimaatverandering een dankbaar gespreksonderwerp, merk ik.

Wordt vervolgd..
Quote
#27
Hé Coby

Voor de vertaling van griekse geschreven site's, kan je met google chroom deze automatisch laten vertalen, gewoon met de rechtermuis klik, 
even klikken, dan verschijnt een kolom in beeld, met o.a. de tektst.... vertalen in Nederlands,  die klik je aan  ... EN.... zo kan je zelf al een voor selectie maken  Big Grin
Quote
#28
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&pg=1&rg=11

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&pg=2&rg=11
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#29
(06 March 2015, 07:51)de machinist schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hé Coby

Voor de vertaling van griekse geschreven site's, kan je met google chroom deze automatisch laten vertalen, gewoon met de rechtermuis klik, 
even klikken, dan verschijnt een kolom in beeld, met o.a. de tektst.... vertalen in Nederlands,  die klik je aan  ... EN.... zo kan je zelf al een voor selectie maken  Big Grin

En zo leer ik elke dag bij! Inmiddels een ' e-bike gezocht' advertentie geplaatst bij aggeliopolis. Car.gr biedt veel fietsen, nog geen geschikte elektrische gevonden.

Rolleyes  wat ook nog gebeurde, was dat even m'n hele yahoo-mailgebeuren meevertaald werd (nu hersteld): de (oekraíense) naam Dima werd: rook (?), de (Griekse achter-)naam Mexas: t verhuizing.   'compose' en 'trash' waren veranderd in: 'verzonnen' en 'uitschot'...  
Quote
#30
Wow, wat een heerlijk vooruitzicht! Ik heb geen tips, was nog nooit op Corfu, maar benijd je... Wink

Heel veel plezier, dat wordt een fantastisch jaar!
Quote
#31
Leuk hoor een jaar op Corfu. Ik ben er nog nooit geweest maar ik benijd je ook. Ik ben even nieuwsgiering (als in belangstellend) of je daar ook nog gaat werken of gewoon alleen een jaartje wonen? Het lijkt me namelijk wel een onderneming om er even een jaar tussenuit te gaan in Nederland ivm werk en andere verplichtingen. Veel plezier en ik hoop dat we nog wat mooie verhalen/foto's over Corfu mogen zien hier op het forum.
Quote
#32
Nou, werken hoeft niet meer. Na vele jaren o.a. in de verpleging werken, hield m'n rug het voor gezien. Dit jaar gaat de W.A.O. over in de A.O.W... Wat een relatieve luxe, toch eigenlijk. In een dorp hier verderop wordt een  mini-kafeneion + supermarktje gerund door een stel van 86 en 82.. Ze lijken er nog wel plezier in te hebben, maar toch..

Vandaag ontdekte ik dat m'n huis praktisch aan de Corfu-trail ligt, een wandelroute van 220 km, door een Engelse dame beschreven. Te vinden op Internet, hoorde ik van een jong Engels stel dat langs kwam wandelen, terwijl ik met kat Cees een zijweggetje het door het bos aan het verkennen was.

De voorbereidingsfase vond ik inderdaad wel pittig, huis onderverhuren (legaal), contacten met instanties digitaliseren (ik deed bijna alles nog per post). Uitzoekerij van regelgeving als je langere tijd het land uitgaat. Kan de kat mee en hoe gaat dat dan? Blij dat dat achter de rug is.

Ondanks vrij veel regen en wind de afgelopen twee weken, is het vertoeven in een landelijke omgeving hier tussen de Griekse mensen, een verademing na een jarenlang stadsbestaan.
Quote
#33
Petje af Coby!
Ik vind het een hele onderneming zo in je uppie, maar fijn dat je het zo naar je zin hebt op Corfu.
Het is natuurlijk ook fantastisch om een jaar lang in je favoriete land te kunnen vertoeven...
Geniet er lekker van!
Quote
#34
Wil je je ochtendwandeling maken, plenst het. In afwachting van de terugkeer van de zon,  kwam ik ik dit tegen (niet op Corfu gefilmd):

mooie, wat weemoedige docu van een uur, over leven en (traditionele) muziek in 'vergeten' dorpen Kafirea.

Quote
#35
Als je er lang genoeg zit kun je de wolken lezen, die laten je zien of het droog blijft, gaat regenen of stormen, probeer eens met een van de oude vissers in contact te komen, die weten meer dan het beste weerbericht.
Zo heb ik het hier ook geleerd, bijv. als de wolken in de het oosten in de baai van Mirambellou boven de bergen hangen is er niks aan de hand, als ze langzaam over de rand kruipen maak dan als de bliksem dat je met je boot van het water gaat en naar binnen komt.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#36
Goeie tip, dankjewel Arthur!

Van m'n buurman, de oud-zeeman, hoorde ik al dat de heersende wind hier uit het noord-oosten komt. Dus krijgen we vaak de weersomstandigheden die Italië net gehad heeft. En zelfs tot hier kwam eerder al eens bij zuidenwind het rode Sahara-stof.

Naar een oude visser zal ik moeten zoeken. Corfu is toch wel erg gericht op toerisme en landbouw. Vorig jaar op een strand hier in de buurt wel een keer een visser gezien die vis vanuit de laadbak van z'n auto verkocht, herinner ik me nu.

Een beetje regen is ook niet zo erg; kat Kees wandelt soms mee, heeft al ontdekt dat een holle olijvenboom heel handig is om in te schuilen.
Quote
#37
Nou ja, je kon er op wachten, vanmorgen kwam ik een visser/visverkoper tegen. Geen oude, maar een aardige, knappe jongeman, die vast ook wel verstand van het weer heeft.   Alleen is mijn Grieks (en zijn Engels) nog te beperkt voor een vlot gesprek over weersvoorspellingen.  Dus vroeg ik maar op welke dagen hij meestal langskomt. In het vervolg maar m'n woordenboekje mee en het Griekse leerboek toch weer 's serieus gaan bestuderen.

Met de buurvrouw, die eerst nogal schuwig was, gepraat over familie, al dan niet getrouwd zijn, kinderen, kleinkinderen. En over wat bloemen (zonnebloemen, gemeng spul) die ik gezaaid heb in yoghurtbakjes en dergelijke. O.a. Oost-Indische kers, blauwe klimmende winde en roodbloeiende snijboon liggen nog klaar.

De eerste gasten hebben zich aangemeld. Twee naaste familieleden komen eind april een bliksembezoekje brengen van drie dagen. Dan zetten we even de onthaasting aan de kant: er is opeens een (huur)auto, er gaan uitstapjes gemaakt worden. Een flinke wandeling en een boottocht naar het eilandje Mathraki staan alvast op het programma.

Correctie op m'n verhaal van gisteren: de heersende wind hier is de noord-wester. Soms ben ik wat wazig, altijd al..  Shy
Quote
#38
Dag mensen,

Ben nog wat zoekende naar hoe ik m'n bijdragen hier vorm zal geven. Maar misschien wijst het zich vanzelf.

Bedacht dat het misschien aardig zou zijn om dat bejaarde stel -Alex en Despina-, met hun minisupermarkt/kafeneion in een dorp verderop, zo eens in de 2-3 weken op te zoeken.
En ze te vragen naar hun levens-ervaringen en daar dan hier verslag van uit te brengen? Eventueel in een aparte rubriek?
Als ze het zelf ook een leuk idee vinden, natuurlijk.. Meteen een goeie aanleiding voor een wandeling van zo'n twee uur..

Begin een paar mensen uit het dorp hier iets beter te leren kennen inmiddels.

Met de mevrouw die bij de bakker werkt, voer ik simpele gesprekjes in het Grieks.
Er zijn 2 supermarktjes. In één kom ik af en toe uit beleefdheid, om niet een dorpsgenote voor het hoofd te stoten. Beetje dominante dame (spreekt goed Duits), ze heeft ook nog een restaurant (kookt niet geweldig) en kamers te huur.
Wou meteen al weten hoeveel huur ik nu betaal, gokte meteen het bedrag goed(!).
Heb alleen losgelaten dat het wel wat minder is dan wat ik in Nederland betaal.    

De andere winkel wordt gerund door twee hele lieve mensen, al hele gesprekken gehad met dit echtpaar, om beurten zitten ze in de winkel.
Ze hebben een  hele tijd in Australië gewoond en gewerkt.
Het zijn mede-dierenliefhebbers, hun aanhalige poes heet Mr. Brown.
Vanmorgen kwam o.a. als gespreksonderwerp voorbij: met de trein van Griekenland naar West-Europa, kon toen info doorgeven die ik hier op het forum zelf net had opgestoken!  

Mede dankzij het gezelschap van kat Cees -hij heeft het naar zijn zin hier- en gesprekjes met de attente buurman, mis ik Nederland eigenlijk niet.
Via de mail en een incidenteel telefoontje is er genoeg contact met de thuisbasis.
Wat ik een beetje mis, zijn m'n boeken en een nabije bieb.
Corfu-stad heeft een bibliotheek. Ik merk dat ik weinig zin heb in de stadse drukte, maar zal toch een keer de bus gaan pakken ernaartoe, ook om nog wat aanvullende dingen voor het huis aan te schaffen en een keer iets goedkoper basisvoorraad-etenswaren aan te slepen.

Op het menu vanavond: kalamaris (uit de diepvries), patatas, sla, yoghurt met zelfgemaakte citroen/sinaasappelmarmelade.

Ik zie veel plantjes en wat onbekende insecten (vlinders ook) op m'n wandelingen. Waar zijn m'n flora en insectenboek?  Huh Iemand een tip waar ik op het Internet info kan vinden over Griekse flora en fauna?
 
Quote
#39
(15 March 2015, 19:02)coby schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ben nog wat zoekende naar hoe ik m'n bijdragen hier vorm zal geven. Maar misschien wijst het zich vanzelf.

Bedacht dat het misschien aardig zou zijn om dat bejaarde stel -Alex en Despina-, met hun minisupermarkt/kafeneion in een dorp verderop, zo eens in de 2-3 weken op te zoeken.
En ze te vragen naar hun levens-ervaringen en daar dan hier verslag van uit te brengen? Eventueel in een aparte rubriek?
Als ze het zelf ook een leuk idee vinden, natuurlijk.. Meteen een goeie aanleiding voor een wandeling van zo'n twee uur..

Lijkt me erg leuk om je bijdragen uit het dagelijkse leven op Corfu te lezen Coby; ik zie er naar uit Smile


Multiquote:Ik zie veel plantjes en wat onbekende insecten (vlinders ook) op m'n wandelingen. Waar zijn m'n flora en insectenboek?  [Afbeelding: huh.gif] Iemand een tip waar ik op het Internet info kan vinden over Griekse flora en fauna?

Ken je 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




al Coby? Daar is erg veel info en plaatjes over de flora en fauna in Griekenland te vinden:
Flora:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Fauna:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#40
Goede avond Coby

Leuk om weer eens wat van een ander eiland te lezen  Big Grin

Je mist je bieb om de hoek.....   jij weet niet, wat vele andere weten, er zijn TIG aantal biebs, dan wel NIET gelijk om de hoek maar wel erg veel  Huh

Mijn vrouw heeft dezelfde hobby, heeft er duizenden op een E reader staan, maar heb graag gewoon in boek IN DE HAND !!!!

Als je nu eens op internet gaat kijken WAAR Hollandse toeristen verblijven in de hotels bij jouw in de buurt Idea dan ga je daar netjes vragen of je even
mag neuzen in de bieb die ze daar allemaal hebben, je zal versteld staan wat je allemaal vindt... soms  spik splinter nieuwe boeken.
ALS je nu zorgt dat je altijd weer wat terug zet, dan zal je de minste problemen ondervinden, want.... er zijn ook nog andere Nederlanders die dat doen,
en als je met zijn allen in één bieb gaan vissen,  blijft er weinig over en zou je eventueel boze gezichten kunnen krijgen.... dus even navragen, en zo leer je ook andere kennen Big Grin
Zo dat probleem OOK weer opgelost,  zo zie je, vragen hier stellen, er komt altijd wel ergens een antwoord vandaag  Tongue
veel succes ermee,  en blijf ons bestoken met je belevenissen  Wink
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Hond of kat begeleiden naar Nederland Cornelius 3 1.948 24 March 2019, 14:49
Laatste bericht: jacq1970

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)