Kavala
#1
Na Makedonia en Epirus vorig jaar denken we er over om een tripje naar Kavala te maken vanuit Samos begin juni (vliegen met autohuur of eigen auto op de ferry). Ik las dat Hans van Leeuwen daar al een paar keer geweest is. Tips ? Ook die van anderen zijn welkom.
Quote
#2
Mooie wijnbar in het centrum. En als je even doorrijdt kom je bij Drama met diverse mooie wijnhuizen. 

Mvg 
Martin 
Quote
#3
Het is een prachtige omgeving. De Nestosvallei en Xanthi zijn zeker de moeite waard. Een paar dagen Thassos is ook geweldig. Een heerlijke dagtocht om het eiland tegen de klok in te ronden (100 km)
Quote
#4
Beste ElsR,


Auto meenemen op het schip kost een behoorlijke hap geld en in Kavala zijn genoeg auto verhuur bedrijven. Kies je daarvoor laat het me even weten dan vraag ik voor je waar in Kavala je moet zijn. 
Verder bied Kavala je meer als de wijnbar van Martin, leuke taverna's langs in de buurt van de haven, grote markt op zaterdag leuke winkelstraat en de Akropoli van Kavala.
Een mooie rondrit vanuit Kavala richting Drama en dan bij Xoristi rechts richting Xanti dan kom je door een prachtig natuurgebied van Xanti dan weer over de Egnetia Odos turug naar Kavala. 
Op de weg richting Drama zeker niet vergeten te stoppen bij Lidia, daar waar de eerste Christen gedoopt is en nu een prachtig kerkje staat met zeer mooie plafondschilderingen.
Ook de opgravingen in Filipi, ook op de weg naar Drama, daar waar Aleander de Grote zijn strijden gestreden heeft is zeker een bezoek waard.
En natuurlijk de passie van Martin, er zijn diverse wijnhuizen te bezoeken oa in Xoristi en even buiten Protsostani. 
Vanuit Kavala is een bezoek aan Bulgarije zeker te doen, Gotse Delchef is een provincie-stadje en ligt op ongeveer 85Km van Kavala. Goedkoop eten en daar tanken voor de terugweg.
Kavala is de moeite waard en ook de kustplaatsjes in westelijke richting, Nea Iraklitsa, Nea Peramos en Paleo.
Baden kan ook aan de westelijke buitenzijdevan Kavala in de buurt van Hotel Lousi, met een ligstoel aan het water en een drankje van € 4,50 ben je koning en kun je heerlijk baden in de zee.

Veel voorpret alvast Smile .

Dick
Quote
#5
Zelf ben ik niet zo gecharmeerd van Kavala, maar meer van Xanthi en Drama.
Maar het hele natuurgebied rondom die plaatsen is geweldig mooi.
Denk ook eens aan een ritje met de trein van Toxotes naar Stavroupoli door de Nestoskloof. Prachtig!
De trein vertrekt om 10 uur (meen ik mij te herinneren) en in Stavroupoli wacht je (10 minuutjes of zo) tot de trein uit de tegenovergestelde richting aan komt (enkel spoor) en zo kun je weer terug.
Als je van vogels houdt is de Nestosdelta ook heel mooi.
En, natuurlijk, Thassos Wink

[Afbeelding: iqy3qf.jpg]

[Afbeelding: 346t4ef.jpg]
Quote
#6
Ik zeg niks . mijn gedachten over Kavala Drama Nestos en al de rest is te veel vooringenomen.
een ding, zoek de weg naar de Akropolis of het kasteel, en als je daar boven bent aan het eind van de weg is een kafe met een balkon met uitzicht op de stad. daar boven is een kerk en het huis van de Pasa.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Mooi strand tussen Kavala en Thessaloniki gezocht Hans van Leeuwen 3 7.601 26 August 2014, 21:45
Laatste bericht: Jota

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)