Zwaar weer in heel Griekenland
#1
De vooruitzichten van volgende week, ziet heftig uit dus alles wat niet nagelvast is vast zetten.
De eerste animatie is van de temperatuur, de tweede is van de windverwachting, de derde laat ook niets te wensen over.


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#2
Nou Arthur jij mag je boot wel een veilige plek geven als ik dat zo kan inschatten,ziet er heftig uit,ik wens je veel succes in kreta.
Quote
#3
Dat zit wel goed, hij ligt goed vast voor en achter in het binnen haventje (Voulismeni), het gaat er wel eens te keer omdat de ingang smal is en het opgestuwde water weer door het zelfde gat naar buiten moet.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#4
Da's mooi waardeloos.
Ik heb net de door de vorige stormen afgewaaide dakpannen opnieuw laten leggen.
Kan ik na volgende week zeker weer laten doen.......
Quote
#5
Veel wind met evenveel water. Dat wordt binnen blijven.
Ik had alles al opgeruimd net voor de vorige storm en laat dat nog maar even liggen in de opslag.

Maar, ik kan het voorjaar wel omarmen. Kom maar op met het mooie weer!!
Computer Boy's signatuur Internetverslaving is nu een erkende ziekte, waarvoor je naar een afkickkliniek kan gaan. Ik ga alleen maar als er WiFi is.
Quote
#6
(06 February 2015, 15:02)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Da's mooi waardeloos.
Ik heb net de door de vorige stormen afgewaaide dakpannen opnieuw laten leggen.
Kan ik na volgende week zeker weer laten doen.......

Xander je moet ze ook vastschroeven Wink

Kali Nigta,

Dick
Quote
#7
@Beems
Dat staat ook op de planing voor volgende maand wanneer ik er weer ben.
Da's alleen iets te laat vrees ik......
Quote
#8
Misschien valt het wel mee Xander… ik kom woensdag langs je huis rijden en hoop voor je dat alle pannen nog netjes op het dak liggen
Barbaraki's signatuur beleef het echte Kreta op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#9
@Barberaki
Het gaat om de pergola achter het huis, het huis zelf heeft geen dakpannen.
Je kan het maar gedeeltelijk zien vanaf de straat.
Quote
#10
Tot nu toe valt het nog mee in het oosten, harde windstoten en flink wat regen, momenteel is het droog en rust de wind even uit.
Wat hebben de bewoners van het vaste land en de andere eilanden te melden.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#11
afgelopen nacht regen en nu bewolkt en harde wind.

veel "geparkeerde" (vracht-)schepen voor de kust door een negatief advies kustwacht.
voor de 2e dag geen ferries.

In Pireaus sneeuwt het op dit moment....
Quote
#12
Op deze site kun je mooi zien welke schepen voor anker of aan de wal liggen en welke nog varen.
Je kunt zo de hele wereldbol bekijken.


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#13
Deze video kwam net binnen vanaf de parkeerplaats bij de haven in Rethymnon.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#14
Dat gaat flink tekeer daar!
Quote
#15
@ Xander ik geloof dat het meevalt. Ik kwam langs je huis rijden maar zag nergens lege plekken op daken en/of pergola's en ook geen dakpannen op de straat. Ik denk dat jullie huis net in de luwte ligt van de berg achter Argiromouri. Voor taverne Profilio had men een emmer op de straat gezet, want daar was de grond (lees puin) onder het asfalt weggespoeld en was er een gat van bijna 1 meter doorsnee ontstaan.
Barbaraki's signatuur beleef het echte Kreta op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#16
@ Barberaki

Dank voor je update!
Quote
#17
Hier in Agios Nikolaos viel het nog mee, ik zag video,s en foto,s van Kissamos in het westen tot aan Milatos in het oosten waar de storm flink te keer is gegaan.
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#18
Goede avond allemaal,
En wij hebben het allemaal van dichtbij meegemaakt , wat meegemaakt zal je nu wel denken...... Huh
Nou HOE komen wij op Kreta ?
Dinsdag morgen vanaf Brussel op tijd vertrokken met Aegean naar Athene, vlucht was mooi en snel, voor 16.00 uur op Athene, maar de aansluitende vlucht naar Kreta van
16.15 uur kan je niet halen, dus hadden wij die van 18,00 uur geboekt, deze heeft Aegean al in december gestorneerd en ons overgeboekt op die van 20.00 uur.
Deze ging met vertraging weg uit Athene, en 80 km voor Herhaklion kreeg de piloot door dat hij GEEN toestemming kreeg om te landen, dus weer terug naar Athene.
Aldaar aangekomen, koffer halen van de band, melden aan de service balie en hier kregen wij een voucher voor een overnachting met diner en ontbijt voor het Sofitel,
op de luchthaven.
De volgende morgen waren wij ingedeeld voor de 07.30 uur vlucht. dus weer vroeg op, op het bord verscheen de tekst om 08.00 uur meer informatie over vertrek,
ook om 08.30 uur het zelfde en om 09.00 uur, vlucht gaat NIET door. Angry
Weer de koffer halen van de band, dit duurde alleen meer dan 1 uur, want er waren problemen met materiaal en het sneeuwde hard, afijn, 
nieuwe tickets halen voor de 13.00 uur vlucht, en gelijk een tegoed bon gekregen voor eten en drinken op de luchthaven Wink .
13.00uur, geen vliegtuig aan de pier, om 13.30 uur allemaal naar een andere gate, en hier..... geen vliegtuig !!!!14.00 uur  vlucht gaat weer NIET door. Angry
weer koffer halen van de band en opnieuw melden voor één van de latere vluchten die dag,  ALS..... die zouden doorgaan.
Inmiddels waren er véél meer mensen voor die vluchten, want ook transavia was geland en daar zaten mensen in voor Kreta.
De chaos werd alsmaar groter, toen hebben wij zelf maar voorgesteld , en wij niet alleen, nog 2 andere Hollanders en een Belgische, wanneer wij nu zelf kiezen voor een vlucht later op donderdag, of dat dan Aegean wéér ons een hotel ter beschikking zouden stellen, zonder kosten?????
Na overleg met het hoofdkantoor is in dit voorstel toegestemd, en niet alleen voor ons, totaal een man of 30, allemaal in het Holliday Inn hotel, 13 km vanaf de luchthaven.
Later op de avond heb ik gezien op die site van flight rader 24.com dat de vluchten die avond WEL zijn doorgegaan, met veel vertragingen. Confused
Nu pas op donderdag 09.30 uur naar Herhaklion gevlogen, heerlijk relaxed en goed aangekomen en een tevreden gevoel over de service van Aegean, 
dit mag OOK wel eens gezegd - over geschreven  worden !!!! Angel
Op zo'n manier hoef je euroclaim niet voor in te schakelen en hou je tevreden klanten  Big Grin
Quote
#19
O jeetje wat een toestand!!!! Ik ben het met je eens: de service van Aegean is geweldig!!! Wij kwamen op 6 januari terug van onze (wereld)reis van Amsterdam via Framkfurt, Athene naar Heraklion. Alleen op Frankfurt hadden we vertraging doordat eerst de vleugels van het vliegtuig ijsvrij gemaakt meosten worden (was wel een spectaculair gezicht) In Athene zouden we met vertraging vertrekken omdat het weer op Kreta zo slecht was, maar men besloot om toch op tijd te vliegen, want dan waren we net voordat het nog slechter zou worden op Kreta. De latere vluchten zouden al hoogstwaarschijnlijk niet gaan. Op Heraklion was het regenachtig en stormachtig en kouder als in Nederland, maar zo slecht vonden we het (nog) niet. Bij de bagageband bleek al snel dat mijn (en nog 3 andere) koffer ontbrak. Formulier ingevuld bij de balie en ik zou telefoontje krijgen als hij weer terecht was en dan werd de koffer per taxi thuisgebracht!!!
Gelukkig hadden we onze bagage over de 2 koffers verdeeld, dus we konden wel een paar dagen zonder de inhoud van de koffer. Auto opgehaald bij de parkeerplaats, en heerlijk op weg naar huis. Normaal doen we er 1 uur en 15 minuten over, maar nu duurde het IETS langer. We waren Heraklion nog niet uit of het begon te sneeuwen en te hagelen… in korte tijd was alles wit, en onweren en bliksemen… Met een snelheid van 20 km per uur zijn we verder gereden. Er waren niet zoveel mensen onderweg het was erg rustig, maar we hebben veel auto's aan de kant van de weg en ook midden op de weg zien staan, omdat ze niet verder durfden of konden rijden (wissers deden het niet, ramen waren beslagen, de weg was te steil) Gelukkig hadden we net nieuwe banden onder de auto, kenden we de weg en haden we in Nederland ervaring opgedaan met rijden met sneeuw en gladheid. Tot Panormo bleef het slecht, maar hierna sneeuwde het niet meer, alleen bliksem en onweer. In Nederland hadden we goed weer gehad, niet zo koud, maar dit hadden we niet verwacht op Kreta. We kwamen midden in de nacht thuis en toen ik de volgende morgen de gordijnen opdeed leek het wel of we o vakantie in een wintersportplaats waren, allemaal sneeuw rondom ons dorp op de bergen. En de koffer kwam een weekje later thuis, per taxi, hij was achtergebleven in Frankfurt. Dus ook complimenten voor Aegean!!!
Barbaraki's signatuur beleef het echte Kreta op
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#20
Het is alweer een paar dagen bar en boos op Kreta, in het oosten vannacht op Lashiti dik onder de min 15 gr.
De wegen liggen alweer vol met sneeuw, scholen zijn gesloten en het verkeer ligt bijna stil.
Op sommige plaatsen ziet het zo uit.

[Afbeelding: fy1xzk.jpg]
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#21
@Arthur en dat terwijl we hier in NL een voorzichtig lentezonnetje hebben ...... Wink
Quote
#22
@arthur. Is dat nou verplicht bij jullie, zo'n boerka ?
Quote
#23
(19 February 2015, 14:31)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@arthur.   Is dat nou verplicht bij jullie, zo'n boerka ?

Die γιαγιά had het in haar hele leven nog nooit zo koud gehad @Chris, hoe is het weer aan jullie kant?
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#24
Laatste dagen veel forse buien, af en toe hagel, vandaag een uurtje zon gehad. Durt nog wel een paar dagen zo.
Quote
#25
@Arthur en Chris! Kunnen jullie er voor zorgen dat het weer na 11 juni mooi is? Hoeft niet bloedheeet, wolkje mag maar geen regen. Bij voorbaat dank,
Wim
Quote
#26
Wim, is al geregeld, geen enkel probleem.
Quote
#27
Komt goed @Wim, ik zorg zelfs voor heerlijk warm zeewater al moet ik het persoonlijk met een fluitketeltje warm maken. Big Grin
Arthur's signatuur Health is not valued till sickness comes.
Quote
#28
@Chris en Arthur,
geweldig wat een service! Jullie zijn de kanjers die de Griekse economie uit het moeras gaan trekken.
Groetjes uit een koud maar zonnig Amsterdam,
Wim
Quote
#29
Is dat wat, ben ik even voor vier dagen naar Griekenland heb ik zegge en schrijven 1 dag goed weer en dat was de dag van aankomst in Thessaloniki.
Had ik thuis nog even de tijd om de druivenranken te snijden en toe was het donker. In mijn gevoel is het niet meer licht geworden donderdag - vrijdag en zaterdag regen met zo#n fijn temperatuurtje van 5 graden en de sneeuwgrens op pakweg 350 meter.
Op vrijdag ook nog een begrafenis van een neef van mijn schoonvader en ja ik was daar de aangewezen persoon voor om de familie te vertegenwoordigen en dat alles in de regen. 
Dus zelfs het weer is van slag in Griekenland en past zich fijn aan de omstandigheden.
Ik hoop toch dat het in juni beter is want dan moet er buiten geleefd worden want binnen is het dan chaos als de plannen doorgang vinden.

Kalo Vradi,

Dick
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Kreta, heel het jaar door een vakantie bestemming ? TreinopStad 6 5.582 14 August 2015, 17:25
Laatste bericht: messara

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)