Muggen op Kythira?
#1
Dag lieve Griekenlandgangers,
Ik heb dit forum zojuist gevonden en me maar meteen aangemeld. Wat een gezellige boel is het hier en zo veelzijdige onderwerpen.
Ik heb meteen een vraagje, wij (2 volwassenen en één kindje van 4) gaan in juni naar Kythira. Ik hoorde dat daar in die periode nogal veel muggen te verwachten zijn. Ook grote steekvliegen maar die zijn er vooral in het voorjaar naar het schijnt.
Klopt het van die muggen en zo ja wat zijn de beste middeltjes om ons daartegen te wapenen?
En nu ik toch aan het vragen ben zijn er hier lezers die het eiland kennen en misschien nog leuke tips hebben voor ons verblijf?

Groetjes, Fleur (zal maar niet zeggen hoe ik aan m'n nickname kom Big Grin )
Quote
#2
Ik denk dat voor de Muggen wel Deet kunt gebruiken, kijk maar eens hier
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&partnercode=222&gclid=COyAoaSRkKECFZEsDgodW02tRA

Ze zijn bij Kruitvat ook verkrijgbaar

Gebruiken wij ook altijd
Quote
#3
Ik was van 4 tot 16 juni op Kythira en vond het reuze meevallen. Je moet natuurlijk niet 's avonds met binnen licht aan en de deuren/ramen open zitten. Hou altijd alles goed dicht (horren) en doe pas licht aan als de deur dicht is. Verder is DEET inderdaad erg goed en een 'ouderwetse' klamboe helpt ook.

Kythira is een geweldig eiland, een auto is handig want geen openbaar vervoer. Ga vooral ook veel op pad, er valt veel te ontdekken. Lees eventueel wat op mijn weblog, kijk even in archief juni 2009:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Als je met Ross Reizen gaat, de host Frank heeft een geweldig wandelboekje geschreven met wandelroutes op alle niveaus.

Alvast veel plezier gewenst!
Quote
#4
Dag Fleur, allereerst [Afbeelding: ki.jpg] op dit forum. Leuk dat je ons gevonden hebt.

Wij zijn de afgelopen 2 jaren ook op Kythira geweest, inderdaad zoals Corry ook al schreef een fantastische bestemming. Jullie gaan er zeker geen spijt van krijgen. Mocht je al wat voorpret willen hebben kijk dan eens op m'n reisverslagen van beide vakanties; je vindt ze op:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(rechter kolom).

Wist je trouwens dat er ook een Kythira-Startpagina bestaat met een eigen prikbord (forum)? Je vindt 'm hier:
Kythira-Startpagina:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Kythira-Prikbord:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Het toeval wil dat daar vandaag een topic is geopend m.b.t. de muggenkwestie.

Ger
Quote
#5
Paardevliegen zijn het ergste, is geen middel tegen , wel voor na de steek, ben je op Kythira vraag t Frank de uiterst vriendelijke host maar in juni zullen de meeste van hen wel verdwenen zijn.
Een muskietennet of klamboe bied een uitkomst en zeker voor de kleine, koop een goede dat scheelt je een hoop ellende en kom een kijken op kythira start prikpagina, Kythira is onze vakantiebestemming en wandelen onze hobby, dit jaar wordt onze 9e keer !!!! dus zegt wel iets over t eiland, mocht je specifiek wat willen weten dan mail je maar even naar Ruyg@quicknet.nl
overigens zijn wij er ook in juni, welk app bivakeren jullie?

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#6
Zojuist zak ik in Tros-Radar een test van anti-muggen middeltjes.
Zeker ook handig voor Griekenland-bezoekers.
Hier is de test en het filmje te vinden:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&no_cache=1&tx_broadcast[item_id]=1545

Een muggenloze zomer gewenst, K-A
Quote


Lijst met mogelijk verwante discussies
Discussie Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Kijk uit voor Griekse muggen met Westnijlvirus Ger 13 4.320 08 July 2019, 00:49
Laatste bericht: Wilma
  Muggen verjagen Cornelius 17 13.058 17 June 2012, 09:29
Laatste bericht: Sophia
  Vliegen/muggen in Griekenland Tol 21 16.176 04 March 2012, 21:00
Laatste bericht: Eilandgast
  Griekenland (Corfu) en muggen Petra 6 12.284 29 September 2010, 12:00
Laatste bericht: geen

Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)